Wednesday, December 22, 2010

SiMpLy The BEst

Dengaq LAGU nie sambei EROBIK ok gak nie..lagik kuat TINA TUNER jeritt.......lagiK laju EXCERCISE....nak-nak lagik tgk video Klip nie ada KUDA gagah BELARI...woooooo terbaikkk i cakap u olsss ....hahahahhaha BULEH gu tuh....las-las sedaq ketiak lencun..wakakakkakaka





"SIMPLY THE BEST"
saya tebekenan LAGU nie time atenD party Liaq  HERBALIFE..hahahahhaha....
wow..suka laaa DEPA PASANG lagu nie..beserta BUKTI  yg nyata lagik jelas.......
harus yakin DAN kuat...nak reaLisasikan IMPIAN BEDIET.....saya nakKKKKKKKKKKKKKKKKk sume kat tangan saya...kalO saya tak sayang diri saya,....tak sapa blew sayangkan lagik...saya nak HERBALIFE..saya NAK dia.!!!!! dia bulew bantu saya untuk dapatkan saiz S...mungkin!!!!!!!!!!
Mahal??? mahal kaa...RM 163.00 sahaja...kalO nak dibandiNgkan dengan tett.."biarlah rahsia" apakah nama produk tuh...hahahahhahaha
duit??? duit blew carik...tp kesihatan????? takMo dh KENA br nak CEGAH..
dh takda guNAA..WOooO.....HAHAHHAH..
pRomote HERBALIFE......HERBALIFE the best....
blew bg BADAN ketOl-ketOl mcm
PEREMPUAN ANGKAT BESI...hahahahahahhaa







jenuhlaa,lagik tak balik umah..lagik tuh dok tgk tina tuner nie begelak ngan kuda dia......hahahahah..sesilap satg ada gak yg dok ataih meja dok nari-nari mcm nieh....seyes semaNgt bila dengaq lagu nie....jgn "HANGAT-HANGAT TAIK AYAM" dh laa erk..
dalam upacara mendietkan diri..makLommlaa kamu tuh perlu KERJA KERAS dalam BEDIET nie....sebab LEMAK TEPU 
banyak sngt dh melekat kat bdn tuh haa......
KUATKAN keyakinan, kalO MR.KARUNA yg tua dh tahap nak GOAL 
pn blew BANGUN SEMULA SIAP LEH NARI-NARI ATAIH STAGE 
takkan kamu yg muda lg taklehkan nida..hihihihihihihii

Friday, December 17, 2010

9 SEBAB-SEBAB HATI TIDAK BAHAGIA

Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang.
2. Pendendam tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.
3. Hasad dengki - amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.
4. Bakhil - sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia
5. Tamak orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan.
6. Tidak sabar andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja bertimbun atas meja...heh..heh..)
7. Ego - ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.
8. Riak terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..
9. Cinta dunia - tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah... Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.

Kesimpulan 
Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH.
Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia buruklahh padahnya.Wallahualam"



Thursday, December 16, 2010

nGanga

ermmm patotlaaa moddd kedauNg jaaa......rupanya Tuan Besaq laa ada dkat SEPITAL daerah sungai petani...cuma tatau sepitaL cap apa..cuma tau dia ada sana...tetiba sedih laa plak..dan tetiba nak jadik kepOci.....sapa ekk yang sakit nieh.....TUAN BESAQ tak habaq pn sapa sakit...cuma dia habaq dia ada di sepitat....aduihhhhh...... ya ya saya tau...dia bukan ahLi keluarga saya..tp apa salahnyaa saya tahu sapa yg di timpa musibah..... 
sekurang-kurangnyaa buleh saya turut besimpati dan mendooakan kesejahteraan si sakit...
mushKil abis dh nie....sapalaa yg sakit....=(
ermmm nak suspet tuan besaq pn rasa dak kot..sebab dengan sora dia td TENANG, sloWW... dan machoo skalI...tak mcm ari-ari sbLom nie...yg selalunyaa suara dia KEDENGARAN saheh lantang dan garang beserta tegas....haipppppp....

