Thursday, December 31, 2009

..::SyuKur::...

alhamduLillah, berakhir suda tahun 2009 yang banyak meningal suka - duka..
walaupun mcm-mcm dugaan yg harus ditempuhi.aku ingin bersYukur kehadratMu.Ya raBB...

aku bersyukur kepadamu kerana kau, Limpahkan kasih sayang dalam mhalIgai yg br setahuN jagung dibina.

aku bersyukur kepadamu kerana kau, kurniaKan kesihatan untuk menghadapi karenah tika menganDungkan baby chUmiL.

aku bersyukur kepadamu kerana kau, melimpahkan rezeki semakIn bertambah, walaupun kdg-kdg trasa keKuranganNya..

aku bersyukur kepadamu kerana kau, anugerahkan aku seorang suami yang penyabar.& coOOL.dengan karenah KETEGAQ aku neh.

aku bersyukur kepadamu kerana dapat berpuasa dengan jayanya walaupun sarat mengandoNg.

aku bersyukur kepadamu kerana aku dapat melahirkan babY ku secara NormaL

aku bersyukur kepadamu kerana kau,aku dikurniakan BABY yang ComeL dinamakan ZAHRA' SOFIA.

aku bersyukur kepadamu, aku selamat melalui dan merasai berpantang selama 44hari di bawah jagaan mama tersayang.lebiu mama.

aku bersyukur kepadamu kerana aku masih bekerja. WALAUpun pelbagai dugaan yang harus di tempuhi.

aku bersyukur kepadamu kerana impian ku terlaksana hiduP dalam suasana kamPUng.

aku bersyukur kepadamu kerana hubungan aku dengan keluarga mertua sentiasa mekar. aku sayang mak & bapak... bila tgk wajah depa, hati jadik sayu. sempat kah aku melaKUkan yang terbaik sebagai menantu membahagiakn hati depa dua.

aku bersyukur kepadamu aku berjaya kumpulkan semula sahabat handai di ITTAR perai & di SMaDMW yg dh lama jauh terpisah berJumpa semula..

aku bersyukur kepadamu kerana anugerahkan aku sebagai seoranG Ibu....

aku bersyukur kepadamu kerana ukhwah FIllah aku antara KAKILIA+ABGZAKI semakin utuh sehingga kini, dan aku bersyukur padamu, uKHwah Fillah aku dan ERYYn semakiN erat walaupun takpernah bersua mUka.hanya kenaL melalUi interneT sahaja.=)

aku bersyukur kepadamu kerana kau masih Panjangkan usia ku untuk terus beribadat kepadamu YA RABB....

Tuesday, December 29, 2009

..::WeeDing Of The YeaR 2009::..

-SyazuLi & pasaNGan - Mac 2009

ZaiNi & FarIza = DisemBer 09

YuHafIqah & HazWan = DiseMber 09

-AfZan PeNyeri SuasaNa-

-aNak Sue TakUt PenGanTin-

..::KamI Yang hadIr::..

apa-apapun beaKhir suda tahun 2009..yg penuh suka duka, penUh warna warni... meraikan kebahagian sahabat handai, n kenanGan yg takKan diLupakan saat melahirkan PUTERI ku yg coMeL pd 09.09.09 .

akU doaKAn semOga Ikatan perkahwinan Ini KeKAl abadi seLamanYa...insYa'ALLAh..........=)









Thursday, December 24, 2009

::TahNiah FeriDe&sUDir::

HuJung Minggu Lepas 13.12- aku Ke NiBoNg tebaL..Hati bekobar-kobar sebab Bestnya DapaT Jumpak MEmber baik ni..si tasha COmei.....ni time kaMi ateNd MajLis PerTunanGan Faridah & Sudir.... tapi, kami tak sempAt jumpak BakaL tUNang, MasIng-masing Ada agenda tesendiri. so tpksa baLIk dengan tgn kosoNg.. tu mengamBiL keseMpaTan Begamabq depan SinggahSana Farida&sudiR ja..jadiKla.......apa-apapun TAHNIAH buat FARIDAH, JOdoH SAMPAi dah..so puLun Simpan duit..TahUn depan Nak kaweN nOo...Musti buat Grand-grand Tau.....kasik geGAr NiBoNG tebai.....BuKan apa, Kawan akU sorang ni,haTi dia Sekeras batu kelIkir kata izaYati..ekekekek....apa-apapun tula dhsampai Jodoh jgn dok kata apa la....tak meNang tangan nak siapkan segalanya..........coMing SoOn ni 01.01.2010 Plak, Erni & aZidi baKal diTunanGkan...wow, Sume pakat Dh ada BodYguard neh..bagus..bagus...pasni, sofia jenuh makaN kEnuri lagik..

