Monday, January 31, 2011

Kerana ALLAH bersama MU...



Andainya kau rasa tak berupaya
Hidup sendirian tiada pembela
Segalanya suram
Bagai malam yang kelam
Tiada bantuan tiada tujuan
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu


Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya
Insya Allah Insya Allah Insya Allah
Ada jalannya

Andainya dosamu berulang lagi
Bagai tiada ruang untuk kembali
Dikau keliru atas kesilapan lalu
Membelenggu hati dan fikiranmu
Janganlah berputus asa
Kerana Allah bersamamu


Kembalilah
Kepada Yang Esa
Yakin padaNya
Panjatkanlah doa
Oh Ya Allah
Pimpinlah daku dari tersasar
Tunjukkan daku ke jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar
Jalan yang benar

Saturday, January 29, 2011

Limau PuruT

Weweitttttt salam besiaran di hari minggu....u Olss buat apa rini..mesti mcm-mcm agenda adakan...saya rini keja Lorh..nyampah aih...ehehhehe.
tetiba mai opis. tUan besaq Dan org kanan tuan besaq pn mai jugak...alamak.... sentap aaktiviti bebas untuk arini di opis..hekhekhekhek......=D

mcmmana pn jadik, bloggin terap diteruskan...muhahahahahahahha.... saja nak share info kat sini bekenaan ngan LIMAU PURUT...ala limau yg berutu like kataK puru tuh....ehehehhe..kulit berutu tapi bau.........fhewwwwww mantop gitu...
kalO sebut limau purut mesti sinOnim ngan BOMOH laa, mandRem laa kan..oh no..no..no....
limau ni mcm-mcm kegunaaan dia...dr pada batang sampai ke buah..hehehe
batang dia, elOk makan bagi sapa yang ketegak..hahahahahah akaq dia rebuih kasik minum..saheh laaa ilang ketegak..tetengok bebuih jaaa mulut kan...eheheheheh taklaa tipOoo jaaa...mana daa....=D
kalO daun dia yerlaa..leh bikin toMyam.....wanginjaaa kalO letak dalam kuah toMyamtuhkan...kalO buah plak lagiklaa kan mcm-mcm leh guna.....baik dr segi makanan, ubatan tradisional, ilang hanyaq ikan,wangi kan badan,sentaL kepala pn blew dan mcm-mcm lagik.....ehehehehhe

ok, kalO kami kat rumah..limau ni memang pentin..sebab selalu masukkan dia dalam AXION geLL....tempek dia dalam tuh..so, bila basuh pinggan axion dan Limau purut sama naik membantu untuk ilangkan kesan degiL....tapi memang terbaiklaa lImau nie.... satu bagi pingan mangKok wangi dan leh jimat pakai axion gEl tuh.... kat umah memang selalu amal nie....dh tuh, singki pn takdakLaaa bau sngt .......kalO bab imnyak-minyak degiL yang dok melekat tuh...serius cepat jaaa tetanggaL..tak pelu sentaL sampai nak tecabut bahu...hahahhahahhahah

ampa trylaa.....


Photobucket
Tengok..betOikan kuLit dia BERUTU like kataK puru..hehehheh
Luaq tak ElOkk..tapI daLammmmmmmmmmm Terbaikk Woooo
=D


Photobucket
Bila di beLah-belah.......haaaaaaa amik ampa, 
bau diaa suNgguh mendamaikan....


 
arini ada poGram ngan member-member bLogger penang 
nak jumpak si cantek manis (PENGANTIN BARU) yg dtg dr jauh ke sini.....nak tau sapa tgg next n3 keyh..ehehhehe



Note :untuk kawan-kawan yg dekat, jauh mahupun dendiam....
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU....
Minggu ni las laaa erk nak tawaf maLLl sec..giLa-gilaan menSopin...
minggu depan kan dh nak GHAYA......

Wednesday, January 26, 2011

ayaM beLada

tetiba dalam dok leka mengkelebek blog nie...tejumpak pic men masak-masak temPoh hari....so, mcm ok jaa share sini....lauk ni pebret kami sekeluarga..lauk ni kalO buat kena seksiap masak nasik dua periuk..memang menyelerakan kalO sapa mempunyai tekak yg kebal pedas....baru garang time makan..dan toin..toin jadiknyaa..pas makan sume mulut tenganga like ikan jaws...hhahahahahahha....

ni resepi dari nenda tersayang yg dok nun di negeri kuat makan ciLik api...hoyeh..hoyeh...sapa dok ngan dia..leh buasir vontot beb....wa cakap lu....ciLik padi sebakul tahan dua ari jaa...wehhh nanEs ayaq mata putih dibuatnya.....jenuh usus-usus tahan kepedasan melampau....tapi memula tuh memang laa.....dok bg salam jee laa keja kat en>tan...pas dh dua tiga hari oklah kan....serasi bersama...hehehehhehehe
sapa suka makan pedaS leh try menu nie.....
konferm laa dh buat skali nakbuat lagik..ehehehehh


ok meh nak share menu resepi nie.... mudah jaa..siat ayam sampai bersih..prefer guna aYAM HPA...dijamin terbaikkk dan isik padat.dan tak bau HaNYAQ........
(sempat g tuh promote hpa) ehehehehe

BAHAN-BAHAN:- 
  1. ayam HPA sebeG plastik = RM16.00 jew
  2. Bawang Putih = takyah banyak sangat satg BUSUK ketiak
  3. Asam Keping = 2-3  kepin..jgn lebei satg masHam....
  4. Serai = ha ni banyak mana pn xpa..lagik banyak lagik sedap.....
  5. Kunyit = SeketOl dh ckoP...kasik serik kaler ayam tuh nanti
  6. Bawang besaq = buhlaa 2,3 labu manis jaa rasa =D
cara-cara :
  1. tuang minyak agak-agak jangan melimpah lak kan..jenuh banjir...hehehheheheh pastuh campak bawang putih,serai 2-3batang....goreng sampai naik bau...
  2. Masukan AYAM HPA yang telah siap di siat dan diselawat.ermmmm dalam 2-3 minit mcm tuh biaq dia serasi dengan bawang putih tuh...
  3. ok pastuh, campak bahan yang telah di kisar seperti CILI PADI, SERAI, KUNYIT & BAWANG BESAQ....gaul bagi sume sama rata.....ha pastu bubuh asam keping agak-agak...garam, pak aji naik Honda... ha gaul-gaul....sampai ayam-ayam tuh dh  begaul mesra ngan bahan-bahan yang dh di blender....sekali skala balik-balikan ayam tuh biaq sume kena sama rata.....masak dia sampai dia mcm dh melekat satu sama len...kalO berayaq lagik jangan katop api...satg jadik AYAM KUAH BELADA plak. =D
  4. pastu rasa tgk apa tak ckop...sila tambah ikut kesedapan lidah memasin..pastu nampak dh kering silap katop api..kalo dak satg jadik seroNding ayam plak kan..ehhehehh
  5. pastu sila amik nasik yg baru masak dan bubuh ayam belada nie kot atas gauLLl...fhewwww mak mentua lalu belakang pn tak perasan woOOO...