kebetOlan yang tau dia ada i sepital, TB call opis tanya situasi camna...i saidd GOOOD....so far so good...saya pn dh tak larat menguap dh nieh..hihihihhihi....muhung laa kata gu tuh..mau dia tempik laju-laju.....hihihih....saya kata opis sume ok.xdak per yg ugent nak disetelkan...so, TB mcm cooL ja...ha time niee laa dia haabaq dia ada DI sepital...hadoiii..skaliguss saya habaq kat Tuan Besaq saya nak atend majlis knuri kawen rini... dan knuri ni the hole opis kena jemput.....so, dia kata  
"KAMU SAMPAIKAN SALAM SAYA PADA tuan KENURI naa" 
saya takleh nak p ...saya emergency ada di SEPITALLL...huwaaaaaaaaaaaaaaa
tekedu seketika..sebab dengaq sepitall..memang meLOpong...laa jawab dia....

tapi Tuan besaq still bg saya halfdayz untuk atend knuri tuh kat PENDANG KEDAH..... takpalaa dh Tuan BEsaq bg pelepasan...saya akurlaa..sebab memang rini saya pn nak baLik awai....
bye bye sume.....yeaaa sok dh JEMAHAATTT.....
ermmm hojong-hojong tahun nie..keja sume befokuskan vacation.....
uwaaaaa... i need a rest...cemuih dh...hahahahaa 




nota kuku kaki:n3 ni bukan nak bodek atau ampu...
HEBAT MCM MANA Pn JAWATAN TUAN saya..
dia pn manuksia. ada jugak sakit demam, musibah melanda.. 
tak semestinyaa dia BESAQ dia tak di uji..oh no no no......
sapa yg baca n3 nie dok mencebik dan melabelkan 
"alah Bodekkk laa nie"   
haaa blew bLahhh laa lu ...
saya manusia TUAN saya pn manusia.....CLEAR...!!!! 
hang yg sebik pn tuh pn manusia okes..ada masa ketika rasa jugak  SUKA dan DUKA...hermmmm...



Wednesday, December 15, 2010

BeLaTed BeFdaYZ

N3 ni dh di perap beberapa minggu...sebab tuan tanah teHumban atau dihumban kedalam gauNg..hahahahah...lambat Publish n3 nie sorilah padahai CIk photog dh pas lama dh pic nie..tapi saja perap dl bg dia serasi lagik intim... ok, hari ni bekesemptan nak share-share ngan kengkawan sume...sekitar majLis hari lahir anak keciL saya yang KE SETAHUN suda dia di duNia fanaq nieh...haippp.....befdayz dia 09.09.2010 GEnapla setahun. Tapi kami Org tuanyaa delay celebration sebab mcm-mcm alasan dok ada.hahahahah we oLss decide 04.12.2010 CELEBrtE befdayz Sofia..walupn mcm-mcm rintangan halangan doK ada...alHamduLillah...maJLis bejalan lancar.....amINnn......

haPY befdayz to youuu..happy befdayz to you...
HAPPY BELATED BIRHTDAY to ZAHRA SOFIA....
hapPy befdayz to you.......

apa daaa ibu baba nie.........sambut befdayz aka HARI ULANGTAHUN kelahiran sofia LEBIh pada harinyaa,,haippppp....dh dua bulan telepas br nak celebrate kaah??? sib bek sofia tak pandai apa-apa lagi melainkan men tunjuk-tunjuk ja...kena dia boleh berkata-kata ha jenuhlaa mak pak dia menjawaB itu ini dan kenapa menapa perkara kelewatan ini terjadikk..haippppp

sori naa anakku yg comel lotei bedahi luas.....we Olss telambat sebab mcm-mcm dok ada.....BTw demi kamu yg cOmel..kami nanak jugak celebrate walaupn lambat...sebab pada org tua kamU nie TAHUN PERTAMA adalah cukup bermakna.....walau telambat still melunaskan...alhamduLillah sume bejalan lancar..cuma sedih sdikit, ada antara yg close tak dapat hadirkan diri...ini kerana masin-masin ada komItmen tesendiri....huhuhuhuh...takpa tggg secoND edition plak nuh...akan di adakan majLis besar-besaran..haisehhh bujet cam anak gabenOr...hahahahhahahah

Photobucket
Kek ni di Reka Khas dr sentuhan LINDA KAORI

Photobucket
bEfdayz gurls yang sangat Masham pada arituh....salah ibu laa nie sebab p bg dia Lena..so Tera nak refreshhh balIk makk aii makan masa WOoooo.


Photobucket
Befdayz gurls mcm peLik..pesaL muka hakU ada ataih nieh erkkk......


