Friday, July 30, 2010

OnLine BEST FreND AwaRd

sori kepada yang telah menGETAG saya....sori sangt-sangat sebab delay buat menda alah nie..bukan apa MOOD tak mari...ekekekek, to diana coMel..thank's yaa bg akak award nieh..teharu snGt...bloq besa-besa jaa..bukan gempak mana pn tapi dapat award nieh....Moga UKhwah kita berpanjangan......insya'ALLAH



write 5 interesting facts about the person who gave you this award.
  •  Org dia ComeL jaa
  • CooL 
  • Suka BlOQ dia, 
  • siMpLe 
  • Kemas
  • Bersih

list down 10 interesting facts about yourself or your hobbies. 
ha Tudia jenuH nak habaq ....eheheheh
  • Suka BloQwalking
  • suka Renyeh-renyeh
  • cepat siMpati lah sanGat
  • sUka sngt begambaq
  • dh jatoh chenta ngan DCLR, tapi bLom rezeki nak dapatkanNYa...
  • Suka beraNgan okesss.
  • sangat suka bekawan..tak kira la apa jenis pn janJi masYok....
  • suka soPin..jenUH huBBy aku Botak kepala....
  • Suara Ganas, tapi hati PenUh taman 
  • PALING pantang, kalO jenih manuksia tak reti BETERIMA KASIh.....

pick ur 8 most deserving recipients and describe them. 
    Shuhadahf.blogspot 
    winaxoxo.blogspot. 
    najlaygcantek.blogspot. 
     imansumi.blogspot
    belovedtitin.blogspot 
    ezariza.blogspot. 
    fizazaini.blogspot. 
    ejdeejasmi.blogspot 


KEPADA NAMA yang tlh di TAG sila laa amik k..
anDa dapat award nieh..tapi kalO yg dh ada,sila abaikan okEsss.......

jika isteri menangis dihadapanmu...

“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,

itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!


 
seOrang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.

Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?


 
Apakah keistimewaan pada perempuan ini ? ”


Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..


TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..


SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .


PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..


Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..


Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..


Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .


Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..


Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..


TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.


Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…


Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”… 


Note: artikel ni jmpak dalam bLoq kak BeLL....BTW thank's ya kak BeLL... 
nice susunan ayat dia... suka sangat  >_<

Thursday, July 29, 2010

KenNy

ni lah keja bebudak ni kalO jalan ngan toKMA....makan tak hengat demand laks tuh..... ehehehehe....ala sekali sekala bukan selalu nak makan cam ginik...alang-alang tOkma dh offer...we Olls pilih kali ni makan di KEnNy jaa...uhuhuh.....ALhamduLillah, kelihatan Tokma begitu happy skaLi..tapi sI Kecik Konet nieh lena lak plak time nieh..sO, sume blew makan secara aman...yahOOOOo......


kununnya ni la upah tokma kat ibu + baba Sofia sebab teman Tokma p SEtel umah yang akan di sEwa tak lama lagik.... p umah tuh sat ja, kemas skit-skit n jmpak bakal penyewa dh tu balik...tuh yg bekesempatan p sinIk...ahak'z.....

My BelOved MAMA
aLways Penaja Kami...ahahahahaha.
"My BelOved MAMA"very spoting nieh..


mErtUa vS MEnanTu
Mertua Vs MenanTu......



Leka SMS
Binik depan mata....en.oP leka lagik sms...
nak kena nieh....(",)



Happy
si ibu yg Haappy sekali serupa mcm tak penah p soPin kOmplek dh macam perak boih 



CeaSer SaLaD
Ni saya Punya....tudia penuH daun-daun iJau.......



Beef bOLognaise
BeeF BoLOgnaise TOKMA nyew.....sOnggoh soDap....



Yummy
ha yg nie...en.Op punya... dia amik keNNy set...ahahahh...kenTang keLiling dh mcm makanan soFia ja....
suNgguh sedap..rugi sOFia lena,kalO dak leh makan nieh..
=]....

JaGa SUDa
alahamduLillah, kenyang dh sume....sekali budak tecik tonet nieh banGun da....fuh lega sib bek dan makan sumE kalo dak jenuh la, dia sama naik nak makan..sesilap sofia yg jadik hidangan doK ataih meja..ekekek
tgk tuh, dia MAMoN lagik...tu senyap jaa..kalO dak mahu dia memUsin bak
360darjah celcIus..adoi budak tecik tonet sorang nie, 
makin besaq makIn agresip....