FARIDAH & SUDIRMAN, SemoGa KekaL hiNGga Ke JiNJanG PElamIn..

Kami
*
*
*
*
*
*

-SelAmat bertUnang FARIDAH & SUDIRMAN**
*
*
*
*
*
*
*
**BUAH TaNgan Dari kami Untuk FeriDe**








Tuesday, December 22, 2009

::aKu & Dia::


Ibu...wekend ni Jom Kita P Becuti ibu.kita p umah muMy Erynn kat shahALAm.......Sofia BoriNg dh laaa asYik MaKan Kenuri ja..... badan Pun dh Bau LoMBu....ekekkekek...Jom LAaa ibu...JomLaaa..... takpa, ibu drive..sOfia Dok laa sbLah teman Ibu.......ibu joMla....Sofia tau.iBU strees ngan khiduPan ni...sMaLam knp Ibu NaNGis.....Sofia tgk semnjak 2,3 hari ni ibu tak ceria jaa....mcm ada masaLAh ja..cuBa Ibu Cerita ngan SoFia..mana nak tau kot-kot sOFia Bleh SOLve pobLem Ibu.....Ibu takMOlaa mcm nie...Happy k....senyumm seLAlu....Ibu, SenYum tu penAwar hati kita yg tgh lara ni tau..... Ibu, jOmlaaa..jalan-jalan.... BosaNla......asyIk Ngadap NdOI karan ni ja.....sofia pUn cemUih dh aih.....Ibu jOmla......takpa, sOfia beLAnjaa ibu...Kita p Tgk Movie pUn ok gak "PUTERI KATAK" sofia JanjI sofia dok sengap-sengap dalam cinema nanti....janji sofia Blew teman Kan ibu n haPPy kan Ibu......


"alAngKah bestNya kaLAu tika dan saat ni, apa yg tercatat di atas keluar dr mulut Puteri kesayangan Ku....alAngkah indahnya KhiduPan nie....tapi, dia masih kecik, tak mengerti pecaturan khIdpn ni..yg dia tau LENA, NYUSU,MERENGEK,senYum-Senyum...." apa-apapun aku baHagia Punya ANAK seperti dia.....!!!!!!!!!!!






Monday, December 14, 2009

:Keluh Kesah::

waduh..waduh....hangin jaa pepagi sampai dh kn amBush...
camna ek nak buat bg perkef.... bg sume org suka? tapi, aku hanya manusia biasa..taklepas stiap keslipan...


uwaaaaa..arini demam. smaLAm dok pedo sOfia jgn demam..lastly aku yg demam...rasa nak tekeluar organ dalaman ni...PANAS suBHanALLAh.......tapi gagah kan diri meh pjbt sebab doK ingt tanGgung jawab..ada dokumen tender nak kn deliver harini di BWSB ipoh nun.......

sampai di opis, tgk dokumen tender dh lesap takdak di pjbt..ish nyesaL jaa mai..kalO tau aku terus ke KLINik amik ubat.... amik MC skaLi.....
buat la ayg terbaik mcm mana pun, still kn maraH jugak...cemuih dh aih gheja mcm ni..mcm BoLa...
hencik boss dh membeBel di awaL pagi..uwaaaaa.....aku bg penjelasan pun mcm tak blei terima... sabaq Nu.....ni laa nasib diri keje senSowang..takdak assisten..sgala mcm nak kn buat..... apa-apapun, tabah jgKlaaa hadapi.....


ermmm, aku windu Sofia...semaLAm dia tek blei tidok ngan aku..sebab tak kut berjangkit....

dia lena ngan mamachU n Tokma dia....lansung tak BF smaLam...sebab takut dia yg demam..lagik kacau si penjaga nya..... td sbLm maik keja intai jaa kot ndoi tgk dia......
ibu windu sOfia ...nak BF sofia...tapi ibu tak sihat......ibu taknak anak ibu pun tak sihat jugak..... kdg-kdg tetkan rasa, kiri kanan depan blkg atas bawah ujian, halangan..... aku kn kuat jugak hadapi.... tempuhi walaupun penuh Liku.....


gheja ni, tgk laaa...next year.kaLo tak mampu dh nak handle...resIgn jaa laa..dok umah tanam ubi kayu, ubi keledek..habuan nak alas perut.... nak buat camna, zaman la sume zaman DUit. zaman canggih manggih.....