Photobucket
Bergaun rona Pink.....BeKepak Rama-rama BepeGang tongkat sakti..
tapi syg...little pLincess MASAM hadOiii


Photobucket
waktu nak BeLah kek telah tiba....eh...eh..befdayz sapa sebenaqnya nie...SOFIA kaa ANida???hahahahah ibu plak lebeih-lebih erkk...... ala iBu esKOOot sofia laa..satg soFia malOO plak


Photobucket
SeLamat Dh KEk BefdayZ Di KhatanKan..eh SiLap Di potoNg..hahahahhahahaa


Photobucket
NiLaa hasiLnyaa bIla Di Belah-belaH...ada sTriPe stabEri Kat daLam Tuh kan..
.

Photobucket
Befdayz GurLs menjamU selera besama CIKIDIS nyaa......
takpa ibu bg peluang makan untuk hari tuh jaa nUHh....hari len..begUlin sakan pN no more Okess!!!!!


Photobucket
SondoL baba pesaL syg....

Photobucket
Pembantu PotoNg keK.......shud kata KEk ni sOdappp.....yaa kaa Shud??


Dan antara tetamu yang datang yang sempat photograper saya amiK pic mereka adalah>>>>>>>>
thank's naa pada yang sudi mai...dh mai siap bawak OLE-OLE yg lelawa lagik kat ZAHRA SOFIA...fhewwww teharu wooo>...tatau nak kata apa melainkan nak ucap terima kasih bebanyak naaa......menyerikan maJlis anak keciL kami yg tak seberapa nieh...


Photobucket
PaLi & irah  beserta anak teronanya..QHALISH haiKaL yg makin besaq dan ensem...


Photobucket
Jan & mas turut hadir walaupn kesuntukan masa nak ke tempat keja pada hari tesebut....sian ampa dua..makan kenyang ke dak tataulaa....


Photobucket
Jan, Kini, Mahadet turut melapangkan masa meraikannya....


Photobucket
Ynag ni jaNgan katalaa HARUSS hadir..penyerik majlis merangkap photograper 
Little Plincess on that day..haippp

Photobucket
Kakshikin SefamiLi, 
Kak Monita seFamILi dan 
izham yg sedang kHusuk pebetOlkan kasut mahai dia tuh..hihihi

Photobucket
aBang ShariL suka Kostium Sofia....ehehheeheh
AbG Izwan SekelUarga turut hadir meriahkan maJLis Zahra SOFia..

Photobucket
Photobucket 
hari itu saya rasa PUas sangat....sebab dapat raikan mereka nI semua bebudak kamPung saya....depa hapPY gilaa..bekalI=kalI beratoq nak tambah kek...time tuh rasa begenang ayaq mata.....
YA ALLAH sUkanyaa depa.... takpa nanti kalO ada makan-makan kek lagik kakLOOng ajak ampa naa..ampa memang sPoting..ni sebahagiannyaa..yg len dh baLIk rasa...


sebenaqnyaa ramai g doK ada...tapi takdan nak amik pic..sebab cik PhotoG nak baLik awal...haripn dh senja kan...saya tak punya KAMERA mahai mcm cik photoq so tak sempat nak amik pic=pic kawan-kawan yg len mai...yg nie jaa yang dok ada....gamabq depa...huhuhuh...

btw terima kasih pada mereka juga seperti :-
ZAIMUN + BULAT mai jugak walupn pas MAGRIb tiba....
SITI HAJAR = siap NAIk BUS MAI...teharu aku weh.....
MURSHIDAH + balkish...MAai jamu selera sampai abes majLis....sekali-sekala lepak Port dULu-duLukan..apasalahnya...=D
Ibu mertua dan kakak ipaq beserta anak-anak penakan..yg banyak membantu., 
bakal adik ipaq.pn mai..ngan member-mEmber rapat beliau...
INA prospek kukuh,& kakMaiza yg br pas pantang...
afzan & salIn ~ siap bawak motor viragOO lagik tuh....heheheh
dan laIn-lain lagi......
terima kasih sume....I loVE U ALLL so Much..


** pasnie next enty....OLe-OLE yg soFia dapat...mcm-mcm ada,ada kaki,ada mata,ada bULu, 
sume santik-santik...dr tetamu yang hadir....=D

Tuesday, December 14, 2010

Akal Wanita Senipis Rambutnya

Wanita, Akal Senipis Rambutnya...
Jangankan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita...Tanpa mereka, fikiran dan perasaan lelaki akan resah, Masih mencari walau ada segalanya...

