Thursday, July 30, 2009

::PiNgu CoMeL::

sebot pasaL pinggu....ermmm kat opiz ni ada sorang dh mcm Pinggu...aku laa tue...jalan dh mcm pinggu..kirik kanan, kirik kanan.....dh tak larat nyaa...nak gerak laju-laju......kalo ikut hati nak ja stat cuti dh....FUh...perot ngan berat si comel nie, kepala neK biOL ngan keja pejabat tak habeh-habeh nie....adoi naik Menugai di buatnyaa......
ntah, laaa stat dh nak masuk mINGGU Ke-34 NI...makin tak selesa...jalan pun dh tebatas...nak bgun pun mak ai...jenuh laaaaa......fuh..memaNg terbataslaaa pegerakan. so, buat gheja pun dh mcm slow-slow jaaa jalan laa palin sYok....bos Interkom jaa tera nak smpai...mak ai...makan masa...ha mau tak makan masa, jalan dh MCM PINGGU......hahhahahaha....sorilaa bos, lmbt skit bjalan...sabaq laa No.....tggg ibu PREGGy nie....
KENANGAN MANIS yg takkan di lupakan smpai akhir hayat...FIRST time PreGGy..mcm-mcm dugaaan..........palin best, sebut ja nak makan apa...mesti insan-insan di sekeLiling cuba tunaikan...ni best.hheheheheh...tapi tulaa tekak nie, takmau ngada-ngada nak itu ini.....apa-apapun derian ngan cempedak dh tibai sungguh-sungguh smpai takmau dh.....kalo dak dok telioq jaa....lagipun di saat penghujung nie, kn laaa btoi-btoi menikmati segala -galanya...pasni dh nak kn kuarantin....
aku berdoa laa sngt, jgn la lagik deliver...aku nak atend pOgram 8.8 ni...penat sey tera nak jayakan pogram nie...kalo laaa terdeLiver....alalaalalalalla...tak smpatlaa aku nak berkukik...kukik dengan kawan-kawan lama.......tak smpatlaa aku nak BERBBQ...........
tapi kalo nak deliver gak, apa leh buat JANJI TUHAN......so Redha ja..........
fuh.....kuatkan smangat...yer cik PinGGu.....jalan tu kasik laju sKit....supaya org-org yg bejalan dengan kamu tak brasa bosan nya menUnggu......ekekekekke

Tuesday, July 28, 2009

::menGhitOng Hari::

lagik beberapa hari jaaa tinggai aku nak jmpak keNgkawan lama masa mengaji kat ITTAR Perai d0Lu-doLu......wah bestnya........tak sabaq nie......

mesti dh mcm-mcm saiz dok ada...ada kempIh, ada KemBang, ada KembOng.....dan ada dok mcm tu ja....hahahahha..takpalaa yg pasti aku happy dapat jmpak kawan-kawan laMa.....


takmau,peristiwa sedih bertamu lagi.punya dok tagak-tagak nak jmpak las-las dapat tau...dia dh pergi buat selamanya.....
"AL-FATIHAH BUAT ARWAH ADAM MOHAMAD"
kalo tereyak ayaq mata darah pun qasa tak guna dh....tula, tmpang bekesempatan nie, eloklaaa...bjmpak...kalO sok nie mai dh takdan ha takleh nak buat apa dh.....DUIT ble carik, tapi sahabat handai payah dh dapt peganti.......mcm mana pun ngan member-membeR ni kn banyak sabaq...mcm-mcm karenah dok ada....


seumpanya, nak jayakan pogram pd 08.08.09 nila...mcm-mcm karenah dok ada... naik GILO cik Serama kIta....ha sapa nak tau cik serama KIta, tUnggu.....na...eheheh...apa-apapun kami pihak AJK...hat besaq keleMboi ni ikhlaih nak jayakan pogram nie...walhal pala otak masin-masin dh naik GiLo, BIoL.....hat pREggY qasa nak delIver ja....eehhehe..nyway, dalam dok banyak PEEL pun hari dh smaKIn dekat ngan Pogram...ni laa LUmrah asam garam nak jayakan sesuatu majLis...bukan senaNg wooo.....tera nak saMpai majLis...ble tektiap malaM menGigau.........hhaahaa..apa-apapun kami enJoy buat gheja nie.....demi SEBUAH IKATAN UKHWAH PERSAHABATAN......mana taknya...memula dapat tau wooo pakat bekobar sume nak Join....pastu mai dh turn nak Konform ...ha mcm-mcm alasaN kami terima...ada yg Laki gheja laaa....ada yg tak larat dh nak BeJalan Kunun Nya pregGy dh tahap nak deliver dh..walhal....bukan p jauh pun penaNg jaaa.....ada yg nak Kursus laa, ada yg nak makan Kenuri laa...ada yg masOK utan la....uiiii mcm-mcm laa asalan..walhal sbLm nie, depa-depa ni ckOp besemangat nak Join nie...kdg-kdg tgk n baca baLik sms dr depa...qasa mcm la....alasan mcm malaih nak renyah-renyah..takpalaa takkisahlaa apa-apapun..janji POgram dh koi dekat nie...


