Thursday, August 12, 2010

casPEr juNIor

Al-hamdulillah, harini dh masuk hari kedua SELURUH UMAT ISLAM berpuasa....sungguh gumbira skali... tahun ni suasana ramadhan bertambah gumbira dengan kehadiran si comel nieh..kalO tahun lepas dia dok sarat dalam perot ibu dia, dok menanti masa nak pop-out, tapi tahun nie, dia dh besaq..sama naik nak berbuka...apa yg ibu+baba dia makan...dia pn kena di suapkan juga...ehehhehehe.... lagik tak bagi lagik tuhlaa dok pot-pet.pot-pet tah apa yang dileter pn tatau. yg best, riuh rendah umah dibuatnya...tapi nasiB baik time sahOQ dia baik...lena jaa..kena mau dia bangun sama.. pakai cicah biskut mayat ngan ayaq miLo ja laaa...owh dh taklama ini budak mau berumuq satu tahun, tapi dia takleh jalan lagik...TAK TIH pn blm mau lagik..mayb lambat rasanya....tp Gigi tumbuh dh banyak....besaq-besaq plak tuh cam spOngebOb..ekekekkeke ibu, jahat kan kata GG sofia cam sPongebOb....uhuhuuhhu....pejam ceLik,pejam ceLik..qupanya kenangan PregGY dh berlalu pergi..rindu lah plak saat-saat manis tuh.... wOwww........... terbayang sejenak..ececceceec.... teringat jaa, tapi untuk preggy len buat masa la...sat dl laa kot.foBia tak ilang lagik..ehehhehe..so, en.hUbby arap besaBaq nuh. 


ok tinggaikan bab PregGy tuh, kembaLi kepada cIk sOFia.....la ni TOK MAMA iaitu MAMA saya yg jaga dan pantau dia..bukan lagik PengaSoh....ini kerana, sblm nie dia kerap laa sakit..sat..sat sakit...sakit Kayap laa, BEngkak chantiklaaa sampai kena admIt sepital 5 hari...doktot pn geleng kepala...so, saya + en.hubby dan seluruh kaum kerabat  buat kata putus...mama pn bebesaq hati nak jaga budak comei nieh..ALhamdulillah la ni, sofia membesaq dengan penUh kecerdasan dan kelasakan..ayOyoyoooo..time bulan posa ni, blew begulin tokma dibuatnya.....dia bukan mcm dl lagik okess..buh setempat..dok setempat jaa...la ni lambat lepa, dia nanti langkah benduL pintu umah tokma... segala bawang, rempah, periOK belanga habes dia kemas.....tapi kan, sOfia ni selalu bagi insan di sekeliling dia tersenyum....kalau stress-stress tgk dia, mesti tak kerin gusi dok gelak......apa-apapun anak ibu nie, tak reti takot...kita marah dia, dia rileks jaa senYomm... ha meh sini nak buktikan sOFia la nie cerdas lagik lasak....sehingga membuatkan tokma naik MEMusiN...... 


memuLa KEbaM dL biBir......
amEd jaa apa yg ada pd kita dengan MATa Bulat dia tuh

ha Ok, angkat kakI sebeLah ala-ala berseNam cara taici...sambil menGukir sneNyUman, jari jemari dh Mula KeMbang..
 hah tuh ada lah tuh dia nak buat apa-apa...ayayaya ini budak wOOo



dan paling best petang sEmalam, setibanya saya dirumah, tak tahan gelak bila mamachu tunjukkan gambaq ni pada saya, tgk apa suda jadik sama ini budak tecik...HAHAHAHHAAHHAH

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
 

 

meh gelak dl guLin-guLin..tgk sOFia dh mcm casper junior...ekekekke tokma dia geram sngt smalam, sebab dia takmo dok sengap.ha nah kau amik nie, tokma LUMOQ satu badan dia ngan bedak sejUk....dh jadik cam tikus terjUn tePOng

13 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

lady XOXO said...

ala tomeinye cofia.. wakakka sis asal penuh bedak sejuk d muka n badan... toi2 cam casper.. waaaaaaa... besh kan tahun ni berpuasa n raya bersama sofia.. sure baju dier cute2 nanti kan...

POSH76 said...

comeila sofia tu...tu baru betul2 nak memasak hehe

Shu Shinju said...

hahahaha..tudia.. satu badan tokma lumok... esok2 ni kulit sofia halus mulus jer..hehehe...

bestnye raya kalau de org baru kan...mesti meriah giler... bila la shu nak hadapi saat2 manis cam tu erk...tetiba???

MiYOKO TACHIBANA said...

hahahahah...comeinye bdk sofia cam opera cina...

nakalnye die...tp, takpe dia la yg hiburkan ati sume org kann...

cpt2la preggy lg..ahaks..sofia sure nk adik tuuu...

ratusiput said...

ehehehe....dah mcm antu tepung pun ade...

Dee said...

hahaha..dia senyum je walau dh putih cam casper..cute..

hentakbelipat said...

hahaha..comel2..dah penuh tepung tu uli la lebih kurang..buat acuan semprit

MIK'YAL said...

hahahhaah..mmg cam tikuih terjun tepung.tikuih mata bulat ..besaq besaq nih mmg cardas, takleh lepa ..ada ja satgi benjoi sana sini.huhuhuh

Ms AiReEn MoHd said...

weh pasai ape wat lagu tu kat anak ang..kekekekeke weh raya ni aku balik penang insya allah...raya kedua mai sane...leh jln umah ang

Eri-chan said...

comelnya dia...
ahahah dah mcm kena salut mcm tepung gomak dah...

makdara TERDIVA said...

memang seronok ade anak kecik.. :)

Iena said...

kih3... kalo memalam jmp budak keik ni aku bg kacang ijo suh bilang sebab aku sangkakan budak ni toyol... ejh jap, toyol kaler ijo kan? silap2...
nampak bijik mata jer hah hitam...

Ilhamny.com said...

hish, hisk..tomei nyerr budak tocik nih..mcm nk geget2..hehehe

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design