Tuesday, December 8, 2009

DaRa SemULA :-D


Produk ini sangat istimewa bukan hanya kepada yang telah berumahtangga tetapi amat sesuai juga bagi yang masih anak dara dan ianya terbukti berkesan mengatasi masalah dalaman kaum wanita dan paling istimewa untuk ibu-ibu lepas bersalin
(sesuai untuk yg masih menyusukan bayi).
Selain berfungsi memfokuskan kembali keanjalan otot-otot faraj, ianya juga telah terbukti dapat menghilangkan keletihan, kelesuan, melancarkan perjalanan darah, memecahkan angin yang berlebihan didalam badan, peluh yang berlebihan juga dapat mengatasi keputihan, melawaskan pembuangan air besar dan membantu menaikkan kemesraan ketika bersama suami.

~ Keterangan lanjut boleh didapati dibawah!
* Pemakanan kesihatan yang diadun secara tradisional * Kombinasi ilmu perubatan melayu dan ilmu perubatan mesir * bahan bahan semulajadi terbaik timur tengah dan tanah melayu serta dibacakan ayat al-quran oleh seorang Ustaz.

JANGAN DILANGKAH


Kegunaan :-

  1. Mengecutkan Peranakan dan Kembali dara
  2. Menambah nafsu hubungan kelamin
  3. Menetapkan kedudukan rahim
  4. Menaikkan wajah/seri muka Memperbetulkan perjalanan angin
  5. Senggugut
  6. Keputihan
  7. Menghilangkan bisa bisa badan,
  8. sakit tumit, sakit lutut
  9. Menambah kecergasan
  10. Buasir - Lelaki & wanita

Kandungan :-
Serapat
Daun tutup bumi

Habatusauda

Akar semalu

Kacip fatimah


Dimakan - 1 atau 2 biji sehari
Perempuan haid & hamil tak boleh makan
Kandungan: 31 biji kapsul

***Sebelum makan mesti didahului dengan bacaan selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w sebanyak tiga kali, al-Fatihah kemudian niat didalam hati apa yang dihajati.

Monday, December 7, 2009

::Not WeLL::



Wajah-wajah keduKaan, sian anak ibu ni..ibu mintakmaaf na.gara-gara ikut ibu makan knuri anak ibu demam ari nie.bukan sengaja ibu nak sakitkan kamu syg..tapi smaLAm takdak sapa nak jaga.so ibu kn hangkotlaaa anak Ibu ni kesana -kemari... ermm, mcm mana nie wekend depan, depan n depan melambak lagik knuri..... sapa nak tgk anak Ibu nanti. sume BZ ngan kNuri....aduhai dugaan suNGGuh. BAPAK SAKIT, SOFIA SAKIT, Opis saKit..sume sakit...JIwa ibu pun turut sakit..hukhukhukhuk....


Muka sepOsen jaaa

Mata menten BuLat..

cam Blei senYum sKit

dahlaa...org demam ni..takMolaaa amik gambaq;(

Tuesday, December 1, 2009

::SoFia ASyRaF::

Dua Insan yg CuKop akU saYang...tanPa mereka tak bermakna IduP nie.... tgk soFia ni, dia ckOp sUka kaLO g jeNjaLAn...mata Tebeliak ja......memerhati.mcm dia namapk laa snGt..walhal doK samar-samar lagik......dok daLAm gheta sUruNg takMAu...tereyak..kaLO peganG mcm nie, dua jaM pun takpa......diam ja.....ha Ibu ngan baba jenuh Giliaq-gIliaq pegang Dia....bleh tahan gak laa kaLO duKung leLama...sengai kepaLA bahu.......


happy ja WekEnd Baru ni, tapi dok keeSOkkan Nya..dapat berita BuruK..Bapak tersaYAng kn AdMInt HospItaL...sebab Demam lama sngt dah..dia MELAnuih..efek demam berpanjangan, berat badan suSut...kurus sangat.... ALLAH saja yg tahu, bila dapat tau bapak kn admit sepital... mula pikiaq mcm-mcm...qisau KEHILANGAN dia.......tapi kaLo keTenTuan ILAhi...aku REDHA.........;( bapak, liza tau bapak kuat semanagat...tabah, cekal hadapi UJIAN ALLAH... liza doaKaN smoga bapak cpt-cpt sembUh, n bleh baLik umah cPat... mIss U so Much ...

