Wednesday, April 27, 2011

TAHNIAH ....

Selamat PETANg.........arini lass upate untuk di bulan apriLLL...babai apriLLL..tgg apriL tahun depan plak tuh pun kalO ALLAH beri panjang umur murah rezkei...berjumpaan lagik kita APRILL..^__^
kalo dua tiga harini BLOQ ni sepi tanpa kunjungan sesapa...di atas sebab tertentu saya LOCK sat...sedey..tp sampai bila nak besedey....huhuhu sampaikan ada dah yg SENTAP ngan saya sebab locK..maaf sahabat...tp takpa, arini saya dah bukak kembaLi untuk tatapan umuM..beharap sangat pasni,...dah takdak kepOchis....huhuhuhu...tp sapa saya nak halang kan...igNore jaaa....lantak dia laah..!!!

hermm, arini las day keja, stat besok sampai senin cuti..yahOOOOOOOOOOOOOO
lOmpat bintang sepLo kali..hoyeh..hoyeh..hhihi
so, masa amat singkat...kena cepat-cepat menaip satg nak blah daH..nak balik umah sambung pack bajo>>..tudia takkdan sempai SELEMARI bawak baju kan..hahahahahha...gIloww laa hang nida..=)

harini NAK kasik N3 dedikasi UNTUK insan- insan nie......tudiaaa pejam celik=pejam celikk masa bahagia yg dok nanti bakaL tiba.... yangdua orang tuh jadik tUnangan Orang bakaL begelar isteri dan yang Sorang lagik bakal nak Kena BOOking.....wowww bestnie..sweet Moment....
nanak lagik mcm nie blewww tak abang????hihihihih




Photobucket

TO. NANI SYARINA & FAIZOL = nani adalah kawan baik saya masa zaman sekOlah rendah duLu ...anatara kami adalah juga kenangan melucukan .....
UNTUK NANI & FAIZOL seLAMAT Pengantin baru , Selamat MenemPuhi gerbanG perkahwinan Yang Besst sangat nie dan mOga BERBAHAGIA hingga akhir nanti..insya'ALLAH.....







Photobucket

TO MIEZA & WAN = alang TAHNIAH.....akhirnyaaa dua jiwa bakal disatukan......jangan dok pikir bukan-bukan yaa....LALUI sweet Moment ni dengan HATI yang tenang dan bersedia segalanyaa...
SELAMAT PEGANTIN BARU ALANG.... angah dari  penang doakan KEBAHAGIAAN kalian bedua..mudah=mudahan dapat anak yang ramai.....yahOOOOO....






Dan yang Terakhir....untuk KAMo






 Photobucket
ADIK maNis lIKE guLa-GuLa loliPop....
TO SHUHADAH & FAIRUZ = selamat BERTUNANG.....shud, akak doakan moga kebahagiaan abadi untuk kamooo kali ini hingga akhir nanti..pas dh kena bOOking, jaga diri, dan BANYAK-BANYAK BESABAQ naa...I lOVe uu bebeh...maafkan saya tak dapat hadir AHAD nanti...=( tp dari jauh mendoakan mOga majLis bejalan LANCAR..AMInnn.....





note- DOAKAN moga pejalanan kami sekeluarga 
pegi dan balik ke PD..
selamat dan dilindunGi ALLAH TA'ALA..insya'allah....

Tuesday, April 26, 2011

KeTam Juru

Owhhh dah basik dah STORI ni..arini baru nak mengedikz hUpadte......saja peram dl pic=pic makan ketam nie....hihihi  Bloq aku, punya pasai akulaa nak buat mana dl hihihihi...
kan aku dah cakap arini aku besemangat....so arini nak PUBLISH n3 sejam sekali.bejayakah???kikikikikikiki

Tiga mInggu yang lepaih...jmpak kak PepeL aka Bonda Amani....best sangat jumpa dia..dr mula jumpak sampai nak ke balikk..gelakkk jaa...wowww sunguh happylaa citernyaa...hihihi kali ni kami berjumpaaN di PAKSU ketam Juru....sungguh best...xsalah lagik dr jauh p situ..hihi  sebab SEDAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BONDA & DEDI memang superblaa.....tak banyak soNgeh..mana pUn blew...asal sedap....hihihi.... bonda mInggu ni Bonda baLik sini..cheq takdak nak p belah umah bOnda...huhuhuhuh aLaaa xleh dah nak gelak sesama g dah..hihihi.......


Photobucket
~ ANAK bonda DAH TAK TAHAN nak show aksi MERANGKAK nya kat unti=unti penang..~ hehehhehe

Photobucket
~ Dua Beradik yang SANGATTTTTTTTTTTTT SPOTING.......~
yang kakaK...GELAK jaa...happy ja nampak, yang adikk layanzzz...
hehehehehhee 



 Photobucket
~ Ni saja snaP gambaq TOKEI kedai..nilah kot PAKSU tuh....sila peratikan betoi-betOi..dia memILi MISAI yang tebai...so, senang nak cam DIA...EVEN TUA STill nampak keheNsemanya...
hahahahahahahahha ~ 


Photobucket
~ BoNda Amani wif Acu Shu~


 Photobucket
~ En.suamI saya yang dah boriN tggg santapan sampai~ 
sabaq..sabaq naa abang sayang..satg sampai makan tau..tp malam tuh dia dah tesilap pilih menu..sebab menu yg dia makan KURENGGGB HITzzz ..hahahahaha



 Photobucket
PilIhan Utama pada malam tuh...ketam..ketam.....banyak nya kau ketam..jenuh tokak sambei bunyik 
PRAP-PRAP...hihi


Photobucket
Sapa PenGGemar KEtam ElOklaaah mai warung PAksu nie...



Photobucket
-Hahhahahaha ni laa Menu en>suami sayanG saya- kureng sedap pn stILlhabiH sepInggan-



Photobucket
-ha pUlun-PulUn kopek isik ketam........Bonda sengeh tak hengat nuh...
daDdy amani baguih sungguh bg si isteri change santapan suka ria..
dia tak ober nYusu amani......sib bek susu BotOi..kalO cap dade camna tuh???? 
MUAHAHAHAHAHHAHA 



 Photobucket
~Huwarghhh menganTok dah aih..tenGok-tenGon Bonda LELAP MATA sebelOm waktunya...sabaqlaa Bondaa satg lelap keh..hahahahahahha~
aCu Jelen sapa Tuh???dah mcm alOng farish dah qhupanya..hahahahhahaa



Photobucket
~ hadoii makan abeh dah mesej Plak......haippp men sms  ngan sapa tuh BOnda~ hihihihi



Photobucket
~ anak darew saya laa nie.....susah nak tgk dia bermata mcm nie..selalunya mata dia BOOlat mcm GOLI..hahahahahah........dahlaa buat mata QUDUI...buatlak BIBir cebeh..alalalalla...cuMiL laa anak ibu nieh...weLLLLLLLLLLLLLL anak sapa kan..hihihih

Monday, April 25, 2011

WekEnd YG Best

ALhamduLillah dah petanggg baru nampak tuan rumah termuncuL..kalO dak awai pagii ntah hilang ke mana...huhuhuhu..... awal pagi dh mcm-mcm insiden dapat..so, amik lajak nak cool kan api mambara..ecewahh..hihih.... dah nak balik baru nak UPDATE.....takpa janji update gak kan..drpd takda teruih..hehehehhee.....

