Thursday, December 31, 2009

..::SyuKur::...

alhamduLillah, berakhir suda tahun 2009 yang banyak meningal suka - duka..
walaupun mcm-mcm dugaan yg harus ditempuhi.aku ingin bersYukur kehadratMu.Ya raBB...

aku bersyukur kepadamu kerana kau, Limpahkan kasih sayang dalam mhalIgai yg br setahuN jagung dibina.

aku bersyukur kepadamu kerana kau, kurniaKan kesihatan untuk menghadapi karenah tika menganDungkan baby chUmiL.

aku bersyukur kepadamu kerana kau, melimpahkan rezeki semakIn bertambah, walaupun kdg-kdg trasa keKuranganNya..

aku bersyukur kepadamu kerana kau, anugerahkan aku seorang suami yang penyabar.& coOOL.dengan karenah KETEGAQ aku neh.

aku bersyukur kepadamu kerana dapat berpuasa dengan jayanya walaupun sarat mengandoNg.

aku bersyukur kepadamu kerana aku dapat melahirkan babY ku secara NormaL

aku bersyukur kepadamu kerana kau,aku dikurniakan BABY yang ComeL dinamakan ZAHRA' SOFIA.

aku bersyukur kepadamu, aku selamat melalui dan merasai berpantang selama 44hari di bawah jagaan mama tersayang.lebiu mama.

aku bersyukur kepadamu kerana aku masih bekerja. WALAUpun pelbagai dugaan yang harus di tempuhi.

aku bersyukur kepadamu kerana impian ku terlaksana hiduP dalam suasana kamPUng.

aku bersyukur kepadamu kerana hubungan aku dengan keluarga mertua sentiasa mekar. aku sayang mak & bapak... bila tgk wajah depa, hati jadik sayu. sempat kah aku melaKUkan yang terbaik sebagai menantu membahagiakn hati depa dua.

aku bersyukur kepadamu aku berjaya kumpulkan semula sahabat handai di ITTAR perai & di SMaDMW yg dh lama jauh terpisah berJumpa semula..

aku bersyukur kepadamu kerana anugerahkan aku sebagai seoranG Ibu....

aku bersyukur kepadamu kerana ukhwah FIllah aku antara KAKILIA+ABGZAKI semakin utuh sehingga kini, dan aku bersyukur padamu, uKHwah Fillah aku dan ERYYn semakiN erat walaupun takpernah bersua mUka.hanya kenaL melalUi interneT sahaja.=)

aku bersyukur kepadamu kerana kau masih Panjangkan usia ku untuk terus beribadat kepadamu YA RABB....

Tuesday, December 29, 2009

..::WeeDing Of The YeaR 2009::..

-SyazuLi & pasaNGan - Mac 2009

ZaiNi & FarIza = DisemBer 09

YuHafIqah & HazWan = DiseMber 09

-AfZan PeNyeri SuasaNa-

-aNak Sue TakUt PenGanTin-

..::KamI Yang hadIr::..

apa-apapun beaKhir suda tahun 2009..yg penuh suka duka, penUh warna warni... meraikan kebahagian sahabat handai, n kenanGan yg takKan diLupakan saat melahirkan PUTERI ku yg coMeL pd 09.09.09 .

akU doaKAn semOga Ikatan perkahwinan Ini KeKAl abadi seLamanYa...insYa'ALLAh..........=)









Thursday, December 24, 2009

::TahNiah FeriDe&sUDir::

HuJung Minggu Lepas 13.12- aku Ke NiBoNg tebaL..Hati bekobar-kobar sebab Bestnya DapaT Jumpak MEmber baik ni..si tasha COmei.....ni time kaMi ateNd MajLis PerTunanGan Faridah & Sudir.... tapi, kami tak sempAt jumpak BakaL tUNang, MasIng-masing Ada agenda tesendiri. so tpksa baLIk dengan tgn kosoNg.. tu mengamBiL keseMpaTan Begamabq depan SinggahSana Farida&sudiR ja..jadiKla.......apa-apapun TAHNIAH buat FARIDAH, JOdoH SAMPAi dah..so puLun Simpan duit..TahUn depan Nak kaweN nOo...Musti buat Grand-grand Tau.....kasik geGAr NiBoNG tebai.....BuKan apa, Kawan akU sorang ni,haTi dia Sekeras batu kelIkir kata izaYati..ekekekek....apa-apapun tula dhsampai Jodoh jgn dok kata apa la....tak meNang tangan nak siapkan segalanya..........coMing SoOn ni 01.01.2010 Plak, Erni & aZidi baKal diTunanGkan...wow, Sume pakat Dh ada BodYguard neh..bagus..bagus...pasni, sofia jenuh makaN kEnuri lagik..