Wednesday, November 25, 2009

:: KerNa DiA::

Tetiba hati ni windu laa sangat ngan si ComeL piPi debab nie.....
huhuuhuhhuu mula laa ayaq mata begeNang.....even gheja dekat jaa ngan umah, tapi takleh balik kerap-kerap...kos bahan bakaq meNingkat..uwaaaa... jenuhla ibu menjeruk perasaan sampai koi 5 satg nuu.... tapi takpa laa Nu saYang..ibu mai carik rezeki nak besaq kan kamU..... nak pastikan sume keLEngkapan kamu tersedia.....ibu tamau...tgk anak Ibu terbanTot tumbesaran gara-gara tak cuKop uwang.......so, ibu harus Kerja..so Sofia jGn naKaL-naKaL k dok ngan TokMa n MAMa chU...

weKEnd nanti kita g jeNjalan k...time tu ibu akan banyak aBeskan masa ngan Sofia...biaq samPai ada yg mencEMburUi kita dua no....ehehehheheheheh..rindu ni kaLah time berchenta ngan baba soFia deduLu nie...WINdu suNGguh kat sOfia PiPi debab nie....tambah-tambah lagik windu bauuu dia....

demi sI coMel ni, ibu sanggup lakukan apa saja....doakan moga Ibu senTiasa sihat dan bersemangat dalam membesarkan kamu walaupun ibu tahu kdg-kdg tu dugaan meLanda diri ni tak mampu nak hadapinya.....................


Tuesday, November 24, 2009

::AktiViti Baru::

Ni aktiviti baru sOfia....MengHisap Jari..kaLO bole Dua-dua Blah Tangan dia nak isap..

*
*
*
*
*
Tgk tue. suka suNgguh dgn Jari-jemari dia.....dh lawa-lawa pun jari stIll basah ngan ayaq lioq dia
*
*
*
*
*
ha tudia..sampai tejeleN lidah punya nak Isap jari......
*
*
*
*
*
PuLun lagik isap, tapi mata mcm dh Qudoi dh......
*
*
*
*
*
akhirnya, penat isaP jari.......lena tak seDaq apa dah........

Wednesday, November 18, 2009

::BiDaDaRi::



Apa itu bidadari?


bidadari merupakan produk dcl dicipta untuk kesihatan menyeluruh dan keanggunan wanita sejati. Di rumus khas oleh mereka yang arif tentang keperluan seorang wanita. Hanya Jauhari yang mengenal manikam. Tidak syak lagi, inilah sesuatu yang selama ini diimpikan oleh setiap wanita.

Produk yang mesti dimiliki minuman bernutrisi tinggi, sangat baik untuk remaja dan wanita terutamanya bagi yang telah berumah tangga. bidadari mampu meningkatkan kesihatan dalaman wanita dan paling utama ia sangat berkesan untuk membina keyakinan diri dan kebahagiaan rumahtangga.

bidadari adalah minuman berfungsi mewah untuk kesihatan, kecantikan dan kebahagiaan hidup alam rumah tangga. Dikomposisikan dengan bahan-bahan semulajadi mewah yang telah lama dibuktikan keberkesanannya dalam kaedah rawatan di alam Melayu.

Rahsia ramuan bidadari

Ramuan produk bidadari adalah madu asli, sireh, akar serapat, kacip fatimah, kurma, manjakani, serai, jarum mas, asam jawa dan herba-herba terpilih. Setiap bahan-bahan tersebut mempunyai khasiat semula jadi dimana ia mampu meningkatkan tahap kesihatan dalaman wanita.

Info mengenai bahan-bahan yang digunakan dalam bidadari

Madu
Kaya dengan zat galian penting seperti Kalsium, fosforus, Sulfur, Karbon, zat besi, natrium, kalium, Klorin, Magnesium, Iodin, Kuprum, Manganese dan silikon serta kaya dengan vitamin-vitamin seperti A, B kompleks, C, D dan E. Madu sangat mudah dan cepat diasimilasikan dan cepat membekalkan tenaga yang diperlukan oleh badan, sangat baik untuk buah pinggang dan mempertingkatkan system imunisasi tubuh.

Sireh
Terbukti sangat berkesan mengatasi masalah angin dalam badan, lemah badan, serak kerongkong, mulut berbau dan lain-lain masalah mulut, hidung dan lapisan dinding perut. Sirih dengan adunan lain-lain ramuan bertindak membantu membina rahim dan system peranakan.

Akar Serapat
Sering digunakan secara tradisional dengan menggabungkan bersama-sama herba-herba lain (selalunya kacip fatimah dan lain-lain). Sangat berkesan untuk membina rahim, mengetatkan faraj dan meningkatkan system kemutan.

Kacip Fatimah
Terbukti boleh merawat buasir, penyakit tulang dan sangat baik untuk perempuan lepas bersalin bertujuan untuk mengetatkan rahim serta membantu mengetatkan faraj.

Kurma
Kaya dengan protein, sertat, vitamin A dan C, Zat Mineral atau galian seperti besi, kalsium, sodium dan potassium, membantu menyerap tenaga dengan segera, mencegah bengkak usus, membaiki sistem saraf, tekanan, menguatkan ingatan, meredakan tekanan darah tinggi dan meningkatkan tenaga seksual.

