Tuesday, March 31, 2009

-tanpa Mu-


arini....aku sndirian,tanpa hubBy tersayang...
dia dh g KL ngan bebudak opis dia...ataih lawatan n kursus apa ntah under PKNS....
huhuhuhu..sedihlaa plak....tak dak kawan nak gaduh...nak gurau......nak sembaNg...
even p dua hari pun...alalalalla gasa cam lama nya......

miss u BABa.........huhhuuuhuh.....

so, malam nie balik laa aku ke rumah mama.....tidok sana.....sib bek ada baby kecik lam perot nie teman aku gaNti baba dia.......bila usap perot...dan-dan tinggat hubby....adoi...br p KL tu....lom g ke negeri abadi....aku dh cam ginik.........sayu ja.....risau sume ada....
yerla stat dh kawen..kami jarang dok jauh-jauh....ari-ari tgk muka.........dia laaa RACUN dia laaa jugak PENAWAR idup aku....

bg aku, ari-ari aku tanpa dia...Rasa kosong....sunyi...tadi sblm bepisah......rs berat sngt nak lepaih.....tapi masing-masing ada komitmen....so....pendam kan sglnya...belagak rilesk...drive keta terus g keja....dan makin jauh ilang pandnagan hubby aku.....warghhhhhhhhhhhhh........

BABA, ibu doakan pejalanan baba k KL selamat pergi dan selamat Tiba......IBU N baby kecik nie sentiasa nantikan kepulangan mu sayang.......

LEBiu.......so Much........

Thursday, March 26, 2009

-DuNia di penghujung nyawa-


1) Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w telah
bersabda:

'Aku menghitung 6 perkara menjelang hari kiamat.'Baginda menyebutkan salah 1 diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis.'
- Sahih Bukhari

~ dah jadi dah...

2) Zina bermaharajalela.
'Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang seenaknya
melakukan
persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka
inilah kiamat akan datang.'- Sahih Muslim

~ dah nampak dah...

3) Bermaharajalela alat muzik.
'Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan &
perubahan muka'. Adayang bertanya kepada Rasulullah;
'Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?'Baginda menjawab: 'Apabila telah bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi²
wanita'- Ibnu Majah

~ Mentor, Malaysian Idol, Akademi Fantasia,
Anugerah Muzik...


4) Menghias masjid & membanggakannya.
'Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah manusia
bermegahan dalam mendirikan masjid'- Riwayat Nasai.

~ memang dah nampak dah...


5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat &
hubungan dengan tetangga tidak baik.
'Tidak akan datang kiamat sehingga banyak
perbuatan & perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam
tetangga.'- Riwayat Ahmad dan Hakim.

~ ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal malu......



6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
'Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil
orang2 yang baik& ahli agama di muka bumi, maka tiada yang
tinggal padanya kecuali orang2 yang hina & buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran'- Riwayat Ahmad

~ boleh kira berapa jer para ulama'yg tinggal...

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
'Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan
dikuasai oleh Luka'bin Luka'(orang yang bodoh & hina).
Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang
beriman yang diapit oleh 2 orang mulia'- Riwayat Thabrani

~ George Bush, Ariel
Sharon& kat Malaysiapun ada.....


8) Mengucapkan salam kepada orang yang
dikenalnya sahaja.
'Sesungguhnya di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat
ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang
lain kecuali yang dikenalnya saja.'- Riwayat Ahmad

~ jiran sesama islam pon tak bertegur sapa....

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi
hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. 'Di antara anda² telah
hari kiamat ialah akan muncul pakaian² wanita & apabila
mereka memakainya keadaannya seperti telanjang'

~ fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string etc..)...


10) Bulan sabit kelihatan besar.
'Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah
menggelembung(membesarnya) bulan sabit.'- Riwayat Thabrani

~ tak caya gi tengok...


11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
'Pada akhir zaman akan muncul pembohong2 besar yang datang kepadamu
dengan membawa berita2 yang belum pernah kamu dengar & belum pernah
didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu & memfitnahmu'- Sahih Muslim

~ Siaran TV kerajaan dan swasta, akhbar2 harian & majalah² yg popular skarang nie......