cik serama kita pun dh bekobar nie..........so. apa-apapun aku DOAKAN moga MAJLIS nie, diberkati oleh YG MAHA ESA, dan dengan ada pogram nie, ble mengeratkan lagi ikatan PERSAHABATAN kita........

Friday, July 24, 2009

:: m@m@ ::

Dalam minggu ni, aku sungguh sibok dengan tugas seharian...
tak sempat nak jengok mama...miss u So Much Mama....

mama, bukan taknak balik..tapi bz pastu jalan pun tak brapa larat...tu yang..p gheja balik gheja... melainkan p kedai Qisara Loundry jaa...
sebab MR.OP nak jmpak bro zaki......
tapi mama, tak p bukan bemakna Lupa k...

liza selalu windu mama.....
owhhh syahdu nya enTry kaLi nie...puaih tahan ayaq mata......
sebeNaqnya ada Kisah nie...yg aku nak kabarkan......
erm.....br 3,4 hari takjumpak......sekali pg td dapat mesej dr mama...mama bg tahu,
"Liza malam td mama muntah..perot mama sakit, tak boleh tidok sampai pagi"..
ya Allah, tersentap hati ni, rasa mcm nak balik umah la la tu jugak..tapi masa dh suntuk nak p gheja....terus seksiap p gheja.....tapi dalam hati ni tak berenti-renti bedoa...jaNganlaa jadik apa-apa kat Mama aku.....apa-apapun bg laa dan aku jmpak dia...mai gheja pun Mood Ilang sume....aduh smpai oPis...gheja dh QUE mENanti nk kena siapkan..sume urgent...TaNgan dua ni laa nak kena seTel sume.....hati stilll begelora teringatkan mama........dok tengok jam jaa nak balik umah..nak ziarah mama......dalam celah-celah dok bz tu, dapat pangGilan dari rumah......

berat hati ni nak jawab, qisau kalau-kalau ada per yg tak sedap nak di dengaq....tapi kuatkan semaNgat juga...jawab fon...tak kusangka..suaRa di sana suara mama yg cuKop Lemah.......aduh.......mcm na aku nak cakap nie...ayaq mata dh koi beGenang dh.....dengaq suara dia lemah jaaa.....kalo ikut hati takleh nak cakap dh nie..sebak sngt-sngt....rupanya dia nak mintak tolong beli kan dia Buah Naga dengan makan untuk bapak tengah hari nie.....dalam keadaan tak larat aku nie, jalan pun dh cam roBot...Kuatkan semngt p carik apa yg dia hajati.....
Dh siap beli sume, bekobar-kobar nak balik rumah nak tgk mama.......ha'ah dia tak seperti selalu...muka pucat jaa, barinG jaa ataih kateY......syahdu nya tgk dia..Lemah tak bermaya....rasa mcm taknak dh p gheja nak dok teman dia........smpai dalm bilik tu aku sapa dia...walhal ayaq mata ni, tgg masa jaa nak beteraBoq.....tahan jaaa...pastu dia kata, mama nak lena sat..perot dok sakit lagi....aku pun taknak gangu mama....aku berlalu.....tinggal dia sendirian...tolong kemas rumah skit-skit hat mana larat....

tulaaa dok sangka dia sihat....buat rilek jaa tak balik-balik pun jengok dia.......aduh, rupanya dia sakit...gamaknya smlm tak tahan sngt tu yg sms bg tahu aku.....

masa dh tamat, kena balik opis...satg lambat baLik qamai plak Peminat dok Carik.......talipon bunyik mengaLahkan Meja Wartawan.......tapi sblm nak balik, tgk mama lena nyenak...bapak pun amik kesempatan berehat sat....smntara tgg nak amik trip budak sekolah pukoi 3...
aku doakan moga mama cepat semBoh n HappY mcm seLaLu...