Apa yang tiada dalam Syurga? Namun Adam tetap rindukan Hawa...

Dijadikan wanita daripada tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh lelaki...Tetapi seandainya lelaki itu sendiri tidak lurus, Mana mungkin kayu yang bengkok akan menghasilkan bayang yang lurus?

Luruskan wanita dengan jalan yang ditunjukkan oleh Allah S.W.T. Didiklah mereka dengan panduan dariNya...
Janganlah cuba menjinakkan mereka dengan harta, Kerana nantinya mereka akan semakin liar...Jangan hiburkan mereka dengan kecantikan, Kerana nantinya mereka akan semakin derita...

Kenalkan mereka kepada Allah, Zat yang paling kekal...Di situlah punca kekuatan dunia!!

Akal senipis rambutnya, tebalkan ia dengan ilmu...
Hati serapuh kaca, kuatkan ia dengan iman...
Perasaan selembut sutera, hiasilah ia dengan akhlak...

Suburkanlah ia kerana dari situlah nantinya mereka akan melihat nilaian dan keadilan Tuhan...Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan bererti satu kelemahan..Ia bukan diskriminasi Tuhan, Sebaliknya di situlah kasih dan sayang Tuhan...

Wanita lupa yang hakikat kejadiannya,Pasti tidak akan terhibur dan menghiburkan, Tanpa iman, ilmu dan akhlak...Mereka tidak akan lurus, Bahkan semakin membengkok...

Itulah akibatnya andai wanita tidak kenal Tuhannya...Bila wanita menjadi derhaka, Pasti dunia lelaki akan menjadi huru-hara...

Lelaki pula janganlah mengharapkan ketaatan semata-mata, tapi binalah kepimpinan...Jinakkanlah dirimu kepada Allah, nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinanmu...

Janganlah mengharapkan isteri semulia 

Fatimah Az-Zahrah, Andai dirimu tidak sehebat 
Saidina Ali Karamallahuwajhah.


- ingatan buat diriku yang sering lupa...


info dari FB ustazah SUMAIYAH SULAIMAN

Saturday, December 11, 2010

Pergantungan Kepada Allah Satu Kemenangan

Selalunya manusia rasa cukup dan selamat kalau  ada duit, ada pendapatan tetap, ada suami, ada kekasih, ada anak, ada pangkat, ada harta, ada bisness, ada insuran, ada senjata, ada sekuriti, ada kuasa  dan macam-macam lagi jawab manusia, menyandarkan hidup dan nasib pada makhluk dan perkara lahir.

Jarang kita dengar orang berkata:

"Aku rasa cukup dengan Allah... Allah sumber rezeki, sumber ketenangan dan tempat mengadu, kasih mengasihi, bermanja-manja dan merintih dan tempat bergantung hidup mati". 

Kalau ada seorang manusia yang berpendirian begitu, akan jadilah dia seperti Saidina Abu Bakar As Siddiq yang yakin mengorbankan harta untuk Islam. Bila ditanya apalagi yang ada untuknya dan anak isterinya, dia menjawab "Allah dan Rasul".

Ertinya dia kata: Aku rasa cukup dan selamat kerana aku mempunyai Allah sebagai Tuhanku dan Muhammad nabiku. Ertinya lagi dia menjadikan Allah dan Rasul tempat untuk menyandarkan hidup dan matinya.

Kalau dia miskin, dia minta pada Allah dan mengadu pada Allah, dia yakin Allah dengar, Allah simpati dan Allah akan tenangkan hatinya. 

Kalau dia dalam kesusahan Allah jua tempat minta tolong, dia yakin Allah boleh menolong dan memang Allah boleh dan akan beri pertolongan.
kerana tahu segala keperluannya itu ada pada Allah

kalau dia rasa keseorangan, maka Allah ada untuk mengisi kekosongan. Dia berbisik-bisik dengan Allah, menyatakan kelemahan, kekurangan, dan mengharapkan belas kasihan.