12)Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.
'Sesungguhnya sebelum datang nya hari kiamat akan banyak
kesaksian
palsu & disembunyikan kesaksian yang benar.'-Riwayat Ahmad

~ tengok kes peperangan Iraq ...

13) Negara Arab menjadi padangrumput & sungai.
'Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padangrumput & sungai²'- Sahih Muslim

~ Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...

Thursday, March 19, 2009

-BertemU kemBaLi-


mama faishah N aNiQ amShar


RINDU nyaaa..dekat kawan-kawan lama....so..di kesempatan knuri member-member nie leh laa
jmpak balik kawan-kawan lama.....yg dh lama tak jmpak masing-masing ikut suami tersayang..
kalo dulu bleh kukikkukik sesama...skrg dh jauh berbeza.....
yg paling best jmpak tu...yg pakat bawak babY...pakat bawka peRot...ciut-ciut blaka.....Nyway...time mcm nielaa nak jmpak sahabat handai lama-lama..kata nak kmpul skali sume payah laa.....lagipun masing-masing pakat ada koMitmeN.....
insyALLAH tahun nie.....kita cuba jugak buat REUNION XDMW.......time tu leh lepaskan riindu masing-masing n kita pakat menguLit kenangan.................

wang berjuta leh carik kalo ada usaha yg kuat...tapi nilai sebuah PERSAHABAtan..sukar di carik ganti.........ilang sahabat...sepila idop Nie..........

kemana jua aku p...MEMORI di DMW, ITTAR PERAI..segar dlm jiwa nie...qasa mcm semalam br tinggai sume kenangan tu.........aku rindu kengkawan 5 ALQURTUBI...dan aku rindu klik-kLik dORM A1A & A9B...miss u aLL so mucH.......


AIzUDIn & FARISHAH - best frend DMW-

-Kami snTiasa Bersama-

-pUnya Lama Tak Jmpak.....rindu sngt dekat sIti KhalIjah-


-Farisyah & MursHIdah-


-RafITah & FArisyah-


-anIda & AziDa-


-AsyRaf. Hanip & FuaD aLmi-


WediNg SyahIda & Ya'KOb

-Ibu-ibu MiThaLi dengan PenganTin BAru-


-WediNg Rasyidah & md.Noor-

Friday, March 13, 2009

-KauLah Yang satU-

Kaulah Yang Maha Esa
Kaulah Yang Maha Pengasih
Kaulah Yang Maha Penyayang
Tiada hidup tanpaMu


Kaulah Yang Maha Agung
Kaulah Yang Maha Mengetahui
Tuhan dunia akhirat
Tiada aku tanpaMu


Bilaku rasa pilu
Bilaku rasa resah
Bilaku kekosongan
Kau tempatku mengadu
Oh Tuhan yang satu
Engkaulah Tuhan yang satu


Segala puji-pujian
Ku tujukan padaMu… padaMu
Dan hidup dan matiku
Hanyalah untukMu… untukMu
UntukMu…

Wednesday, March 11, 2009

-Semalam, Harini dan BesOK hari-

hehehhe...tgk title pun dh nampak diri nie berada dalam kalam kabut.....dengan kehidupan seharian....ntahlaa arini kalo ikut kiraan pertnency dh masuk 13 minggu aku pretnen..zuriat Mr.Op's..........SYUKRAN ya Rabbi...kerana still bagi aku kekuatan hadapi liku-liku nie..even hati nie dh memang btoi-btoi mengalah dengan keadaan....kalo dl, zaman soLo len...tapi dh kawen nie citer len laa plak kan........apa-apapun aku BAHAGIa n bertambah bahagia skrg nie..di samping Suami tersayang yg cukup sportin habeh.....kelakar dia laa org nya.....nyway pappun...
i LOve U Baba.......tapi sbnaq nya..aku jadik kelam kabut dlm diri nie...pasai gheja aku...aku pun tak paham laa semenjak dua menjak nie..aku ilang KONSENTRASI n FOKUS aku di tempat gheJa.....aku mcm dapat gasa pasepa....gara-gara TENder mINGgu lepaihla..........nak kata aku pest time kena marah tak jugak...dh selalu kn.....tapi yg kali nie kn marah..PENANGAn dia menusuk KalBu...terpahat kat tulang itam.,.....ikut kan hati nak blah dh dr sini.....nak lepak di rumah ja.........pas dh besalIn nie br nak cr kerja len....tapi..kot bosan lagi qasanya....duit tak masok.....asyik ngadap umah ja......



