Monday, February 28, 2011

"Jom join Bloglist Blogger Baru"

Photobucket

jom Join Bloglist Blogger Baru musim kedua 2011.kamu layak menyertai sekiranya follower kamu kurang daripada 300 orang,jom tengok peraturan yang diberi bagi melayakan blogger untuk cara menyertainya:

~ buat entry diblog kamu yang bertajuk 'Jom join Bloglist Blogger Baru.
= ok dah buat

~ Masukkan gambar diatas dan linkkan entry ini 
= ok Pic dah letak atas...

~ Lepas siap entry jangan lupa tinggalkan link entry kamu di ruangan komen entry ini
= Alritee saya akan tinggalkan Link... 



p/s:-
apa yang pasti hati saya suda JATOH CHINTAA sama BloGging.....hahahahah
"tak kenaL maka tak chentaaaa"



Friday, February 25, 2011

ziKir

salam semua...
alhamdulillah masih diberi kesempatan menikmati segala nikmat yang ALLAH kurniakan...
alhamdulillah............shukur sangat..
masih sempat lagi sujud untuk memohon ampun dan maaf keatas NYA segala silap dan salah sepanjang di beri pinjam nyawa yang cukup beharga nie..
ALLAH HU AKBAR.......... 
hanya dia tempat terbaik untuk mengadu, serah diri yang naif nieh.dan bermohOn hajat segalanya...hanya DIA yang mampu melunaskan segala apa yang kita hajati....kita sebagai manusia mampu berusaha, merancang..selebihnya hanya DIA yang mampu beri.... 
tetiba bukak vidio zikir nie..hati jadi sayuuu...sayuuu sakali kenangKan terlalu daifnyaa diri nie...

di kesempatan hari yang penuh barakah nie...jom kita sama-sama bezikrullah..basahkan lidah kita dengan zikir...moga hati yang resah gelisah, dapat ketenangan.... 
sedarlaa dunia hanya pinjaman..sampai masa dan ketika..tinggalLah semua...
hanya beteman 3perkara.... 




untuk kaum ADAM...selagi bekesempatan satg pakat p tunai SOLAT JUMAAT...WAJIB tuh......rugi kalo tak p solat jumaat....ayuh sama-sama beramai=ramai ke 
MASJID mengimarahkan RUMAH ALLAH....
takut org kafir kot tgk ORG MUKMININ p ramai=ramai ke rumah ALLAH dan bersatu padu.....

Thursday, February 24, 2011

ReNyEH-ReNyeh



Fhewiiiittttt sume....apa habaq geng blogger..beharap sume sihat erk.... saya ok saja..alhamdulIllah...
alrite bab bOOking gadis ayu dh seteL..la nak cerita bab geDik kakLimah n the gang....hahahahahhaha gila tak hengat kakLimah nie..begedik sakan di rumah bakal tok besan mak dia.....sib bek bakal tok besan mak diaa..dok reLing tak kata apa..kalO dak depa perambat kami suh balik..tak kenaya...
mana taknyaa..... kamera gabak dua bijik dok hala sana-sini dh qupa majLis anak ketua menteri...muahahahahahahha....walhal gimik jaa lebeih.....btw terima kasih makcik & pakcik sebab bg kami green lite begedik sakan ajak anak makcik sekali..ehehehheeh..kakLimah dia tak tunggu punya ..ada peluang grab saja..siap mengajaq suh gadis ayu buat tuh ini...memula kekOk...keraih like kayu...haa lelama.....ha amik ampa...dia siap pose itu ini....terbaik......hehehehehheeh


Photobucket
heheheheh masih berada dalam keadaan tenang...
sengeh soPan jaa time nieh....
ayuu nyaa anak-anak sapa laa nie.....


Photobucket 
ha yang nie spek mata zorro keluaq dah.....
stat dh skOdeng kemeraman....hihihih



Photobucket 
Tudia kakLimah punya muncung.......jenuh....
budak hat hujung niee.kisss ala-ala gadis melayu...bejari beNgkok...
hahahahaha



Photobucket
Yeaaaaaaaa......... kakLimah Gumbiraa...
sebab bakaL nak dapat adik ipaq comEL.....=D

*
*
**
*
**
*
*
**
*
**
**
*


dh cukup aksi kakLimah n gadis ayu..bagi chnage org len plak...asyik dia jaa nak interpreme..melampaulaa kan..ehehehehehehhehe
ok jOm tengok pic gadis ayu ngan BFF dia.

Photobucket
comeL-comeL belaka....... sapa bekenan sila antaq reSume kepada kaklimah...
member-memBer baik gadis ayu nieh...


