Wednesday, September 29, 2010

Rumah keciL ~ maKngaH

SALAM ALAIK YA AHLI-AHLI DIYAR....begitu jugak MAKNGAH...
sofia mai zaiarah makngah nieh......ermmmmmmmm soFIA mai ziarah makngah siap pakai bj kurung n sepet comei lagik....makngah....apa kabar di sana....SOFIA arap makngah sejahtera dan aman di negeri abadi....makNgah, sofia bukan mai sendirian..malah mai ramai nie..ziarah makngah..makLong+PakloNg ada....makteh+pakteh ada, paknJang ada,makcik ada.....BABA Ngan ibu pn ada...serta anak-aNak sedara makngah yg comei-comei blaka nieh...
tp makngah, makcik takleh mai dekat ngan makngah sebab makcik uzur syar'ie....tapi makcik taknak lepaskan peluang dia nak gak mai ziarah makngah walaupn dapat lihat dr jauh......
makngah, sofia nampak kan ramai org dtg ziarah KELUARGA mereka.......sama jugak dengan makngah....kami dtg nie.....bawak KALUNGAN DOA.....untuk makngah....walaupn sofia tak smpat jumpak makngah....tpi, ibu sofia penahkan besua ngan makngah...penah betentang mata,ibu jugak penah tgk KEAZABAN penderitaan penyakit KANSER PAYUDARA makngah yg jengah dalam diri makngah empat tahun yg lepas....tp kini hanya dua batu nie jadi tanda kenang-kenangan dan ingtan buat kami sume untk makngah di sana......ALFATIHAH....buat MARDHIAH BINTI SALEH makngah ZAHRA' SOFIA......

makngah, kalo makngah ada lagi masa dan ketika ini..ibu mesti suka...sebab makngah ngan ibu adalah joundral yg sama.....VERY FRENDLY....memacm idea besusun dalam kepala...tp sygnya...makNgah pegi dL...blm sempat ibu kenal maKngah lebih dekat.....makngah, beribu hiKmah makngah pegi Dl mungkin..kerana dunia nie tak seindah yg di sangka....dunia nie pesingahan semata..... penuh onak duri yg perlu di lalui......yg pasti walaupn makngah jauh di mata..dihati takpenah lupa....wajahmu, tuturmu lirikan mata mu sentiasa abadi dalam sanubari ibu..makngah moGa makngah aman di sana...dan diletakkan di kaLangan para sOlihIn..........

Photobucket 
Menuju ke destinasi


Photobucket 
Bekerot dahi Sofia......dek mentari menyuLuh ataih kepala...tp dia diam jaa....tanda mengerti..
sebab kita ziarah insan yg jauh nun di sana

Photobucket 
sempat gak si Ibu berposing di bibir tangga masJid...
sOfia pn dh malas nak melayan lensa kamera yg kecik kOnet nieh ha....=)


Photobucket
Pandang dr jauh yea...zikir banyak-banyak pastu sedekah kat makngah yea maKcik


Photobucket
Makteh tangah betOlakan apa ntah...tok pandang jew....tok rindu makngah yea......


Photobucket
Lihat...........BUNGA di rumah makngah kembang mekar........chantik sangat

Photobucket
meh-meh kita gemBoq skit umah kecik makngah nieh..bg nampak umah makngah kelIhatan ceria...


Photobucket
 tertera jelas ni ALAMAT UMAH MAKNGAH yg besaiz keciL ..satu dihujung kepala dan satu lagik dihujung kaki...



 tatkala kaki melangkkah ke sini, perasaan dalam hati nie bercampur baur.......memikirkan satu hari nanti aku jugak akan ke sini....ditempatkan di sini....abadi keseorangan di sini..tanpa sesiapa..... memang nak nangis tatkala nampak NISAN berbaris mewakili rumah kecil 
masing-masing...
oleh itu, sebagai hamba aLlah di dunia nie..teruskan perjuangan zuHudkan duNia...sebab satu hari nanti kita berteman sepi sendirian di sini....hanya 3 perkara mengiringi kita......


ALFATIHAHHHHHHHH buat makngah Zahra' SOFIA....

9 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Marsha~ said...

maklong QIla (arwah kakak saye) pun dah takde... meninggal ketika usia 24 tahun... alfatihah

POSH76 said...

Al-fatihah semoga roh beliau dicucuri rahmat...amin

lady XOXO said...

Cedeh wina baca.. ari mata hampir jatuh... baca cerita kak.. wina teringatkan TOK yg pergi... pedeh d ati nie.. tak kala org yg penteng ilang... tak mo citer panjang.. cedeh.. cute baju cofia.. AL-FATIHAH utk yg pergi..

Shu Shinju said...

Al-Fatihah tuk makngah sofia... kak nak tanya ni... arwah makngah sofia meninggal umur berapa?

Lady of Leisure said...

moga rohny dilimpahi rahmat...

ejdeejasmi said...

al fatihah buat mak ngah sofia

MiYOKO TACHIBANA said...

Al-fatihah utk mak ngah sofea...

tin nmpk ank2 pak jang tin kt gambo no5 tuuu...

tin je yg tak g ziarah kubur arwah tokwan... :(

ratusiput said...

alfatihah...n bg yg masih hidup tu kena sntiasa menginsafi diri...iskk cutela si tecik ni.sib baik dia tak rabai sepit rambut tu...

sweetmulo said...

comel nya sofia...=)

al fatihah untk yg da pergi..

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design