Tuesday, July 27, 2010

SeDiM nanTikan kaMi......


saLAM semuaaa.....yeayea.......besh ni...tak sabaq hati ni rasanya nak p Pogram ahad NI 01.08.2010....di SUNGAI SEDIM......kepada  bLogger-blogger yg berminat Jom join kami....lepak-lepak sana sambei tenangkan jiwa dan perasaaan ..bukan apa, sana best sebab kawasan yang mendamaikan dan mententeramkan jiwa...masin-masin dh exsited nak p nie.....kawan-kawan jgn lupa tau bawak baju mandi, pelamPong bagai.....ekekekke...setakat ni yg Konporm nak join..Bloger-bloger ni jaa :- 


kepada yang bermInat nak join ha jom join skaLi........memeriahkan pogram bekelah beramai-ramai samBei bermandi manda...haishhhh syoKnyaa..nak-nak g p ngan geng Blogger .......dok tebayang dh nie..saheh begelak ketawa ja sepanjang di sana.......SEDIm...nantikan kami ke sana....yahOOoooooo.... masin-masin dh siBok plan nak bawak bekai apa p sana...Ni betambah semangat nieh.....

hutan lipur sungai sedim

hutan lipur sungai sedim

Tree Top Walk, Sg. Sedim


insya'allah ontheway nak baLik wE oLss nak siNGgah Sepital kuLim ziarah Ikhwan yg masih dok mcm tuh... kaku seribu bahasa....soB..sOb..soB....pas dh habeh beGumbira, layan fiLl sayu plak.....ziarah ikhwan...dan mEndoakan dia semOga cepat semBUh....INSYa'ALLAH...


Thursday, July 22, 2010

SeMuaNYA berSEBAB.............

Memang Allah sengaja menemukan kita
dengan orang yang salah supaya kita dapat
menjadi penilai yang baik

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita sedar
bahawa kita hanyalah makhluk yang sentiasa
mengharapkan pertolongan Allah

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita dapat
kasih sayang yang terbaik
khas untuk diri kita

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita sedar
bahawa Allah Maha Pemurah dan Penyayang
kerana mengingatkan kita bahawa dia
bukanlah pilihan yang HEBAT untuk kita
dan kehidupan kita pada masa hadapan

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita dapat
mengutip pengalaman yang tak semua orang
berpeluang untuk mengalaminya

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita menjadi
manusia yang hebat jiwanya

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita lebih
faham bahawa cinta yang terbaik
hanya ada bersama Allah

Memang Allah sengaja menemukan kita

dengan orang yang salah supaya kita lebih
mengenali kehidupan yang tak selamanya kekal




"Wahai sahabat yang kecewa, menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya. 

Percayalah, sesungguhnya Allah malu untuk menolak permintaan hamba-Nya yang menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan hanya kepada-Nya.
Kembali kepada cinta-Nya adalah lebih baik daripada jatuh ke lembah hina. 
Moga Allah mengampunkan segala keterlanjuran kita. Amin"

Monday, July 19, 2010

Ketika Allah Memilihmu UntukKu

Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..




Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..




Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..




Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah..  
Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..




Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..




Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..




Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku.








Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : 
"Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, 
maka ia akan masuk syurga." 
(HR. Ahmad dan Thabrani)
 

Wednesday, July 14, 2010

Adab Minum RasuluLLAh S.A.W

Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu
yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku
tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan
meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku
bertaubat kepadamu dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu). (Surah Al-Ahqaaf, Ayat: 15).


ADAB MINUM

Rasullah SAW amat menyukai minum madu yang dicampur dengan air
sejuk.amalan ini untuk tujuan amalan kesihatan. Rasulullah SAW juga suka
minum air sejuk dan mencicip madu sebelum makan apa-apa diwaktu pagi.

