Friday, June 18, 2010

meNanti saaT itu...sakaratuL mauT


harini tatau kenapa tetiba mOOD jadik sentap....terserot.....mcm kepala kura-kura masuk dalam..uhuhuuh ini mungkin, sedikit sebanyak sebab saya dapat khabar berita yg kurang enak dari SAHABAT BAIK saya. dia sms saya khabarkan.
"nida, AYAH iJa" TENAT sekarang ni.. terlantar di rumah....aduh, tersentuh hati. rasa mcm nak terpa p tgk ayah sahabat saya sorang nie... 

sahabat saya sorang nie, saya baik dengan dia dr zaman beringuih dulu nie sampai dh beranak pinak...tapi saya agak gedikzz so kawen dl, sahabat saya ni lom g kawen. masih studi amik master.... org dia pandai sahabat saya nie....!!!! hermmm Bila dpat sms  ringkas pg td dr ija,kabarkan ayah dia tenat..... terus moOD hiba, sayu menyelubungi diri nie.saya mesti segera ziarah ayah dia sBlm terlambat...uhuhuhuh...sebab AJAL MAUT allah aturkan. cuma yg pasti saya tak tahu mcm mana nak berhadapan. nak tgk dengan mata kepala sendiri, UNCLE yg saya kenal sbLm ni happpy org nya.kini terlantaq lesu menanti saat kembali kepada PENCIPTANya......sahih air mata ni takleh nak kontroL.. "sebab saya membayangkan betapa TABAH,SABAR nya sahabat saya ni menghadapi UJIAN yg cukup besaq dr ALLAH s.W.t" kalO saya di tempatnya pasti ilang seketika semangat untuk teruskan kehidupan nie... mana taknYA AYAH TERSAYANg sedang berjuang menahan azab yg ALLAH berikan.... ayah sahabat saya ni kena KANSER  dalam sekelip mata, ilang suda kemanisan duNia. hanya menanti panGGilan ilahi untuk ke negeri abadi....... 

la ni saya dilema nak p umah dia jaa..makLomlaa depa dok umah dalam GOLONGAN ELIT...banyak betoi securiti,  naik geron rasa...tera nak sampai umah dia..ha tu dia belambak chek point...ayoyoooo..... tapi takpalaa, selamba ja laa...redah ja laa ngan keta kechik saya ni...yg pasti jgn sampai nyesal sebab takdan nak ziarah ayah sahabat saya nie semntara hayat dia masih ada....uhuhuhuhuhhhh

to MAHRIZAH OTHMAN, n3 ni khas buat ija... nida tau ija skrg nie bz jaga ayah dan dh takdan nak belek-belek internet nie, tapi ija nida sentiasa DOAKAN semoga IJA sekeluarga diberi kekuatan, ketabahan dan kESAbaran dalam menghadapi UJIAN dr ALLAH s.W.t nie.....ija teruskan berdoa semoga beban kesakitan yg AYAH ija menanggung saat dan ketika ini berkurangan.......


**arini kebetOLan HALF DAYZ, nak amik kesemptan ziarah uncle. 
so, kepada memember blOgger, saya AKAN MERINDUI kamu semua.....
insya'allah takda aral senIn kita jmpak len ya** 
meh sama-sama kita doakan semoga AYAH SAHABAT saya ni, diberi kekuatan untuk berhadapn penyakit yg ALLAH takdirkan buat beliau....

11 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Siti Shuhadah Zainol said...

sedihnye....xtau camner kalau shu jadi kawan kak nida tu... shu ni x kuat semangat...huhuhu...

-NiD's- said...

SHUD memang kaknida tak smpat nak p ziarah......
AYAHNDA kesayangan member kaknida dh KEMBALI KERAHMATULLAH baru tatsat nie....DOAKAN ALFATIHAH BUAT dia na

lady XOXO said...

kak NIDA.. wina harap kawan baik kak nida n family dia kuat semangat,,, cedih kan sis shu... wina pown tak kuat semangat.. kak nida sebagai kawan.. bg semangat kat dia ok.. wina n kekawan kak nida yg lain.. doakan untuk beliau n keluarga

lady XOXO said...

dah tak der ker... YA ALLAH... kak nida.. KIM SALAM TAKZIAH kepada member kak.. cedih kami dengar... AL FATIHAH...

-NiD's- said...

wina,,,,hanya yg mampu sedekah ALFATIHAh buat dia

NeenaAnuar said...

semoga kawan nida tabah menghadapi ujian dari Allah S.W.T.

Nadia arRumaisha said...

Innalillahi waiinailaihirajiun... Salam takziah dari saye buat keluarga sahabat nida.... Al-fatihah buat arwah...

Siti Shuhadah Zainol said...

Al-fatihah buat arwah...

POSH76 said...

Insyallah kita2 sama mendoakan yer...sedey gak kalu camni...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sesungguhnya setiap yang hidup pasti akan mati..takut kan...sesungguhnya hanya amalan yang akan di timpal balik..ALLAH tidak akan menguji umatNYA diluar kemampuan umatNYA....semoga roh nya tenang di sana..al-fatihah

-NiD's- said...

kakyus= ha'ah ALLAH dh jaNJI YANG HIDUP PASTI MATI.....
cuma yg nak bawak p mengadap DIA hanyalah 3 perkara........ g
etar dada bila dengaq tentang KEMATIAN nie

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design