Photobucket
Hamboiii mementanglaa jari dh masuk cincin.....
dia syok nuh...tgk tuh...buat aksi gumbira depan kawan-kawan dia..
sian depa..mesti ada yang baLik tereyak beguLin..sebab jari depa takda cincin lagik...
hahahahahaha


Photobucket
stat dh....aksi "ok".......tengok-tengOk.....ada mcm-mcm aksi dok ada...
hahahahahahhhha


Photobucket
at Last pic nie nampak best........depa sume salIng bepegang erat..menandakan UKHWAH depa utuh nie..payah nak ungkai.....
tgg naa..hujung tahuN nie..kita buat aksi LOMPATAN gajah plak keh...





serius time nie...otak memang freee.....sebab tuh wajah happy n ceria giloss...kalo pikiaq serabut tuh..rasa muka like cuka...huhuhuhuhu.......kakLimah gedik sakan sungguh...
siang punyaa laaa gumbiraaaaaaaaaaaaaa mai malam kena marah ngan mama....huhuhuhu........sentap 4jam..pastu sok elOkk balik..hehehehheehhehe
seminggu dok preview gambaq-gamabq nielaaa sebab dok perasaaan chantik n segak...hahahahahaha..
waLhal tak sedaq muka dh lebaq bak piring cawan minum kopi waktu petang...ngeeeeeeeeeeeeeeeeee =))))

Tuesday, February 22, 2011

BoOkiNG ~ Part 2



Ok, Kalau tadi maJlis perbincangan dh dapat kata sepakat...so dh leh masuk sarung cincin kan...ehehehhe
joOm tengok si gadiz ayU bakaL nak jadik adik ipaq saya insya'ALLAH hujung tahun nie......
giLoooo comei si tUnangan adik lelaki saya nie. dari saya dan dari adik saya yang berpipi dorayaki tuh...hahahahahah mamposs tahu kat budak pipi kembang tuh..jenuh saya kena ketok lajo-lajo...hahahahahahhaha ampun erk....tp memangpOn.....



Photobucket
Mama saruNgkan cincin tanda kepada si gadiz ayu...
grrrrrrrr....mengigiL memasin..hahahahaha


Photobucket
SaLam..saLam...tanda terima kasih sebab susah payah ni dtg dr jauh nak p sarung cincin..
hihihihi..jauh koNon....walhal kentot pn bau laaaa


Photobucket 
Fhewwwww ~ patotlaa adik lelaki saya idam sangat..
cHantiK si Gadiz ayU nieh...





Photobucket 
Mak aiii..idung tinggi...anak maMi kah???
x macam kami...(KAMI) ????
idung kepek..hihihihihih...



Photobucket 
TengoK sekaLi senyumm begetar jantong di dada....



Photobucket
tetiba ada bunga di tangan ...aitttttttttttt




Photobucket
 si manis di samping manisan untuk pihak LELAKi.

Photobucket
time nie ilang dh vibrator......dh leh sengeh sampai ke dahi dah...
muahahahahahahhaha


















Photobucket
Yeaaa MEREKA memasin dh ditempah.....
DOAKAN mereka moga BEKEKALAN sampai KE IJAB QABUL...


E-day ~ Part 1

aLhamduLillah majlis yang di nanti telah pn tiba...setelah lama menyulam kasih dan mesra...ecewah...kini saat diboooKing telah tibaa....dari zaman sekolah menengah dL depa stat sulam cinta cintun..alhamduLillah kini jari manis dh tesarung cincin tanda kamu di tempah yaa...insya'ALLAH dalam tahun nie jugak bakaL disatukan menjadi pasangan somi isteri...ehehehhehehehehe....

majLis pada hari ahad baru ni bejalan lancar......majLis merisik diiringi dengan lelaki-lelaki kacak lagik tampan yang sumenyaaa org kuat SURAU di kamPung dan di serikan lagik..mak-mak sedara yang vouge lagik hapenin...ehehehehe...xdak sapapn jemput bagai..sebab mama kata "majLis tertutup" lagik pulak makan pn...x sempOi..just makan kuih-muih jaa..kalO makan nasik beriani segala best gak jmput kawan-kawan meh makan menjamu selera kan...ni jamuu kuih jaa mana best kan..hahahahaha 
sume dh lega sebab lepas dah satu bab..pas ni banyak bab lagi bakal menyusuL....fhewww mesti penatkan.....serius pada hari tersebut saya yang palin kecoh..dh rupa saya yaang punya majlis hahahahahha.... sibuk jaaaaa..kaloottt jaaa.walhal bukan majLis dia..majLis adik dia..hehehehe ...lantak P laaa..janji saya gumbiraa.sebab xlama lagik saya nak ada adik ipaq..dan saya bakal jadik kakak ipaq yg brutal tp hati penuh kaler pink...hahahahahhaha

 ok jOom layan pix... perbincangan tertutup...


Photobucket
ni Laah laki-laki tampan di surau kamPung saya....ehehehe
ni kat rumah..sebelOm belepas ke DESTINASi....=)

Photobucket
yeaa sampai dah rumah "GADIS AYU" jeng...jeng
rombongan cik Ina sampai dah......

Photobucket

di tangan memasin ada BEKAS....konon mengiringi kami yang cun-cun niehlaa..ehehehhe
di sebabkan majLis PENEMPAHAN...so,takleh bawak banyak-banyak..kami dihadkan bawak 5 duLang sahaja...oklah kami mengikut perintah...=D



Photobucket

NiLah cik ina.."ketua RombOngan" kami...
maMa cuak tuh...tp kover jaa...mama u Look gojers laa..
dh ala-ala DATIN SERI ZAINAB EMBOK...=D
Puji ada makna erk???hahahahhaa




Photobucket

ayah Pihak "gadis ayu" memberi ucapan sepatah dua kata....
kepada pihak rombOngan LELAKI....