Antara khasiat amalan-amalan ini ialah:

1. Menghilangkan balqham (kahak/lendir)

2. Mencuci perut

3. Membuang sisa-sisa makanan yang tertinggal didalam perut yang tidak
dicernakan dengan sempurna dan menolaknya ke usus besar

4. Menghapuskan sukatan dalam usus, menghilangkan senak perut dan sedu

5. Memperbaiki fungsi buah pinggang, limpa dan hati. Rasullah SAW suka
minum air yang telah disimpan semalaman didalam suatu bekas


Minuman Manis dan Sejuk

Aisyah (ranha) meriwayatkan bahawa: " Diantara banyak-banyak jenis
minuman, Rasulullah saw suka minuman manis dan sejuk"

Hadis bermaksud, baginda mengemari minuman manis dan sejuk, campuran
madu atau nabiz (rendaman buah tamar).

Didalam suatu doa Rasullah ada menyebut " Ya Allah kurniakanlah aku
dengan cintaMu yang lebih besar dari cintaku kepada nyawa, harta,anak
dan cintaku kepada air sejuk"

Ini memberi isyarat bahawa sudah tentu minuman air sejuk itu mempunyai
khasiat yang lebih besar.Adapun minuman jika terkumpul didalamnya

kemanisan dan kesejukan akan menjadi asbab yang paling bermanfaat untuk
penjagaan kesihatan tubuh badan Ini sekali gus berperanan bahan

pemakanan dan mencernakan makanaan yang masuk kedalam tubuh lalu
menyalurkannya keseluruh anggota badan.



Ringkasan adab minum

1. Gelas atau cawan hendaklah dipegang dengan tangan kanan

2. Bacalah " Bismillah"

3. Minum dengan tiga nafas

4. Minum dalam keadaan duduk

5. Jangan bernafas kedalam air. Setiap kali berhenti minum arahkan
pernafasan ketempat lain.

6. Setiap kali berhenti minum (pada setiap penafasan) bacalah
Alhamdullilah

7. Jika tidak ada tempat untuk duduk adalah diharuskan minum sambil
berdiri

8. Minum dari baki air yang telah diminum oleh orang lain Hadis
menyatakan bahawa saki baki air minuman seseorang Islam adalah ubat
untuk penyakit

9. Jangan terus minum selapas dari melakukan persetubuhan ataupun
setelah selesai mengerjakan kerja-kerja berat.

 

DOA buat nOOr iKHWAN

ikhWan + wife



















SELAMAT PENGANTIN BARU untuk 
NOOR IKHWAN dan ISTERI tersayang....


maaf ikhwan. hari besejarah ikhwan nida sekeluarga takdapat nak meraikannya....tapi meraikan ikhwan pd hari seBaliknya....sob..sob..sob....

untuk pengetahuan semua kawan-kawan blogger saya, pengantin lelaki di atas, baru sahaja terlibat dalam kecelakaan yg tak sapa sangkaa...bermula dengan jalan kaki akhirnya kini terlentang terbujur kaku di katil hospital......saya dapat tahu per ni daripada teman rapat ikhwan..si. JERRY......
ikhwan di langgaQ ketika sedang bejalan kaki menuju ke  
NASIK KANDAQ NASHMIR, KuLIm...............................
sedihnya dengaq malapetaka yg menimpa sahabat saya seorang nie....saya geram dengan si badiGoL bodos nie, takkan lah sebesaq-besaq manusia ikhwan ni dia tak nampak..malah dia langgaq sahabat saya ni ....terlentang ke belakang. kesan dia, tempurung kepala ikhwan, patah malah tikam otak dia..........YA ALLAH, azabnya.........sahabat saya ni di kejarkan ke GH PENANG.... setibanya di sana, ikhwan terus diam seribu bahasa..doKtor try buat yg terbaik dan doktor memberi tahu kesan dia adalah, ikhwan mungkin hilang penglihatan dan Lumpuh sebelah kanan....UHuhuhuhuhhu...ikhwan, kesian nya kamu..baru nak menikmati alam rumahtangga dh menimpa musibah yg ckup hebat...masa jadik kejadian nie, USIA perkahwinan dia baru 20hari.....adoi, sedang asyik beasmara dana time nieh....tapi tidak bg ikhwan....keras kaku di hospital.....

hari sabtu br nie, saya melapangkan masa g ziarah dia di Hospital KULiM....kesiannya tgk keadaan dia, saya pandang wajah isteri dia..alalaalaaa lagiklaa....si isteri setia di samping suami walaupun si suami diam menutup mata rapat..saya tak dapat bayangkan kalO saya di tempat isteri ikhwan......luluh hati, ALLAH saja yang tahu. agak lama jugak saya merenUng menatap wajah kaku sahabat saya nie...hanya yang pasti dalam hati nie,saya terus berdOa moga Ikhwan diberi kekuatan dan semangat yg tinggi untuk menGhadapi ujian getir tatkala nie..... ikhwan tebujur kaku dan berteman mesin oksigen dan sagalam mcm mesin ada keLiling dia...... uhuhuhuhu...

