Friday, July 30, 2010

jika isteri menangis dihadapanmu...

“hargai lah ia sblm terlewat…”

Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,

itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…

Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..

Jika kau membiarkannya pergi, dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!


 
seOrang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.

Wahai suami2, jika seorang istri pernah menangis karenamu, tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.

Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …

Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan menyia-nyiakannya. Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.

Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?


 
Apakah keistimewaan pada perempuan ini ? ”


Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..


TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..


SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .


PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..


Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..


Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..


Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .


Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..


Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..


TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.


Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI krn 1 hal…


Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”… 


Note: artikel ni jmpak dalam bLoq kak BeLL....BTW thank's ya kak BeLL... 
nice susunan ayat dia... suka sangat  >_<

5 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

lady XOXO said...

HOH...nice sis.. wina baru forward msj pasai entry ni kat mama wina.. mama wina forward lak kat abah wina.. ahahhha.. sajer wina kacau lepa.. tapi this entry mmg nice.. sesuai utk suami2... wahai suami2 d luar ADA PAHAM ka... ahahha.. haikkkk

Dee said...

selalu baca ni..bermakna sgt..

Lady of Leisure said...

wah terasa diri berharga gitu hhee

YANA said...

Hhmmm..kalo yg paham,dpt yg xphm..cmno?????bglaa sajak ke puisi ke sunnah ke hape ke...kalo dh kematu tu...haarrraaappaaann je ar..hehehe

-NiD's- said...

YANA:: itu MANUKSIA hati yg dh mati..tuh pasal jadik mcm tuh..bagi apa pn takdak respOn..manUksia mcm tuh elOk humBan dalam laut jaaa...talak guna siMpan wooo

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design