Friday, February 11, 2011

cacin SusU

anak...anak...anak.....sampai di saat pejam mata sok ni pn masik fikirkan tentang anak....... owh anak kamO adalah sumber segalanya.......sedihkan bila seorang anak MENDERHAKAI ibu bapanya.....dia tatau..masa kecik-kecik dl..kalO kena gigit nyamokk sekOq pn...nak pecah umah dibuatnyaa ligan nyamOOK tuh..huhuhuhuhuhuhu... biaq papa kedana atau biaq bekOrban seGalanya..janji anak dalam keadaan seLEsa........hebatnyaaa PERJUANGAN ibu & ayah......tak ternilai ngan $$$$......=( 

seBenaqnyaa nak share kat sini...lately ni..sofia memang kerap sakit...mudah jaa dia sakit....selsema, demam,batok....panas jaa badan..mudah sakit mudahlaa berat badan dia menjuman tahap paras merisaukan....kami pakat risaukan dia.... cengkOng jaa mata..dhlaa mata bulat bak bijik saga...dh cengkong tuh alalalalalala..nampak terjojoi bijik mata dia...paling risau adalah SAYA!!!!!!!!!! tak keruan di buatnya...minggu ni saja dh dua kali ngelat dtg opis....stat dh rekOd merah tercatit dalam file..mahap kan saya bOss..bukan sengaja tapi anak saya memang memerlukan perhatian seckopnya dr saya...dia tak sihat...dia demam dia jugak melanuih....saya risau..ALLAH jaa yang tahu.... kalO blew sgala beban yg dia tanggung tuh nak jaa di alih ke saya...tp sapa saya??nakmelawan takdirnyaa..saya kena akur dengan setiap ujian yg allah berikan.... 

tiba waktu malam jaa..dia mesti merengek....nanges mata pejam..dia demam dengan saya-saya skali demam...mana taknyaa dok melekap sampai ke pagi...ha'ah nenek saya cakap, kalO org yg BF nie..anak demam mak pn demam jugaklaaa.....ubat cara klinikal dh amik..doktor pn geleng kepala kenapa KG sofia naik tak konsisten..... huwaaaaa....tiap bulan mesti p jmpak doKtor kHoo...doktor pn sampai kenailaa..pames dh nama sofia....pagi nie, try plak rwatan kampOng...sec.tradisiOnal....mcm biasalaa paksu suid kata sofia "CACIN SUSU" cacing pn ada susu erk????? sblm p td muka ketat jaa..lali jaa.....tp bila di hembus kalimah ALLAH..ayat SUCI alQura'an..ALhamduLillah nampak tuh....ceria skitlaa..... paksu suId bagi DAUN GOREK suh campoq ngan rempah..bg mandi...ok..ok kami cuba..mana taukan izin ALLAH... nak serasi bersama .... dua-dua sama naik..... KLINIK pn bg...TRADISIONAL pn bagi.... 
mintak-mintak tuh ALLAH permudahlaaa permintaan kami... untuk sembuhkan segala rawan yg dok ada kat anak kecik nie...kesian dia...
dia kalO aktif...adeihlaa tak larat gelak tgk keletah dia...penawar hati...zahra sofia nie... 

kawan-kawna sume..doakan yaa...moGa anak KECIl saya..cepat sembUh...sebab ahad nie saya nak ke JELEBU......kalO sofia tak sihat..saya mcm tak leh pegi jaa..


8 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Shu Shinju said...

sian sofia... cepat sembuh yer syg...acu kat sini doakan tuk sofia...

ratusiput said...

akak doakan utk copia ye...moga dia cpt sembuh.ibu dia kena kuat semangat takble putus asa...kalau smangat ibu kuat...anak cpt sembuh :)

Kyra said...

alorrrr pia demam ehh...musim la k.nida..cian kat pia...tu la budak2 demam susah nak lega..kadang tu cacin...time umur cenggini la budak dapat cacin...take care yer dear...muah muah pia..

munna said...

alahai siannya sofia... anak kalau dah sakit mmg kak munna tak pergi kerja kesian kat anak...semoga cepat sembuh ye sofia..

MiYOKO TACHIBANA said...

siannye kt sofia... arap cpt2 sembuh ye...

besarnye pengorbanan ibu dan bapa kann..untung sofia dpt ibu cam nida niii...mmg concern sgt2....

eLLy said...

Semoga si kecil cepat sembuh .. Aminn

zati embong said...

cacin susu 2 apa kak?

cmne lah bila ade anak nanti~thinking~

jat doakan sofia cepat baik~sabar ye sis.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

sian anak bonda....semoga cepat sembuh na....makan ubat taw sayang...

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design