Photobucket 
BAWANG PUTIH NGAN SERAI dh serasi bersama..campak ayam Oke....


Photobucket 
Ok dh masuk ayam..gaullgaul.....biaq dalam 2-3 minit...bg depa begedik sat dalam KoLi...


Photobucket 
pas pada tuh TUANg bahan-bahan yang dh di KISAQ...buh ataih ayam .....
sapa suka kepedasan melampau...buh laa cili apai sebakOi okess...
kalO sapa kureng...segEngam pn dh ok..=D


Photobucket
hehehehe nampak dak tuh binatang tuh ngan bahan-bahan ijaun begaBung besaMa dalam satu kuali....
time nie lempaq laaa asam kepin buhlaa garam, pak aji naik Honda..
pastu rasa laa..ikut tekak memasin...hehehehe


NOTE: sori pic HIDANGAN AYAM BELADA takdak..sebab dh tak hengat kamera itu time...dok nampak nasik jaa...muhahahahahahah...tapi tak tipooo trylaaa...sure malatOppp hoyehhhh =D

*
*
*
*
**
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
PEDAIHHH tau...so, untuk ilangkan pedaS....mari pekena DADIH cap AISY....
nyata kena seKali nak 4 kali...hahahahahhahhaha "gElak noti"

Photobucket
sapa nak daDih nie..leh rojer saye...=D




SAPA TEROR BUAT MEE KARI....
SILA TUNJUK AJAQ SAYA.....memerlukan RESEPI MEE KARI....
untuk majLes FEBRUARI nieh.....


Tuesday, January 25, 2011

Mama Cyda 1st GiveAway

GRACIAS najmah......ummi Aesya...sebab sudi tag nama saya dalam MAMA CYDA 1st GA nie...ehhehehehe...so, dh ada yg memberi saya meNerima dengan senang hati skali untuk jOin GA nieh..
palIng simple GA.... dan mudah nak laksanakan...
GA mama yang simple mimple ni sebenaqnyaa bersempena aniBeseri mereka yang ke emPat..so dh ni 1st GA kan....wahh mesti memasin teruja nak jOin....sebab ada 4 hadiah misteri sedang menanti para peserta GA nieh...sekaLigus pengikut bloq mama....cayalah....ehehehhe


syarat penyertaan seperti berikut :


  1. Terbuka kepada semua blogger yg berada di Malaysia sahaja dan mesti jadik follower Mama.
  2. Buat entry bertajuk "Mama Cyda 1st GiveAway". Letakkan gambar kat atas tu dan jangan lupa letak sekali kat Side Bar dan link kan ke entry ini.
  3. Letak link blog ini kat BlogList korang. Bukan apa, senang nak update apa2 nanti.
  4. Tag tiga orang (lebih pun takpe) dan pastikan inform orang yang ditag itu.
  5. Last sekali tinggalkan link korang kat komen ye.

sy nk tag kwn2 sy yg bertuah ni... 

GOOD LUCK untuk sume...
moGa-moga 4 hadiah tuh teselit nama kita kan..
hehehehhee





NiLai Cinta..

ok....chup..sebelum mata sume pakat melekat mcm ada gamm..jom nak share skit kat sini..tips saat menilai cinTa....mcm best jaa kan....... NiLAi Cinta keyh..bukan NILAI NEGERI SEMBILAN tuh..ehehehehhehe.
tips ni dapat dari kosmO......best atiKeL nie....sekali-sekala kena gak ada part NiLia cinta.... sama ada paras bahaya atau paras selesa...heheheheh

SETIAP kali menjelang tahun baru, melakukan resolusi mengenai karier, hal kewangan dan cinta sememangnya menjadi rutin bagi setiap orang.Bagi pasangan yang sedang bercinta, kenangan yang dilalui sepanjang tahun lalu mungkin lebih mematangkan fikiran. Apatah lagi bagi pasangan yang pernah gagal dalam percintaan.Mereka menganggap tahun yang dilalui umpama suatu pengajaran yang membawa ke arah kehidupan yang lebih bermakna.Menyentuh soal cinta, jangan pula anda lupa melakukan perubahan kepada diri dengan meletakkan keazaman yang tinggi dalam hal-hal melibatkan dunia percintaan.

Ikuti tip-tip yang disenaraikan di bawah:

1. Lupakan masa lalu

Anda bukanlah insan yang pernah dikhianati, dibenci mahupun ditinggalkan menjelang hari pernikahan. Setiap perkara yang dilalui sepanjang kehidupan lalu harus dijadikan pengajaran. Tetapi, jangan biarkan pengalaman buruk anda pada masa lampau mempengaruhi hubungan yang sedang terjalin.

Jangan biarkan hal-hal positif dan menyenangkan anda dengan pasangan bertukar gara-gara terlalu asyik membuat perbandingan dari tahun ke tahun. Ibaratkan hubungan yang baru dijalinkan itu seperti kertas putih yang siap dicorak.

2. Temui ramai orang

Bekerja di bawah satu bumbung yang sama atau tinggal berhampiran dengan kediaman anda tidak bermakna dapat membantu anda menemui calon kekasih yang berpotensi, kecuali seorang teman yang sudah lama dikenali. Jalinkan hubungan cinta dengan seorang teman yang boleh membawa anda ke arah dunia persahabatan yang lebih bermakna.

Keluarlah dari zon selesa anda. Sekiranya selama ini anda kerap ke pusat gimnasium selepas pulang dari tempat kerja, namun pada tahun ini, bangunlah pada awal pagi dan lakukan rutin harian dengan melaksanakan segala tugasan yang lebih menyihatkan. Lebih berkesan, ikuti kursus atau motivasi yang melibatkan pesertanya terdiri di kalangan lelaki dan wanita.

3. Ubah penampilan

Sudah tiba masanya anda meninggalkan gaya penampilan lama. Tidak salah sekiranya anda mengeluarkan wang yang lebih semata-mata untuk mengubah stail rambut terkini. Kunjungi salon dan bawalah contoh model rambut daripada majalah sekiranya perlu mendapat keterangan.

Demikian pula dalam hal berkaitan pakaian dan aksesori. Pilih baju berwarna cerah dan bermotifkan corak yang menarik agar anda kelihatan menonjol pada setiap masa.

4. Jangan terburu-buru

Menemui cinta baru mungkin mendatangkan kesan positif. Tetapi, jangan pula anda terus membawanya berjumpa dengan seluruh ahli keluarga. Tunggulah sehingga waktu yang tepat dan jangan sesekali merosakkan hubungan yang baru dibina itu. Hindari berbicara tentang masa depan saat hubungan baru berumur setahun jagung. Nikmatilah waktu perkenalan ini untuk memantapkan hati anda dan pasangan.