D waktu lain, dia menghadap ke hadrat Allah dengan penuh kasih, rindu dan penyerahan diri.
Pendeknya Allah mempunyai segala-galanya
Tempat paling layak untuk meletakkan pergantungan dan cinta agung

Itu semua menjadikan dia rasa dialah orang paling bahagia,
Menjadi orang yang hati dan rohnya sentiasa berhubung kuat dengan Allah dan Rasul
dan jadilah dia orang Allah dan Rasul dan itulah sebenarnya orang bertaqwa, 
rahsia kekuatan umat Islam yang sebenar..
dan dia telah membenarkan bahawa pergantungan kepada Allah satu kemenangan...

info dari FB ustazah SUMAIYAH SULAIMAN

Wednesday, December 8, 2010

2 in 1

SALAM sume.....ayat mcm biasa...bg salam dL....pembuka bicara....sebelum tuh nak habaq seksiap nie kepada semua  
FOLOWER-FOLOWER opida.blogspot
anda di minta amik AWARDD TAHUN BARU nie....DEDICATED khas buat ampa sume....... amik na.....sudi-sudikanlaah amik..even saya tak listingkan NAMA,....tapi untuk FOLOWER's blog saya yg dh masuk SERATUIH TUJUH PULUH EMPAT.....
dengan rendah hatinya di minta mengambiL award comEL nieh......

Photobucket

untuk award yang pertama, 
semua follower saya  TAG kan
sebab kerana ampa sume, blog nie semakin rancak...jadiknyaa...


Photobucket

1. Apakah yang ada rasa apabila ramai follower
aLhamduLillah ~ kehadiran di alam maya ni di hargai dan disenangi...

2. Pendapat Tentang Award Diatas
comeL sebab pinky-pinky siap ada ekweem ngan buah cheri lagik..hihihihi

3.Apakah yg anda akan buat untuk mempunyai ramai Follower ?
fuhhhhh soalan tak hengat..... cuba bagi yang terbaikk.....dan jadik sahabat yang terbaik...
saya tak mengharap sampai mcm tuh, bLoq nie sekadar tempat harian lepak-lepak penuhkan masa yg terluang...kunun tempat bekarya laa..hahahahahha

4. Sila upload gambar award follower kamu.
ok ~ siap sila lihat di sebelh side bar yea...


+
+
+
+
+
+
+
+
+

dan seterusnyaaaaa AWARD yg ke duaa.....

+
+
+
+
+
+

untuk award kedua lak.. nie yang special nie..
  1. untuk Shud , si comel ni selalu support saya...tak penah misss tinggai KOmen.... 
  2. untuk Posh , even GLAM tapi selalu singgah umah tecik saya nie..bertuah rasa...
  3. untuk mama kimi ~ member paling rowck dalam blooging nie...dh serupa besa jmpak dan serupa kenai 10 tahun..hihihih dia seLalu rindu saya..hahahahahahha
Photobucket

Makanan fevret korang ape?
Of koz laaa MASAK LOMAK CILIK API.......
sekali makan bedesOPp sampai ke tOlang som-som...dan terangkat toin-toin...sdp wooooo

sape yg korang sayang?
1.ALLAH
2.Nabi Muhammad
3.Suami Terchenta
4.Anak techinta yg berdahi dOngga bemata Bolat bak BoLa goLp.
4.FamiLi 
5.SAHABAT HANDAI yg ikhlas dalam persahabatan 
6.kawan-kawan BLOGGER yg ciut miut nieh


oleh yang demikian saya nak mengamanahkan kepada sume folowers yg dapat award 2 in 1 ni sila yea tag pada member-member kesayangn kengkawan yg len keyh.



terima kasih banyak-banyak pada junior folowers bLog saya ni..
yg sedang sibuk menduduki exam spM la nie..kakLOOng doakan mamat SUKSECC yer...... 
thanks sebab sudi bg award pada kakLOOng ngan award yg cOmel nieh...



Monday, December 6, 2010

BeLated Befdayz CelebratIOn

Photobucket
(pic dr kamera achu shud)

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....BEFDAYZZZ GURLSSS..... on That DAY......sume dh comeL..muka jaa dak..sebab zahra sofia Moddy....br bangun tido...