"YA ALLAH jauhKan laaa mama, dr seGala yg Bahaya"..
aku tak sangGup untuk KeHilanGan dia....................

Thursday, July 16, 2009

::KEhAdiraNyA|::

dh stat dh cuci lamPin...




mcm-mcm kaler dok ada baju si ComeL nie



KonOn beli sket ja..penuh gaklaa seraga


wah..sekarang dh 31 minggu so kalo kiraan tu taklama g dah aku bakal begelar iBU....tarang....penuh keterujaaan......sekarang pun BB dh stat aktif wooo....senaman sungguh..pusin sana, pusin sini.....kdg-kdg tu rs letih laa juga,tapi bila dok rasa dia senaman tu, alalalalalallall buat hati ni berbunga-bunga nak tgg dia..kuaq Bulan 9 nie......tapi dan kan ar aku nak meNjamu selera RAYa ni...ka skdr makan ikan masAk asam ngan ikan haruan ja.....huhuhuuh.....so. raya ni baju raya mcm sepesl jaa dr tahun sblm-sblm nie.....eehhehhehe.tapi,takpala..apa-apapun janji sume selamat....




-Jus KisMis as-Syifa'-




Jus Kismis As- Syifa' mengandungi kismis, kurma madu, kurma nabi(ajwah), madu, habbatussauda, buah tiin, za'faran dan zaitun. Di botolkan dalam pek 280 ml (RM 28.50 ) dan ekonomi pek, 550 ml (RM 49.90). Untuk Sabah dan Sarawak, pek 280 ml RM 30.50 dan pek 550 ml RM 53.90. Hanya 2 sudu pagi dan malam untuk dewasa dan 1 sudu pagi dan malam untuk kanak-kanak. Tiada sebarang pantang larang, sesuai untuk semua peringkat umur, wanita mengandung, bayi, juga orang tua.Sehingga kini Jus Kismis As-Syifa' telah banyak membantu mereka yang menghadapi masalah-masalah seperti asma, batuk yang berlarutan, tonsil, kencing manis, darah tinggi, insomnia, keletihan, anak2 yang degil dan sebagainya.


KISMIS
Kismis adalah satu "gula-gula" asli ciptaan Allah SWT. Ia adalah sejenis buah-buahan kering yang paling berkhasiat di dunia, Ia tidak mengandungi kolestrol atau lemak serta rendah kandungan garam. Ia membekalkan tubuh badan dengan banyak vitamin dan minerals yang penting seperti zat besi, potassium, magnesium, kalsium dan vitamin B1, B3 dan B6.

Zat besi adalah penting untuk pembinaan darah bagi pengangkutan oksijen ke otak ke seluruh badan. Kismis juga merupakan serat yang baik yang kaya dengan agen anti-oksida(anti-penuaan). Kismis mengandungi 70% fruktosa(suatu bentuk gula ringkas yang asli) yang dapat dihadamkan dengan cepat untuk tenaga segera. Ianya sangat sesuai terutama bagi mereka yang menggunakan banyak tenaga untuk berfikir seperti guru dan pelajar





KURMA/ RUTOB
Berdasarkan kajian Prof Madya Aslah Zain, pensyarah Sains Makanan, Fakulti Sains Makanan dan Bioteknologi, Universiti Putra Malaysia (UPM) menyatakan "Dari segi perubatan, amalan memakan kurma setiap hari boleh mengurangkan risiko seseorang itu diserang penyakit kronik seperti jantung dan kencing manis kerana mengandungi zat galian seperti potasium, kalsium dan zat besi yang boleh menyihatkan sel darah merah". (Berita Harian, Selasa, 20 Februari, 2001).
Prof Madya Aslah juga berkata, buah kurma mampu memanaskan badan dan merangsang kesihatan wanita hamil dan anak yang dikandung, memudahkan wanita bersalin dan memberi tenaga tambahan.

Saidina Ali a.s. meriwayatkan "Barang siapa yang memakan 7 butir tamar setiap hari, ia akan membunuh semua kuman di dalam badannya". kanak-kanak digalakkan memakan lebih banyak buah kurma kerana ia memberi khasiat dari segi proses pembesaran, sekaligus membentuk minda kanak-kanak yang sihat.