FARIDAH & SUDIRMAN, SemoGa KekaL hiNGga Ke JiNJanG PElamIn..

Kami
*
*
*
*
*
*

-SelAmat bertUnang FARIDAH & SUDIRMAN**
*
*
*
*
*
*
*
**BUAH TaNgan Dari kami Untuk FeriDe**








Tuesday, December 22, 2009

::aKu & Dia::


Ibu...wekend ni Jom Kita P Becuti ibu.kita p umah muMy Erynn kat shahALAm.......Sofia BoriNg dh laaa asYik MaKan Kenuri ja..... badan Pun dh Bau LoMBu....ekekkekek...Jom LAaa ibu...JomLaaa..... takpa, ibu drive..sOfia Dok laa sbLah teman Ibu.......ibu joMla....Sofia tau.iBU strees ngan khiduPan ni...sMaLam knp Ibu NaNGis.....Sofia tgk semnjak 2,3 hari ni ibu tak ceria jaa....mcm ada masaLAh ja..cuBa Ibu Cerita ngan SoFia..mana nak tau kot-kot sOFia Bleh SOLve pobLem Ibu.....Ibu takMOlaa mcm nie...Happy k....senyumm seLAlu....Ibu, SenYum tu penAwar hati kita yg tgh lara ni tau..... Ibu, jOmlaaa..jalan-jalan.... BosaNla......asyIk Ngadap NdOI karan ni ja.....sofia pUn cemUih dh aih.....Ibu jOmla......takpa, sOfia beLAnjaa ibu...Kita p Tgk Movie pUn ok gak "PUTERI KATAK" sofia JanjI sofia dok sengap-sengap dalam cinema nanti....janji sofia Blew teman Kan ibu n haPPy kan Ibu......


"alAngKah bestNya kaLAu tika dan saat ni, apa yg tercatat di atas keluar dr mulut Puteri kesayangan Ku....alAngkah indahnya KhiduPan nie....tapi, dia masih kecik, tak mengerti pecaturan khIdpn ni..yg dia tau LENA, NYUSU,MERENGEK,senYum-Senyum...." apa-apapun aku baHagia Punya ANAK seperti dia.....!!!!!!!!!!!






Monday, December 14, 2009

:Keluh Kesah::

waduh..waduh....hangin jaa pepagi sampai dh kn amBush...
camna ek nak buat bg perkef.... bg sume org suka? tapi, aku hanya manusia biasa..taklepas stiap keslipan...


uwaaaaa..arini demam. smaLAm dok pedo sOfia jgn demam..lastly aku yg demam...rasa nak tekeluar organ dalaman ni...PANAS suBHanALLAh.......tapi gagah kan diri meh pjbt sebab doK ingt tanGgung jawab..ada dokumen tender nak kn deliver harini di BWSB ipoh nun.......

sampai di opis, tgk dokumen tender dh lesap takdak di pjbt..ish nyesaL jaa mai..kalO tau aku terus ke KLINik amik ubat.... amik MC skaLi.....
buat la ayg terbaik mcm mana pun, still kn maraH jugak...cemuih dh aih gheja mcm ni..mcm BoLa...
hencik boss dh membeBel di awaL pagi..uwaaaaa.....aku bg penjelasan pun mcm tak blei terima... sabaq Nu.....ni laa nasib diri keje senSowang..takdak assisten..sgala mcm nak kn buat..... apa-apapun, tabah jgKlaaa hadapi.....


ermmm, aku windu Sofia...semaLAm dia tek blei tidok ngan aku..sebab tak kut berjangkit....

dia lena ngan mamachU n Tokma dia....lansung tak BF smaLam...sebab takut dia yg demam..lagik kacau si penjaga nya..... td sbLm maik keja intai jaa kot ndoi tgk dia......
ibu windu sOfia ...nak BF sofia...tapi ibu tak sihat......ibu taknak anak ibu pun tak sihat jugak..... kdg-kdg tetkan rasa, kiri kanan depan blkg atas bawah ujian, halangan..... aku kn kuat jugak hadapi.... tempuhi walaupun penuh Liku.....


gheja ni, tgk laaa...next year.kaLo tak mampu dh nak handle...resIgn jaa laa..dok umah tanam ubi kayu, ubi keledek..habuan nak alas perut.... nak buat camna, zaman la sume zaman DUit. zaman canggih manggih.....

