Friday, November 5, 2010

Let us share what Datuk Dr. Fadilah Kamsah used to say

macam besh artikel nie....jom kita renung-renungkan bersama......

*
*
*
*
*
"Ada orang datang ke pejabat dengan perasaan penuh gembira &ceria , 
ada datang dengan perasaan "biasa" 
dan ada datang dengan perasaan serba tak kena ." 

Ingat lah, sesiapa yang datang hanya dengan perasaan "biasa" saja, 
hasilnya adalah "biasa" saja, sesiapa yang datang dengan ceria, 
hasilnya akan jadi lebih daripada biasa ataupun luar biasa. 


Bekerja la dengan ceria agar menghasilkan produktiviti yang luar biasa yang 
akan menggembirakan orang di sekeliling kita. 
Semoga hasil itu akan mendapat keberkatan insyallah..." 
Jadi renungkan lah.... 


Pejam mata dan renung lah diri, kalau kita perlu melakukan ANJAKAN PARADIGMA , 
maka lakukanlah segera... 


Maka untuk itu , mari kita mula senyum, ceria, mesra sesama kita 
dan tingkat kerjasama dalam kerja, 
tak rugi kita semai rasa 'kekeluargaan' dalam tugasan ... 


Tak dapat gaji lebih pun tak apa 
sebab pahala dapat..  
kita withdraw kat akhirat nanti... 
tapi kalau kita asyik dengki mendengki.. 
nasib la sebab sudah ditentukan jalan 
yang sukar itu yang kita pilih.. 


Renungi lah, berapa ramai kawan kita dan berapa ramai lawan kita, 
nescaya itulah kayu pengukur diri yang sebaiknya... 


"Mengkritik tidak bererti menentang, 
Menyetujui tidak semestinya menyokong, 
Menegur tidak bermakna membenci, 
dan berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik."



sumber dr :-Emel Cik faridah Sulaima

9 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

LIP (^_^) said...

mari perbaiki pretasi kerja!!! :)

-NiD's- said...

jom...jomm lIP kita memperbaiki mutu kerja.....hihihih

lady XOXO said...

nice info kak.. ok2 insyallah wina nk tukar status mai kerja ari2.. kena CERIA2 & IKHLAS membuat kerja.. insyallah,,., ehhehe nice info dear

POSH76 said...

sudah!!!jgn asik nak blogging ajer....kerojer2 he

ratusiput said...

wah...cam lama tak masuk kan...umah pun dh bru....ehehe...

-NiD's- said...

wina~ akak pn dapat ni dr member....dia emelkan kat akak..share sesama k

-NiD's- said...

Posh..~ hahahaha mana leh kata bLogger tegar..so sambil keja samBil bloging.....heheheheh

-NiD's- said...

RATU SIPUT~ TUHLAA akak..jarang dropp sini..kan cat kaler umah dah len...kasik COOL skit.....bagi betambah kuat bLOgging...hehehehhe

Mimy Hamid said...

tq nida sahre...susah jugak kalu stress..okla esok nak luar biasa la

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design