5. Jangan terlalu memilih

Setiap orang pasti ada kekurangannya, jadi apabila anda begitu obses akan kekurangan pasangan, mungkin anda sukar untuk menemui cinta baru. Sekurang-kurangnya selidik dulu kelebihan yang ada pada dirinya.

6. Buat keputusan

Cinta kerana paksaan akan membawa duka pada kemudian hari. Jangan takut untuk meluahkan apa yang terpendam kerana ia boleh mendatangkan kesan buruk dalam perhubungan. Oleh itu, lakukan keputusan yang berpihak kepada diri dan jangan takut katakan 'tidak'.


sekian.......dengaq tuh..CINTA TERPAKSA BAWAK pada DUKA..so, elAkan becinta tepaksa erk....hehehehhehehe..zaman dh maju nie ada g kaaa kes cinta TERPAKSA....ish..ish..ish...

Monday, January 24, 2011

Diceraikan lepas berhenti kerja

KADANG KALA saya jadi bingung, ada orang kata jangan percaya suami 100 peratus, ada pulak kata wajib percaya. Berpegang kepada kepercayaan mesti percayakan suami inilah saya melayari hidup berumahtangga dengan Noor menjangkau hingga6 tahun. Mulanya memang bahagia, tetapi masuk tahun keenam segala-galanya bertukar. Tanpa saya sedari sebabnya.'' Demikian cerita Ezaniwati dalam emelnya.


''Bermula selepas saya melahirkan anak kedua kami. Masalah pertama timbul bila tak ada orang yang nak jaga baby. Nak hantar kampung suami jauh, susah nak berulang. Nak suruh emak saya jaga Noor tak suka.


''Cari punya cari akhirnya jumpalah seorang suri rumah yang sudi jaga anak kami. Tapi syaratnya mesti ambil paling lewat jam 6 petang. Sebab dia perlu masak untuk keluarganya, jadi kalau ada anak kecil agak menyusahkan dia.


''Kerana dah terdesak saya setuju. Tapi masalahnya, bukan mudah nak balik awal sebab saya kena tunggu Noor datang jemput. Noor pulak sejak akhir-akhir ini selalu sangat balik lewat, katanya banyak kerja. Jadi kalau saya nak balik cepat kena naik bas.


''Bas di kota ini bukan mudah dan tidak menepati waktu, kalau dah hujan lebih teruk lagi. Nak tumpang kawan tak ada pulak yang satu arah. Nak tak hendak saya terpaksa naik bas dan biasanya memang lewat.


''Bila selalu lewat si penjaga mula cerewet katanya saya tak menepati janji. Bila saya mengadu pada Noor saya pulak kena marah. Sejak itu rumah tangga kami sering tak tenteram. Puas saya cari pengasuh lain, susah nak dapat. Nak hantar ke taman penjagaan kanak-kanak. Bayaran wang lebih masa dikenakan. Satu lagi masalah.


''Berpunca dari benda-benda kecil seperti inilah kami sering berselisih faham. Akhirnya saya terpaksa beli kereta kecil, pinjam duit ayah untuk duit muka, sebab kalau tak bayar duit muka ansurannya tinggi, tak mampu pulak.


''Bila dah ada kereta semakin lewat Noh balik rumah, kalau dulu jam 8 malam dah sampai rumah, akhirnya dia balik jam 10 atau 11 malam. Kerja banyak itulah alasannya. Memang dia tak makan di rumah, tapi saya terpaksa uruskan 2 orang anak dan mengemas rumah seorang diri, sedangkan saya pun perlu rehat setelah penat bekerja.


''Hujung minggu pun Noor sentiasa sibuk dengan aktivitinya, memancinglah, lepak dengan kawanlah, hantar kawan kawinlah, macam-macam alasan. Sesekali dia ada di rumah. Tapi bila petang dia pergi lepak tah kat mana.


''Kami jarang balik kampung sebab kesuntukan masa. Kata Noor kalau rindu sangat dengam emak awak, awak baliklah sendiri. Takkan saya nak balik sendiri dengan dua orang anak yang masih kecil. Lagi pun apa kata keluarga bila suami tak ikut sama.


''Kadang tu bila ada kenduri atau jemputan kahwin memanjang Noor tak mahu ikut saya balik kampung. Keengganan dan kelainannya membuatkan saya merasa sangsi dan hairan. Nak jadikan cerita satu hari saya ternampak kerongsang tudung terjaduh di lantai kereta Noor. Ketika itu dia mandi, saya ambil nak pasti bukan milik saya.


''Kerongsang itu saya simpan menjadi bukti. Dalam pada itu saya cuba siasat apa sebenarnya punca Noor suka balik lewat. Kawannya kata dia balik cepat, sekali sekala saja lambat. Jadi ke mana dia kalau sering balik rumah lewat malam?


''Telefon bimbit untuk kemudahan dan menyimpan seribu satu rahsia. Dari telefon itulah saya dapat mengesan ke mana Noor berlabuh, dan rahsianya.


Bukti


''Bila bukti sudah cukup saya tanya Noor, siapa wanita bernama Erna, dan mengapa dia selalu pergi di Pandan. Lelaki biasalah bila rahsianya pecah bukan nak mengaku sebaliknya dia mengamuk marahkan saya kerana mengganggu peribadinya.


''Kami perang besar, seminggu tak bertegur sapa. Saya berusaha untuk memulihkan hubungan kami, sebaliknya berakhir dengan pertengkaran. Kata Noor hidup kami sepi kerana saya terlalu sibuk dengan kerja saya hingga tak melayan dia. Sebaliknya saya suka mengarahkan dia mengambil anak, itu bukan kerjanya.


''Saya tanya Noor apa cadangannya untuk pulihkan kembali hubungan kami. Katanya sebagai isteri dan ibu saya mesti berhenti kerja, beri perhatian sepenuhnya kepada anak, suami dan rumahtangga. Memang saya bantah.


''Tapi itulah alasan Noor semakin balik rumah jauh-jauh malam. Setelah berbincang dengan keluarga akhirnya saya mengalah dan berhenti kerja. Harapan saya selepas ini tentu rumah tangga kami kembali pulih.


''Lepas berhenti adalah tiga bulan Noor balik awal, lepas itu dia sambung balik tabiatnya balik lewat. Kalau balik awal pun muka tak pernah senyum macam terpaksa aja. Dia dalam dunianya sendiri bergayut di telefon. Penat telefon main SMS, siapa tak sakit hati. Dia lebih suka berbual di telefon daripada saya.


''Bila dah berhenti kerja masalah baru timbul, Noor tak pernah bagi duit cukup untuk belanja dapur, bagi duit sikit tapi suruh berjimat. Akhirnya saya tak mahu ambil duit lagi, sebaliknya saya suruh dia beli barang dapur termasuk ikan dan sayur. Tujuan saya supaya dia tahu berapa belanja dapur sebenarnya.