SABTU dan AHAD yg lepas memang best..sebab mcm-mcm ada....kira sabtu tuh pepagi dh keja, balik keja makan knuri umah titin ha pastu g alor setar..kira bejalan dr pagi sampai ke malamla....sambung plak ari ahad dr pagi sampai malam..ha amik nak jalan sangat..jalan sampai lunyai..hihih sofia sampai serendalaa..kalO dak payah betOi nak lena dalam keta Tolak..ha men ngan letih dalam tuh pun layanz..dia lena...hihih..sian anak ibukan....

yaa AHAD semalam memang sehari suntuk bepeleseran di luar..dr pagi sampai ke malam..anak beranak tak mandi..dok baju tuh suaq tuh, shawl tuh sume YANG TUH...!!!! hihih lantaklaa janji semalam memang best..
yang best semalam SEBAB ada agenda Jumpa mereka-mereka nieh :-
        1. Puan chinta zetty yang bakal jadi ibu 
        2. Makan men suap-suap ngan FAMILi jue..hihi
        3. kawan-kaWan Lama zaman Sek.men dl 
Fhewww memang best...terbaiklaa....yerlaakan kan senang nak jmpak..skali dh bepeluang ni jgn lepaskan....cecepat amik kesempatan...hihih..tp semalam memang best sebab dapatjmpak BLOGGER baru..HANIS..alalalal comeIlaa budak ni...tgk dia tingat member sek....bila tanya-tanya rupa dia kenai sebilangan kawan-kawan saya..hahahhaahhahaha..kecik comeinyaa dunia nie....btw salam pekenalan anis...


ha MEH ARINI nak citer bab MAKAN KNURI umah titin duLu...so pasni sambUng lagik episod Seterusnya...eceHHh bunyik dah mcm DRAMA jaa..siap berepisoD..hihihi.....


Photobucket
semua yang ada KAT ataih ni sanGatLah seDAP........titin nanti kekerap buat knuri na..leh makan nasik dagin selalu......kuih takOng tuh pn sedap...tp malOo arituh makan satu jaaa..hihih


Photobucket
~ Duta ABC.....sedap jugak Pak penakan titin nie buat..haa dia bOh apa dalam nie nieh..hahahahaha~

Photobucket
SebelOm makan-makan dan sembei menanti ketibaan TOH PUAN BESAR CIK SHU SHINJU 
meh kita senGeh-sengeh depan kamera dl>..
kan apa, pasni dh payah dah nak amik gamBaq sama-sama ngan ampa dua dah..
soRang nak p Obersea..sorang g semedanG Bz..hihih


Photobucket 
Pic makan-makan takdak..sebab sume dok khusyuk melantak.....cuma yg ada pic nak baLik dah..hihihi..
time nie, saya nak beransur dl....makLomlaa nak p aloq ketaq plak..
tak kira di mana saja, aksi sengaL tetap tertera di wajah memasin...hihihih



Photobucket 
Merkea Betiga nie MEMANG SANTEKKKK..... 
  1. shu Shinju berona PINk biru...fuhhh dOK menghitung ari tuh nak kena bOOkin..
  2. Wina XOXo jgn cakaplaaa...pipi sapa takleh lawan..pipi dia memang tomeilaa
  3. Titin Natural beauty..tanpa sepalit make-up STILL teserlah kegojesannya....

    To titin, pasni jauh dh kita..jarak memisahkan kita..tp pecayalah saya dr jauh sentiasa doakan kesejahteraaan TITIN di sana......moga suKsesss selalu..balIk sok terus knuri lagik..nak makan nasik dagin lagi lorh..hihihihihi





    ha pasni baru citer HARI AHAD nyaa lak keh......hihih....
    bloq penin kejap..sebab TUAN diaa kepala dah WENG....!!!!!







    PeDai AyaM

    MONing.......wah semenjak bloq pakai pEDAI AYAM besaq nie..mcm selesa jaa begelek sana sini..nak tulih apa punya suka kan...!!! kalO dak, jenuh belapik-lapik gak ayat..
    kot takot satg ada yg terasa..hihihi..... 
    bukan niat nak BELAGAK GLAM ka hapa, sebab buh paDLOCK besak kat bloq kecik nie....


    Photobucket  di sebab kan ada alasan tesendiri..so tepaksa PAD LOCK sat..buh PEDAI ayam besaq-besaq..supaya kalo ada yang dok bagi salam tau dah UMAH ni takda orang......sunyi jaaa....payah kalo ada silent reader yg suka kEPoci pastu dok p canang sana sini apa 
    KITA ADA, APA KITA DAPAT, APA KITA P MANA?  ehhhhh KEPOo ngan aih.... mcm-mcm laaa..meluat aih.....
    dah-dah pepagi selasa takMo emo. keh..arini dah pakai comel-comel pink kaler.
    sO, hati pun mesti PINK-PinK keh..hahahahhaha...
    alhamduLillah arini mcm mood nak BLOGGING gila vavun membara..eh apakah nie???? 
    hupdate laaa kekerap pun trafik menjunam dah pasni..sebab UMAH kena pad Lock kan...
    huhuh takpalaa lantaklaa trafik menjUnam pun, janji xdak org dok kepOchis...hihihi......
    pagi ni sampai opis...senyuman kuntum berbunga...bos pun takda masuk mahkamah GAMAKnyaa....!!!!! 
    so, lega laa skit..leh buat keja mcm-mcm ngan sednirinyaa..kalO dak jenuh dok jawab interkOom.....
    naik berbulus telInga..dok tanya itu ini.....dahtuh dengaq PINTU bilik dia dikuak...hakue kat sini begegaq JANtong..mcm nak putuih rasa..hahahahahahahha... yea.yea saya tau pasni dah tak ramai singgah sini..dah tak ramai leh mai singgah tinggai jejak....dah tak ramai nak peroMEn sana sini...huhuhuhuh kecuali yg di invite jaa buleh view bLoq kecik nieh....huhuh..xpalaa saya redha...janji hati saya tenang dan berbunga selalukan........

    insya'ALLAH arini kalO bekesemptan...kalO blew sejam sekali nak update...giLoow kentang budak iduNg kembang nie...giat bLOggin..hahahahahhahaha....... makLOmlaa LUSA dah takdak...nak cutis-cutis 4hari..hihihihi  


    Thursday, April 21, 2011

    "kasih ibu Hingga HuJUng Nyawa"

    PENAGA - Hasrat seorang ibu Magnah@ Maznah Din untuk berjumpa dengan anak kesayangan yang terpisah lebih tujuh tahun lalu sebelum menutup mata akhirnya dimakbulkan Tuhan apabila mereka dipertemukan, semalam.