tersentuh hati nie bila tgk si isteri ikhwan,mengengam erat jari-jemari ikhwan....tapi sygnya si suami tiada reSpon...bertambah luluh hati nie.....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....... 
ikhwan, saat nida coret n3 ni, ikhwan masih kaku di sana..menanti panGGilan ilahi...yg pasti  
"AJAL MAUT DI TENTU ALLAH..mcm tuh jUGAK JODOH PERTEMUAN" 
ikhwan kuat semangat ya!!
tapi ikhwan, nida yakin satu hari nanti ikhwan pasti kembali seperti duLu....ikhwan, TABAh ya..kuatkan semangat hadapi setiap UJIAN yg ALLAH berikan.... ikhwan bertuah dapat isteri yg cukup setia menemani ikhwan di saat ni.... pilu hati ni, tgk keadaan dia....sendirian tanpa ikhwan di sisi...ilang gelak tawa belaian manja dr seorang suami...hanya yg pasti doa kami takkan putus buat ikhwan.........ALLAH lebih mengetahui, setakat mana ikhwan mampu menggalas ujian yg di beri nie........

Basi Suda

Rindunyaa  Bloq......menyepi sekeTika sebab otak menjadi hampir lembab bak siput vAVi.....aduyaiii....tatau lah napa, so arini mcm ada kekuatan nak menghupdate blog yg koi sePI ja nie....arini keja tak berapa kalOt mcm biasa....dalam celah tuh belek-belek CD ..alih-alih jmpak gambaq lama-lama time muda belia....time cun MelcUn lah konon ..yg paling best di serikan ngan sahabat handai....adoii, mengamit memori...
"DULU LEN SEKARANG LEN" kdg-kdg rindu gak saat-saat mcm nieh..enJOy jaa gheja tak hingat doNia....best time nie...tapi itu dL, semua tinggal kenangan belaka....cuma yg pasti Saya terus BERdoa pd ALLAH....biaqlah UKHWAH PERSAHABATAN yg terjalin kembang mekar,..hingga akhir nanti...tanpa sahabat kelam lah duNia nie...sahabat lah penawar suka duka....yang pasti IKHLAS dalam persahabatan insya'ALLAH kekal abadi..p lah mana negeri pn..even hUjung dunia pn masih gak ingat dia ni, ingt dia tuh..ingat kawan ni, ingt kawan tuh....mcm-mcm ada.....

kepada semua sahabat handai saya...
TANPA kaLian sepILah dunia saya.........................i love U oLSS sO much...

di kesempatan ni, nak share ngan member bLOgger kenangan LAMA menGUsik jiwa...haduii ayat...tak hengat..ekekkek....ni gambaq-gamBaq kenangan memeber kaweN bg tahun  2008 ....time nie single but avaiLable...
harus single sebab tu rewang sakan kan.....ekekkekekek


mbsa
ha nihlaa gambaq yg saya maksUdkan...depa ni semua jauh-jauh belaka dr saya dh la nie.... ni team zaman ngaji di KOleJ...kunun MPP laa..walhal noty kami nieh..ekekekek....
tolong abaikan muka saya yg selenga tuh..sebab tidok tak ckup...
mcm tuh lah rupanya..mcm meraNg...gG asyik tekeluaq jaa.=]

mbsa
antara kami yg menGhadiri majLis perkahwinan BRO RAJA REDZUAN Shah DI mBSA.....
tgk time nieh...muka aYu's jaa.....aalllalalala.....