''Malangnya barang makan beliannya tak pernah cukup. Nak minta duit tambahan memang susah, memanjang tak cukup duit. Akhirnya duit simpanan semakin menguncup. Sebab anak nak susu, Noor pulak sering terlupa nak beli susu.


''Masalah kewangan selepas saya berhenti kerja memang tenat. Tapi Noor buat selamba. Dia tak mahu keluar duit. Ini membuatkan kami sering bertengkar. Akhirnya Noor ceraikan saya, alasannya saya hanya menyusahkan hidupnya. Tetapi selepas saya selidik melalui kawannya, rupanya dia bercadang nak kahwin dengan gadis Pantai Timur. Mereka bekerja dalam satu bangunan tapi berlainan majikan.


''Menyesal saya berhenti kerja. Tetapi segala-galanya dah terlambat. Saya ditinggalkan sendirian dengan anak-anak tanpa nafkah dan sewa rumah. Akhirnya saya terpaksa balik kampung sebab duit dah habis dan tuan rumah dah tuntut sewa.


''Saya bersyukur kerana ibu bapa saya amat perihatin dan sering membantu walaupun mereka bukan berpelajaran tinggi. Mereka nasihatkan saya mengambil iktibar daripada apa yang terjadi. Katanya kerana saya berpelajaran tak salah pergi cari kerja untuk sara anak-anak. Dan buat sementara waktu mereka bersedia menjaga anak-anak saya.


''Melalui kawan-kawan lama sama-sama belajar dulu, saya berpeluang mendapat kerja sementara walaupun gajinya tak banyak. Saya akur, mungkin Allah sedang menguji kekuatan iman saya InsyaAllah rezeki saya akan bertambah nanti.


''Berbekalkan semangat dan keazaman yang kuat akhirnya saya dapat kerja tetap di tempat lain dalam masa tak sampai enam bulan. Saya bercadang membawa anak-anak tinggal bersama bila yang sulung hendak masuk sekolah nanti.


''Sejak bercerai saya belum lagi membuat tuntutan nafkah anak-anak dan nafkah edah, bukan tak mahu, tapi tak ada masa, sebab saya perlu cari kerja untuk menyara anak-anak yang masih kecil. Pada saya jika Noor tak sedar dia kena bagi nafkah untuk anak-anak mungkin satu hari nanti Allah akan sedarkan dia.


''Kini Noor sudah pun berkahwin, sedihnya sedang isterinya hamil syarikat tempat isterinya bekerja gulung tikar. Noor tahu saya sudah bekerja cuma dia tak mahu cari anak-anaknya, sebab dia takut saya tuntut nafkah.''




sumber : EMEL dr FERIDE SULAIMAN...thank's beb kasik artikeL nieh....tersentuh aku baca artikeL nie weih....huhuhuhuhuh

 

MoNdayz....

Salam sume..salam dihujung bulan Januari 2011..tudia pejam celik-pejam celik dh ahir bulan januari..pasni jengah plak FEBRUARI dan seterusnya....cepatkan masa belalu..
arini Mood dtg opis....bekobar-kobar..sebab tak sabaq nak tgg keputusan TUAN punya kOmpany nie sama ada MENANG @ KALAH di mahkamaH...wahhh teruja nie...dan terus bedoa moga tuan besaq menang besaqq ini ari.... sian dia dh lama dalam kes nie...tak henti-henti duit ringgit keluaq mcm ayaq...so, beharap kemenangan bepihak pada dia ari ni...insya'ALLAH.... 
so arini nak kata mondayz bluess sngt tuh pn xjugak...oke laa..tatau bangun jaa pagi td memang semangat nak dtg keja.... mayb mai td pun sebab merempit kembaLi dengan en.VS saya kot...tuh sebab besemangat padu... dan sambill tuh hati bedebar-debar nak tau gak keputusan TUAN haKim nie... 
suasana kat opis nie teNang jaa... tak kelam kabut mcm besa..ecececec mcm laa selalunya kelam kabut..ceh... takdaklaa kiranya arini memang tenang jaa...dengaq kicauan buruNg kat luaq nuh...angin sepoi-sepoi bhasa...fheww..kalO bikin agenda tesendiri nih best nih,...hehehehheheheh
talipon pn tak bedering sakan lagik...so...keadaan memang TENANg...coOOL.....tapi tataulaa kan mungkin awai lagi...kot.kot mai belah tengahari satg kelam kabut dibuatnya..apa-apapn besEdia... 

untuk titin & shud...saya mohon maaf sangat tak dapat nak borong daIm & fererO kat ampa dua....tak kesampaian hajat nak langkah kaki ke Langkawi...cuma dapat tgk bot p langkawi adalaa...=( maaf na...takpa pasni kalO p saya beLikan keyh.....cuma arituh dan beli IKAN TALANG GELAMA MASAM jaaa..... tuh pn borong kat ngan jeti..
kalO dah balik tangan KosoNg...huhuhuhuhuhu
kesian ampa dua...tp takpa ampa dua tak ngidam..kalO ngidam saya susah payah gak dapatkannya...heehehhe

semalam mesti kengkawan suma pakat p ukur keluasan maLl kan....
saya tak p mana pn lepak umah layan sOFia......syOOk plak rasa...
buat keja sume sama-sama.... mai arini dia tak bg saya p "WORK" ha jenuH....
melalak tak henGat...sebak gaklaa td tengOk dia...
tapi pujuk dia pelan=pelan bg dia karipap sebelah..
cakap dia sofia kena dok ngan tokma keyh..ibu nak p work nak cari duit nak beLi susu sofia...xmo noti-noti tau... alalalal cumiLnyaa anak darew sorang nieh. berbekalkan semnagt yg kuat nak tau resUlt mahkamah boss....dan tengOk muka sofia yg redup tuh....hati jadik cekal...arini takMo MONDAYZ bluess....nak semanGat..... apa yg dh jadi..biarkan ia belalu..yang pasti arini lebih baik dr semalam, dan besoK lebih baik dr arini....
sofia Dl bam-bam...la dh cikiding...huhuhuhu