    Namun pertemuan yang diharap akan berkekalan itu menjadi sebaliknya dan hanya sempat berlangsung selama empat jam sebelum si ibu menutup mata untuk selama-lamanya meninggalkan si anak, Yusnizar Md Don, 39, bersedih sendirian kerana belum puas melepaskan rindu.

    Kisah Magnah @Maznah, 63, yang kerinduan untuk bertemu anaknya yang dibawa lari menetap di Bangladesh oleh menantunya, seorang warganegara itu pernah disiarkan beberapa kali oleh akhbar ini sebelum ini.

    Malah kebimbangannya itu pernah mendapat liputan meluas di kaca televisyen membuatkan beberapa orang berpengaruh di daerah ini cuba membantu membawa pulang Yusnizar namun semuanya mengalami kegagalan disebabkan beberapa dokumen pentingnya telah dimusnahkan suaminya.

    Magnah@Maznah membuat rayuan sedemikian selepas mendapati Yusnizar yang berkahwin di Malaysia pada tahun 2002 sebelum dibawa lari menantunya ke Bangladesh dua tahun kemudian meminta diselamatkan kerana tidak tahan lagi hidup di sana selepas memaklumkan kebajikannya terabai.

    Tindakan Magnah@Maznah juga didorong oleh perasaan bimbang tentang keselamatan anaknya itu apabila dimaklumkan dia juga menjadi mangsa belasahan warganegara Bangladesh itu sejak menetap di sana.

    Selama berkahwin pasangan itu mempunyai dua anak, yang sulung perempuan berumur sembilan tahun dan kedua lelaki berusia enam tahun yang kini telah diberikan taraf kerakyatan negara itu manakala Yusnizar masih berstatus pendatang kerana ketiadaan dokumen.

    Seminggu lalu, selepas Magnah@ Maznah jatuh sakit, suaminya Md Don Ya, 64, beserta anak saudaranya, Mustaffa Ariffin, 38, meminta bantuan Kedutaan Malaysia dan Jabatan Imigresen di Bangladesh untuk membawa pulang Yusnizar ke Malaysia.

    Akhirnya dengan bantuan pihak berkenaan Yusnizar tiba di Kuala Lumpur Selasa lalu sebelum berkesempatan bertemu ibunya yang ditempatkan di Hospital Bukit Mertajam sehari kemudian.

    Namun pertemuan mereka sempat berlangsung empat jam sahaja apabila Magnah@Maznah menghembuskan nafas terakhirnya semalam.

    Yusnizar yang ditemui ketika pengebumian ibunya berkata, dia menyesal kerana termakan pujukan suaminya untuk dibawa pulang ke Bangladesh tujuh tahun lalu.

    “Bagaimanapun, saya mengucapkan syukur kerana diberi kesempatan Tuhan untuk bertemu ibu,” katanya yang pulang bersendirian ke Malaysia dan meninggalkan dua anak dijaga suaminya di negara berkenaan.

    Yusnizar yang ditemui bagaimanapun enggan ditemu bual berkaitan kisah silamnya dan kini hanya ingin mengambil peluang menghabiskan masa bersama ahli keluarganya di sini.

    Menurutnya, dia mungkin akan kembali semula ke Bangladesh untuk bertemu anaknya dan dalam masa sama berharap kerajaan dapat membantunya mendapatkan semula pasport dan beberapa dokumen penting bagi memudahkan urusannya untuk pulang menetap semula di Malaysia suatu hari kelak.

    Jenazah ibunya dibawa pulang ke rumah saudaranya di Kampung Baru, Penaga dan dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam di pekarangan Masjid Permatang Rambai di sini, pada sebelah petang.



    Keratan AKHBAR SINAR hari ini....HUWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sedihnyaaa....takleh bayang betapa RINDUNYAAAA seoRang ibu pada anak yg dia kandung sembilan bulan...... yg dibesarkan dr kecik sampai ke besaq...huwaaaaaaaaaa ................

    Masa saya sampai semalam, jenazah sedang di mandikan...sikit pun KAK JA tak beganjak dr sisi matehnah.....!!!!! sambil mandikan sambil menitiskan air mata.... hanya yang mampu tatap wajah ibu yang dah KAKU......hanya doa mengiringi segalanyaa... palin sedey, time mak dia nak dikafankan.......KAK JA SEpara LEMBIK...lesu, pucat ...di wajahh tegambar 1001 kekesalan......YA ALLAH, hebatnyaa ujian kau beri pada KAK JA, sedangkan aku yang kehilangan IBU MERTUA pun meratap syahdu...ni kan pula IBU yang mengandungkan selama 9bulan......!!!!! "janji ALLAH, dalam masa 4 jam dia datang wad jengah si ibu.....selepas beberapa jam kemudian, jam 9.30 pagi bersamaan 20 APRIl...si ibu pergi buat selama-lamanyaa...PERGINYA TAK KEMBALI lagi.....pergi bersama RINDU yang tertanggung kepada si anak selaman ini..........

    yang pergi tetap PERGI...yg HIDUP teruskan PERJuangan,.......MOga MAKTEH nah ditempatkan di kalangan para SOLIHIN dan rohnya di cucri rahmat..."ALFATIHAH"

    Rahsia resEpi

    terima kasih semuaaaa....yg sudi MEMPERINGATi harI ulangTahun kelAhiran saya semalam 20.apriL genap suda 28tahun....wahhh lagik dua tahun bakal menyertai geng 30an...sat jaa masa pantas belalu.....mudah-mudahan diberi kesihatan yang baik dAN sejahtera INSYA'AALAH........


    TERIMA kasih tak terhingga pada kakneena Gojers Gonjeng, najMah, jueLiana dan adik manis WINA XOXO...sebab dedikasi satu n3 untuk saya...hoyehhhh hadiah bemakna tuh.....mekasih tau...... !!!!!!!!!!


    serius semalam pada awaLnyaaa sume bekobar-kobar, tapi dalam celah tuh dapat berita tak best..tersentot sat.....mai malam pulak sambung balikkk  kegumbiraan hari lahir..hahahahahha......
    semalam en.suami bawak saya n Budak tocang p makan-makan di SR jew.......kami betiga jaa p....sungguh sepi keadaan  semalam..keletah sofia jaa menghiburkan hati-memasin.....tp apa-apapn terima kasih EN.OP sebab bawak saya p makan kek ...saya decide amik satus lice jaaa.....satg banyak-banyak membazir plak..jadiklaa amik syarat....weLLLL bila befdayz jaa siNonim ngan kek kan...even kecikkk stILL kek ..hhehehheheeh.... alrite lah tuh....^_____________________^




    Photobucket
    RAHSIA RESEPI di SEBRANG JAYA.....





    Photobucket 
    PENyeri suasana tuh budak tocang koNtot....hehehehheehhe



    Photobucket
    Owhhh IBU yang di rai untuk HAri Lahir 20 APRIL.




    Photobucket
    sedap popia GuLung nie.....sofia banyak makan..tuh menandakan diaa SUKAA.....