Manjakani
Terbukti membantu mengatasi masalah buasir, keputihan, anti kanser dan mengetatkan faraj.

Serai
Kandungan `Citral’ di dalamnya berkesan membantu proses pencernaan, melegakan kekejangan, ketegangan otot, sengal-sengal dan sakit kepala. Pati minyak di dalam serai membantu meredakan senak dalam perut disebabkan angin dan membantu mengurangkan bau badan (khususnya tapak kaki). Serai juga membantu menurunkan suhu badan. Ia juga bersifat antiseptik. Kandungan tonik di dalamnya akan merangsang sistem badan. Ianya bertindak sebagai pelali terhadap sistem saraf pusat.

Jarum Emas
Terbukti mampu untuk meningkatkan kesihatan dan tenaga seksual.

Asam Jawa
Kandungan `Flavonoid’ di dalamnya bersifat anti radang dan membantu pengeluaran peluh. Asam Jawa juga membantu melangsingkan badan.

Cara pemakanan bidadari

Anda perlu mengikut cara-cara pemakanan bidadari yang di syorkan. Pada peringkat permulaan pengambilan bidadari adalah seperti yang disyorkan. Setelah sebulan anda boleh mengurangkan pengambilan bidadari untuk mengekalkan kesihatan dalaman wanita.

Pengambilan bulan pertama
2 sudu makan, 2 kali sehari (pada kebiasaannya, tindakbalas mula dirasai selepas 2 jam pengambilan) selama sebulan

Selepas sebulan pemakanan
Selepas sebulan, minum bidadari 2 sudu sehari untuk mengekalkan sistem dalaman yang telah dibaikpulih oleh bidadari sepanjang sebulan pertama pengambilannya

Pantang larang
* Sebaik-baiknya jangan minum apa-apa air selepas 1 jam pengambilan bidadari.
* Gunakan sudu plastik – kerana bidadari adalah produk berasaskan homeopati.
* bidadari tidak boleh diminum ketika datang haid kerana ketika haid, rahim tengah mengembang kembang, fungsi bidadari pula untuk kecutkan rahim
* Wanita mengandung dilarang mengambil bidadari

Khasiat bidadari

Terdapat pelbagai khasiat dan kelebihan bidadari sekiranya di amalkan oleh wanita. Ia mampu memberikan kebahagiaan rumahtangga serta mengembalikan tenaga seksual wanita yang telah sekian lama hilang dimakan usia. Penjagaan tenaga batin ini penting untuk keharmonian rumahtangga.

Khasiat bidadari secara terpeinci:

- Membina keyakinan diri dan kebahagiaan rumahtangga
- Meningkatkan kesihatan dalaman dan kecantikan.
- Mengatasi masalah senggugut dan keputihan
- Menghilangkan bau badan & mulut
- Menguatkan otot dan menyempitkan faraj
- Membina dan mengecutkan rahim
- Menegangkan payudara
- Membantu merawat luka dalam perut dan selepas pembedahan
- Menguatkan sistem kemutan
- Menambahkan kolegen dalam badan
- Meningkatkan nafsu dan tenaga seksual dan memberi impak positif kepada pasangan semasa hubungan kelamin
- Mencantikkan kulit dan menaikkan seri wajah.
- Melegakan panas badan

Tuesday, November 17, 2009

AnNiVeRSaRY!



HaPpY First

ANniVeRSaRY to AsYraf & AniDa

seMoga Ikatan PerkahwiNan ini kekaL hingga Akhir waKtu dan di Murahkan reZeKi seLalu..InsYaalLah..

Terima KAsih Jugak pada My loveLy Hubby belaNja Makan Di
Cherita cAFe...
...
BesTkan ABang..maka
n Kat situ..
tercatat KeNangan Manis Di siTu...(",)
hanya Kita dua jaa yang tahu..pas ni musti taKNak p dah...ahahahhaha


LoVe you So Much AsyRaf...





Thursday, November 12, 2009

::SePii::

wah entry kali ni bunyik macam ada sesuaTu yang tak kena......gimik jaa sbnaqnya tu.. sbnaqnya takmenda apa-apa.besalaa tak habes-habes ngan tempat keja ni jaa......memula dtg ritu cukup bersemnagt nak buat keja...tapi, bila insiden LHDN datang mengejut kat opis...sume semangat tu ilang.... mula pikiran negetif menerjah kepala otak nie....mcm-mcm pikiaq...huhuhuuu

mana taknya, lagik dua jam nak mai...barulaa nak rojer habaq nak kn prepare dokeMEn.dhlaa dokEmen yg dua bulan Pending ni pun sedia maKlom beselerak sana sini.... dok pLak sensowang....tu yang mai mcm-mcm....kiri kanan depan belakang tanya itu ini..dh siap ka bLom...ha tu mcm mana tak hitong hari..kira nak tgg wekend jaa nak cuti...bosan nyaaa...nak speedy pun dh jadik leMbab..apa yang pentin, bos nak tahu sume dh bejalan lancar,kiranya dia tanya itu ini mUsti kena tau...walaupun, dh becuti 60 hari....sama gaklaaa mcm baru stat masuk keja...first day masuk mengelabah jaaa....maklomlaa spnjg becuti mana nak p tau masuk keluaq sgala haL...payment dhlaa masuk keluaq ribu ribaN...fuh...migrain pala hotak cam giniK...

