Tuesday, September 28, 2010

BonggOL Ontaa



“akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.


Rasulullah s.a.w bersabda:

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan be
gitu dan begini”

–hadith riwayat Muslim. Hadith no 212
-




terima kasih pada KAKANIAH  
yg sudi membenarkan saya SHARING FAKTA ni di blog saya....terima kasih skaLi lagi kakak sebab memringatkan APA HUKUM besanggoL tinggi ibarat mcm UNTA.....

6 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

POSH76 said...

entah naper la nak pakai camni..I prefer yang bese2 tu lagi cantik & ayukan hehe

lady XOXO said...

wah tukar namer LOVE U plak.. ahaha.. ok ler tu love u.. ahaah wah2 info ni cam wina tau.. tq for sharing sis

-NiD's- said...

POSH~ermmm. TPKAN zaman laa sume pakai camginik PENGANTIN pn mcm ni gak..siannkan......ALLAH dh janji hukumanannya...takutttnyaa...

WIna~ dear..akak shring kat sini..supa sama-sama mengingati

Shu Shinju said...

now kalau perasan... pengantin2 yg bertudung mesti ada sanggul tinggi tu.. pastu pelakon fida yg belakon cite epilog syurga cinta pon sama.. bukan main tinggi sanggul dia...

NeenaAnuar said...

memang makin ramai yg bersanggul camgini kann.. nauzubillah... thanks for sharing dear! :)

Lady of Leisure said...

mak ai tinggi giler sanggul tu hehe

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design