Wednesday, March 23, 2011

Hempedu

Ya ALLAH...apakah ni sume diberui UJIAN kepada hamba-hamba yang lemah.........
tersepok seketika....rasa mcm nak meraung...... mama call opis bagi tahu "TEMAN BAIK KAMU SEKaRANG SAKIT"  sakit apa mama??? mama habaq dia keNa batu karang dalam hempedu....dia call mama tadi habaq mana nak berubaT....mama kata jalan terbaik operate hempedu..tp dia takmau..dia kata risikO dia banyak pada diri........aku hanya mampu mengiyakan apa yg mama kata...xbedaya nak jawab itu ini...huhuhuhuh
mama becerita aku LIGAT  nampak wajah comel dia..... yang dulu kemana saja berdua......sahabat....aku simpati dengan ang...aku kasihan tgk keadaan ang..


Ya ALLAH......................hebatnyaa ujian kau beri pada sahabat baik aku.......ya ALLAH aku keluuu ya ALLAH......aku sebak ya ALLAH.......sahabat, aku bersimpati dengan ang....ang yang sakit tapi aku memang rasa sedih......tak pelu titik aimo atau suh semut ipoh gigit kat mata aku....ayaq mata aku jatuh beguguran kenangkan nasib ang SaHABAT.......ya ALLAH.......hebatnyaa uJIAN kau beri PADA dia...YA ALLAH...cukuplah di ditimpa kesusahan demi kesusahan dan kini kau beri dia kesakitan.....
sahabat dikala ang kesakitan, kesempitan aku MENDIAMkan diri..aku takmampu bedepan dengan ang sahabat...aku sedey tgk ang...dl zaman mengaji kita sama-sama tempuh suka duka...............
aku bayangkan mcm mana dengan anak kecil ang..yg tatau apa-apa lagik tak mengerti pejalanan dunia nie.... sebabtuh aku sedehh sangat ...memang antara kita bukan darah daging...tp ang SAHABAT aku dunia akhirat..suka duka sama-sama....=(
meraung ayaq mata darah pn dr aku..aku tau sakit ang takleh bekurangan......sesak dada aku sahabat kenangkan nasib ang....

di saat aku dapat tau pekhabaran nie, aku dh tak pedulik penyelia KUKU BESI aku...yg muka bengis jiwa rama-rama tuh...aku nampak ang jaa..belegar-legar memori kita mengamit......aku syahdu sangat..aku tak sanggup kehilangan ang......tapi aku tak bedaya nak p besua muka dengan ang..aku takut aku lemah..aku menagis depan ang...itukan menambahkan lagik ang menderita dan berasa cukup perit nak terima hakikat yang ang sakit kroNIk......aku tak bedaya sahabat..MAAFkan aku......aku nak call ang pn aku takmampu..aku takut lidah aku kelu.....hanya yg mampu ayaq mata menjadi isik perbualan kita....aku tak kuat nak betemu ang..AKU SAYANg aNg, aku tak sanggup kehiLangan ang................ YA ALLAH, berikanlah aku kekuatan untuk bedepan dengan semua nieh...YA ALLAH berikan lah SAHABAT aku kesabaran, ketabahan dalam menempuhi dugaaaan yang kau berikan nieh......

sahabat, apa yg pasti...selagi termamu, selgai bedaya teruskan PERUBATAN walaupaun ang tau kesan dia kan....jika jalan terbaik buang HEMPEDU.buanglah....jgn biarkan dia besarang dalam diri ang.....aku takut penyakit nie akan memakan diri ang...pedulik cakap=cakap sinis orang....yg pastI BESERAH PADA ALLAH...hanya DIA jaa yg maha MENgetahui AJAL MAUT, JODOH PERTEMUAN.........
aku berjanji, selagi termampu...aku bantu ang ........aku taksangup kehilangan ang.....aku SAyANg ang sahabat....aku akan cuba kumpul kekuatan ..untuk bertemu ang....demi UKHWAH kita.tapi...............aku tak sanggup bedepan ang...nak tgk muka comeL ang dan tgk kesengsaraan ang......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Mamarempit said...

setiap penyakit ada ubatnya kecuali yang satu....Maut....Berusaha, berdoa dan bertawakkal kepadaNYA

InsyaAllah

lady XOXO said...

wina doakan agar kawan akak cepat sembuh.. kesian dia..wina pown simpati ya.. harap beliau tabah... sedeh gak wina baca...

Semoga ALLAH merahmati dan menyembuhkan beliau.. amin

ieda said...

semoga sahabat tabah hadapi ujian dari allah ini .. doakan dia semoga cepat2 sembuh ... aminnn

zati embong said...

dear,jgn putus asa dulu.sepatutnya kamu kena lagi kuat,bg dia sokongan.mungkin dia perlukan kata-kata sokongan dr shbat dia.

✿ etiey erywan ✿ said...

aduhai.. macam2 penyakit. setiap penyakit ada ubatnya... penyakit ubat kesabaran umatNya..

p/s: daku snediri pu perlukan kekuatan utk hadapi Eysraf di spital.. hmm dogaaaaan!

Mama Gee said...

dugaan Allah bg dlm pelbagai bentuk..sakit tu salah stau drnya...Semoga kawan tu cepat sembuh..kita yg sihat ni kena jaga2 kesihatan ya..

Mamma said...

kita yang sihat pun berigt2lah sebelom saket...moga allah merahmati kamu dan kawan kamu amin..

Kaseh said...

lahaaii..kamu syg betol sahabat kamu ni kan..takperla..kita sama2 doakan yer..moga sahabat kamu ni cepat sembuh..taknak cuba perubatan kampung ker..

mekchu said...

doakan yg trbaik utk sahabat baik itu.. tp mmg kalau ada batu karang dlm hempedu, the best solution adalah operate dan kebanyakannya berjaya... semoga dia cepat sembuh.. amin..

ratusiput said...

sama mcm mak kawan akak la.bru mggu lepas operate batu karang dlm hempedu.hempedu kena buang.so far skang ni still lemah lagi condition dia.doakan yg trbaik utk kwn nida tu ye..

Marsha~ said...

semoga sahabat anida tu dipermudahkan segalanya.. moga dia temui cara perubatan tanpa pembedahan.. amin...

pRiNCe said...

nice...entry...:)
thnx tau datng melawat...:)

awak dah join contest cabutan bertuah kat blog sy??

Fieza79 said...

moga dia cpt sembuh...sbg kwn perit tgk kesengsaraan dia..apatah lg tuan pnya bdn yg menanggung kn
...

slm kenal geng utara jgk..hihi

-oP_ida- said...

@lady XOXO

terima kasih winaaaa

-oP_ida- said...

@Mamarempit terima kasih akak..ha'ah MATI jaaaa tida ubatnyaa......

munna said...

semoga kawan nida tabah menghadapi dugaan ye... tawakal dan berusahalah untuk mengubat penyakit itu..insyaALLAH di perkenankan oleh ALLAH org yang tak jemu2 memohon kepadaNYA

NeenaAnuar said...

insyallah.. jgn berhenti berdoa.. semoga sahabat nida kembali pulih & sembuh sepenuhnya... akak doakan yer...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hmmmm xdapat akak nak membayangkan keperitan yang di alami kawan nida...semoga dia berjaya mengharungi dengan penuh kesabaran dan tabah setiap dugaan olehNYA pada dia...speechless....

InaAchik said...

kesiannya kawan ko nok...
hmmmm... hanya mampu doa yg terbaik utk beliau...
dan ko... tabahkan hati kuatkan semangat... ujian Allah itu tanda dia sayang kite... supaya kite tak lupa akan DIA...

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design