Friday, May 22, 2009

-kaMpungKu-





semalam lepak jaa umah mama......baring jaaa maklom laa dh KOndem...batery week...ehehhehe.. mai petang rasa cam sunyik ja...ha laa takdak sapa dh kat qumah, tinggai mama ngan bapak ja..adik-adik memasing dh merantau....kbtulan bapak plak kn gheja petang semalam. so tinggailaa mama ngan aku.....sunyi btoi umah tu..terasa sangat. yerla dulu len skrg dh len.....dl aku single...skrg dalam pewot ada si coMEL.....ehehehhe
kn ubat...asyik baring ja.....lelama takleh tahan laa...rs bosan...kuaq p dok luaq tgk mama gigih dok sapu sampah nie, kemas kawasan rumah...aku rasa kalo takdak laa mama ngan bapak mesti kawasan umah tu jadik mACAm zoo..ehehehehe...kalo harapkan kami adik beradik bila laa nak buat sume tue......mama pulun sapu sampah...bila tgk dia dok gigih sapu sampah kemas kawasan rumahnie..dan-dan teringat waktu aku di besarkan.....adOi...menggamit kenangan silam nie.......


layan jaa laa..teman mama.....sekali dh siap sebelah umah opah tu..dia ajak p lepak kat area reban ayam plak.....so dia dok bekemaih kat situ plak...time tu laa aku tepikiaq mcm-mcm....seaNdainya dalam masa terdekat nie laa ALLAH sahut seruan untuk salah sorang dr depa...aduhai...meruntun jiwa raga...bleh gila sekejap ilang pedoman..........macam-macam laa pikaiq nie.......pikiaq khidupan untuk seterusnya.......diam membisu seribu makna....perhati jaa gerak langkah mama yg cukop ligat dok kemaih keliling umah........paling tak tahan tu tingat kenangan silam....dok membesaq di umah tue...la semnjak ada MENANtu nie, umah tu dh banyak berubah..........


sayang betoi mama ngan bapak kat menantu depa hat sorang nie............ even dah kaweN.....kasih sayang kat depa tu lagik bertambah,kalo dl cukup takleh nie dengaq beletiaq mama..tapi laa qasa rindu plak sume tue.....tulakan, bila kita nie semakin meningkat dewasa...mula terkenang PENGORBANAN MAK AYAH....btoi laa tak terbalas ngan duit ringgit..melainkan mEmbahagiakan depa sementara depa dok kuat nie n hayat dok kandong badan.....tak sabaq nie berpantang di rumah mama....dh rindu nak dok umah tu......dok lama-lama mcm dedulu nie............






-ni GamBaq Kenangan masa akU bertunang dOlu-DoLu 12/2007- happy sungguh mama ngan bapak-


Thursday, May 21, 2009

- Owh PenYeLiaK -



wah...wah....arini aku M.C..so happpy nya...walhal tak sihat..demam, sakit tekak, pening kepala sume lengkap.....aku gagah jugak drive p Klinik...n terus balik rumah mama...lepak sana...
tapi yg sedihnya...jmpak doktor....dokTor yg aku admire laa...doKtor AZURa....pergh doktor nie kecil molek orgnya...tapi stylo wooo....dtg klinik naik keta CALdiNA...murah btoi rezeki dia.....best kan kalo jadik mcm dia...rileks ja...pegang sana skit, sini skit dh dapat duit...ehehhehe...

doktor kata,TEKANAN DARAH TERLALU RENDAH sngt....wowowoowowo...dh agak dah..... pastu doktor kata " kamu nie, HYPeRTENSION" ha'ah itu memang tak nafikan ....memang tensen semenjak dua menjak nie....mana tak nya...keja ngan org PENGUNGUIH nie payah btoi....kalo ikut hati nie, nak jak buat HSITERIA kat opis tu..buat gila skali mesti sheikh pegunguih dia elok skit kot.....tak tahan laa mcm nie..dalam dok kata tak tahan..tapi leh jugak survive keja kat pejabat nie dh masuk tahun ke 2........hebat kan...huhuuhuuhuh..tapi sapa gheja sapa tau LA....dengan stap-stap kat pjbt nie....kat opis ni tak qamai dok ada 4 org ja...