ya ALLAH ya rabbi...bantulaa aku keluar dr kekusutan nie....aku pun tak mengerti apa yg harus aku lakukan..........MOOD ilang terus nak gheja.......kepala jd berat..beban sngt-sngt...sebab semua BENDa aku kn ingat....kn tahu.....tensennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
tak tau nak Luah mcm mana........nak kata imotional pun Tak jugakk...cuma mcm ada sekelumit fill tak puaih hati bersarang di hati nie...nak lepas kan tak tau cara mcmnna....abeh kuat pendam jaa la...tapi nie laa gaya pendam.las-las jadi mcm MERENg.....separa GiLa.....hahahhahaaa........
mkin hambatan gheja sama ......aku presure gheja sorang-sorang...tu jadik cmm nie.....takdak member nak sher buat gheja..........hat gheja tu dr zeR0 sampai dh siap...n satg pusin balik yg kn ambush aku lah jugak................

ya Tuhaan berikan aku KEKUATAN dan Terus BERSABAr...dengan karenah manUSia di sekeLiling dan semoga dengan semua duGaan ini aku lagi tawaDhuk dengan mu ya Rabbi................:-(

Monday, March 9, 2009

-BersaMa "SaYe" Yg Cute -


QaiSara Pose Cute " nice SmILe"


QaiSara budak bijak..yg membahasakan diri dia "sAye"


ehehehehe...Sara N Mama......


-sara N Acik nida-


-waduh...waduh mata dia memUkau paNdangan-


-sara aciK nida WiNDu sara...sob..sob..sob-

MemuLa cam Ginik laa Gaya.....masam ja......skali bila depan Lensa....tgklaa gaya sara di atas sana.....

Friday, March 6, 2009

"k0mpang di palu PenganTin Baru"


Alkisahnya.....bermula hari nie sampai laaa abis cuti sekolah bulan mac nie....every wekend ada kenuri kawen member-member...n paling kemuncak kenduri di Simpang Pelangai pahang........pastu berehet skejap...so tgg plak cuti sekolah jun nanti....ehehehhe

bermula jumaat malam nie, sahabat hat dulu sama-sama dok kayoh gerek p sekolah......adei bestnya teringat memori zaman sekolah dl....kayuh beskat..dengan tudung besaq....menerebang mcm batman....ehehehe...tu dl-dl laa...la dak dah..memasing dh maju..pakat ada kenderaan masing-masing...so mlm nie sahabat baik aku sorang lagi nak akhiri zaman anak dara nya....untuk "SHaFiZA & zaKi" ....seLamat PengantIn baRu......semOga ikatan murni nie Berkekalan Hingga Akhir waktu......sok majlis resepi umah dia di KampuNg PadanG....sha..Tgg kami insyaALLAH sok sampai......pakat menikah dh semua Klik-Klik Dmw....
hat pakat dok bawak peRot pun ramai tahun nie......mcm aku dengan Huda BakaL jadik iBu lebih kurang sama tarikh ja............kira tahun depan REUNiOn dmW....semua dh ada Generasi...ehehe.....
adei rindu nyaaa kat kawan-kawan sekolah.........arap kenuri kawan -kawan nie. pakat-pakatlaah boleh jmpak balik...........erm...ahad nie plak "SHAKIRAH & khAiRuL"akad nikah.........so to shakirah SELAMAT PENGANTIN BARu...semoga bahagia bersama DIA selamanya.........n senIn nie.......Jiha akan di satukan bersama pasangan nya..iaitu kawan baikkk aku..sYahet....To
"naJiha & SyaHeTt"....nida doakan AMPA dua bahagia melayari rumahtangga...........n semoga ampa dua kekal abadi selamanya...............syok laaa tengok depa pakat nak menikah dah...mesti dok hitong hari..dok tgk jam....bg setiap bakal pengantin nie...stiap minit amat bermakna untuk depa...........