Friday, January 21, 2011

untuk Hari ini

cepatlaaa masa belalu ngan pantas...boring dh nie dok dalam opis......hamboi kalO dok dalam opis ngadap kompiter bosan laa, boringlaa sume ada nuh..cuba suh p dok kat maLL...hat mata nak lelap pn leh celik bak membuntang bijijk mata..huhuhuhu

td makan nasik dagIng cicah ayaq asam banyak sngt kot..tuh yg mcm nieh tuh..hehheh..lemau mcm dagin lombu....huhuhuhuh..seyes boring, mengantok..dan paling takleh blah windu tuh budak kecik...hihihihihi
bila dok sensorang rindulaa plak ke dia....rasa sunyi...dok kat umah keja gadoo ngan dia jaaa...haddoilaa mcm-mcm... mata naik juling dh..dhlaa qudoi mengantok..diserikan lagik...gambaq-gambaq site yg tunggang tebaLik..lagiklaa..rasa mcm nak dok bawah mejaa..carik ketenangan..hihihihiih
tadi time lunch jmpak member baik time ngaji kat Kolej dl...... feride, bawak dia g makan sekaligus teman dia p gentel bulu mata...hehehehehehe.....bila dh bejmpaan mcm-mcm benda nak sembg....riuh satu keta..dok menyembang..hihihihi....

wah arini las day anak bujang mama di ruMah..so dh nak baLik... sedeylaa plak...kalO sepanjang sebulan nie....landskap umah mama jgan cakaplaa...TIP TOP bersih.....leh men gulin-gulin lagik.mama ngan bapak gileww suka..sebab ank bujang depa ni memang terbaik...rajin drp kami-kami...hehehehhehehe...
tp besoK dh nak g antaq dia baLik..kalO ada rezeki kami pakat terus p LANGKAWI....fhewwwww kebabummmm....ronda lanGkawi..syOk gk kan..heheheheh
tp sedey, ahad ni tak leh join AYAH sofia p seRomban....sebab senIn kena keja...boss tak kasik cutis..dia suh betapa dalam opis...herrmmm sedey..
oklaa takleh pn takpalaa..apa leh buatkan..mayb ada HIKMAH kot.....

mode :menghitong hari...tak sabaq mingu depan nak jmpak member ni pLak.....nak p makan besaq...supaya badan yg besaq,akan membesaq bak juara...yeaaaaaaaaaaaaaaaaaa,.......
minggu depan kita jmpak naa...relax..relax sama yawww...=D

PoshOm

SALAM SEMUAA...SALAM JUMAAT, PENGHULU SEGALA HARI....
apa kabar? sihat kah...semalam cuti PoSHOM kan....so p mana jaa? kami anak beranak tak p mana...melainkan ngadap tv....masak-masak makan beramai-ramai sec.bejemaaah..hekhekhekhek.....
cuma petang saja ambil kesempatan ke stadiUm mpsp..bawak sofia p men "playground" dan ayah plak amBil kesempatan berJogin kunun nak keluarkan peLuh....hehehehehe...

AYAH???? sofia panggei EN.ASYRAF ayah...tak panggei BABA....hahahahhahahaha nasiblaa kan..dia selesa ngan ayah...so panggei ayah...comiL jaa dengaq sofia panggei asyraf ayah......hakhakahak..... takpa laa janji panggeikan..jangan panggei ABANG ASYRAF dh laa erk....jenuh satg...
tapi sofia budak bijak.....comiL.... semalam sofia p joging lengkap dengan jesI M.U....bedarah mata pakgard stadium tuh tgk baju sofia...hahahahahahhaha.... dh serupa nak p main bOla jaaaa..kebetulan semalam satu famili pakai baju ada LOGO m.U...lagiklaa pakgard tuh jegei..kan.....lantaklaaa dh ayah peminat fantik M.u ...abeh anak bini dia ber M.U.....sebenarnya tuh sume kebetulan jaa..dh ada baju yg cop m.u bedal saja...janji sedondOn ngan sofia..hihihihihi.....
dr rumah nak ke stadium tuh...dekat sajaa..jalan kakI pn dh sampai....sampai ja kat sana, mak aii ramainyaa atLet...mcm-mcm pesen dok ada....fhewwww.... redah ja laa....
ayah sibUk berJoging.....ibu dan sofia, nenGok jaa dr jauh..malas nak redah ramai-ramai tuh..tak koSer saya aih..hakhakahkah....so, layan sofia main kat playground tuh jaa...wahhh teruja sofia nampak tuh sume.....hahahahahhahahaha..... tapi semalam memang besh.... lama dh tak buat gheja mcm tuh ..selalu kiLik sofia p maLL jaa..muhsan dh...ececececeec muhsan koNon, ehhehehehe..
tp best skali skala layan budak kecik hat becakap bahasa jermen nie.... terhibur jaa dia...

Photobucket
Let's go bebeh...ayah duKung meh...hehhhehehe

Photobucket
Player M.U muka masham....masham pn stiLL cUte


Photobucket 
tuh..tuh..tuh > sibuk tunjuk ayah dia yg dok puLun beJogin..


Photobucket
hEHEHEHEH..mamchu sofia kena teman sofia men cunggit-cuNggit....


Photobucket
 KUDA KU LARI GAGAH BERANI....
sofia Dok berangan apa lah tuh erk...


Photobucket
Jom baLik..magrib dah....
pakai kasut sakan kunun, tapi tak larik...apa ke hal.....caitttt...

Photobucket
 amaLkan GAYA hidup sihat...
jom
excercise seLalOo......hekhekhekhek


Photobucket
Mamachu noti, ada ka patot humban sofia ataih Pokok nie...
pokOK ni patah ranting dia, sebab vontot sofia beratlaaa...hahahahaha

Photobucket
Duduk sini dah laa...sementara tunggu ayah ganti kasut......

Photobucket

betinggung duduknyaa.....ralit jaa dia pandang bas rapid....
nak naik erk...
sok kita balik umah TOK kita naik okes...



tuhjaa laa aktiviti kami semalam......best jugak....... 
ermm wekend nie penuh ngan agenda... apakah ahad nie saya bakal KE serOmban..... mcm best jaa..tp mana Boss nie, tak mai lagik...saya nak aplly chuti-chutis malaysia nieh..kaihlaa mai.....=D 
ok kawan-kawan Blogger sume, saya sentiasa doakan KALIAN berada dalam keadaan sejahtera dan dirahmati olehnya.......=D



Monday, January 17, 2011

TEMENGGUNG JUGAH

hahahahhahahha....nak gelak dl pembuka tirai n3....tuh tanda senang hati...
ok arini nak citer pasai
JUNIOR TEMENGGUNG JUGAH......
wakakakakkakaka.....
sure laa ampa tgk saheh gelak....
semalam alkisahnyaa p kedai potong rambut....kunun nak cari melayu yg bikin..las-las smlam sume team kedai rambut melayu tidoK....kuaq becuti laaaa..... so, kesudahnyaa p jugaklaa ke kedai cha ya nun alip.... bantai sajaa....lagikpn kepala budak kecik nie jaaa nak priap...bukan mak diaa..hahahahahha
smalam yg potong rambut si sofia nie unik org dia, dia takleh cakap bemakna dia bukan bodoh yaa...bukan bengap tahap nak mampus.....tapi teror org dia, even takleh cakap buat gheja memang tip top.... pandai takel sofia..... sofia memula nak stat cranky....mau-takmau si ibu tpaksa laa memangku anak kecik nie untuk kerat rambut yg koi tusuk bijik mata...hahahahaha...rasa dalam 20minit jaa dia cantas rambut sofia..dan inilah hasiLnyaaa......takleh tgk nak tegelak...kalO tgk dia lena dalam ndoI ngan rambut dia mcm nie...alalalalalalal.... jenuh gelak gulIn-gulin...
noti tau ibu ngan baba, ampa yg suh cha ya nun alip tuh kerat ghambut sofia mcm nieh, ampa dua dok pulun gelak plak nuh...ishhhh majOOklaa..seb bik dia tak pandai ckp mcm tuh g..kalO dak jenuh...amik balik rambut yg dh potong tuh pelekat ngan soletep...hahahahhahahahahah