Photobucket

bermUlaaa Lah sessi perbincangan......... $$$$ berapa nak buh nie...
bagi RATos  jaa blew kaa...xmo RIBU-RIBU.....
weh ampa ingt anak kami ikan kembOng ka....
hahahahahahahah


Photobucket

SeLaku ketua romBongan.....
sedang khusyuk dok kautim $$$$ nieh....


Photobucket

ni Plak selaku PAK SEDARA kepada si pihak LELAKI....
eheheheheh ada iras BAPAK saya nie...

Photobucket

AlhamduLillah kata sepakat dicapai....
PANJATKAN DOA pada ILAHI moga majlis nie diberkati ...

Photobucket
pabila kata sepakat di capai......
jeng jeng....
BAKAL ibu mertua pn masuk ke dalaM kamar "gAdis Ayu"
untuk  sarungkan cincin...dan dengan ini..
kamu DITEMPAH oleh anak TERONA makcik naa....ehehehehehehhe
ahamduLillah..cincin pn cun-cun masuk jari si "gadiz ayu" nieh..sib bek tepatkan..
kalO tak celuih..jarik saya saja yang sarungkan...hahahahahahha
giloo dh beranak satupn ada hati nak kena sarung-sarung cincin lagi...uweekkk



1st GiVEawAy by DEEKUNTUM

1st GiVEawAy  by DEEKUNTUM ....
yuhuuuuuuuuuuuuuuu...teruja nie pepagi dh nampak ada BLOGGER pamess buat giveaway...ehehehehehe...cayalah kakak.... saya dengan laJooonyaa nak buatkan GIVEAWAY nieh...
bulehkan......ehehehe...comelnyaa FM yang bakal diterimaa
.saya amed bus dua tinGkat.....sebab saya teringin nak naik bus dua tingkat tp takotttt...hahahaha so, kalO ada FM dua tingkat pn oklaaa...sambei tengok..sambei berangan naik bus dua tingkat...ehehehe
yg psti bus tuh kaler MERAH.......i Loikeeeeeeeeeee....



Ok jom tengok syarat-syaratNya....=D

  1. Mesti menjadi follower blog saya.  Siapa bukan follower, x layak menang okey..kejamnya. "Ok memanG dh FoLOw BlOg Best nieh" 
  2. Mestilah warga Malaysia..patriotik sungguh dan mempunyai alamat tetap di Malaysia."ok koz WARGA MALAYSIA" ic BIRU nieh
  3. Buat 1 entry mengenai GA ini ye...simple pun takpe, nak buat susah2 pun okey juga. "OK DAH, xsusah PN nak create satu n3"
  4. Letakkan BANNER di sidebar blog anda dan backlink ke entry ni. "OK siap"
  5. TAG 2 rakan anda. "OK Baik"
  6. Akhir sekali jangan lupa tinggalkan url 'contest' dan alamat emel di bahagian komen entry ini. "Ok"
  7. Tarikh tutup 28hb Februari 2011 tepat jam 12 malam. "wah tak lama dh tuh lagik 6Hari"
  8. Undian akan dibuat melalui random.org, cabutan pertama dpt hadiah no 1 dan seterusnya sehingga 3 pemenang dipilih. "Ok"
  9. Keputusan adalah muktamad.  Segala bantahan tidak akan dilayan."Ok tak banTah,terima ngan hati terbuka riang."   
  10.  
    dua  NAMA YANG saya NAK DI TAG : 
     

Friday, February 18, 2011

cOntes CanDid Terbaik.

To dear...chinta zety....mahaap laa na..akak selseaikan contes ni agak lewat..petang jumaat yang sunyik sepi nie baru akak siapkan kOntesNIEH.....tuh pn sib bek kamOO habaq WAJIB nama yg kamu berikan kena buat..kalO dak....kedaunglaa ceritanyaa.... bTW terima kasih banyak-banyak sebab lis kan nama akak dalam kategori WAJIb...ehehhehe teharu woOO...=D......

ok...godek pUnya Godek...ni diaa pic CANDID yg terbaik.....akak rasa.....bukan senang nak tgk puan anida nganga Luaih mcm nie..ha tuh diaa..skali dia nganga abes anak cucu cicit setan masuk perot dia..hahahahahahahhahaha


Photobucket
Gambaq candid nie diperolehi time inaacik turun penang tempohari......
ni bukan pasaipa...
gelak tak hengat sebab tengok en.somi ina pakai MASK ada hidung..

hahahahahahhahahahahahahahahhahahahah

ha kau, sekali saya gelak..rupa ada LENSA dok tojoL kat muka saya rupanya..memori betoi pic nie...kalO tgk mesti gelak sendiri..sebab saya memang puLun gelak sungguh..takleh bayang acik yang berspek mata tetiba pakai mask ada hidung kaler kunin plak tuh..hahahahahhahahahahaha

acik ampun saya naa.....bukan niat nak gelak suka-suka..tapi kamu itu time memang comeL laaaa...serius...comeL....haahahahh

saya nak tag ~
mummy qis santek
cik tasha comeL & cik tikah ngok ngek  

**ampa yang telah ditag kalo nak tau SYARAT lebih LANjoot leh klik sini okesss =D




samat behari minggu kawan-kawan sekalian......
woww..teruja tgg ahad nie sebab ada MAJLIS IKAT JANJI bakal tepatri...
ehehehheheheheh 

Thursday, February 17, 2011

Hari PErhituNgan

Gambaran Hari Qiamat

Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya "Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?" Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya "Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa." Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

 Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut "Ajbuz Zanbi" yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), 
berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan 
berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). 
Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:
  1. Pemimpin yang adil.
  2. Orang muda yang taat kepada perintah Allah.
  3. Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.
  4. Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.
  5. Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata "Aku takut pada Allah".
  6. Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).
  7. Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.


Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara "pergilah berjumpa dengan para Nabi". Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.

Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga 'Arasy itu tiba dibumi.

 'Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.

Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari 'Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.

Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & 'Atid / Kiraman Katibin.

Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.

Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.

Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.

Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.
 Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta'ala dengan Maha Bijaksana.
 Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat. 
Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :
  1. Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.
  2. Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.
  3. Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.(Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)

Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.

Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.
 


 Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

sumber: Amar Sufi




THANK'S feride bagi emeL nie ke aku beb....
TOUCHINg nieh...takleh nak bayangkan BETAPA hebatnyaa DI SANA nanti......
selagi sempat.........meh kita sama-sama teruskan KEHAMBAAN PADANYA.....
ALLAHHUAKBAR...

Wednesday, February 16, 2011

PengaSoh @Di aSoh

saLam semua.....salam ari rabu....
ampa sume sihat dak???? saya lehlaa suam=suam ibu jari kaki...tak sihat mana g..batook stiLL dok tahap terbenam ke dasar laut....gilaaa vavonlaa batook kali nie....apakah excercise untuk kurus gamaknyaaa..mana tak kata lagu tuh...nih tengaH lena dok elOK-elok nieh..tetiba stat batook...apa g terus dok pacak....dan teruskan aksi meneran batokkkkkkkkkkkkkkkkkkkk......sesilap batok tuh bisa gerakan jiran sebeLah...sib bek jiran saya tuh turik kot....selumber jaa sambong mengeroh...cehhhhhhh...
seyes, semalam at las menitis gak ayaq mata..sebab tak tahan sangat.....sib bek tak petnen kalo dak memang tekeluaq dh baby dalam peRot...huhuhuhuhuhuhu... 
sakit sungguh batok kali ni..
jenuh meneran...batok..batok..batok..sepuas-puasnyaa.....huwaaaaaaaaa  ampa sume ada TIP'S dak...???
gara-gara batok, saya dah tak berani makan eskweeem...lansung tak sentuh ayaq aih.... sambai belcan pn xberani makan..sebab satg kalo stat batok...ha tu diaa..Non stoppp....ishh sib bek tekak ni kecikjaa...kalo luaih...mau saya huLuq garfu dalam lubang tekak nie..garu-garu sat..bg rasa ilang gatai tekak..tp tak mampu nak buat..kot satg gatai berubah jadik sengau ABADI...haa punggah.. jenuh sok, ampa pakat jmpak saya..dok gelak gulin-gulin..... hehehehheheheheheh

hamboi..hamboi dalam dok shahdu - shahdan pagi td...ni dh leh stat renyeh-renyeh nie haa kira oklaa kan..tun bloq...??? ermmmmmmmmmmmmmmmmmm ...oklaa pas saya hirup segelas kOPpi JANDA..hahahahahahahah KOPI JANDA....eh daklaa...saya hirOP kopi makdara terdiva...hahahahhahaha..sedap weh...serius tak tipo...dok impi nak badan mcm ibu HALIMAH..tuh yang tengah hari rembang pn hirup kopi mak DARA.......uwekkkkkkkkkk..... helLLo puan, maaflaa nuh..badan dh rupa tong drum..sila lupakan impian sume tuh okess..... hermmmm..KUCIWAA....berangan jaa la keh.... tp khasiat kopi tuh lebih bagus dr kopi lain-lainlah..!!!! 

ok..ok lupakan bab kopi tuh..tp ampa arus cuba...sebab best...dan memang bestlah...
tetiba eeerrrmmmmmmmmm......dalam gembira terselit duka...dalam sempit terselit luas.....apakah makna itu>??? ececeececec berteka-teki plak....hihihihih....xdak laa sebenaqnyaa...dok FENIN nie..nak hantaq aNak kecik saya ke mana...RUMAH MENGASUH??? nurseri???? NENEK jaga...@ saya jaa berenti kerja... 
sofia la ni dh besaq...SETAHUN LIMA BULAN..so, dia dh bijak..pilih orang....pilih makanan...dan piLih susu.... kalO susu tak sedap dia akan kata "MAMAU" berenti laa berangan nak suh dia sedut sampai abes...at las susu cap ibu gak dia pUlun..hermmmm..... kalO org dia tak kenai plak satg..dia bantai KAROKE...naik BINGIT telinga....mcm tuh gak makanan..dia lebih gemar makan cikidis..beserta ayaq miLo  yg di beli di stesen minyak... adoii anak kecik weh..... ibu dalam diLeMA Nie..... mana ibu nak humban kamu nieh....nak letak kamu kat mana..nak heret dia bawak mai opis payahlaa kan...satg dia sama naik..bekemas kat opis nie.... runsin..runsin.........td baLik mcm biasa...lunch ngan dia....ermmmmmmm..semnenjak baik dr sakit ni....bukan mainlaa aktif...dan sambei becakap loghat jerman..campoq arab.....so, hasiLdia...ibu tak paham apa...huhuhuhuhu.....kecohh pot pet..pot pet...abes minyak gamat dia buat eksperiman ataih muka saya...adoi anak betuah weh..sabaq jaa.....tp kan...pas dia baik demam ritu..la makin comeLL>......makin KELETAH......senyuman dia..fhewwwwww bisa RAWAT hati yang LARA nieh...... apakah kamu memahamii apa yang berselirat dalam hati ibu ni nak??? sofia..sofia.....