Maksud Firman Allah swt dalam surah Maryam: Ayat 25-26. "Dan goyanglah pangkal pohon kurma itu ke arahmu, nescaya pohon itu akan menggugurkan buah yang masak kepadamu, maka makan serta minumlah dan bersenang hatilah kamu.“ Kurma mampu membekal tenaga dengan pantas ke dalam tubuh mereka yang memakannya. Maka dengan itu Allah swt menyuruh Saidatina Maryam memakan buah kurma agar beliau mendapat bekalan tenaga untuk melahirkan Nabi Isa a.s. dan sentiasa bertenaga setelah melahirkan Nabi Isa a.s., kerana kehilangan tenaga dan darah yang banyak.

Seorang pelatih dari Universiti Sains Malaysia (USM) merumuskan kajiannya mengenai kurma seperti yang tersiar dalam majalah Mingguan Wanita bahawa sekiranya isteri-isteri yang hamil memakan buah kurma, nescaya anak yang bakal dilahirkan itu, menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya. "Melentur buluh biar dari rebungnya." Islam mengajar kita mendidik anak sejak dari dalam kandungan ibu agar anak yang bakal dilahirkan itu dibentuk mengikut rohaniah yang suci serta memiliki tubuh badan yang sihat dan minda yang cerdas. Buah kurma merupakan makanan yang mampu membentuk insan yang berperibadi luhur.

Diriwayatkan daripada Abu Musa r.a. katanya: "Anakku lahir, lalu aku membawanya kepada Nabi s.a.w. lalu baginda menamakannya dengan nama Ibrahim dan meletakkan pada lelangitnya dengan buah kurma."

BUAH BUNGA NAGELLA SATIVA (HABBATUS SAUDA’)
Pada zaman sebelum sains dan ubat-ubatan kimia diperkenalkan, bagaimana kesihatan dan kecantikan manusia dapat dikekalkan pada setiap waktu
Manusia sebenarnya mengamalkan sumber-sumber semulajadi pokok-pokok, tanaman, biji-bijian dan buah-buahan.

Sejak kurun ketujuh sejenis buah bunga nagella sativa (habbatussauda') telah terbukti mempunyai banyak khasiat dalam mengekalkan kesihatan manusia dan kecantikan penggunanya. Buah bunga nagella sativa (habbatussauda') ini ditanam di negara-negara Mediterranean dan diusahakan di India, Sri Lanka, Kamistan dan digunakan di Arab Saudi, Syria, Amerika Eropah Utara, Holand, Finland, Siberia, Iceland, Turki dan diamalkam oleh orang Mesir seajak 5000 tahun yang lalu.

KAJIAN BERDASARKAN HADIS SAHIH
Minat kami terhadap pokok buah bunga nagealla sativa (habbatussauda’) diperkenalkan melalui sabda junjungan Nabi Muhammad SAW “ Dalam habbatus sauda’ (nagella sativa) terdapat penawar bagi segala penyakit kecuali maut “ Riwayat AlBukhari.

Lanjutan daripada hadis ini dalam kitab bertajuk “Medicine of The Prophet” Ibnu Qayyim al-jawziyyah (691H-751H) terdapat 50 kelebihan dan kebaikan bagi mereka yang terus menerus mengamalkannya terutama berkaitan saraf, tekanan darah, pernafasan, pembiakan, penghadaman dan organ-organ dalam badan, buah pinggang, memberi tenaga bagi orang lemah tenaga badan. Memulihkan kulit berjerawat, ekzema, kedut, membaiki tekstur kulit, arthiritis. Memberi kenikmatan menyegarkan badan dari keletihan. Bertindak membantu melancarkan darah, insomnia, kekejangan, mengurangkan kahak. Mengatasi masalah dalam perut dan usus, membantu mengurangkan gula dalam darah, merangsangkan salur pemakanan, meningkatkan metabolisme, menghilangkan angin. Dapat melegakan kembung perut, merangsangkan pancreas, mengurangkan berat badan, melawaskan buang air besar dan kecil, membantu menambahkan susu badan bagi wanita selepas bersalin dan banyak lagi.
(Habbatus-sauda) ini dapat merangsangkan tubuh badan dan mengimbangi minda, jasad dan semangat dan membantu menghilangkan rasa penat yang tidak bermaya.