mbsa
we Olsss....dr kiri : ANuM, nIDA + Fida.
tgk tuh bunga ataih bau Fida...sebesaq bunga raya..eheheheh dia ni memang kalO bab begaya no.1. no wonderlah org pun segak...pakai apapun nampak sanTek kan...eehhehehe


mbsa
-Barisan tetamu kehOrmat dr utaRA meraikan hari bahagia BRo Raja Ridzuan Shah...time nie, rambut si tasha melekat ngan pOKok-pokok kat blkang nun....
aksi yg mncuit hati..ekekkeke
perot dh kenYang..so, tgg apa lagik joM beraMbus....
lagik tunggu lagik bertambah semak dewan majlis tuh ngan gelak tawa kami nieh.....=]


super Dupper
dh siap g kerja kaWen....ok sebLom balIk ke penang balIk..apa salahnya g rewang-rewang dl kan.... so, we Olss g la lepaking sesama di akuriUm shah alam...tgk ikan katanya....sekali tgk tasha Jmpak sapa, kawan lama dia...siBuk jaa ajak makn esKweem dia.
kakak ni, sekali hempap.... kOma tasha..ang bebaik sha..=]


suka Nya
tgk anak dara dua Org nie, org suh makan esKweemm....depa dok beseLOro.satg aiskwem tuh cayaq.dh takdapat makan....mcm na saya tak rindu depa,tgklah nie...nak makan pn dan lagi beselOro...kalah dh adik-adik di seKolah tabika kemas nuh...ekekekek


akuarIum shah ALam
ok..time besuKa ria dh hebes ya kawan-kawan.....tgk tuh lanGit dh koi gelap...tuh menandakan kita semakin hampir untuk berpisah...uhuhuh..time nie, syahdu jaa.... sebab rasa tak puas lepak, gelak-gelak....uhuhhuu




berakhir sudah pertemuan kita kaLi nie.....tapi KEnangan indah utuh bersemadi dalam hati nie...bila rindu, gambar-gambar nilah penGubat segalanya...paling best, masa SI TASHa nak baLik...adoii, jenuh kami lawan lari marathon gara-gara ligan teksi....tasha, tasha ang memanglaa....buat kami semua semPut dh mcm kena ligan ngan anJin...jahanam keayuan....pakwe lalu pn tak jadik Ngorat..sebab tgk kami nieh sume tercungap-cungap....akibat ligan teksi ang...ahahahahhahahaha.....







SeniOr-jUnioR
ni plak kenUri si abanG jUnaidi....kami p jugak..tapi kali nie tak sume yg di atas p...hanya saya dan FIDA dan ernI sahaja yg p..... lama laa menanti pengantin nie mai..
jenUh berakaq vontot....demi mr.chaLie kami sabaq gak menanti

adik + kaKak
pas balIk kenuri mr.chalIe di sg.petani..saya teruskan perjalanan ke MajLis perkahwinan JUNIOr sek.MEn dl....comeikan si jaNnah nie....kiut gituh...... 
thank's tau jemput saya ....=]

janNah + aMin

juNiOr DmW
ehehehe, nampak tak saya jmpak sapa di sana....saya jmpak si Shud yg comei lotei tuh haa.... ni sume adik-adik juNior time ngaji sekOlah men dl-dl..... 
alhaMdulillah...depa nie tak lupa saya..
sampai ke menikah pn saya dapat undangan hari bahagia depa...
bertuahkan dapat adik-adik mcm nie......




PenganTin baru
ini yg paling sweet meMOri..skaLi gus 4 pasangan...adeih, time ni mengedik rasa hati nak Join da clUb...tapi harus besabar okess...eekekkeke....
dalam 4pasangan tuh.terselit sahabat baik saya waktu di sek.men dl...
tuh ha pengantin kaler ijau.....dan jeng..jeng...biaq saya saja yg tahu...haishhhhh 




KalO dulus time siNgle mingle...saya suka ke maJlis perkahwinan sahabat handai...sungguh banyak koleeksi gambar perkahwinan kawan-kawan..tp itu dl, semenjak dh ada baby ni.aktiviti sebegitu tak dapat lagik saya lunaskan...uhuhuhhuhu.cuma yg terdekat sahaja saya dapat menghadiri..kalO yg jauh-jauh nun....hanya kiriman salam beserta DOA buat kalIan sume.....

Friday, July 2, 2010

Best and Great?


1: Anda mesti beri pujian pada pemberi award ni.
 {Pujian yg iKhlaih bukan Bodek ok ;p}
SYUKRAN JAZILAN  buat Umi Nik Nurul Iman sbb tag ibu zahra' Sofia  yg montel niEh ;p memula jmpak umi iman, cuak jaa..pas dh selalu singgah bLoq umi iman, jatooh chenta laa ngan zikrullah.......so, apa g saya foLLow umi laa kan..ehehheheh..MOGA ALLAH S.W.T rahmati ukhwah persahabtan kita melalui alam maya ni yer umi iman.....