BOSSS ok sngt...rileks ja...ni yg tak tahan ngan hat pakat perasaan nak jadik bOS.....pergh masak jaaa ngan perangai depa........suh buat itu... ini....walhal bagi dokumen depa pun tak lengkap..bila pihak CLIENt dapat jejak kesilapan depa...ha org paling nak kn ambusH hakue ler...sapa lagik.....? kalo tak kenang yg zaman la nie payah dapat gheja dh lama aku tinggai ja pjbt nie......tak tahan sungguh kalo PENYELIA tapak belagak BIG BOS..ha mcm hampeh......mingu nie memang STRESs....sebab tu td doktor pun cakap aku HYPeRTENSEN..sedih jaa aku dengaq....sebab sian kat SI COMEL di dalam nie.....tapi per ni tak leh elak dh...depa nie pun tak pikiaq yg hakue nie dalam keadaan apa...tula mau skali tak skali buat WELL..WELL..WELL.. al-ala hindu kn cucuq hidung tue.........angkat kavadi tue....dkat opis tu ha baru pakat tau......yg haku dh lama pendam nie perasaan bengkak nie........dengan depa....buat org serupa "BIBIK inDOn" ..so kat sini aku nak gak atched gambaq - GAMBAQ STAp opis aku...............


0
ni baru satu......pas ni ada G.......amcm hEnsem dak oPISmate aku...neh..


Thursday, May 14, 2009

-KuLiM rOTi AraB-

Semalam...aku n hubby jenjalan kat OUTLET ANAKKU SEb.Jaya...warghh sungguh menakjubkan...bila aku tgk barangan baby..ni buat tak sabaq nak besalin nie.......paling best, sekali g sana dapat laa info depa tgh buat sales....sesapa nak besalin..bleh laa dapatkan PAKEJ BABY.....warghh bagus nie......so..ofer tu sampai akhir bulan JUN nie. tapi tgk baju si comel nie..alalalalalalla tak sabaq sungguh..sebab cute-cute sngt....dan-dan lupa seketika untuk diri sendiri....

pas dh cuci mata tu, apa lagi..perot dh nyanyi lagu keroncong dh nie... hubby aku rojer abg.zaki n kakiLia "Qaisara LaOundRy" ajak p pekena capati ngan roti arab kat KULIM nu.....so, sampai sana, mula buat pesanan........perot lapaq nie, tgk roti arab tu aduh cam sedap ja....dan memang tak di nafikan memang sedap...kn sebijik nak lagik 3 bijik........i Like It...pas nie, kalo nak makan roti arab rela redah sampai ke KULIM nu...sebab makan roti arab sana, memang takkan menghampakan.........
NYUM...NYUM....hingga oder tambah berkali-kali....... yang paLing tak tahan, Hubby aku sampai nak bungkuih bawak balik....hahahahahahahha......
mana bleh abang sayang oi...lembut laa roti tu..dh tak jadik mcm kita makan kat sana......takpa pasnie, kalo nak makan kita sana k..jauh pun juahlaa..janji puas ........
lebih kurang pukoi sebelas lebih kami gerak dr sana....
makloM laa..hubby aku, bila dh jmpak abg zakI......AKA "cINta" eheheeeh....kalo dh jmpak tu, ha memacam laa topik best akan kuaq.....gelak sakan smalam..perot dh kenyang....hati mula riang....ehehehe.....

nyway thank's a Lot to abg.zaki n Kak ILia...sebab sudi teman kan kami p pekena roti arab.....yg ruginya "SAYE" tidok laa plak.......kalo tak lagik meriah laaaa...ada dia....budak kecik yg coMeL dan pandai cakap....pot pet..pot peT........suka layan dia....

Monday, May 11, 2009

-kEPadaMu KekAsiH-


KepadaMu Kekasih

Aku berserah
Kerana ku tahu Kau lebih mengerti
Apa yang terlukis di cermin wajahku ini
Apa yang tersirat di hati
Bersama amali

KepadaMu Kekasih
Aku bertanya
Apakah Kau akan menerimaku kembali
Atau harus menghitung lagi
Segala jasa dan bakti
Atau harus mencampakku ke sisi
Tanpa harga diri

Hanya padaMu Kekasih
Aku tinggalkan
Jawapan yang belum ku temukan
Yang bakal aku nantikan
Bila malam menjemputku lena beradu