    Photobucket
    KEK kecik UNTUK Befdayz Mum........ hihih




    Photobucket
    SpagHtei MeetBaLLs...... leh laaaa, tp smalam rasa dia MASAM sangt...gamaknyaa tukang buat tuh majOOk kot.....selalu dok makan Ok jaaa... ^______*








    Photobucket
    Jeng----jeng...... Befdayz Mum & kek kecik dia......satu Lilin jeww.....xleh Bubuh banyak-banyak nanti reban Kek..heheheh




    Photobucket
    Walaupun kek Kecik...saya tetap teruja....
    TERIMA KASIH EN.OP.....




    Photobucket
    smILEeeee........lilin dah di nyalakan..so pa tggg Lg..lekas tiup...sebab ada budak tuh kan dia dah tak sabaq nak KOREk kek ibu yg super comeL tuh..hihih






    Photobucket
    Ha kan betOi...dia yg konker kek..bukan Ibu okess......
    ibu dekat skit, sofia nak suap nieh.....HAAAA Amik kau, ngan sudu-sudu dia jOlok masuk mulut...
    adoi ANAK weh........memacam laa kamu nie.






    Photobucket
    OK, sofia SUAP baba plak.....baba makan ni dh laaa..bukan BEDAY baba pun kan..ehehehhh




    Photobucket
    Last skali.....sofia suap MULUT sofia sendiri.....kek tuh dia sorang jaaa.a.....kim salam untuk iBu nak mencelah..hihihi..
    budak Tocang kontot nie ada-ada jaa mlm semalam...pot.pet...pot pet....x berenti....^___^







    Wednesday, April 20, 2011

    Jamu Mata

    Semalam aktiviti budak tocang dua ni ngan mak pak dia takda kemana-mana cuma ke JUSKo perda jaaa...jalan-jalan kuaq kan sikit isik dalam poket..hehehehe..kOnon soPin  seba sikit habuan nak p PD next week.....tp at las tak bejaya..sebab budak tocaNg dua nie sungguh agresip...tak larat ibu nak ligan  diaa menapak..huwaaaa..... ibu kena pantau dia....baba sendiri soPin cari baju sec.maratOn......ibu mengiyakan dr jauh jaa.....gasaklaaa...janji ada gak pembelian dan sedekah skit uwang-uwang ke tokei jusKo..haahahaha......



    Photobucket
    nampak nie, ngan muka eksyen DIAA..rileks jaa dlaam troLi.....kita tak nampak nie, dia nampak dLLL..gedik-gedik jalan p ke arah troLi..nak nak jugak naikk......abes apa leh buat buh dia dalam tuh..terus muka kekwat......amboii kamooo.... memntangla kat umah takdak trolI....nampak jaa troLi dh cewi erk..hahah




    Photobucket
    dah sudah dalam troLi  naik kiddy cap plak.....naik hangat-hangat taik ayam ja...danlah kot tolak dia dok dalam tuh kot lerah 10 minit...pastu qeyau suh keluaqkan dia..dia plak nak tolak...heiii budak tocang dua...kalO ibu celuih naik kiddy cap nie..apa kata ibu naik soFia lak tolak.....agak-agak jalan dak..ahahahhahaha.....


    dahlaa penat dah....asyik menolak menda alah nie jaaa.....dok tak sengap..nak pilih barang pn payah....at las baba jaa sopin .....ibu kena pantau budak tocang dua nie..supaya dia tak sembunyik celah-celah kain..hihihihi... pas dh sopin skit tuh..terus nyah dr juskOo dan kami menghala ke nasik lemak di PERDA.....glurppp sedap woo nasik lemak diaa..lemak bekirm di sukai kami sekeluarga...ehehhehehehe




    Photobucket 
    muka tensen sofiaa....hihi dia ralit tengok keta lalu lalang.....ermmm lehlaa tahan 10 minit camnie..pastu kah.mula laa dia nak buat aksi sndiri.......jenuh..jenuh...



    Photobucket
    ini nasik LEMAK lauk biasa....sume kole-KolestroL>.....tp dah sedap....ngap jugak..
    xtahan dolat dengan kesedapan dia.....hihihi...



    Photobucket
    kebetOlan AFZAN freee...rojer afzan suh turun join sekaki makan-makan tambah lemak..tp afzan iman dia kuat..menten minum jaaa......cayalah dikyang......teruskan USAHA jgn makan malam..hehehehehe






    selamat ULANGTAHUn sayunk ^________^



    SELAMAT HARI ULANGTAHUN KELAHIRAN UNTUK 
    puan anida othman.....yeaaaaaaa........naik satu anak tangga...menuju puncak...^__^


    Photobucket 
    [pic ehsan pokcik gOOgle]

    Selamat hari lahir untuk Anida sayunk...hihihi...
    dh naik satu anak tangga umurnyaa......lagi dua tahun melangkah ke era 30-an...
    dan bertambah semakin dewasa....

    YA ALLAH, AKU BERSHUKUR kehadratmu YA ALLAH.....,alhamduLillah sampai arini kau berikan tubuh badan yg sihat dan makin demOOk's.... dan berikan kesihhatan yg sempurna..untuk teruskan kehidupan di bumi pinjaman mu ni yang hanya semnetara ya ALLAH....amin...
    aku berhukur pada mu ya rabbb......

    terima kasih semua sahabat handai baik jauh dekat, yg tak lopaa my befdayz arini.... AWWWW teharuuu.....
    20 APRILL  adalah ari bunga-bunga bagi saya....kalo blew arini memaNg nak HAPPy sokmo..hihihi
    tp di sebalik kegumbiraan saya meraikan hari ulang tahun kelahiran, saya dapat perkabaran yang nenda sedara dh kembali kerahmatuLLah....owhhh TUHAN..... sungguh tersentap jiwa raga..... dan apa yg pasti kini, yg pergi tetap pergi yg hidup teruskan perjuangan dan sentiasa perbaiki kelemahan diri untuk bertemu denganmu YA RABBI......
    AL-FATIHAH buat maktEH NAH...=(





    Photobucket
    BEFDAYZ mum...berkonsepkan ala-ala s.JIbeng.....






    Monday, April 18, 2011

    Belah KEk - ApriL

     pabila apriL tiba saya laah orang yang paling Gembira..hahahahahaa...kerana apa? kerana umur bakal mencecah naik satu angka..wowww..bestkan.... yang paling best bukan sendirian meningkat umur malah ada dua kawan baikk saya turut serta....hihihihii.....



    Photobucket
    SeLamat hari lahir Fariza & Zaihan ...
     [sori takdak KEK betoii yg ada PIC kek saja..hehehehehehehehheeh]








     kepada sahabt baik saya....maaf tahun ni takdaa sebrang sambutan mengejut untuk kamoo mcm tahun lepas...wahhhhhhhhhhh saDis....
    tahun nie, saya cuma bekesmpatan ucapkan SELAMAT HARI LAHIR melalui sms sahaja.....
    memang berasa tak puas laa..tp apakan daya masa dan suasana tak mengizinkan kita bersuaa makan suap-suap kek sesama kan.....yg pentin kamooo happy dan dirai oleh sanak sedar...cayalah....

