Saturday, January 29, 2011

Limau PuruT

Weweitttttt salam besiaran di hari minggu....u Olss buat apa rini..mesti mcm-mcm agenda adakan...saya rini keja Lorh..nyampah aih...ehehhehe.
tetiba mai opis. tUan besaq Dan org kanan tuan besaq pn mai jugak...alamak.... sentap aaktiviti bebas untuk arini di opis..hekhekhekhek......=D

mcmmana pn jadik, bloggin terap diteruskan...muhahahahahahahha.... saja nak share info kat sini bekenaan ngan LIMAU PURUT...ala limau yg berutu like kataK puru tuh....ehehehhe..kulit berutu tapi bau.........fhewwwwww mantop gitu...
kalO sebut limau purut mesti sinOnim ngan BOMOH laa, mandRem laa kan..oh no..no..no....
limau ni mcm-mcm kegunaaan dia...dr pada batang sampai ke buah..hehehe
batang dia, elOk makan bagi sapa yang ketegak..hahahahahah akaq dia rebuih kasik minum..saheh laaa ilang ketegak..tetengok bebuih jaaa mulut kan...eheheheheh taklaa tipOoo jaaa...mana daa....=D
kalO daun dia yerlaa..leh bikin toMyam.....wanginjaaa kalO letak dalam kuah toMyamtuhkan...kalO buah plak lagiklaa kan mcm-mcm leh guna.....baik dr segi makanan, ubatan tradisional, ilang hanyaq ikan,wangi kan badan,sentaL kepala pn blew dan mcm-mcm lagik.....ehehehehhe

ok, kalO kami kat rumah..limau ni memang pentin..sebab selalu masukkan dia dalam AXION geLL....tempek dia dalam tuh..so, bila basuh pinggan axion dan Limau purut sama naik membantu untuk ilangkan kesan degiL....tapi memang terbaiklaa lImau nie.... satu bagi pingan mangKok wangi dan leh jimat pakai axion gEl tuh.... kat umah memang selalu amal nie....dh tuh, singki pn takdakLaaa bau sngt .......kalO bab imnyak-minyak degiL yang dok melekat tuh...serius cepat jaaa tetanggaL..tak pelu sentaL sampai nak tecabut bahu...hahahhahahhahah

ampa trylaa.....


Photobucket
Tengok..betOikan kuLit dia BERUTU like kataK puru..hehehheh
Luaq tak ElOkk..tapI daLammmmmmmmmmm Terbaikk Woooo
=D


Photobucket
Bila di beLah-belah.......haaaaaaa amik ampa, 
bau diaa suNgguh mendamaikan....


 
arini ada poGram ngan member-member bLogger penang 
nak jumpak si cantek manis (PENGANTIN BARU) yg dtg dr jauh ke sini.....nak tau sapa tgg next n3 keyh..ehehhehe



Note :untuk kawan-kawan yg dekat, jauh mahupun dendiam....
SELAMAT BERHUJUNG MINGGU....
Minggu ni las laaa erk nak tawaf maLLl sec..giLa-gilaan menSopin...
minggu depan kan dh nak GHAYA......

8 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

ratusiput said...

akak pun keje ri ni..nyampah.gaji cut sampai 200 pasal cuti tu.tensen!!~jd tak ikhlas dh nk keja pasni..

-aNida OtHmaN- said...

alahai siannyaa akak....pesaL banyak nau Potong nyew.....
bekira ngat aih....huhuhuhuh

akak, takpa skali skala tak ikhlaih..heheheheheh

munna said...

krja ye nida.. opis kat munna weekend cuti... mmg suka bau limau tu..selalu gak buat macam nida guna utk basuh pinggan..kadang buat cuci rambut

ieda said...

loor kerja ker dikk ?? huhuh x per akak temankan nie :)

ermm buat air suke taruk limau purut nie .. dgn air suam yer bukan ais :)

Lady of Leisure said...

Mil slalu kasi limau ni tapi tatau nak buat ape.. Hehe skrg dah tau

MiYOKO TACHIBANA said...

limau purut...elok letak kt kpala kannn

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

limau purut..dan2 akak teringin nak makan tomyam..sedapnya....

InaAchik said...

aku tau limau purut ni utk brubat halau hantu jer... hahahaa

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design