BAYI DAN KANAK-KANAK
Disamping memiliki banyak komponen pemakanan, buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') mengandungi karotene yang penting bagi pertumbuhan bayi. Semasa tempoh pembesaran kanak-kanak, buah bunga nigella sativa (habbatussauda') memberi kanak-kanak segala tenaga yang mereka perlukan bagi peringkat kehidupan yang serba aktif ini.

Penggunaan kerap buah bunga nigella sativa (habbatussauda') yang meningkatkan keutuhan system imun badan, akan mengurangkan tempoh dan rasa sakit yang teruk terutama musim sejuk, apabila kanak-kanak lebih mudah dijangkiti selsema.

ORANG TUA
Dengan sumber pemakanan yang kaya dan memberi tenaga dan digabungkan dengan cirri-ciri menguatkan lagi system imun, buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') merupakan pelengkap kesihatan yang ideal bagi orang tua.
Buah bunga nigella sativa (habbatussaubda')kaya dalam nilai pemakanan :
Monosaccharides ( satu molekul gula ) dalam bentuk glukosa, rhamnose, xylose dan arabinose ditemui dalam jintan hitam.

Buah bunga Nigella Sativa (habbatussaubda') mengandungi komponen polysaccharide tidak tepu (linoleic dan asid linolenic ). Asid lemak yang penting tidak boleh dihasilkan oleh badan itu sendiri dan oleh itu kita perlu mendapatkannya daripada sumber makanan.

Lima belas asid amino melengkapkan kandungan protein dalam buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') , termasuk lapan belas daripada sembilan asid amino penting tidak boleh disentesis dalam badan kita dalam kuantiti yang mencukupi dan oleh itu perlu diperolehi daripada pemakanan kita.
Buah bunga Nagella Sativa ((habbatussaubda')) mengandungi Arginine, yang penting bagi pertumbuhan bayi.

Analisis kimia mendedahkan bahawa buah bunga nagella sativa ((habbatussaubda')) mengandungi karotena, yang apabila diproses oleh hati menjadi vitamin A, vitamin yang diketahui mempunyai ciri-ciri anti kanser.
Buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') juga merupakan sumber kalsium, besi, natrium dan kalium. Tubuh badan hanya memerlukan jumlah yang kecil dan fungsi utama elemen-elemen ini adalah untuk bertindak sebagai konfaktor penting dalam pelbagai fungsi enzim.

KAJIAN BERDASARKAN PERUBATAN AYURVEDA
Dalam amalan kesihatan kecantikan Ayurveda, Siddha dan Unani yang bermaksud sains Kehidupan dalam buku Desheeya tradisional Ayurveda 5000 tahun dulu, hampir kesemua penyediaan iaitu kaluduru (Habbatussauda)
Juga akan kehilangan keupayaannya untuk melawan toksin, sekaligus menambahkan peluang untuk dijangkiti penyakit.

UJIAN SAINTIFIK
Menurut keputusan ujiajn ke atas 9 lelaki dan wanita mengenai serum kolestrol, pemberian pati buah bunga nagella sativa untuk tempoh 4 minggu telah mengurangkan dengan ketaranya jumlah paras kolestrol dalam darah dan pecahan LDL, HDL dalam hypercholestroleamic pesakit.
Tiada perubahan signifikan kepada triglycerides. Mengurangkan jumlah kolestrol LDL bermakna mengurangkan risiko penyakit jantung.

MENGGALAKKAN ENZIM

Satu kajian oleh Agarwhal (1979) menunjukkan bahawa minyak buah bunga nagella sativa (habbatussaubda') meningkatkan pengaliran susu bagi ibu-ibu yang menyusui anak dengan susu badan. Satu penyelidikan oleh Universiti of Colombo (1989), termasuk Sari Biologikal mendedahkan bahawa keupayaan buah bunga nagella sativa untuk meningkatkan pengaliran susu ibu boleh dikaitkan dengan kombinasi bahagian lipid dan struktur hormon yang didapati dalam buah bunga nagella sativa (habbatussaubda')

Ibnu Sina ( 980-1037) dalam menggambarkan habbatussauda’ sebagai “ meransang tenaga tubuh dan membantu memulihkan keletihan, masih tepat kepada pengamal kesihatan Tibb hari ini. Nilai –nilai pemakanan yang kaya yang terkandung di dalam habbatussauda’ seperti yang digariskan oleh analisis saintifik mengenai habbatussauda’menggambarkannya sebagai sumber tenaga yang sungguh baik.