Tuesday, December 8, 2009

DaRa SemULA :-D


Produk ini sangat istimewa bukan hanya kepada yang telah berumahtangga tetapi amat sesuai juga bagi yang masih anak dara dan ianya terbukti berkesan mengatasi masalah dalaman kaum wanita dan paling istimewa untuk ibu-ibu lepas bersalin
(sesuai untuk yg masih menyusukan bayi).
Selain berfungsi memfokuskan kembali keanjalan otot-otot faraj, ianya juga telah terbukti dapat menghilangkan keletihan, kelesuan, melancarkan perjalanan darah, memecahkan angin yang berlebihan didalam badan, peluh yang berlebihan juga dapat mengatasi keputihan, melawaskan pembuangan air besar dan membantu menaikkan kemesraan ketika bersama suami.

~ Keterangan lanjut boleh didapati dibawah!
* Pemakanan kesihatan yang diadun secara tradisional * Kombinasi ilmu perubatan melayu dan ilmu perubatan mesir * bahan bahan semulajadi terbaik timur tengah dan tanah melayu serta dibacakan ayat al-quran oleh seorang Ustaz.

JANGAN DILANGKAH


Kegunaan :-

  1. Mengecutkan Peranakan dan Kembali dara
  2. Menambah nafsu hubungan kelamin
  3. Menetapkan kedudukan rahim
  4. Menaikkan wajah/seri muka Memperbetulkan perjalanan angin
  5. Senggugut
  6. Keputihan
  7. Menghilangkan bisa bisa badan,
  8. sakit tumit, sakit lutut
  9. Menambah kecergasan
  10. Buasir - Lelaki & wanita

Kandungan :-
Serapat
Daun tutup bumi

Habatusauda

Akar semalu

Kacip fatimah


Dimakan - 1 atau 2 biji sehari
Perempuan haid & hamil tak boleh makan
Kandungan: 31 biji kapsul

***Sebelum makan mesti didahului dengan bacaan selawat keatas Nabi Muhammad s.a.w sebanyak tiga kali, al-Fatihah kemudian niat didalam hati apa yang dihajati.

Monday, December 7, 2009

::Not WeLL::



Wajah-wajah keduKaan, sian anak ibu ni..ibu mintakmaaf na.gara-gara ikut ibu makan knuri anak ibu demam ari nie.bukan sengaja ibu nak sakitkan kamu syg..tapi smaLAm takdak sapa nak jaga.so ibu kn hangkotlaaa anak Ibu ni kesana -kemari... ermm, mcm mana nie wekend depan, depan n depan melambak lagik knuri..... sapa nak tgk anak Ibu nanti. sume BZ ngan kNuri....aduhai dugaan suNGGuh. BAPAK SAKIT, SOFIA SAKIT, Opis saKit..sume sakit...JIwa ibu pun turut sakit..hukhukhukhuk....


Muka sepOsen jaaa

Mata menten BuLat..

cam Blei senYum sKit

dahlaa...org demam ni..takMolaaa amik gambaq;(

Tuesday, December 1, 2009

::SoFia ASyRaF::

Dua Insan yg CuKop akU saYang...tanPa mereka tak bermakna IduP nie.... tgk soFia ni, dia ckOp sUka kaLO g jeNjaLAn...mata Tebeliak ja......memerhati.mcm dia namapk laa snGt..walhal doK samar-samar lagik......dok daLAm gheta sUruNg takMAu...tereyak..kaLO peganG mcm nie, dua jaM pun takpa......diam ja.....ha Ibu ngan baba jenuh Giliaq-gIliaq pegang Dia....bleh tahan gak laa kaLO duKung leLama...sengai kepaLA bahu.......


happy ja WekEnd Baru ni, tapi dok keeSOkkan Nya..dapat berita BuruK..Bapak tersaYAng kn AdMInt HospItaL...sebab Demam lama sngt dah..dia MELAnuih..efek demam berpanjangan, berat badan suSut...kurus sangat.... ALLAH saja yg tahu, bila dapat tau bapak kn admit sepital... mula pikiaq mcm-mcm...qisau KEHILANGAN dia.......tapi kaLo keTenTuan ILAhi...aku REDHA.........;( bapak, liza tau bapak kuat semanagat...tabah, cekal hadapi UJIAN ALLAH... liza doaKaN smoga bapak cpt-cpt sembUh, n bleh baLik umah cPat... mIss U so Much ...

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design