2: Sila beri award kepada 10 blogger yang lain
kepada nama-nama yg kena TaG AwaRd Best and Great....anda memang BEST & GREAT....cayalah.....lOve U OLsss so much...>_<

  • ibu norita
  • ibu yusnIda
  • Mama Kimi
  • Mama EryNn
  • mama ARRi & MOLLy
  • MakSu shuhada 
  • Unti Nin
  • Unti tiTin
  • uNti Baby Wina
  • neNek ModeN  
  • EJDEeJASMEE
  • diyana


3: Anda mesti memberitahu kepada 10 blogger ini
~ insya'ALLAH saya akan war-warkan okess

4: Bagaimana anda boleh digelar blog yang best and great? 
~BEST & GREAT kaa Bloq saya??? rasa nya biasa sahaja...... tataulaa nak kata, yg bolew kata BEST & GREAT ni adalah si pembaca @ si foLLower's....bukan apa, kena tanya depa BEST & GREAT KAAA sampai terjadik FOLLOWER'S opida.blogspot yg serba serbi simPle ja nieh...ehheheheheheh...pastu barulah boles tahu dapatkah GELARAN BLOG BEST & GREAT kan....;p

kAYaP

salam semua......sunyik seharian, sebab sibuk bawak anak kecik saya ni dapatkan rawatan....ALLAH uji lagik, kali ni sofia kena KAYAP plak..kayap tu jadik kat LEHER dia..merah jaa...pastu cam ada bintik-bintik kecik wrna putih.......adoiIi, puteri kecik saya nie, kena penyakit sume hat  sempoi-sempoi, aritu nie, kena bengkak chantik sampai kena admIt sepital, ni kena kayap plak....kesin tgk dia...patotlaa dia melalak dh kalah penyanyi okestra..hahahhaaha....saya ingt, dia takda apa-apa mungkin saja nak amik perhatian...rupa-rupanya sakit dia ALLAH saja laa yg tahu.......pagi smlalam, sedang asyik dok brekfest...dia dok merengek....erm, napa laa budak kecik ni arini nampak dia lain sngt..... nenda tersayang amik dia dr saya...dan tu, dia kata ehhhh, sofia ni kena kayap nie......itu time, stop sat denyutan jantoNg,.....dan-dan pakat panic...tekezut sebab soFia yg kecik nie kena kayap...uwaaaaaaaaa.....dugaan seterusnyaa untuk saya n en.Hubby.....dan-dan tuhla mama decide p amik ayaq tawaq.....bg tawaq azab yg sofia dok menanggung......saya nak nangis dh nie, tgk anak kecil tu menahan kesakitan...so, saya sebagai ibunya harus la bekorban....caLL biG boss.makLumkan saya takdapat bertugas hr nie....per takdapat di elakan lg. anak kecil saya kena KAYAp. abaikan sgalnya...yg dok nampak nak rawat sOfia dl....dalam masa yg agak singkat, mama decide suh p SUNGAI SEMAMBU mintak ayaq tawaq kat sana...... ALHAMDULILLAH, sampai umah PAKSU SUID di suNgai semambU...org pn tak ramai dr selalu..kalO dak jenUh bekampung di situ...mahu dia, melalak anak keciL nie........kat sini QUE la sngt...jenuh besiLa panjang untuk tgg turn. nak dapat rawatan.....syukur pada ALLAH, paksu suId belek-belek leher sofIa ..ha sah dia kata sofia kena kayap..sO, dia buat ayaq tawaq...baca doa bagai..pastu dia bg daun-daun kayu. ha pasni balik qumah tumbuk menda alah nie,pastu sapu kat leher sofia......no!!!

rumah PAKSU SUID (2)
muka dia masham jaaa.......