KepadaMu Kekasih
Aku serahkan
Jiwa dan raga
Jua segalanya
Apakah Kau akan menerima penyerahan ini
Apakah Kau akan menerimaku
Dalam keadaan begini

-ya ALLAH, ampunkan SeGaLa Dosa KHiLAFku-

Bila amati bait-bait lirik lagu nie...terasa syahdunya.....kenangkan dosa yang tak terhitung dengan jari.......mampukah insan kerdil nie, menghadap ilahi.....YA ALLAH, ampunkan aku...berikan aku kekuatan menghadapi liKu-liku hidup yang penuh pancaRoba ini....sehebat mana pun kehidupan ini, pada mu jua tempat ku beserah segaLanya...HANYA paDamu tempat ku luah kan segala keLuh kesah diri ini.......YA allah BANtulah aku.............mencari keredhaan dr Mu...........

-TemPek AwaRd-



Thank's To emi....n Erynn bagi cHeq awaRd nie....
cute sangat laaa award depa nie......nyway, Thank's A Lot k

to eryn..sori yer lambat tempek award hang...hakue bezi weih........nie aku dh tempek dah....cute jaaa.......cam hang jugak
ekekkekeke....


emi.....cute nya senyom..ada LesoNg Batu..eh salah lesoNg pIPit.....manih aih..gewam rasa........ehehehhee


nyway to My freNd thank's ya ingat jugak nak bagi haku award suh tempek kat Bloq hakue nie.........


LEBiu....

-Tahniah Fariza-

pertama sekali nak besyukur kehadrat ilahi........sebabnya sahabat aku sorang nie dh pun melangsungkan maJlis pertunangan......so TAHNIAH yaaa..

kalo tak sblm nie, asyik dok kata dia ntah bila laa nak lalui saat-saat manis nie sume......AKu lak yang teruja tgk dia betunang...eheehe...dan-dan tingat kenangan manis zaman aku dOLu-DoLu.....tapi dh berakhir sumenya..la nak masuk peringkat ke alam keiBuan dah......

to my frenz, sori tau tak dapat atend majLis kemarin...ada hal yang tak dapat di elakkan...nYway, selamat BERTUNANg...semoGa ampa dua BEkekaLan sehingga ke Jinjang PeLamin......JOm laYan pic-pic sekitar majlis PERTUNANGAN FIZA & ZAINI......


-BakaL iBu MertUa sarungkan cincin di jari maniS. Tanda awak tu dh Berpunya yer-








- Tahniah Fiza -







suka Laa dia...kini, penAntian selama 9 tahuN terjawab suDah......




Friday, May 8, 2009

-Mak, Ummi, Mama, Ibu-

Buat renungan kita bersama................ khas buat ibu tersayang..............
Orang kata aku lahir dari perut mak..
Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati.....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti telefon.....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni... mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku.....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak
Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari.....mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu....aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu.. aku ingat pasanganku Selalu.. mak ingat kat aku
Bila-bila.... aku akan talipon pasanganku Entah bila... aku nak talipon mak Selalu....
aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak.... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........
Tapi kalau mak sudah tiada..........
MAKKKKK...RINDU MAK..... RINDU SANGAT....
Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Monday, May 4, 2009

- LangKawi Trip-


myna , Shukri "Hubby Myna", Brie N mY Hubby

BeGambaq DePan Kedai Hj.IsmaiL grop....


Jom Ronda PeKan Kuah & Pantai CenANG

BestNya tempat nie..


P Langkawi dapat jumpak amaLina.


sebeLom Besukan, BeKpesT duLu k.


Yeayeayea.....nak makan....


aBg IZwan Fokus Susun selIpa


Tudia.....Mr asyRaf punya lanGkah

kesian depa kena dera...sanggop bekorban apa saja...punya nak meNang

malam diner " HIjau Kaler"


di ruang Legar Hotel..Tgg Pickup JempUt kami.....


Time nie, dh KeLuaq dr.Bilik..nak chek Out dah....

Pas BekFest, Lepak Di LObi....

- SheratOn LAngkawi-

Nie View depan BiLik penginapAn kami....


Tempat PeNginaPan


Katil yang di hias RAPi......dapat kat kami dua...jahanam katiL nie....ekekkeke


Bilik 1416

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design