kaa ada blogger yang free..meh saya antaq dia p kat ampa..cukop buLan bayqlaa UPAH....tapi tahan kaa doLat nak mengasuh dia nieh..nampak jaa KEDINg..tapi..dia kuat membuLi..suh jalan sana..jalan sini..ha punggah.....=D jenuh betis jadik bak batang pinang nanti...hahahahahhahahaha


tengOk aKsi  sofia..hahahahah..
dia tiru ibu dia yang gemOOk nieh...eiiiiiiii....
tgk...tgk...dia bikin daguk dia kekOnon belapis....muahahahaha....

Photobucket
 Zahra Sofia Wif Anida....
dialah MADU ..dialah RACUn hati saya










note: perasaan duka tuh harus di benam dalam=dalam.....
hanya DIA tempat mengadu..bukan pada manusia...
yang belom pasti JUJUR untuk menyimpan rapi 
setiap keloh kesah yang di ketahuinya..... 
sesungguhnya MENGADULAH pada DIA..insya'allah pasti beroleh 
ketenangan, kehambaan dan penuh pengharapan......





Monday, February 14, 2011

seNgau Suda...

HELLLO....sume.....
salam HARI isNIN...
MoNDAY BLUess tak rini????
saya ada skit-skit....tapi tak bluess sngtlaa....
cuma KEISHATAN menjunammm...
kedebabooOOm......
batook tak hingat...dh kalah org batOok kering..
muahahahahahahahhahaha
sofia ngan ibu sama naik lawan batook..
kita tgk batook sapa lagik power kan....
dua-dua dok sedeh memanjang...
mana taknyaa dua-dua idung sumbat...huhuhuhuhuhu
penat dh eh...asal batok...rasa begegaq jantOOng...
dada dh rasa mcm ada duri dok tusuk....
semalam p padang serai amik ubat......br makan dua kali...
sib bek doktor tuh bg ubat tak menGantook..kalO dak jenuh....
arini apa bos kata...saya kOna ke lain..lalOk ubat batok
hahahahahahhahah
en.somi cutis rini..dia dok umah jaga anak saya..saya jaa keja nieh..
wooo..so leh manja minjon suh dia antaq mai keja...yeaaahhhhhhhhhhhhhhhhh
ampa suMe....sok MAULIDUR RASULLL

jooom SELAWAT banyak-banyak sedekah kat RASUL KESAYANGAN kita.....
samat becutis yaa


Photobucket 
Pic yang tak dak kena mengena ngan ini N3..tp saja tepek gak..nak habaq nie
pipi saya laa ni maKin kembOng Like itu kueh pOw...hahahahahah

Friday, February 11, 2011

cacin SusU

anak...anak...anak.....sampai di saat pejam mata sok ni pn masik fikirkan tentang anak....... owh anak kamO adalah sumber segalanya.......sedihkan bila seorang anak MENDERHAKAI ibu bapanya.....dia tatau..masa kecik-kecik dl..kalO kena gigit nyamokk sekOq pn...nak pecah umah dibuatnyaa ligan nyamOOK tuh..huhuhuhuhuhuhu... biaq papa kedana atau biaq bekOrban seGalanya..janji anak dalam keadaan seLEsa........hebatnyaaa PERJUANGAN ibu & ayah......tak ternilai ngan $$$$......=( 

seBenaqnyaa nak share kat sini...lately ni..sofia memang kerap sakit...mudah jaa dia sakit....selsema, demam,batok....panas jaa badan..mudah sakit mudahlaa berat badan dia menjuman tahap paras merisaukan....kami pakat risaukan dia.... cengkOng jaa mata..dhlaa mata bulat bak bijik saga...dh cengkong tuh alalalalalala..nampak terjojoi bijik mata dia...paling risau adalah SAYA!!!!!!!!!! tak keruan di buatnya...minggu ni saja dh dua kali ngelat dtg opis....stat dh rekOd merah tercatit dalam file..mahap kan saya bOss..bukan sengaja tapi anak saya memang memerlukan perhatian seckopnya dr saya...dia tak sihat...dia demam dia jugak melanuih....saya risau..ALLAH jaa yang tahu.... kalO blew sgala beban yg dia tanggung tuh nak jaa di alih ke saya...tp sapa saya??nakmelawan takdirnyaa..saya kena akur dengan setiap ujian yg allah berikan.... 