Dari perspektif kesihatan Tibb habbatussauda’ mempunyai keupayaan untuk mengekal dan memulihkan panas badan. Diet orang barat, kebanyakannya diperbuat daripada makanan sejuk, ais dlm makanan kita, yugurt, pizza, keju dan kesemuanyanya mengurangkan haba semulajadi dalam badan kita yang diperlukan untuk fungsi optimum.

Tibb berpendapat bahawa punca kebanyakan penyakit adalah disebabkan oleh pengurangan kadar metabolisma (haba semulajadi). Badan manusia lemah apabila hilang tenaga.

NILAI KUALITI PEMAKANAN
Indek nilai kualiti pemakanan habbatussauda’ menunjukkan bahawa bagi setiap 100mg bahan mentah mengandungi :
• Tenaga 1%
• Protein 1.4%
• Thiamin mg 4.3%
• Riboflavin mg 0.3%
• Pyridoxine mg 1.1%
• Niacin mg 1.2%
• Calcium mg 0.8%
• Iron mg 2.5%
• Kuprum mg 3.9%
• Zinc mg 1.7%
• Phos. Mg 23.%
• Folacin mf 0.7%



BUAH TIIN

Buah Tiin adalah buah yang paling istimewa dikalangan orang Islam kerana Allah SWT telah menggunakan Buah Tiion ketika bersumpah dan menamakan satu surah di dalam Al Quran dengan nama Al-Tiin. Ini kerana padanya terdapat sumber makanan, buahan dan nilai ubatan.

Dikenali sebagai Fucus carica dan dianggap sebagai salah satu sumber pemakanan yang tinggi debgan serat.

Nabi Muhammad SAW pernah menyatakan tentang buah tiin yang mempunyai nilai ubatan dengan Sabda Nabi "Makanlah kamu semua dan makanlah darinya (buah tiin) dan Sabda Nabi lagi, "Sekiranya aku katakan, sesungguhnya buah yang turun daru syurga maka aku kata "inilah buahnya" kerana buah syurga tiada keraguan, sesungguhnya ia boleh menyembuhkan penyakit buasir dan mendatangkan faedah bagi sendi-sendi."

Kajian yang telah dijalankan membuktikan bahawa buah tiin benar-benar memberi kesan dan pemawar kepada pemyakit buasir, bengkak-bengkak pada badan, melawaskan air kencing serta membantu mengatasi batuk yang berpanjangan.

Ulama Tafsir Fakharuddin Ar Razi dalam kupasannya mengenai Surah At-Tiin ini, menyatakan khasiat buah Tiin di antaranya mencuci hati, mengurangkan panas badan, mewmbersihkan kahak, lelah, membersihkan buah pinggang, sendi2 dan juga buasir.

Thursday, July 9, 2009

-BiskUt Raya-

HERM......berabOk dh Bloq nie, lama tak update maklomlaa siKap penyegan tu bertamu dalam diri nie...lagipun bz sngt ngan gheja......pastu dok foLow pogram untuk xittar 08.08.09 nie......so kali ni saja nak masuk entry nie.....cerita pasai BISKUT raya.....br buLan rejab..dh makan biskut raya..ekekekekke

eheehhehe...org lom g puasa...tapi aku dh dapat melantak biksut raya.....tulaa rezeki...

nak di jadikan cerita, ptg smlam g lepak kedai kak iLia "Qaisara Laoundry" tak sngka makanan yg aku idam-idam kan sblm nie, mai toinnnnn depan mata....mcm-mcm jenih...kecoq ayaq lioq di buatnya...jadik rambang mata nak buat pilihan.....kalo ikut hati nak jaa borOng sume........

pilih nya pilih amik 3 box.....mcm-mcm rasa ada....fuh......bestnya.....dapat MAKAn biskut raya.....makLomla...besaliin nnti dalam bulan puasa...so raya tahun ni geget jari ja laa tgk menu-menu best yg terhidang ...so, org lom g puasa. aku dh sentai biskut raya.........ha lega rasanya.........wargh dh tak lama nie, nak petneN...BB pun dh stat kickiNg lam pewot........sweet jaaa

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design