tapi alhamduLillah laa, ubat penenang dia ada di rumah..balik jaa uMah belek si ComeL dh ilang segala stress......bila dh stress n otak jadik tepu.....takleh nak FOKus....huhuhuuhuu...


**Zahra'Sofia PenguBat SegaLanyA**

Wednesday, November 11, 2009

::KemBaLi::

kembalI berBloq..setelah sekian lama menyepi jaa..makLomlaa semenjak dh besaLin ni n punya BB coMei nie..takdan dah nak berbloq..niepun amik kesempatan berbloq di opis sat, tupun BIGG BOSS takdak p KuaLa Kangsar.MEetiNg...n MOod pun mcm best jaaa pagi nie..
so kemBaLi berbLoq.

cepat sungguh masa berlalu, SI comeI pun dh masuk 2buLan. besaq dh anak ibu nie.. dalam dok bercuti besalin 60 hari. hari ni dh 3 hari bermula bekerja. sicomeI pun dh 3 hari ditinggalkan bersama tOkma.alhamduLillah zahra'sofia tak meragam. ok jaa dia..maybe memahami sama kot iBu & baBa dia keluaq mencari rezeki..

tapi aLhamdulillah mama n bapa' banyak membantu..ALLAH saja laa yang mampu balas jasa depa berdua nie. sib bek mama ngan bapa' pun ok jaa.. maYbe cucu suLong sama rsnya tu yg rai zahra' Sofia sehabis baik. dan akupun dh pUlang kepanGkuan mereka..dah tak nyewa kat BERTAM PERDANA dh. so laa doK kamPung (aLLah kabUlkan doA' aku)..semakin happy la aku skrg..khidupan makin lengkap. ada suaMi yg kekdg menguji kesabaran hahahahah... tapi hubby aku ni mcm semPoilaaa...ala-ala penguji kesabaran tak sangka...ekekekek...n punya BABy yang begitu kiut skaLi n faham jaa situasi ibu dia......alwayz bz bila dh keja ni...

herm, first time datang keja...ya ALLAH rasa nak teduduk. n blur-blur pun ada jugak...maklomlaa dh 2bulan bercuti..lupa habeh...jenuh gak nak recaLL...dengaq nama boss jaa kepala lutut sini dh ketaq....serupa ngan first time baru masuk keja.....keja menImbun..jeNuh nak satel...makLomlaa keja sensOWang mcm nilaa nasib....huuhuhu....apa-apapun coOl kan diri. enJoykan diri ngan bertenet sementara, pastu oklaa samBung buat keja mcm biasa...ok dh laa dh 3 hari bekerja. rasa mcm best jaa...sblm masuk keja dok pikiaq mcm-mcm. rasa cam nak BEHENTi pun ada jugak...tapi kenangkan PTPTN giLooo ...gagahkan diri teruskan perjuangan dalam duNia pekerJaan....go nida, Go Nida...ehehhehehee "peKak kan teLinga, Kuatkan SemAngat untuk teruskan perjuangan" yahOOooo

Thursday, October 29, 2009

FacEBOOOOkkk?!!!