tiba waktu malam jaa..dia mesti merengek....nanges mata pejam..dia demam dengan saya-saya skali demam...mana taknyaa dok melekap sampai ke pagi...ha'ah nenek saya cakap, kalO org yg BF nie..anak demam mak pn demam jugaklaaa.....ubat cara klinikal dh amik..doktor pn geleng kepala kenapa KG sofia naik tak konsisten..... huwaaaaa....tiap bulan mesti p jmpak doKtor kHoo...doktor pn sampai kenailaa..pames dh nama sofia....pagi nie, try plak rwatan kampOng...sec.tradisiOnal....mcm biasalaa paksu suid kata sofia "CACIN SUSU" cacing pn ada susu erk????? sblm p td muka ketat jaa..lali jaa.....tp bila di hembus kalimah ALLAH..ayat SUCI alQura'an..ALhamduLillah nampak tuh....ceria skitlaa..... paksu suId bagi DAUN GOREK suh campoq ngan rempah..bg mandi...ok..ok kami cuba..mana taukan izin ALLAH... nak serasi bersama .... dua-dua sama naik..... KLINIK pn bg...TRADISIONAL pn bagi.... 
mintak-mintak tuh ALLAH permudahlaaa permintaan kami... untuk sembuhkan segala rawan yg dok ada kat anak kecik nie...kesian dia...
dia kalO aktif...adeihlaa tak larat gelak tgk keletah dia...penawar hati...zahra sofia nie... 

kawan-kawna sume..doakan yaa...moGa anak KECIl saya..cepat sembUh...sebab ahad nie saya nak ke JELEBU......kalO sofia tak sihat..saya mcm tak leh pegi jaa..


Thursday, February 10, 2011

BeRbaLoi

TAHNIAH...TAHNIAH.......untuk Kompani coMeL saya....dan tahniah jugak buat TUAN BESAQ saya...berkat sabaq...berkat berhempas puLas..akhirnyaa...KEJAYAAN berpihak kepada BELIAU dan Kompani......
eh..eh...eh..pesaL saya lak teruja len mcm nieh....dh rupa mcm menang LOTERI..hahahahahahha
ok..ok...sebenarnyaa.....cerita Gumbira ni semalam lagik dapat tau...tp dok syok sndiri jaa smalm....arini Tuan besaq calL suh p carik SURAT HABAQ oMputih..jenama NEWS STRAIT TIME...harini punya.......TB habaq dalam tuh ada stori pasaL KemenanGan Semalam.....
dengan pantas dan lajunya...saya pg kedai dapatkan paper omputih nih.....even tak  pandai ngat omputih..demi nak tau belasah jaaa.....selak setiap muka surat..hahahahahhaha nampak sngt kan JAHIL bahasa omputih...huhuhuhuh..sekali naMpak tajuk besaq punya....

 (kalO rajin Klik nieh eh..CLEAR skit baca.paham dia kata apa kan..)

WAHHHH rezeki ....rezeKi...uwang besaq..uwang besaq....untuk TUAN saya...nOpe saya Okess.....saya cuma tumpang gumbira beserta menghangatkan suasana.....semalam ptg gaklaa TUAN saya masuk opis...tgk riak wajah dia...wah beseri-seri..senyum meleret... suka eh???? sebab menang eh???? hehehehhe,...apa-apa jaa laa tuan besaq...janji rawan di hati tuh dh beansur ilang..sebab dh lepas ini kes......berkat doa ari-ari..berkat memohon dr NYA...akhirnyaaa KEBENARAN berpihak pada TUAN saya........



Photobucket 
saya yang gediks...p scan keratan paper ni.....untuk simpan sampai biLa-bila....sebab kOmpani comel saya MEnANg..ini kes........


ALLAH maha ADIL...setiap perbuatan yang jahat pasti di balas jahat..setiap eprbuatan yang baik pasti dapat balasan baik..oleh itu....taknak org buat jahat ngan kita jgn Bikin erh.... 
hidup semeNtara jaa..tak lama man....amik duit org pn xleh nak KAYA mana....miskin lagik ada laa..lebih baik..idup sec..besederhana.....supaya nanti kat sana...takbanyak soAL jawab..


note: jasad dalam opis...hati kat rumah.....pikirkan sofia tak sihat...
demam, semalam dia meracau....risau tgknya.....
rasa mcm nak amik demam dia tuh pindah mai kat saya....
taknak tgk dia sakit mcm tuh...dh ilang ceria....=(((

Wednesday, February 9, 2011

Tahniah BEB



TAHNIAH FERIDE & SUDIR......
wah bulan sepuLoh nie erk due...dh petnen rupaNya.....
rezeki murah sungguh.....
saya doakan moga member saya nie baik=baik aja..
selamat berALAH erk..ehehehe
best wooo petnen..nak apa sume dapat..... 
ang pretnen akulah yg eksited......hehehehhehehe
skaLi lagi nak ucap TAHNIAH fida & suDir....u oLsss bakal nak jadik mama & papa.......... bestnyaa...kehidupan keluarga makin lengkap bila dengaq u olss nak ada tiny dot.....ehehheheheeh
so, ang feride jangan nakal-nakal...jang dok lasak sangat...sebab baru g tuh..hehehehhehehe
weh, pasni perot ang BOYOT...like org BOncit....ahahahahhahahahahh

Suami & DoSa

Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku melabuhkan jilbabku
Berusaha menutup sempurna auratku