Photobucket
meh nak close-up muka "JUNIOR TEMENGUNG JUGAH" hahahaha
Luka yg masa jatoh di hOliday inn dh baik..cuma tinggai parot jaa..
tanda kenangan jmpak INAACIK....=D


Photobucket
arrrrrrrrrrrrrr - ha tgklaa mana ada apa dlm mulut sofia,ibu......
hihihihi

Photobucket
aksi mencebik bibir....skali tgk muka dia, naik geli hati...
adoilaa anak betuah sorang nih.

Photobucket
hEhehehehehe....... SENYUMAN dr dia PENGUBAT LARA......


Photobucket
penat dh aih....mai nak NGAPP dl roti nih...hihihi


Photobucket
 ZAHRA SOFIA MUHAMMAD ASYRAF
saya suda satU tahun empat Bulan woOO......
aksi takleh blah, nenek bg bekas suh buh roti dia buh kaki ....siap silang kaki lg..
eksen tau ni budak...hikhikhikhik


Photobucket
 dahlaa ibu, tak larat dh aih sofia nak kunyah roti tuh...jom sofia nak naik GEREK plak....vroom..vroOOm.......hihihihih


sekarang nie bila tgk muka dia.....rindu gilaa saat-saat dia dilahirkan dan waktu dia kecik-kecik dl..... la ni dengan cakap banyak..bahasa jerman dia laa....ngan kuat melalak tanpa ayaq mata...aduyaiii jenuh....ni budak kuat memunggah....dan penggemar moto.....kalo dia takmo lena senang saja, bawak round naik moto buang 3 pusingan...ha pastu turun kan diaa.....mudah jaa dia lelap mata..kalO dak jenuh tangguk....hadoIlaa anak bertuah ibu sorang nieh.......



Friday, January 14, 2011

Good news Moms and Dads!!

Tenkiu MAMA IRFAN...BG NIDA GA yg cute mute nie..mcm tatau jaa nuh, saya suka soPing ke soFia by Online..hahahahahahahah.....


Good news Moms and Dads!!

In conjunction with the launching of Kedai Baby, we are giving away TWO children slogan tees, worth RM16.90 each, for FREE!

The contest runs from 24 December 2010 to 23 January 2011

The contest rules are super easy:

1. Click to become a "Follower" for Kedai Baby - see our sidebar on the left
(Klik untuk menjadi "Follower" untuk Kedai Baby - sila lihat "sidebar" di sebelah kiri)
ALritee...i foLow u



2. "Like" our Facebook fan page, please click here
(Tekan butang "Like" pada Facebook fan page kami, sila klik sini )
-ALriteee i LIKEE u....


3. Suggest our Facebook fan page to as many friends as possible - we are selling cheaper than retail baby products, so why not share the good news and get everyone to save where they can?
(Sarankan seramai yang boleh rakan-rakan lain di Facebook tentang fan page kami dan ajak rakan-rakan yang lain berjimat!)
ALRITEEE.....memang wajib tuh..


4. Create one simple entry about Kedai Baby on your blog about "Kedai Baby's Launching Giveaway", and don't forget to include our banner in your entry! Banner is as per the beginning of this entry.
(Tulis satu entri ringkas tentang "Kedai Baby's Launching Giveaway". Jangan lupa letak banner tau, macam yang dekat permulaan entri ni)
ALritee....


5. Tag 5 of your friends in your blog entry about our giveaway - don't forget to let your friends know that they're being tagged!
(Sila tag 5 rakan-rakan yang lain dalam entri anda)
Tag LEbih Blew x???hihihiiih


6. Email us at kedaibaby@hotmail.com with your (i) full name, (ii) mailing address, (iii) Facebook profile name, and (iv) your link with regards to your blog entry on this giveaway - the reason why we want you to email is because we understand you might not want to share your private details with the rest of the world!
(Emel kami di kedaibaby@hotmail.com dengan (i) nama penuh (ii) alamat surat-menyurat, (iii) nama profil Facebook anda dan (iv) pautan ke entri blog anda)
~aLrite i emeL back...


7. Drop a comment to this entry to say hi, or just about anything that comes across your mind e.g. suggestions or criticism about our products, anything!
(Sila beri komen di bawah tentang blog ni, cadangan tentang barang-barang yang anda ingin lihat kami jual, nak kutuk pun takpe. Cakap hi je pun OK!)
tHihihi...Takmolaa KUTUK-KUTUK tak best tuh..

That's it! 7 simple steps to win a cute slogan tee for your beloved lil ones!

TWO winners will be selected, based on their blog entries. So, looking forward to read your entries, mommies & daddies! Mari kita terjahhh!!! Hehe.

We will announce the winners 1 week after the deadline:
30 January 2011, 8.00am 

So watch this space, mommies & daddies! (We will also contact the winners via email)

In the mean time, please feel free to browse our blog and Facebook fan page from time to time for latest product additions. You are also welcomed to link our blog too :)

Let's look at the slogan tees that we are giving away!

Cute lil shopper - like mommy, perhaps? :P

For that smart lil dude, just like his father!

Why wait? Let's join NOW, moms and dads! Good Luck!! :)

saya suka tshirt deDua nie..santek...kalO soFia pakai nieh..fheW.....ranggi lah dia kan..hikhikhik
harap-harap rezeki bepihak ke sofia..kalO takdapat dedua pn satu pn jadiklaaa....hehehehehehe


meh nak TAG :- 
shud ~ sebab dia ada anak sedara yg eNsem lagik gebu
Bonda ~ ada AMANI yg berambut lebat
kak MarsHa ~ sesuai untuk QILA & ARIQ 
najMah ~ dia ada TERUNA & DARA...