News Item: : EMEL PILIHAN-KEPADA SESIAPA YANG MEMPUNYAI FACEBOOK

facebook1
Aku baru terbaca mengenai tulisan Khai di blognya mengenai Facebook. Selepas selesai membacanya, aku rasa terpanggil untuk berkongsi cerita mengenai Facebook ini. Walaupun bagi sesetengah orang cerita ini cerita lama, tetapi apa salahnya aku kongsikan sekali lagi sebagai info tambahan.Ramai yang suka menggunakan laman web sosial seperti MySpace, Frienster, Tagged dan juga Facebook untuk mencari kawan dan juga member lama di ruangan maya. Adayang menjadikan laman web sosial sebegini sebagai satu tempat untuk mereka berkarya, tidak kurang juga yang menjadikannya sebagai satu tempat dalam memperjuangkan wadah dan pemikiran masing-masing. Yang penting, ianya PERCUMA dan itulah yang aku ingin kongsikan. Lamab web sosial sekarang tidak ubah seperti blog.Dengan menggunakan umpan yang paling senang iaitu PERCUMA, berduyun-duyunpengguna Internet akan berusaha untuk mendapat satu account bagi diri masing-masing.Apatah lagi kalau username mereka masih belum diguna pakai oleh orang lain.Betul`kan? Jadi sebagai pembuka kata, hari ini kita akan berkongsi sedikit info mengenai laman web sosial yang sedang meletup iaitu FACEBOOK.Sebenarnya, ada sebahagian “dark side” yang tidak diketahui oleh berjuta pengguna internet di dunia ini mengenai Facebook. Ini adalah satu konspirasi teori yang telahpun menjadi fakta benar dan apa yang boleh kita lakukan sekarang adalah “lihat” dan “terus melihat”. Jika ada di antara kita yang telah meletakkan butir-butir peribadi sebenar di dalam Facebook, maknanya tiada apa lagi yang kita boleh lakukan.

facebook2
Sedarkah kita siapa sebenarnya di belakang Facebook? Sedarkah kita bahawa semua data-data yang kita berikan itu telahpun disimpan oleh pihak CIA?Mereka boleh mengakses semua mengenai kita dan dengan mudah mendapat semua butir-butir diri tanpa perlu bertanya kepada kita, bos kita, kawan-kawan kita, pihak universiti kita, keluarga kita dan banyak lagi sumber at anytime they want!!Dan yang lebih menyedihkan lagi, ramai dari kita terutamanya rakyat Malaysia sudahpun memberikan 100% info dan butir-butir diri mereka dengan TEPAT. Apabila ditanya,mereka dengan mudah menjawab, “nanti kalau member lama atau member sekolah inginmencari kita… senang sikit!” Malang sekali bukan itu yang berlaku. Dalam pada keghairahan yang kita sendiri wujudkan terhadap Facebook, kita sedikitpun tidak membaca dasar ataupun polisi yang Facebook letak di dalam laman web mereka.Yang kita tahu hanyalah PERCUMA dan sikap ramah dan jujur kita itulah yang bolehmemakan diri kita sendiri sebenarnya.Mari kita lihat apakah yang Facebook nyatakan mengenai butir-butir peribadi yang kita sendiri masukkan dalam account Facebook kita:

facebook3
Cuba bayangkan!!!
Facebook yang telah menjadi kegilaan pengguna internet adalah tempat yang palingmudah untuk CIA mendapatkan data peribadi mereka dengan PERCUMA. Bagi pengguna kebanyakan (mereka yang bukan extreme), mungkin ia tidak akan membawakeuntungan kepada pihak CIA tetapi bagi mereka yang mempunyai “title” sebagai “professional” seperti seorang doktor, peguam, PROFESSOR, scientist dan yang seumpamanya… inilah MANGSA CIA yang sebenarnya.
Mengapa?Kerana sama ada kita percaya atau tidak, ramai golongan professional yang meletakkan segala butir-butir mengenai diri mereka dengan lengkap bagai nak rak dengan alasan mereka mempunyai kawan di seluruh dunia dan masing-masing tidak mahu “kalah” dalam menceritakan semua kejayaan dan kegiatan yang telah mereka kecapi. Bukankah itu semua adalah PRIVACY diri sendiri? Pernahkah kita/mereka fikirkan mengenai RISIKO yang mereka letakkan ke atas dirimereka sendiri?- Habis semua data mengenai aktiviti dimasukkan.- Habis semua data mengenai achievement diri dimasukkan.- Address, hometown, phone number, clubs, jobs, rekod pendidikan, interests, dailyschedule…. habis diberikan begitu sahaja. Itu semua akan disimpan oleh pihak CIAsebagai data yang boleh dijadikan statistik untuk kegunaan mereka pada masa hadapan. Malah, maklumat mengenai keluarga juga dimasukkan dengan selamba.Halo…Kita marah bila orang mengambil tahu hal kita.Kita marah bila orang mencungkil privacy kita.Tapi kita tidak sedar yang kita telah “berikan” semuanya di dalam Facebook kita!Ikut percakapan kasar orang di warung kopi, bunyinya memang menarik. Ini dialognya:
Esok kalau katakan mereka hendak menyerang Malaysia, mereka sudahpun tahudimanakah golongan bijak pandai di Malaysia ini berada/tinggal. Sebelum dia serang,mereka akan bunuh dahulu golongan bijak pandai ini…. tiada apa yang tinggal.Bukankah semua info yang mereka perlukan sudahpun ada dalam tangan mereka? Facebook best! Face book nombor 1 sekarang !!!Memang betul.Itu memang satu fakta. Tiada siapapun boleh menafikannya.Dan ini juga adalah satu fakta:Facebook telah di tampung sebanyak USD500,000 oleh bekas CEO Paypal, Peter Thiel.Jadi tiada masalah untuk mempromosikannya. Tidak cukup dengan itu, sebanyak USD12.7 juta telah dilaburkan ke dalam Facebook oleh James Breyer dari Accel Partners. Mereka semuanya ada agenda yang mereka sendiri faham. Jika kamu hendaktahu siapakah mereka semua ini dan siapakah DALANG di sebalik laman web sosial ini, kamu harus memberikan fokus yang sepenuhnya pada slide flash video yang akan kamu lihat sebentar lagi. Mainkannya berulang-ulang dan cuba fahamkan.Sila klik banner di bawah untuk pemahaman lanjut:

facebook4
Satu lagi, pihak CIA sendiri menggunakan Facebook group to untuk merekrut staffnyabagi program kesayangan mereka iaitu National Clandestine Service. Malah, Dr AnitaJones juga telah menjadi sebahagian dari Dark Side ini. Dr Anita Jones adalah DefenceResearch and Engineering Director untuk US Department of Defence.

facebook5
Bagi aku, bersosial di laman web seperti Facebook ini tidaklah salah. Malah bagus kerana silap haribulan, boleh buat duit lagi. Tapi berhati-hatilah dengan semua privasi diri sendiri. Jangan sesekali memberikan maklumat penting. Palsukan semua maklumat yang dirasakan tinggi privasinya. Maklumlah.. rakyat Malaysia inikan cepat terpengaruh.Apalagi dengan mende PERCUMA sebegini.Bukan hendak mengata diri sendiri, tetapi ini telahpun terbukti. Kalau tidak percaya,pergilah di Fotopages dan lihat siapakah pengguna terbesar Fotopages kelolaan rakyatIsrael tu…! Jawapannya adalah rakyat Malaysia. Tidak syak lagi…Jadi, apa yang perlu kita lakukan sekarang?Jawapannya mudah. Bagi mereka yang pernah memasukkan data privasi mereka, senyum sahajalah. Bagi mereka yang belum dan baru nak mendaftar, berhati-hati. Itu sahaja.

Monday, October 26, 2009

::KeNgkaWan 2009::

ZaHrasofia n aNis UmaiRa'
*
*
*
*
*
*
ZahraSofia N Nur Iris ALeEsha
*
*
*
*
*
*

iris cepat besaq, nanti ble kita men PondoK sesama ya...
*
*
*
*
*
anis, lena NyenYak nya...jelez sofia neh...
*
*
*
*
*
sofia dh Abes Pantang, so. sOfia ambik keseMpatan g ziarah memeMber...

Friday, October 9, 2009

::SeBuLan::

arini dh sebulan aku berada dalam situasi berpantang..eheheh syOk gak woo...banyak benda di pelajari..hat ni takleh makan, hat tu takleh buat, hat ni kn jaga...wOOO sebenaqnya bukan senanglaaa nak jadik ibu nie.dr stat menGandOng,Besalin sampailaa ke dalam pantang....
fuh sungguh mencabar...tapi best, sebab bukan selalu lalui situasi ni..pas ni tak tau bila lagik nak lalui.ehehehe.....apa-apapun aku berharap sume nya OK sampailaa ke penghujUng berPantang Larang......



ciK zahra sOfia pun dh makin membesaq.....camna laa nak p gheja nie..makLomlaa 60 hari dok ngadap muka dia ja....tgk dia dok membesaq depan mata...mau jugaklaa hormon dalam badan ni, jadik tak ketahuan sat..tera nak stabil balik, duLu p gheja dia dok dalam perot...usung p sana sini...la ni, alalalal dh depan mata..kn tinggai plak sat..ghasa mcm berat jaa...tapi apakan daya..kena akur laa jugak..tinggai ngasuh ngan TOKMA sat No...sib bek TOKMA dok kuat g..leh ngasuh Zahra Sofia sat...

Sunday, October 4, 2009

"Aku Wanita Biasa"


aku ini Wanita Biasa

Bisa Sakit Luka Karena Cinta
Dingin Sepi Kerap Menyapa
Air Mata Jatuh Lukisan Raga


Kadang ku Kuat Setegar Karang
Kadang ku Rapuh Lemah Liar Merana


Maafkan Aku Bila Hasratku Keliru
Sulut Gairah Jiwamu
ku Yang Dosakan Cinta Kekasih
Hatiku Maafkan Aku

Kekasih Hatiku Maafkan Aku
aku Wanita Biasa


Dingin Sepi Kerap Menyapa
Air Mata Jatuh Lukisan Raga

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design