rumah PAKSU SUID
SofIA MASIH besaBAQ menanti giliran



rumah PAKSU SUID (5)
ibu, maafla nu...sofia tak tahan dh doK ataih riba ibu..cemuih dh...sofia nak menYuluq...ehehehe, ibu tgklaa sofia ada member...berBulu lagik....ekekekek



rumah PAKSU SUID (4)
nampak tak tuh, PAKSU SUID sedang khusyuk merawat pesakit dia...... kami sekeluarGa memang dh lama dok amik ayaq tawaq  ngan paksu suid...setakat ni ALHAMDULILLAH...ALLAH izin dengan rawatan dr dia.. since adik saya yg kecik tu sampailaa ke generasi soFIA...masih mendapatkan rawatan dr dia.... yg best dapat rawatan di sini, paksu suId bukan jenih BOH-MAU...dia ikhlas bantu kita. nampak jaa LEKEH cara perubatan ni, tapi...banyak nikmatnya....dia beRubat banyak pakai cara tradisiONaL dan 100% beserah pada ALLAH..memOhon bantuan drnya...bukan pakai sihir-sihir nieh....nO.no..noo......


Thursday, July 1, 2010

CoNTeST GAMBAR BEST

kali ni jOin lagik kontes GAMBAR TERBEST...ehehheeh...try p la mana nak tau rezeki dapat piramid krystal dr egypt kan...mudahjaa kontes nie..tak perlu susah payah..ikut jaa syarat-syarat yg diberi... wassalam


######################################################


Syarat-syarat adalah sangat mudah!!

  • Buat satu entry khas dengan tajuk Contest Gambar Best by AsaDa. UPLOAD GAMBAR TERBEST yang anda ada. tak kiralah gambar anda sorang atau ramai-ramai. takpun gambar orang kenduri kawen. asalkan bukan gambar lucah. yang pasti, gambar tu anda punya.. bukan cilok dari pakcik google atau orang lain.


  • Ceritakan kisah sebelum atau semasa atau selepas gambar tu di capture secara ringkas mengikut kreativiti anda. jangan panjang sangat sampai cecah lantai. karang merangkak asada nak baca..
  • Copy banner di atas. letakkan di dalam entry dan di side bar blog anda. pastikan ia di-link terus ke entry ini
  • Anda boleh letak seberapa banyak gambar. tetapi hanya satu gambar daripada anda dipilih untuk dipertandingkan.
  • Dah siap buat semua syarat, letakkan link atau url entry anda tu di ruangan komen entry ini untuk asada terjah. selesai..
  • Nama peserta akan asada letak dan link kat tepi blog ini. so, sila bagi nama glamour anda.
  • TARIKH TUTUP PENYERTAAN IALAH 1 JULY 2010........................ masuk je 2 july, Kontes kaTOP na.

Penilaian pemenang & Hadiah Pemenang kengkawan
Boleh rujuk pada
Blog tuan penganJor..yea

################################################################



Nida + eLli



coMel kan ibu-ibu muda nie...sebab tuh saya pilih PIC Nie untuk di pertandingkan dalam kontes Gambar Best...
sebab saya pilih gambaq nie kerana ia terlalu isTimewa buat saya.. senyuman kami para ibu memberi makna kerana kini kami dh punya BABY yg chOmel-cHomel belaka.... tgk tuh sorang dapat baby Boy dan soRang lagik dapat babY gurl. dua-dua comel mcm ibu dia kan?...aiseh perasan sat ;p
lama saya tak jumpak sahabat saya seorang nie..dr mula dia besalin sehinggalah bayi kecil dia dh berusia lima bulan.....dalam kesiboKan dia sempat jugak jengah teratak buruk saya di kamPung...sunguh teruja rasa nak tgk babY chOmel nie.yg di beri nama IMAN MAULANA....akhirnya, iman maulana bertemu Zahra Sofia..
alhamduLillah terubat rindu yg dok pendaam slamanie.
pasni dh tak tahu bila pulak dapat nak berjumpa lagik...makLomlaa MAMA IMAN nie siBuk belajar sambil mengaji lagi...


kepada tuan penganjur kontes...
gambar ni saya taruhkan dalam konstes GAMBAR TERBAIK...

harap-harap dapatlah kristal dr egypt tu ha....chantik tUH..ehehehhehehe


so, disini saya nak TAG memember blogger saya supa join KONTES GAMBAR TERBEST di samping dapat krystal dr egypT....




kepada nama-nama yg di TAG...saya tak paksa ok, untuk lunaskan tag kontes nie... memang dalam syarat takda untuk TAG..tapi saya nak gak tag kakak-kakak & adik-adik skaLian supaya kita sama-sama dapat kryStal dr en.Asada mai jauh nUn dr egypt....aichewah.....


hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design