Thursday, January 13, 2011

Hari Itu...

ok..ok dah lah nuh mEN TEKA-teki,TEKA tekOk 
bab beLi keta koyak plaktik nieh...hahahahahhah
weh ampa, mana da nak BELI KETA BARU....sen pn lom ada..... lom mampu maa...yg mampo naik keta kecik tuhlaaaa...vroommmmmmmmmm sana...vroOOOOOmmmmmmmmm sini...janji sampai..janji belindung hujan panas kan..... hehehehehhe...dhlaa stOp jaa verangan ala-ala mat jenIn nak ada erk...

ok skrang nak citer kejadian sabtu lepas.....08.01.2011 ...AWAL pembukaan tahun baru, dapat lagik berjmpak dengan Blogger yg comei Lotei nieh..... mcm tak pecaya nie...rasa masa bedepan ngan dia nak sepak-sepak pipi gebU dia..eh silap pipi demOOk saya nie..eh betoikaa aku jmpak "INAACIK & JUe" ....mashaALLAH....btoilaa..bukan mimpi okesss....ALHAMDUlillah, allah makbulkan doa, dapat gak betengtang mata, bepelok erat ngan Dua orang lagik blogger dr KELOMPO & Penang.....syOOK abess.....penuh meja...dan gamatlah suasana..kedai nasik kandaq tuh dh serupa "KAMI YG PUNYOOO" hahahahah....
best snGt.....tapi masa dalam kedai nasik kandaq tuh hati tak syOOk sebab kek teperangkap dalam keta..comel..adeihhh camna nie..resah geLisah nie..takot kek tuh lembik dan cayaq...huwaaaa jahanam laaa pogram kan....memasin dok menjeling nie....dok buat syarat kek...
oklah siap makan macam KAWAQ...pastu smbg-smbg skit pastuh terus blah....menuju destinasi seterusnya....... MIAMI BEACH...hoyeh...hoyeh.... memasin gerak ke masjid terapong...berimpun kat sana n gerak seKali.....kami lak sampai lambat...en.driver laa memandai nak shootcut..las-las tah hapa-hapa.sesat barat..amik kan dh lambat....
tapi pendek kata memang best....mcm-mcm ada..!!!!!!!!!!!!!!

sampai pantai kami selaku ada kek dalam kereta bertindak lambat untuk begerak menuju destinasi...bg depa blah dl....kbtolan sofia lena..ha elOklaaa kan...alasan lg mcm kuatjaa takleh nak cepat-cepat join ampa sume..... alhamdulillah berjaya jugak suprised kami waLaupn haru biru jadiknya....hahahaahahhahah
tapi sepanjang dok kat tepi pantai tuh, memang syoOk skali..paling takleh lupa time acik EN.SOMI puan ina mengenakan MASK yg ada idung tuh....gila vavun saya bantai gelak...memang GELAK sesungguh-sungguhnyaa..sampai gelak tak keluaq bunyik dh nie..... hadoyaiiiii..kenyang mcm tuh jaa....yg pnting sume SPOTING.....tuh yg best..... kami takdak peduLik kiri kanan atas bawah...bedaL gelak. bedal begedik begambaq selamba saja..janji KAMi haPPy....hahahhahahahahahah
kepada INAACIK, thanks weh sudi tgg kami berjam lama di kedai mamak tuh,...sabaq btoi ampa......sori naa, kami dr seb.mcm-mcm dok ada..huhuhuhuhuhu 
terima kasih jugak sebab sudi jumpak aku dan sume..... memang happylaa sampai ada kenangan di muka sofia...abadi tuh.....pasni tatau bila lagik nak begedik sakan mcm tuh....
insya'allah kalo izin ALLAH, nanti kami pakat turun kelOmpo plak erk...hang ina, 
bawak kami p pantai lagik naa..PANTAI di KelOmpo pantai apa best.....
wakakakakakakakakakkaka....

kalo on that day ada kakneena & abgnuar lagik best..... saheh bestlaa.......tapi takpa, kami akan cuba satu hr nanti kita bekmpl sama-sama keyh......yeahhhhhhhhh

joom layan pic....THANK'S JUE bg nida sdikit pic arituh....kalO nak tgk suMe pic kena p bloq mereka yg sempoi nieh... TITIN, JUE,WINA ,INA.....


Photobucket 
Thanks KAKLINDA KOURI....buatkan untuk mereka.... 
kek senGet suda....lari kedudukan...=D



Photobucket
eh...eh..eh anakanda bedua buat apa tepi batu nie.....
bercengkerama nyek........hahahahahah

Wednesday, January 12, 2011

Good Bye

Di saat nie, hati menjadik pilu menjadik sayu,.....ini kerana dalam beberapa jam saya bakal berpisah dengan DIA.....bepisah buat selamanya..... untuk KAMooo, saya hargai setiap jasa pengorbanan kamooo kepada saya...!!! kamooo selalu membantu saya di saat suka dan duka, kamu tulang belakang saya....saya sayang kamooo..tapi telah tiba masa dan ketika,saya harus melepaskan kamu....harus REDHA, harus PASRAH.......sebab itu
"SETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN"
itu memang kawajiban dan lumrah khidupan manusia..... harus terima dengan lapang dada..dan saya juga harus lepaskan kamu dengan semanis-manis senyuman dan seikhlas-ikhlas hati saya......kerana kamu saya lagik Bijak, kerana kamu saya lagik berhemah dan kerana kamu juga selalu buat saya tak hengat dunia......

BERTEMU DAN PERPISAHAN ADAT MANUSIA....so kena redha keyh...harus REDHA..... jangan terus mencintai segala keperluan yg ada pd dunia..kerana ia tidak akan kekal kepada kita.yang pasti hargai bila dia ada....jgn ditangisi bila tiba masa untuk pergi buat selamanya........


nasyid nie khas BUAT KAMOOOO..... saya sayang kamu selaManya..biar jauh di mata, 
di HATi tak pernah LUPA.....
budi dan jasa dr kamu akan saya simpan jauh di sudut sanubari........
kamoOOO, JAGA DIRI yaa....


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


eh....eh....eh pesaL tarok pic keta nieh...tetiba.........motip????
pasni nak mintak laaaa kat en>Somi suh beli keta KEBAI senang nak ke sana ke sini..hahahahha
ceh, berangan laa ang weh, apa ingt beli keta mcm beli sependa...hahahhahahaha

dalam KenaNgan
keta comeL nie, Ligat sana sini...
PAMES keta nie kat AREA bertam Perdana...
hahahahhaaaa

Tuesday, January 11, 2011

sejOOk Gedi

apa yang jadik pada saya dalam masa tedekatnie....oh yeah....kaki tangan abeh sejukk gedi....dh mcm kena perap dalam peti aih..... sumpah dalam oPis ni aikond tak bukak, kipas pn bukak slOw jaa..tapi kaki tangan saya sejoOk gedi...huhuhuhuuuu.....
apakah BADI setelah saya tertengOk sesuatu???? oh tidak, YA ALLAH bg saya kekuatan nieh...saya nak kena drive jap lagi nak P roNggeng sana sini..kalO saya lembik mcm nie mcm mana nak kuaq merOnggeng nieh.... serius, kelOoo nieh... tapi jari jemari laju jaaa menaip setiap bait-bait ayat yg lahir dr hati kecik nie....
mcm dapat rasa, satu badan perjalanan darah tak lancar mcm selalu......haddoi...
mau ka tak mau, kena jgak buat kena jugak hadapi.... pejam mata rapat-rapat ..... tarik nafas pelan-pelan...dan menguap laju=laju...hihihhi...
tatau nak share ngan sapa fiLL yg dok ada laa, even do sbenaqnyaa saya ada 
GOOD NEWS..... 
tpi perkara yg saya ternampak tuh memang memberi kesan amat mendalam...
tertusuk ke tulang kaler maler....ammak....


tetiba.....
apakah CNY nie, saya leh berjimba ke KeLomPo....hoyeh..hoyeh....