15hb majlis resepsi umah "MuA'AZ & MahfuZah"...di BukiT mertajam....herm kn p nie...time knuri aku aritu mai dia.......insyALLAH na muaz, kalo xdak aral sampailaa kami.........dan paling las yg bakal aku atend....knuri 21 hb nie di PaHang "Haidir & waTi" .......knuri suNgguh.......adei tak sabaq nie nak balik PahaNg.....nak ziarah WAN di kampung...n jmpak sanak sEdara...windu nya kat depa.........makan kenuri sambei menziarah...ok gak tu.......

KAHWIN nie syok.....sebab kita dh lunaskan sunah NABI S.A.W.......n then makin lengkaplaa kehidupan kita di dunia YAng sementara nie...............

to semua bakal pengantin........."seLamat meneMpuhi ke gerbanG perKahwinan"
so pas nie......
welcome to the clUb.....PA & MA.......ehehehe.....

Thursday, March 5, 2009

~ReSaH MeNcENgKAm Jiwa~

HERMM..minggu ni masuk kali kedua aku jadi tetamu Klinik kerajaaan.....dalam keadaan tak larat gagah juga p buat pemeriksaan bulanan.....ari nak p chek tu jugaklaaa dok buat perangai......uwek..uwekk....adei..tak tahan dh nie.....sampai klinik, bau plak ubat...halalalalaa....lagi bertambah-tambah meloya tekak haku nie....sabaq jaa la...nielaa dugaan ibu mengandung....tapi kali ni g tak lama...skjap ja...dah setel.....


setel di Klinik......berebut balik pjbt nak siapkan TENDER yg melambak ...nak siapkan dua tangan nie laa..sume per nak kena pikiaq......boleh mereng mcm nie....dengan perot dok begelora...tekak dok kembang smcam......adei....dugaan lagi...bertambah hebat...kepala plak pening satu mcm.......mcm nak maraung di buatnya....ha laa yg bos dok tanya..."anida, tender dah siaap.......?sabit aku nie KuLi ja...kalo kata ada sher gak dlm opis nie...herm nahlaa amik buat sume saya nak p rehat sat.....nie, perot dok meragam...layu sungguh smlam.......buat jugaklaaa....dh laa nak kn hand writing......bertambahlaaa berat rasa .....takpalaa...tulih jugak pelan-pelan....isi jugak maklumat yg mana boleh isi......berkat pulun plan-plan..sampai lunch pun tak kuaq.........siap laa jugak tender tu..........mai penyelia...tupun dh mereLOp.....mai dok renyeh...ha. nah amik sume tender ni, masuk dalam envelope.......ala stakat buat gheja tu....tok haku hat rabun pun bleh buat...tadi time tender melambak sume pakat kata sIbok....arghh tensen........huuhhuhhhuuu......



wajah keresahan....


Tapi yg sedihnya....dok pagi nie...aku jugak kn marah dengan Bos...di atas tercicir.....satu dokumen soKongan jaa pun..bukan dokumen wajib..wargh.........................ilang dh nie sabaq ....qasa mcm nak bom jaa pjbat nie........sedih nie...pepagi sampai dh kn amBush.....walhal smlam depa pakat chek....ni bengang nie...yg tender tu plak dh naik feri...ish kalo ikut hati nak jaa p ligan feri tu....halaaa pasai skit ja.........abeh mcm-mcm kena....huhhuhu....kesabaran mula terduga....tapi apa yg mampu buat....tereyak ja laaa...dalam keadaan pretnen nie...mcm-mcm dugaan suNgguh......tapi demi cari sesuap nasik....pujuk hati nie...........sabaq k...sabaq tak rugi....

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design