    Happy Belated befdayz Fariza.... Moga ALLAH permudahkan segala URUSAN kamu
    moga merealisasikan segala impian kamu dan semoga betambah-tambah kasih sayang di samping abang sayang..chewahhhh....


    Photobucket
    PiC lama.....tahun Lepas....time ni rai fiza di pizz Hut suNway carnIvaL mall seb.jaya....



















    DAN UNTUK HARI INI  SORANG LAGIKKK SAHABAT BAIK SAYA MERAIKAN
    hari menInggkat usia....




















    HAPPY BEFDAYZ to Touuu.
    happy Befdayz To Youuuuuuuu
    haPPy Befdayz To Zaihan SayanG
    HappY befdayz To youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!

    wowwww.....UP lagi satu angkaa.....yeaaaa 
    TAHNIAH beb..still SIHAT N KUAT teruskan KEHIdupan...
    hakue doakan mOga segala Urusan "Big day" kamoo bejalan dengan lancar dan selamat semuanyaa....

    hakuuu suka beb, sebab tgk ang sekarang betambah-tambah happy dan tak semOOdy mcm duLu...ALHAMDULILLAH......tak sabaq nak tengok kamOOo naik pelamin indah MEi nanti.....yihakkkzz...



    SEKALI lagik, hakue nak ucapkan selamat Hari lahir untuk kamooo zaihan ishak....!!!!! 

    Photobucket
    Pic nie time zaihan BETUNANG.......
    rona KUNIN + ITAM.....santekk laaa kamooo auwwww






    saya SAYANG kamoo bedua...antara kamu terlalu banyak pengorbanan dan keikhlasan dalam PERSAHABATn.....hanyaa ALLAH jaa yg MAMPU jasa baik kalian...setakat dedikasi dalam bloq ni apalah sangat nak dibandingkan JASA baik kalian......tanpa kamooooo sepilaah pejalanan dunia ukhwah saya.....oh tidakkkkkkkkkkkkkkk, saya takmampo untuk semua tuh...yg pasti
    "BERTEMU KAMU KERANA ALLAH, BERPISAH JUA KERANA ALLAH"
    hanya pada DIA aku bermoHon semoga ukhwah kitaaa bekekalan abadi selamanyaa.............





    Friday, April 15, 2011

    Hajjah Jumaat

    salam semua...salam alaik di petang hari JUmaat......
    wowwwwwwww.......arini sume sihat....camna feeLin arini happy - happy kan,
    kew gUndah gUlana....eheheheheh
    owH saya arini Ok jaa sume..menten.....xdaklaa mood keLaut.....arini cam happy skit..tuh bloq ni berhupdate kalO dak tiDokk jaa...zzZZZZZZzzzzzzzzzz..ehehehhehe
    peneyegan betoi tuan ghumah nie...hek hek hek.....

    Woww..pepagi arini dh bermOOd MakAji balik mekahh...hihihihi...
    arinI berjUbah rona itam berLilit tudunG ala-ala anak arab...bukan arNaB keh.....
    tp takdaklaa cun cam anak arab nuh haa!!!!
    ni anak arab versI malaYsia..hihihihi......pipi kemBong IdOng kepek...hahahahahha

    ermmmm untuk saya setiap KALi jumaat mesti nak santek-santek, even bukanlaah saya yg waJib ke MASjid tunaikan SOlat JUmaatkan...tp mai Jumaat jaa...hati-hati jadi berbunga riang...jadik kembang setaman...takdak dah Muka mcm POttt!!!!! hihihih....
    dan selaLunyaa, jumaat memang saya akan kenankan JUBAH.... tibai jaa jubah kaler apa pn janji berjubah...hiihihi Konun fiLLL PENGHULU segaLa Hari.. ^____^

    nak-nak Plak..HARI itu daH semakIn hamPir dengan sayaa...!!! dan bertambah-tambah eksited RAIKAN diri SENDIRI.......happykan diri sendiri..sedut dalam - dalam seGala ProbLema....yg pasti saya nak hapPy dan happy ...... hihihihi..nilaa peeL saya, dengan diri sendiri pun kecoh nak rai, nak bervOuge segala...koNon Vouge cara saya laaa..... hihihihi....



    MemUlaaaa Kempiskan PIPI, sebab nak ala-ala piPI cenkong......maafLaa erk Puan
    anDa Tak bejaya kemPiskan PIPi lelama mcm nie....huhuh




    tenGok Tuh KLip rambut sofia Pun leh jadik bahan ibu melawa ...
    hihihih sori my dalIn...iBu suka sepet kamu nie..sbb cumiLL sangat ^________^




    Owh , PipI kemPis kanlah skit.......meroyan aku lihatnyaaa dh mcm Kueh pau hat rege
    seringgit dua kupang dh arrr....hhuhuhuuu
    ala-ala HAJJAH ARNIDA OTHMAN "insya'ALLAH"



    OWH YAAA dan iniLah sebenaqnyaaa....JUBAh juMaaat saya..amcm Ok dak?? sebab apa pakai itam?? sebab nak kasik nampak kecik skit..kalO pakai merah....hermmmmmmmmmm kelUpoq Lemboo tengah bendangn ueh...hihihihi






    Note~ kepada semua memeber blogger "SELAMAT BERHUJUNG MINGGU" 
    mesti wekenD ni memasin ada Plan best...
    owh baGi mak hajjah lom g mekah nie...
    cuma lepak umah jew.....
    huhuh sebab 28 ni nak g  PD...beshnyaaa.......
    so, takleh merayap selalu..
    nanti tayar keta BOtak...
    HAHAHAHAHAHHAAA

    Wednesday, April 13, 2011

    I’m Not a Girl, Not Yet a Woman



    I’m Not a Girl, Not Yet a Woman


    I’m not a girl, not yet a woman

    I used to think
    I had the answers to everything
    Mm but now I know
    That life doesn’t always go my way. yeah
    Feels like I’m caught in the middle
    That’s when I realize

    I’m not a girl
    Not yet a woman
    All I need is time
    A moment that is mine
    While I’m in between
    I’m not a girl

    There is no need to protect me
    It’s time that i
    Learned to face up to this on my own
    I’ve seen so much more than you know now
    So don’t tell me to shut my eyes

    I’m not a girl
    Not yet a woman
    All I need is time
    A moment that is mine
    While I’m in between
    I’m not a girl

    But if you look at me closely
    You will see it in my eyes
    This girl will always find her way

    I’m not a girl
    I’m not a girl don’t tell me what to believe
    Not yet a woman
    I’m just tryin’ to find the woman in me, yeah
    All I need is time
    Whoa, all I need is time...
    A moment that is mine
    ... that’s mine
    While I’m in between
    I’m not a girl
    Not yet a woman
    Not now
    All I need is time
    A moment that is mine
    While I’m in between