gambaq nie dL..pasni br mnyusuL yg len.....tunggguuuuuuuuuuuu.....
tak sabaq nak tgk pic BEFDAYZ gurls dr kamera kakak titin yg super dupper gojes..eehehe

alhamduLillah, sume majLis bejalan lancar...walupn mcm=mcm dok ada....hihihi



Friday, December 3, 2010

Tu diaa BZ meLanda

uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hamik ang nak GHEYAUu deraih=deraih....mana taknyaa..selalunya JUMAAT adalah hari yang paling saya suka..sebab harini akan membuatkan kerja-kerja sume slow dan fiLL nak rehat berhujOng minggu....tapi arini ni saya dihujani ngan TENDER yg melambak beserta laporan site yg pelu siap arini gak sok nak amik...............
petama skali terima kasih kat BOSS BESAQ sebab dia bantu saya siapkan tender...huhuhu ha laa mana dan dua tangan nak tulih sume..apa ingt saya ni jenih tangan hat ada nam kaa kan!!!!! shukur laa jugak BOSS besaq dh bantu saya..tinggai part ala-ala bebudak despatch nak kena buat..iaitu pototstat segala tender mender ni then masuk samPol..saLe..pastu kasik sama 
burung itam yang kaki dua (supervisor saya yg banyak songeh) .... suh p antaq kat BWSB...hahahahahahhaa...amik ang.... 


tengk tuh dalam celah-celah kalot dan g tuh bloging..haiyooooooooooooooooo...memanglaa ibu sofia nie nak kena.....saja jaa blogging then post n3 suam-suam kuku yang ala-ala memberontak nie..ha laa hari makin petang gheja dok besusun g ni.....mood befday sofia koi membara nie....tetiba memenda ala nie plak potong stimm btoila..adeish....paling tak tahan tuh...en.suPervisor saya yang garang tuhlaa..dia KEJANNN saya nanak besokk jugak....mcm-mcm alasan ada kat dia....woIIIi apa ingt saya mesen ka robOt en supervisor yg bolew saya siapkan sume sekelip mata.....huhuhuhuh sapa gheja sensorang mcm nie laa..dan taulaa azabnyaa..bila sesutu dokumen tuh nak segera...blew bepinau bijik mata.....
takpala, saya susun kederat mana dok ada...try dan usaha setel satu persatu...kata seniOr kan hahahahahahah so mesti bolew bg siap gak naa.....yg penting siap sume..then mesti rasa selesa jaa.... blew baLik satg bejImba sakan..hihihiihi

best ni malam nie, dengaq kata geng - geng intim blog saya nak dtg umah nak tOlong coP belOOOn untuk sofia...so saya upah depa makan nasik sila...nyummmm..nyummmmm....



ok daaa kawan-kawan....levo uu aLLl so much...
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU...... tanpa kamu sepilah dunia opida.blogspot....hihihihiih



MoOd ~ sedang menanti CIK ZEHAN dtg opis amik gambaq-gambaq tunang dia tempohhari.....


Thursday, December 2, 2010

ZaHra' Sofia

saLam u olsss....arini saya memiLiki moddd yang ceriaa skaLi...sebab musabab nyaa puteri keciL saya yg bemata Boolat bak bOla golp nuh haa dh kembaLi sihat dan ceria... pot pet..pot pet mulut dia...suBuh sepiee dh stat azan..haiyooolaa anak ibu nie..mcm-mcm ada....serius dengan KESIHATAN dia yg semakin baik..hati seorang ibu nie memang SUKA skali sequpa ngan dapat award apa ntah.... walaupn dalam hati ni mcm-mcm dok ada...tapi bila tgk keadaan sofia semaKin baik...saya SYUKUR sangat...saya memang shukur pada ALLAH....

dalam celah=celah tuh jugak saya tak sabaq nak celebrate befday dia sabtu nie..... wahhh memang tak sabaq nak saOngkan kain kembang dia beserta bLink-blink dkt SOFIA..mesti sofia comell skaLi..ceh perasan betoi ibu nie....apa-apapn nantikan sabtu nieh erh.....dok bayang dh nie..ngan jalan kedek-kedek dia..mestisapa tgk dia sabtu akan jadik gewamm nya..tp sayang sofia SEDIKIT seroh ..setelah demam hinggap dia selama 4hari nie...ilang dh pp montek dia..ngan perot buncit dia..huhuhu..takpalaa asalkan SOFIA sihat keyh...leh senyom-senyOm....wahhhhhhhh befdayz sapa sebenaaqnya nie....ibu telebeih suka nampak..hahahahhahahah......



Photobucket 
sofia renUng apa sayang???? sofia windu ibu erk...nantilaa pas ibu baLik keja..kita dok dakap sesama naa....ibu tau soFia windu ibu kan....huhuhuhuuh


Photobucket 
sok besaq nak jadik PLUMBER kew sayang.....hihihihi......