Aku tak mahu suamiku berdosa 
Lantas aku perlengkapkan diriku
Dengan ajaran agama
Agar dapat membezakan
Antara yang benar dan salah

Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku hadkan pergaulanku
Dengan yang bukan mahramku

Aku tak mahu suamiku berdosa
Lantas aku menjaga diriku
Agar terhindar dari fitnah manusia

Aku tak mahu suamiku berdosa
Kerana aku sayangkan suamiku
Dan aku tak mahu suamiku terhumban
Ke neraka jahanam kerana diriku

Aku tak mahu suamiku berdosa
Kerana aku
Aku tak mahu suamiku berdosa..
 
mashaALLAH.......tekedu seketika.....bila hayati bait-bait
"aku takmahu suamiku berdosa"
"maaf kan saya jika sepanjang saya jadik isteri kamu....saya telah banyak melakukan dosa terhadap kamu....lelaki yang begelar SUAMI......

BeFdaYz TokMa

Salam semua.....salam hari rabu...dh makin tengah ari dh baru nampak batang idoNg saya kan..hermmm semalam chutis....mama tak sihat, sofia plak demam..so amik cuti mengejut...kena jaga budak comeL sorang tuh....kebetOlan semalam BEFDAYZ mama....hoyeh...hoyeh..satu hari smalam saya masak....


ececececec koNon pandailaa masak..walhal men campak jaa....pepagi dh tawaf market pala bataih..carik mcm-mcm untuk nak buat menu petang nenti...alhamduLillah semua bejalan lancar...di samping ditemani ngan awek Gojers...yg mulut tak berenti dok pot.pet..pot pet..tah apa yg dia dok zikir pn tataulaaaa....lantaklaa kamu.....yg pentin misi kita ptg nanti bejalan lancar.....

kami dua beradik sepakat nak masak sndiri..buat kek pn sendiri untuk mama tersyg.....kelam kabut gaklaaa dapoq mama jadiknyaa..dengan kehadiran kami berdua....dh serupa dok 10 org dalam dapoq tuh....abes lencun ....hahahahah...mama kata LANtak ampa laa..yg pnting pas dh buat keja kemas nUh...jgn dok biaq mcm tuh saja....


oklah befday mum...hehehehheheheh 
saya buat mee kari ngan cucuq udang geragau.... awek gojers buat kek..... best woOOO..... rasa puaih sambut befdayz mama semalam.....kami anak beranak jaa sambut....makan sama-sama walupn tanpa bapak di sisi dan anak bujang doktepi.....kami geng ladies jaaa sambut befdayz mum....... okLaaa kan...janji happy..... 


TO MY BELOVED MAMA ~ HAPPY BEFDAYZ MAMA....
i LOVE u so much............


Photobucket
Mama teruja paBila kek buatan AWEK GOJER di keluarkan dr freEz...




Photobucket

SibOOOk jaaaa awek kecik bulan SEPTEMBER ni nak gak dia
mencelah belah
kek TOKma bulan februari NIEH....HEHEHEHEHHE



Photobucket 
cOMEl KAN Kek AWEK gojerS.....Like cam TUan dia...ehehhehe
sendiri bIkin nieh.....mostLy sedap....soFIa paling suka

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
 *

JEng....JEng...........
ha NI dia Laaa MY belOved MAMA saya, TokMA Sofia.....
aLhamduLillah, allah masih memberri kesempatan kepada mama UNTUk terus di sini.... untuk terus
pejalanan idup yg penuh Onak duri.....
mama HAPpy befdayz yang ke 50 tahun........

Photobucket
DIA suMBer inspirasi saya....jIKa HILANG dia....
GELAP GELITA dunia nie...sepi pejalanan hidup saya...........


pstttttt ~ SAYA chantik mcm MAMA x? hahahaha


Monday, February 7, 2011

Tiada PeGanTi

Setelah empat hari emPat malam bechutis.....mesti member-member sume penuh ngan ageNda yg suka ria dan tersemat abadi di sanubari.......
tapi TIDAK bagi saya.........kenangan abadI tersemat di sanubari hingga akhir nanti.... di awaL permulaan hari cutis..sume org sibuk plan nak kesana kmari...tapi kami dikejutkan dengan pemergian BONDA TERSAYANg....pergInyaa buat selama-lamanya.....luluh jantong jangan cakaplaa.... terjelepok diri kelO kata-kata..hanya berteman kaLimah ALLah mendoakan moga MAK Sejahtera di sana...a
siapa sangka siapa duga...insan yang kami anak beranak sayang seorang yang peramah, sayang anak menantu, cucu mailaa masa mana pn pasti disambut dengan gelak tawa ngan sora yang unik dia....pasni kalO g umah mak dh takdengaq dh suara tuh...dh tak dengaq dah gelak tawa yg unik tuh...dan dh tak rasa dh nasik daging ayaq tangan dr mak....yg tak dak sapa-sapa leh buat serupa mcm dia.........

