Wednesday, April 6, 2011

Patah hati.

seLamat behari rabOOo semua......
salam alaik.....

hermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ~ hela nafas panjang...... 
keluUu kedu lidah tatau nak cakap gu mana.....

saya risaukan adik saya sorang nie..mana dia p mengHilangkan DIRI..kenapa dia betindak sampai mcm nie sekali....[sambei tulih, sambei kesat ayaq mata] soB..soB..soB..... napa nie, sapa bagik kamu kusut sampai mcm nie sekali...pesbuk offline, bloq pun yg Invititon emel jaa blew baca....henPon pn katopp..
uittt marah sUngguh nie......
lagik betambah sedey...

lately fiLL ni BERASA jugak..Kalo dl camna sibuk pun insan-insan tersyg nie ada gak singgah sini...tp kelewatan ni dh mcm xdak......pelIk tapi benaq.....OWh saya dh ada buat salaH ka??? maafkan saya semua...ya saya akui saya manusia tak sempurna penuh ngan silap dan salah......kalO ya pun bukan saya tak salah tapi.........KENAPA??KENAPA?? perlukah SAYA terus menerus memENDAM rasa.... kalO dl leh gelak tawa sama-sama,laa dh mcm pudaq..mcm hambar....

hati kecik terus memberontak...rasa cam nak pecah dibuatnya....
SEANDAINyaa UKHWAH antara kita takat nie jaaa..OK FIND, saya redha..apakan daya......
tiba saat waktu dan ketika...
yg BERTEMU PASTI BERPISAH..YG hidUP pastI MATI.....




khas Buatmu "KAWAN"

kawan...
nak sebut memang mudah
tapi hakikatnya
nak cari kawan sejati punya la payah..

kawan..
bila tak ada kita cari
tapi bila dia di depan mata kita tak hargai.

bila kawan berjanji kita nak dia tepati..
terlewat seminit muncung kita panjang sedepa
alasan kawan langsung tak nak dengar
tapi kalo kita yang tak tepati
manisnya bibir menuturkan maaf..

bila kita ada masalah kawan setia di sisi..
bukan setakat nasihat malah wang ringgit pun sanggup bagi
waktu tu kita rasa dia la sahabat sehidup semati..
tapi bila kawan dihimpit masalah
kita biarkan dia menangis sendiri
jangankan mendekati, bertanya khabar jauh sekali

bila kita perlukan pertolongan kawan disisi sedia membantu
berat sama dipikul ringan sama dijinjing
tak pernah sekali pun dia merungut
tapi bila kawan meminta sedikit kudrat kita
tak habis-habis cerita kita jual
kononnya kawan menyusahkan kita

kawan simpan semua rahsia kita
kalo kita buat salah,kawan rela terima hukuman
tapi bila kawan tersilap langkah
laju mulut kita menabur cerita
kononnya kawan punya angkara
tak layak berkawan dengan kita
walaupun hakikatnya kita turut sama melakukan

waktu kita susah kita cari kawan
kita mengeluh bila kita tak ada kawan
kita menangis bila kita ditakdirkan bersendirian
tapi...
kita tak pernah nak hargai nilai sebuah persahabatan
kita tak tahu nak balas budi kawan biarpun bukan itu yang diharapkan kawan

kawan selalu memberi
kawan tak minta dibalas
tapi
sebagai kawan kita kena la beringat
bukan wang ringgit yang kawan dambakan
bukan kudrat tenaga yang kawan tagihkan
tapi
secebis kejujuran dan secarik kasih sayang yang dipertaruhkan








AMPUN MAAF untuk semu........
sekiranya tutur kata, 
coretan saya ada yg tak kena...
yg pasti saya hanya insan biasa...





12 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

etiey.com© said...

alahai.. nape nok wey? sendu hati. tenangkan hati... jangan fikir mokan-mokan.

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

mungkin kawan tue ada alasan yang tersendiri kot....apa pun harapnya semua akan menjadi pulih cam biasa..bagi masa kat kawan tuk menyendiri mencari kenapa dan mengapa....dun sad2 k...apapun kita tetap kawan sampai bila2...jangan lupa jumpa akak minggu nie taw...klu x..akak lak majuk...lalalalala :P

lady XOXO said...

akak.. mgkin dia ada hal kot.. ada per2 kot.. naper akak??? jgn cedeh.. akak petang ni camner

InaAchik said...

jgn ikut kata hati dan emosi yg beremosi...
nanti jiwa sakit... hati merana...
try to make it easy...

terkadang kawan itu ibarat bintang... tak kelihatan tapi ia tetap ada...

munna said...

sabarlah nida... mungkin dia pun ada masalah kot....cool aje ye

Marsha~ said...

patahlah hati...
membawa derita..
merajuk lah diri
merajuk diri
tak tentu haluan...

teringat plak lagu yg exbf sy nyanyi bila dia majok.. akekekekeke

ratusiput said...

takpe nida bg dia skit masa...tgk camne...kalau dh jd cam akak..mmg terang2 dia buang...hat tu yg mmg kena let go je la...

Dee said...

alahai..sedihnya nida..awat ni..jgn sedih2 ok..biaq pi lah kt dia..sok2 oklah tu kot..

MiYOKO SuKi said...

sy kenalkah org itu???

smtime, kite perlu berikan masa utk diri sendiri..smtimes, kite perlu menyendiri n be alone....

kadang2, bile kite kesorangan, mcm2 yg bole kite pkkan...dan, maybe tu suatu cara utk tenangkan pikiran....

so, byk2 sabr lah ye...

"kawan" itu takkan ke mana...da elok nnti, die akan muncul kembali.. :)

Tokida Shuji said...

ada aih kawan2 mai singgah sini... ;)

zati embong said...

mungkin diorg busy kot dear.bukan sengajat xnk singgah.hihi.think positive k.

Shu Shinju said...

alahai.... dah ok ke kawan kak nida tu... dia stress sgt gamaknya.... huhu..

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design