Photobucket
 eh..eh..eh takleh bangunlaa...Lutut tak berapa nak kuat..hahahahahah




nota kuku rini~ tender sedang melambak ataih meja, saya masih dan blogging dan berfB....huheehuehheeheuh ...satnuh, satg siapkan sume..sebab TASK yg len saya dh setel..tinggal tender ngan nak memfaiLing jaa blomm..ini kerana dua per.yg saya sOnggoh malas skaLi..cemuih ngadap menda hat sama..hahahahahah..kalO dengaq kat bos alasan nie mamPos saya di kerjakan....hihihi

Wednesday, December 1, 2010

ikat Janji

good aptenOOn...wahhh cakap omputih plak tetengah hari  nie...ehehehehhe.....ampa sume..MODD apa arini? happi?muncung? geram? atau mood ataih pagaq....hahahahaah
saya rini mood masam-masam manieh....besa saja...cuma rini ada kekuatan skit nak hudapte umah kecil saya nie..hehehehe.....sabtu lepas 27hb besamaaan 20 zuLhijjah teman baik saya yang dL eskOot saya kawen eeheh, melangsungkan hari penuh makna buat dia...iaitu "HARI IKAT JANJI" hari yang dinanti-nantikan telah tiba....kini seggala keLoh kesah yng di damba dan digalas selama ni beakhir dengan kenangan manis......sahabat baik saya nie di IKAT janJI dengan pilihan hatinyew...iaitu JEJaka dr SELAYANg yg benamA eN.nIJAM....maniss tunang dia.....ala-ala LELAKi meLayu teakhir...so spoting...frendLy ya amat.... selamba jaa dia makan dok sekali ngan kami..bestlaa ang zaiHan dapat en.tonang mcm nie...BTW jaga elOk-elOk na...saya mendoakan kebahagiaan hakiki.... pada hari tesebut saya mcm sebahagian famili dia.....ngan adik beradik dia jgn cakaplaa..dh blew main pelok cium..hahahaha....actuaLi famili si zaihan nie memang frendLy n spoting abes....best woOOo.....
ok dah jom layan pic sepnajang majlis belansung.....=D


Photobucket
Fhewww patotlaa ramai jejaka melayu terakhir di luar sana meminati GADIS nie..ayu seyhh...
eheheheh

Photobucket
close up...kostium zaihan on that day...RONA KUNIN + HITAM jadik pilihan..
simple n veri gojers......


Photobucket
selamat dh satu majLis yg dok idam-idamkan..pasni tgg majLis AKAD plak nyek..hihiihih


Photobucket
wowwww......luluh hati ni  nengOk pic nie...manishh skali...sahabat saya sorang nieh..


Photobucket
 hihihih....kekunun pakai JiLbab laa erk zaihan...jenuh post part nie..sampai melecet lipstik kat veil..hahahahahaha


Photobucket
arghhhhhhhhhhhhh grrrlllLLL...~zaihan panic..beserta mcm=mcm fiLl ada...time nie saya dok ataih kepala makcik mana tah..arghh lantaklaa demi nak abadikan saat - saat manis nie..saya redah saya...tarak peduLik punyaa..hahahahaha....


Photobucket
antara sahabat yang haDir menyerikan majLis
[pergh abaikan muka saya yang lebaq bak pinggan makan nasik tuh naa] =(



BAKAL IPAQ DUAI zaihan yg memang spoting abes....jenUhlaa ang pasni...sebab depa sekepala mcm ang..hahahahahhaa
Photobucket
*
*
*
*
*
Photobucket 



Photobucket
penyerik majLieh nie...rioh rendah jadik nya..ada mereka-mereka nie temasuklaa budak spek zoro tuh ha..hahahahahhaa


Photobucket
saya, nurul ain & mieza.~ member seK.men


Photobucket
wahhhhhhhhhhh takleh tahan kami dua  nie...baju sama kaler...dr jauh org dok amed kami jaa...mak aiiii kaler takleh blah merahh tuh makngah..hahahahahaha....