rabu las day keja.....pas keja, malam kami keluarga kecil decide saja jalan=jalan window sopin...koNonnyaa sok tuh nak raya sO, bawaklaa sofia tawaf maLL.... best jugak..tp sedikit pelik arituh..kami suami isteri seOlah=olah takda hala.......bLurrr jaa...pas dh penat layan cik sofia tenet tuh,...we oLss terus balik umah....sampai umah..semnagat kerajinan sangat=sangat luar biasa...saya kemas aBis rumah..ken baju yg blom belipat....baju yg blom bebasuh....lemari sofia yg kucar-kacir..abes sume di selenggara malam tuh juga.....waahhh kenapa ni...kerajinan yg melampau..... tidok pn malam tuh memang lewat.... mata takmau pejam....melisah ALLAH jaa yang tau...sofia pn baikk sngt..tidok diam..tak ganguu ibu pn.. 


elOK nak lelap mata....xlama mana..... dapat panggilan dr kakak marhamah....eh..eh...aku ni..miMpi ka hapa....jawab panggilan dia...tetiba dia.. cakap "balik laa sini tengok mak sat, mak tak sedaq nieh....tah-tah maK takdak DAH APA, soB...soB>.soB...." eh biaq betoi....gerak en.soMi.... tak cakap banyak dh...larik mcm lipaih kudung capai apa ada....terus keluaq rumah....dalam kedinginan time org sibUk dok bertahajud..kami plak sibuk stat enjen kereta..... memang tak ingat apa dah..dok nampak umah mak jaa..... nak cepat-cepat dapatkan mak...nak tgk keadaan mak.... elOk sampai.....rumah mak dh terang..org ramai....terus celapak masuk rumah.....ramai jiran=jiran mak ada keliling mak..... jiran mak kata kat kami "hampa takdan dh jmpak mak, mak dah takdak" en>suami saya jangan cakaplaa...ilang kejantanan, ilang kemachoan..dia terus melalak kat situ jugakk....sedu sedan......nampak mak..TERBUJUR KAKU.....seoLah-olah dia sedang LENA NYENAK skali.....saya masih mampOoo bertahan.....dengan kelek soFia ...dengan perasaan bercampur baur....ALLAH saja yang tau perasaan saya tika dan saat tuh.....mak, mudahnyaaa mak pergi menyahut seruan ilahi....tak susahkan anak menantu, tak abes kan duit beribu........MUDAH sangat-sangaat di saat sakaratul maut menjemput mak untuk bertemu dengan si pencipta...ALLAH HUAKBAR...!!!!!!!!!!!!!!...suasana pilu menyelubungi suasana..... air mata peneman setia untuk hari tuh....segala kenangan bersama dengan mak sepanjang dua tahun setengah saya dh jadik menantu mak....belegar-legar pantas di kotak fikiran..segar sume nyaa.....asal teringat gelak ketawa dia..ayaq mata behamburan.......

masa semakin pantas beputar....itu menandakan mak semakin hampir untuk di semadikan selamanya....dh taklama mak dalam umah agam nie.... menjelang subuh....lagik ramai rakan taulan, sanak sedara mak+bapak tiba di pekarangan umah untuk memberi penghormatan terahir...... penuh, sesak sangt..luaq dalam ramai kenalan... jam dh pukul sembilan, tiba masa untuk mandikan mak, pakaikan baju chantik pada mak....masa ni skali lagik.....hati rabak ....memangis sedu sedan...sume yang ada di keliling mak...anak cucu, anak menantu setia di sisi mak..bayangkanlaaa anak cucu 21 org...setia di kelililing tok....nak tgk tok...pasni tak jmpak dah tok..... sume menagis...kalO yang kecik=kecik menangis sedu sedan..... mak-mak + pak-pak sedara depa patah lagik kan.... tak hirau dh sapa...ayaq mata memang peneman.... saya dapat kucup dahi mak buat kali teakhir... tuh pn puas lap ayaq mata....lap, keluaq ayaq mata..lap keluaq lagik...adoiii cemas dh saat nie..apakah saya tak leh nak kucup mak ni...tp kentalkan hati...saya dapat jugak kucup terakhir dahi mak...sempat jugak mencelah dalam kepadatan manusia g taboq cendada kiriman terakhir buat mak....setelah siap sume. mak siap sedia untuk di bawa menuju destinasi abadi.....tak pakai van atau apa....anak beranak,sahabat handai pakat tanggung jenazah mak menuju ke masjid untuk di sembahyangkan dan mak disemadikan jam 10 pagi.....di MASJID PERMATANG SUNGAI DUA........pegi nya mak takkan kembali lagik......
terselit berjuta kenangan di rumah agam tuh...... bapak kelihatan tenang, redha dengan pemergian isteri tersayang....... lepas nie dah takda panggilan untuk panggei MAK...!!!!!
mak, kami doakan mak aman di sana....... SHUKUR alhamduLillah, mak selamat suda..dan kami belom tahu lagik bila, di mana dan mcm mana keadaannya...... 


ALFATIHAH buat ~ HAJJAH ROBI'AH BINTI HJ.NGAH..... 







=disaat seluruh keluarga kami bersedehan dan di beri ujian yang ckop hebat...ABANG SENIOR saya time studi kat KOLEJ...sama jugak merasai seperti kami...KALo kami KEHILANGAN MAK...dia PULAK kehIlangan PUTERI tersayang yg blom sempat meraikan 
ULANGTAHUN YANG PERTAMA.....
TAKZIAH BUAT ABANG MEGAT & ISTERI di atas kehilangan PUTERI COMEL.... 



hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design