    I’m not a girl

    Ooooh, not yet a woman

    Monday, April 11, 2011

    so..Buzy

    huwaaaaa sibook...sIbook...ghasa nak tunggin pala ke bawak kaki naik ataih dh nie.....hehehhehehe

    sekali nak jalan tender makaiiii nak kena siap sampai tiga....=( 
    oh tuhan berikan saya kudrat yang kuat.....sebab semua nie...nak jalan Lusa.... 

    to kawan-kawan Mishhh u alLL so much.....!!!!!.
    nak bW pun takdan dah nie..wowww harini berbeza ngan ari sebLom-sebElom nie..
    hihihihih amik padan Ngan Muka kan..kalO dak menguap jaa mai keja ari-ari...
    hahahahah arini bikin kerja penUh meja...."Best Kan"

    yeaa ..yeaaa Harituh dah makin ampir......saya suNGguh teruja...hihihih.......
    tp sedey, minggu ni dok pasang nawaitu nak hupadte ari-ari tapi tak dapat.....
    ni pun sec....menyelit...publish gak n3......mood bekObar-kobar nak update itu ini...
    tp masa tak mengizinKan....terlalu terbatas..........

    ok sampai sini dL...len time kita corat-coret pepanjang bejeLa keh.....
    babai kawan-kawan...ceria-ceria selalu keh....

    to ~ ina kaki...sabaq naa nanti aku lunas kan tag ang keh......
    mekasiH beb tag nama aku jugak ^___^



    Photobucket
    yengOk-tenGok..sume nak SEGERA.......best Kan.....
    hihihihih
    (thanks pOkcik Google Bg pic nie) 

    Thursday, April 7, 2011

    KiaMaT

    Kiamat itu pasti, cuma tatau bila dan bagaima...tapi dalam ALQURAAN dh ceritakan gambaran pabila kiamat tiba........baru jap td dengan ustad haron din bg tazkirah dalam mutaiara.fm....tak termampu rasa nak behadapan ntni..betapa dahsyatnya....... nak-nak lagik, masa perarakan ke MASHAR........huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!

    nampak artikeL nie dalam FB .....terdetik di hati nak share.....NGAN memeMber semua......
    ALLAH HU AKBAR!!!!!!
    takoot..... syahdu.......... sesak nafas rasa.......
    xleh nak bayangkan mcm mana laa AKU nanti ketika di sana NANti........=(




    Gambaran Hari Kiamat


    ✐ Selepas Malaikat Israfil meniup sangkakala (bentuknya seperti tanduk besar) yang memekakkan telinga, seluruh makhluk mati kecuali Izrail & beberapa malaikat yang lain. Selepas itu, Izrail pun mencabut nyawa malaikat yang tinggal dan akhirnya nyawanya sendiri.

    ✐ Selepas semua makhluk mati, Tuhan pun berfirman mafhumnya “Kepunyaan siapakah kerajaan hari ini?” Tiada siapa yang menjawab. Lalu Dia sendiri menjawab dengan keagunganNya “Kepunyaan Allah Yang Maha Esa lagi Maha Perkasa.” Ini menunjukkan kebesaran & keagunganNya sebagai Tuhan yg Maha Kuasa lagi Maha Kekal Hidup, tidak mati.

    ✐ Selepas 40 tahun, Malaikat Israfil a.s. dihidupkan, seterusnya meniup sangkakala untuk kali ke-2, lantas seluruh makhluk hidup semula di atas bumi putih, berupa padang Mahsyar (umpama padang Arafah) yang rata tidak berbukit atau bulat seperti bumi.

    ✐ Sekelian manusia hidup melalui benih anak Adam yg disebut “Ajbuz Zanbi” yang berada di hujung tulang belakang mereka. Hiduplah manusia umpama anak pokok yang kembang membesar dari biji benih.

    ✐ Semua manusia dan jin dibangkitkan dalam keadaan telanjang dan hina. Mereka tidak rasa malu kerana pada ketika itu hati mereka sangat takut dan bimbang tentang nasib & masa depan yang akan mereka hadapi kelak.

    ✐ Lalu datanglah api yang berterbangan dengan bunyi seperti guruh yang menghalau manusia, jin dan binatang ke tempat perhimpunan besar. Bergeraklah mereka menggunakan tunggangan (bagi yang banyak amal), berjalan kaki (bagi yang kurang amalan) dan berjalan dengan muka (bagi yang banyak dosa). Ketika itu, ibu akan lupakan anak, suami akan lupakan isteri, setiap manusia sibuk memikirkan nasib mereka.

    ✐ Setelah semua makhluk dikumpulkan, matahari dan bulan dihapuskan cahayanya, lalu mereka tinggal dalam kegelapan tanpa cahaya. Berlakulah huru-hara yang amat dahsyat.

    ✐ Tiba-tiba langit yang tebal pecah dengan bunyi yang dahsyat, lalu turunlah malaikat sambil bertasbih kepada Allah SWT. Seluruh makhluk terkejut melihat saiz malaikat yang besar dan suaranya yang menakutkan.

    ✐ Kemudian matahari muncul semula dengan kepanasan yang berganda. Hingga dirasakan seakan-akan matahari berada sejengkal dari atas kepala mereka. Ulama berkata jika matahari naik di bumi seperti keadaannya naik dihari Kiamat nescaya seluruh bumi terbakar, bukit-bukau hancur dan sungai menjadi kering. Lalu mereka rasai kepanasan dan bermandikan peluh sehingga peluh mereka menjadi lautan. Timbul atau tenggelam mereka bergantung pada amalan masing-masing. Keadaan mereka berlanjutan sehingga 1000 tahun.

    ✐ Terdapat satu telaga kepunyaan Nabi Muhammad SAW bernama Al-Kausar yang mengandungi air yang hanya dapat diminum oleh orang mukmin sahaja. Orang bukan mukmin akan dihalau oleh malaikat yang menjaganya. Jika diminum airnya tidak akan haus selama-lamanya. Kolam ini berbentuk segi empat tepat sebesar satu bulan perjalanan. Bau air kolam ini lebih harum dari kasturi, warnanya lebih putih dari susu dan rasanya lebih sejuk dari embun. Ia mempunyai saluran yang mengalir dari syurga.

    ✐ Semua makhluk berada bawah cahaya matahari yang terik kecuali 7 golongan yang mendapat teduhan dari Arasy. Mereka ialah:

    ⅰ- Pemimpin yang adil.

    ⅱ- Orang muda yang taat kepada perintah Allah.

    ⅲ- Lelaki yang terikat hatinya dengan masjid.

    ⅳ- Dua orang yang bertemu kerana Allah dan berpisah kerana Allah.

    ⅴ- Lelaki yang diajak oleh wanita berzina, tetapi dia menolak dengan berkata “Aku takut pada Allah”.


    ⅵ- Lelaki yg bersedekah dengan bersembunyi (tidak diketahui orang ramai).


    ⅶ- Lelaki yang suka bersendirian mengingati Allah lalu mengalir air matanya kerana takutkan Allah.