Photobucket
kesengaLan dh bermula......muka dh jadik kembang ala-aLa bunga kekwa..haahahahahha


Photobucket
weh aksi apa kah ini......kober weih..kober skitt..hahahaha

Photobucket
zaihan & nuruL ain yg simple, pendiam bukan gila mcm saya yg suka gelak walaupn sura serak dh kalah ratu rock eLLa time tuh..hahahahaha

Photobucket
SAHABAT baik saya.....very coOOL, very spoting n paling penting sekepala....geng GELAK deraih nieh.....jenuhlaa sok weh ataih pelamin begegaq ngan gelak ang zehan weih..hahahahaha

*
*
*
*
*
*
*
*

Photobucket
To ZeHan & NijaM ~ 
saya sebagai sahabat hanya yang termampu MENDOAKAN yg terbaik buat ampa bedua...mendoakan segala kesejahteraan dan juga mengharapakan kegembiraan yg dimiliki ni bekekalan abadi..insya'ALLAH..........





nota kuku rini~ wah, bos besaq calll tatsat dia habaq nak hantaq saya ngan PUAN BESAQ p KURSUS lagik.....hadoiiiiiiiiiiii.....dh mcm keja gomen plak...kursus memanjang nieh..hahahahahahahahhahaha..bedal sajalaa labu.janji kOmpani brada dalam baik-baik aja...hihihih

Monday, November 29, 2010

MajLis perKahwinan ~ FerIDe & SudirMan

Fhewwww......seLamat pagi kawan-kawan..ehehhehe...tatkala ampa sume dibuai mimipi...saya masih lagi cegat depan pc....tah hapa yg di tengoknya pn tataulaa.....takdak mendalah...cuma dOK preview pic-pic kemarin dan arini...yg mencipta Memori yang beshh sangat...terpahat di hati...woOoooo....besh..besh....
tapi dalm besh-besh tuh sbanaqnya teselit kerisaun yg teramat...PUTERI comel saya kurang sihat skit dalam beberapa hari nie....batok, selsema, demam malam..huwaaaaaaaaa....kasihani dia....takpa sayang, demi kamu ibu buat yg terbaik....tidok pn sering tegangu..sebab risaukan kondisi badan dia.....fhewww COOBBAAN buat saya dan suami...tapi cekal hadapi dengan tenang......beharap sngt sofia cecepat siHat...seBab sabtu ni kan sofia nak jadik PERANTIN comeL..ehehehehhe.....

ok skrg nak stori pasal memori best arini nie....arini ada MAJLIS perkahwinan PENGAPIT saya kawen dL....fuhhhhhhhhhhhh gilOOO chantik dia....nak fensaann rasa nenGoknyaa dia..dan-dan tinginlah nak kawen len...hahaahahhahaha....tgk..tgk..ada ati tuh nak g naik pelamin...mahap laa yer puan...kamu dh taK layak..hihihi....weh ampa member saya yg sorang ni memang chantik....tak blew dinafikan lagik.....betuah suami dia dapat isteri selawanie...apa-apapn SELAMAT lah erk, melayarai bahtera rumahtangga......hihihihi yang penuh mcm-mcm adaaaaaaaaaaaaaaaa =)

Photobucket 
CHANTIKKKK nyaa sahabat saya ni dh mcm PEMAISURI.....hihihih


Photobucket
SELAMAT PERANTIN BARU FERIDE & SUDIRMAN


Photobucket
Pengantin dh pandai buat PEACE...kikikikiki


Photobucket
Pengantik sibUk carik eN.soMi dia........amboii....hahaha


Photobucket
Kami Sempat ambiL kesempatan begambaq bersama 
PENGANTIN atas PELamin yg Gojes...ahak'zzz


Photobucket
Cuba tgk, ataih pelamin pn ada yang dan lagik tarik sependa...
haiyooo btoilaaa geng nieh.....
hahahahahhahahaha


Photobucket
saya bersama ZEHRA....~ yarabbi, giloOO suka baby nie....
pipi baM-bam...comeiii sangat


Photobucket
Mummy zaHra wif Mummy Zehra...
Zehra perati jaaa muka unti, napa sayang..
muka unti mcm OTROMEN kaa...
hahahahahha

Photobucket
Fuhhhhhhhhhhh comeL.....


Photobucket
dah p BalIk.....
tak kira...tak kira kat parkIn pn nak begambaq gak...
ha laa kan selalu ble jmpak okess.....



Sofia takda time nie, dia sedang dibuai mimpi dalam buai musuk masham dia...... mama tak bg bawak dia sbeab sian dia demam..
so, pas jaa makan....terus polang kerumah tanpa menziarahi memana maLL..sebab sofia takdak so tak syoOK nak tawaf maLLL......


hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design