Monday, January 10, 2011

Go...Go Power RanJer

SALAM SUME kawan-kawan blogger saya...baik yang dekat, yg jauh, yang sembUnyik dan yg selalu singgah sini......beharap ampa sume sihat alhamdulillah di bawah lembayOng kesejahteraan dr yg maha esa.......insya'ALLAH...=D
 
alhamduLillah, berkat rehat buang seminggu....saya kutip semangat untuk gagahi terus berbLoging......terima kasih sume....ok, saya decide
"sTay the same" kalo ampa nak tau....time saya taip ayat-ayat nieh..saya sedang asyik di buai lagU JOEY MCINTYRE.....saya terus besemangat....dan besemangat lagik.....NAK-NAK TANG KORUS DIA.....blew membuatkan saya naik ataih meja kat opis nie bemimIng ala-ala org gilak...hahahahahah.....

sayang sebenaqnyaa nak tinggai bLOQ nie....di sini saya belajaq mcm-mcm, saya kenai mcm-mcm org, mcm-mcm ragam......belajaq sec.dendiam...BEST saNgat...tapi tuhlaa diawal tahun baru saya dirasuk....besiap sedia untuk tamatkan temPoh berbLoging.... saya sepikan diri.... amik masa..rawat luka-luka yg tercalit di hati keciL nieh....
at last, berkat soKongan dan semangat dr kALian sume..saya nekad untuk kembaLi berbLoging...... 
mana mungkin semudah tuh saya nak close bloq sederhana saya nieh, kerana bLoq laa saya berjmpak kawan-kawan yg selama nie tak penah terlintas untuk bekenalan mahupn eratkan silaturrahim....dengan berbeza negeri, berbeze umur dan berbeze segala...saya boleh jaaa duDuk semeja.,...makan sama-sama...gelak gulIn-gulin tak hengat dunia...dan bejImba-jimbun sama-sama...ya ALLAH hebat sebenaqnyaa dalam blogging nie....yg pasti kena IKHLAS, JUJUR dan sedia terima seadanya...... 

Kerna bLoqIng saya juga :- 
  • saya kenai kakNEENANUAR Gojers gonjeng..nieh dengan sec. real saya dapat pelukan erat dr dia...ya ALLAH teahrunyaa.... 
  • saya kenaL INAACIK....yang comel dan gebus tuh....peramah org dia......  
  • saya kenal ERYNNN.......mummy yang selalu kirimkan brg ke anak saya....baik dr dalam perut sampai ke dah besaq ne.... 
  • saya berJompa sepupu sepapat arawah nenek saya....  kakPEPEL yg cute mute tuh....akak, u are the best..... 
  • saya Close semula dengan SHUD junior sek.men saya.........dl said hye-hye mcm tuhjaa..kini siap men pelOk ketat-ketat.... 
  • saya kenal cik TITIN ngan lebih dekat lagik.....ini kerana dl zaman sek.nama dia selalu pamous di telinga saya. tp skrg saya leh men potong-potong kek sesama... 
  • saya jumpa JUE...mummy irfan yg coooL dan malO-malo tapi mahu.... 
  • Dunia blogging blew eratkan silaturrahim.... antara saya dan  WINA XOXO...adik manis yg berpipi geBu like donat nieh.... 
  • EN.HAIDI, yang saya tak penah bayangkan leh jmpak...leh dok semeja..gelak gulin-gulIn sama-sama. pertam kali berjmpak..hati makin rasa erat ukhwah antara kami.......
  • even YANG LAIN saya tak penah jmpak...tapi KOMEN-KOMEN dr kalian sume selalu bg saya taouching.......selalu bagi saya rinduuuuuuuuuuu...selalu bagi sy semangat dan selalu bagi saya peluang untuk meneruskan berbloging...saya impikan satu hari nanti saya nak ketemu kalian...dapat pelOk erat dan sambil berbisik TERIMA KASIH ALLAH, kerana BLOG saya dikasihi oleh mereka......

i   L.........O............V..............E........... U OLSSS sO mcuh...


aiseh, saat taip nie saya agak begenanq ayaq mata sebab dunia bloq memberi kemanisan buat saya dalam erti kata "SEBUAH PERSAHABATAN".....

oleh yang demikian saya akan teruskan berbLoging.....pedulik apa kata mereka yang pasti saya enJoy dengan apa yg saya lakukan....hanya di sini, kekadang hati yang rawan bisa digembirkan....dan duit tabUng saya semakin penuh....hoyeh...hoyeh......

*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
.
pic nie diambik time bepicnic sakan di Miami Beach....
nantikan kemunculan n3 nya ya...

Tuesday, January 4, 2011

hasRat

salaM sume......
SELAMAT TAHUN BARU.......

n3 petama di tahUn baru......takda n3 gempak mana pn, cumanya nak nyatakan hasrat di hati nie....
wahhhhhh pesal nie nak tulis jaa tesentot-sentot dh srupa mcm kena karan saja...huwaaaa......sebenaqnyaa nak taip ni pn amik masa berejam...tak mcm sebelomnie..lanacar jaaa penaipan.. apakaah TANDA sume nieh...

sebenaqnyaa kawan-kawan bloger, saya nak besara dr dunia bLOGGING..... tatau kenapa masuk jaaa tahun 2011 kalO blew sume per.yg meLibatkan duniamaya nak stOOp... tah kena badi  apa pn tataulaa...semnagat koi hilang dh...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa

btw, seandainyaa saya saheh stOOp dalam dunia maya nie...UKHWAH antara kita sume tak penah pudaqq... korang sentiasa di hati...
UKhwah kembang mekar hingga akhir nanti... insya'allah...

saya saYang ampa sume baik foLowers, silent reader, pemerhati jarak jauh, blooger tegar yg rajin singgah blog saya yg sederhana nie dan rajin tinggalkan Komen..sume saya hargai.....
kerana amPalah saya masih mengagahi untuk mencoret 
walaupun tehegeh-hegeh bak siput vavi's.....
soB....soB...

Photobucket


lastly~ 
selamat tahun baru semoga Tahun nie memberi 1001 pengharapan, kebahagian, kerahmatan dr.iLahi  untuk kaLian sEmua....yawww....


hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design