    ✐ Oleh kerana tersangat lama menunggu di padang mahsyar, semua manusia tidak tahu berbuat apa melainkan mereka yang beriman, kemudian mereka terdengar suara “pergilah berjumpa dengan para Nabi”. Maka mereka pun pergi mencari para Nabi. Pertama sekali kumpulan manusia ini berjumpa dengan Nabi Adam tetapi usaha mereka gagal kerana Nabi Adam a.s menyatakan beliau juga ada melakukan kesalahan dengan Allah SWT. Maka kumpulan besar itu kemudiannya berjumpa Nabi Nuh a.s., Nabi Ibrahim a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Isa a.s. (semuanya memberikan sebab seperti Nabi Adam a.s.) dan akhirnya mereka berjumpa Rasullullah SAW. Jarak masa antara satu nabi dengan yang lain adalah 1000 tahun perjalanan.

    ✐ Lalu berdoalah baginda Nabi Muhammad SAW ke hadrat Allah SWT. Lalu diperkenankan doa baginda.

    ✐ Selepas itu, terdengar bunyi pukulan gendang yang kuat hingga menakutkan hati semua makhluk kerana mereka sangka azab akan turun. Lalu terbelah langit, turunlah arasy Tuhan yang dipikul oleh 8 orang malaikat yang sangat besar (besarnya sejarak perjalanan 20 ribu tahun) sambil bertasbih dengan suara yang amat kuat sehingga ‘Arasy itu tiba dibumi.

    ✐ ‘Arasy ialah jisim nurani yang amat besar berbentuk kubah (bumbung bulat) yang mempunyai 4 batang tiang yang sentiasa dipikul oleh 4 orang malaikat yang besar dan gagah. Dalam bahasa mudah ia seumpama istana yang mempunyai seribu bilik yang menempatkan jutaan malaikat di dalamnya. Ia dilingkungi embun yang menghijab cahayanya yang sangat kuat.

    ✐ Kursi iaitu jisim nurani yang terletak di hadapan Arasy yang dipikul oleh 4 orang malaikat yang sangat besar. Saiz kursi lebih kecil dari ‘Arasy umpama cincin ditengah padang . Dalam bahasa mudah ia umpama singgahsana yang terletak dihadapan istana.

    ✐ Seluruh makhluk pun menundukkan kepala kerana takut. Lalu dimulakan timbangan amal. Ketika itu berterbanganlah kitab amalan masing-masing turun dari bawah Arasy menuju ke leher pemiliknya tanpa silap dan tergantunglah ia sehingga mereka dipanggil untuk dihisab. Kitab amalan ini telah ditulis oleh malaikat Hafazhah / Raqib & ‘Atid / Kiraman Katibin.

    ✐ Manusia beratur dalam saf mengikut Nabi dan pemimpin masing- masing. Orang kafir & munafik beratur bersama pemimpin mereka yang zalim. Setiap pengikut ada tanda mereka tersendiri untuk dibezakan.

    ✐ Umat yang pertama kali dihisab adalah umat Nabi Muhammad SAW, dan amalan yang pertama kali dihisab adalah solat. Sedangkan hukum yang pertama kali diputuskan adalah perkara pertumpahan darah.

    ✐ Apabila tiba giliran seseorang hendak dihisab amalannya, malaikat akan mencabut kitab mereka lalu diserahkan, lalu pemiliknya mengambil dengan tangan kanan bagi orang mukmin dan dengan tangan kiri jika orang bukan mukmin.

    ✐ Semua makhluk akan dihisab amalan mereka menggunakan satu Neraca Timbangan. Saiznya amat besar, mempunyai satu tiang yang mempunyai lidah dan 2 daun. Daun yang bercahaya untuk menimbang pahala dan yang gelap untuk menimbang dosa.

    ✐ Acara ini disaksikan oleh Nabi Muhammad SAW dan para imam 4 mazhab untuk menyaksikan pengikut masing-masing dihisab.

    ✐ Perkara pertama yang diminta ialah Islam. Jika dia bukan Islam, maka seluruh amalan baiknya tidak ditimbang bahkan amalan buruk tetap akan ditimbang.

    ✐ Ketika dihisab, mulut manusia akan dipateri, tangan akan berkata- kata, kaki akan menjadi saksi. Tiada dolak-dalih dan hujah tipuan. Semua akan di adili oleh Allah Ta’ala dengan Maha Bijaksana.

    ✐ Setelah amalan ditimbang, mahkamah Mahsyar dibuka kepada orang ramai untuk menuntut hak masing-masing dari makhluk yang sedang dibicara sehinggalah seluruh makhluk berpuas hati dan dibenarkannya menyeberangi titian sirat.

    ✐ Syafaat Nabi Muhammad SAW di akhirat :

    ⅰ- Meringankan penderitaan makhluk di Padang Mahsyar dengan mempercepatkan hisab.

    ⅱ- Memasukkan manusia ke dalam syurga tanpa hisab.

    ⅲ- Mengeluarkan manusia yang mempunyai iman sebesar zarah dari neraka.

    (Semua syafaat ini tertakluk kepada keizinan Allah SWT.)

    ✐ Para nabi dan rasul serta golongan khawas juga diberikan izin oleh Tuhan untuk memberi syafaat kepada para pengikut mereka. Mereka ini berjumlah 70 000. Setiap seorang dari mereka akan mensyafaatkan 70 000 orang yang lain.

    ✐ Setelah berjaya dihisab, manusia akan mula berjalan menuju syurga melintasi jambatan sirat. Siratul Mustaqim ialah jambatan (titian) yang terbentang dibawahnya neraka. Lebar jambatan ini adalah seperti sehelai rambut yang dibelah tujuh dan ia lebih tajam dari mata pedang. Bagi orang mukmin ia akan dilebarkan dan dimudahkan menyeberanginya.

    ✐ Fudhail bin Iyadh berkata perjalanan di Sirat memakan masa 15000 tahun. 5000 tahun menaik, 5000 tahun mendatar dan 5000 tahun menurun. Ada makhluk yang melintasinya seperti kilat, seperti angin, menunggang binatang korban dan berjalan kaki. Ada yang tidak dapat melepasinya disebabkan api neraka sentiasa menarik kaki mereka, lalu mereka jatuh ke dalamnya.

    ✐ Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu. Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


    Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.

    ☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah SAW: ❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞ Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :


    ① Sedekah/amal jariahnya.
    ② Doa anak²nya yang soleh.
    ③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.


    sumber: Amar Sufi



    **Pesanan : Belajarlah menghabiskan pembacaan sehingga titik akhir. Itu ciri manusia berguna. 

    Wednesday, April 6, 2011

    Patah hati.

    seLamat behari rabOOo semua......
    salam alaik.....

    hermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ~ hela nafas panjang...... 
    keluUu kedu lidah tatau nak cakap gu mana.....

    saya risaukan adik saya sorang nie..mana dia p mengHilangkan DIRI..kenapa dia betindak sampai mcm nie sekali....[sambei tulih, sambei kesat ayaq mata] soB..soB..soB..... napa nie, sapa bagik kamu kusut sampai mcm nie sekali...pesbuk offline, bloq pun yg Invititon emel jaa blew baca....henPon pn katopp..
    uittt marah sUngguh nie......
    lagik betambah sedey...

    lately fiLL ni BERASA jugak..Kalo dl camna sibuk pun insan-insan tersyg nie ada gak singgah sini...tp kelewatan ni dh mcm xdak......pelIk tapi benaq.....OWh saya dh ada buat salaH ka??? maafkan saya semua...ya saya akui saya manusia tak sempurna penuh ngan silap dan salah......kalO ya pun bukan saya tak salah tapi.........KENAPA??KENAPA?? perlukah SAYA terus menerus memENDAM rasa.... kalO dl leh gelak tawa sama-sama,laa dh mcm pudaq..mcm hambar....

    hati kecik terus memberontak...rasa cam nak pecah dibuatnya....
    SEANDAINyaa UKHWAH antara kita takat nie jaaa..OK FIND, saya redha..apakan daya......
    tiba saat waktu dan ketika...
    yg BERTEMU PASTI BERPISAH..YG hidUP pastI MATI.....




    khas Buatmu "KAWAN"

    kawan...
    nak sebut memang mudah
    tapi hakikatnya
    nak cari kawan sejati punya la payah..

    kawan..
    bila tak ada kita cari
    tapi bila dia di depan mata kita tak hargai.

    bila kawan berjanji kita nak dia tepati..
    terlewat seminit muncung kita panjang sedepa
    alasan kawan langsung tak nak dengar
    tapi kalo kita yang tak tepati
    manisnya bibir menuturkan maaf..

    bila kita ada masalah kawan setia di sisi..
    bukan setakat nasihat malah wang ringgit pun sanggup bagi
    waktu tu kita rasa dia la sahabat sehidup semati..
    tapi bila kawan dihimpit masalah
    kita biarkan dia menangis sendiri
    jangankan mendekati, bertanya khabar jauh sekali

    bila kita perlukan pertolongan kawan disisi sedia membantu
    berat sama dipikul ringan sama dijinjing
    tak pernah sekali pun dia merungut
    tapi bila kawan meminta sedikit kudrat kita
    tak habis-habis cerita kita jual
    kononnya kawan menyusahkan kita

    kawan simpan semua rahsia kita
    kalo kita buat salah,kawan rela terima hukuman
    tapi bila kawan tersilap langkah
    laju mulut kita menabur cerita
    kononnya kawan punya angkara
    tak layak berkawan dengan kita
    walaupun hakikatnya kita turut sama melakukan

    waktu kita susah kita cari kawan
    kita mengeluh bila kita tak ada kawan
    kita menangis bila kita ditakdirkan bersendirian
    tapi...
    kita tak pernah nak hargai nilai sebuah persahabatan
    kita tak tahu nak balas budi kawan biarpun bukan itu yang diharapkan kawan

    kawan selalu memberi
    kawan tak minta dibalas
    tapi
    sebagai kawan kita kena la beringat
    bukan wang ringgit yang kawan dambakan
    bukan kudrat tenaga yang kawan tagihkan
    tapi
    secebis kejujuran dan secarik kasih sayang yang dipertaruhkan








    AMPUN MAAF untuk semu........
    sekiranya tutur kata, 
    coretan saya ada yg tak kena...
    yg pasti saya hanya insan biasa...





    Tuesday, April 5, 2011

    SeN

    AlhamduLillah..........di awal pagi dapat rezeki....
    yahOOOO lompat girang....hahahhahahaha

    TERIMA KASIH NUFFNANG......
    sekepIng cheque dr nUff selamat tiba di tangan saya....ni yg buat sayang nak KatOp blog ni..
    sebab masyoOOK kan.....ehehehehe.....
    takla banyak mana.....tapi lepas laa nak belI sebijik KEK cap SR....hehehhehehe...
    so, kek befdayz soK ni nUFF spOnser laa kiranyaa...hehhehehe..soKa..soKa......
    tepOk tangan untuk diri sendiri...kerana dh leh berangan nak beli kek Perisa apa.....kah.....kah..kah....

    Thanks jugak kat suma geng Blogger yang banyak  bantu bLog sederhana saya nieh.....ampa up trafikk bloq saya bagi naik... alhamduLillah, shukur sangat dapat memeber bLogger yg best-best nie.....
    sambei tuh rerajin Klik Iklan yg terpapar kat bLoq nie...
    .best laa rezeki di bulan apRiL....=)))) 

    kiranya ni kali kedua dapat cheque dari NUffnang..... yg petama dl skadar lepas beli beG diappers kat sofia jaa...owh yang kali ke dua ni uPP skit...lepas nak beli kek sebijik cap SR.....bestkan sambei blogging sambei dapat sen...
    dan sambei bekenalan satOoo malaYsia.....dan bekOngsi iDea.=))) 


    Monday, April 4, 2011

    zEroO...

    Haii semua..... 

    dh tengah ari kan....serius arini memang mood gheja tebenam dalam Lumpoq....
    Tuan besaq pun cam tau-tau jaa...huhuhu dia dah PooLang...
    saya jaa masih ngadap dindin dalam opis nie....
    rasa nak qeyau gulin-gulin, nak lena, dan nak mcm-mcm laa...
    ini mungkin sebab tak sihat sama kot...
    tuh Mood tebenam dalam Lumpoq.... tekak peritt, kepala mIgrain, idung suMbat...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    tak larat nak langgah ayaq masak dah...setengah botoi dah cheq bedai nie....
    ulang p jMpak EN>TAN toksah habaq laa ka....huhuhuhu.... 
    arini memang "SENAYAN BLUES" kalO ikut ati takdak moOD nie nak lekaih jaaa wekend plak....leh rehat-rehat Gulin gantang depan Tibi....=) hehehehehhe  gilOOo kentang nak masa pUtaq lajooo..
    hadoiiii laaa ibu sofia nie..merenG ke hapa...!!!! 

    Thank's tuan besaq sebab beredar awai....mcm tau-tau jaa mood saya memang zEro..... 
    pakai lawa camna pun  memang tak leh selamat dah........huhuhu...nak balik ghumah nak tidok...ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz pastu makan, pastuh lena balik...
    serius keletihan yang memuncak...
    kepala memsuin mcm naik helIkoptar.....
    tak sabaq nak tgggg jam 5 nak POolang..nak rehat...
    makLOmlaa di bulan apriL segala aktiviti berpeleseran diBekUkan.....huhuhuhhu....



    tetiba,,,tekak teringin nak makan Pizzz Hutt......hoyehhhhh mana nak carik area pala bataih nieh...haa punggah....tUnggu laa sat wahai napsu.,petang sat-g laa p makan..takkan gedik-gedik nak makan laaa juGak... hadeiiii......lagi plak, perot kamoO tuh kan ada Tiny doTt pun......=(

    hujung

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    Cinta HaLaL

    Daisypath Anniversary tickers

    KakaK

    Lilypie Kids Birthday tickers

    KaknGAH

    Lilypie Kids Birthday tickers

    Adik Baby

    Lilypie First Birthday tickers

    BekhidmaT

    Daisypath Anniversary tickers

    Mama Sntiasa Di Hati

    Lilypie Angel and Memorial tickers
     

    Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design