Saturday, May 28, 2011

=(

yang mana keja arini mesti dah balik kan.....tp aku blom balik lagik......
masih dok depan pc...ngadap keja...yg betimbun..sume nak kena siap...!!!
jasad ni la nak siapkan repot, jasad nie lah nak runner dan jasad nie laa nak beremosi menanguung rindu yang tak tertahan dengan MAMA.......

kekadang aku CEKAL, TABAH, akur dengan ketentuan ILAHI...tp kekadang aku tewasssss
aku tatau sampai bila nak mcm nieh.....ya aku tau MAMA pegi takkan mai balik dah kat aku...plzz laa nida, kamu kena hadapi kenyataan perit nieh!!!! tp aku nak mama.....nak sangat mama....aku rindu mama....
takdak daya dah,...... sampai bila aku nak mcm nieh...cammon nida...bangun teruskan perjalanan yg beduri nieh.....

pertama kali aku menghadapai saaat getir sebegini..perkara yang aku cukuppp takott nak hadapi..kehilangan MAMA..tp arini aku dah lalui aku dah hadapi...YA ALLAH memang sukar, memang perit...... MAMA yang terlalu banyak bekorban untuk aku...terlalu banyak jasa dia pada aku.....belom sempat aku dakap mama kuat-kuat mama dah pegi tinggai kan aku.....

setiap sudut tebayang wajah mama, liok lentong badan mama....suara mama...mana mUNGKIN semudah tuh aku NAK ranapkan MEori yang terlalu sedeih nieh.... ari=ari berendam ayaq mata.........
aku terlalu sayangkan MAMA...ini lah hakibatnya....aku sukar nak lepaskan MAMA pegi...terlalu sukar.....

Mama...mama..mama......bapak makin layu..makin sendu..kami adik beradik dah tak tahu nak buat apa dengan dia.....sampaikan dia tepaksa amik ubat tido untuk lelapkan mata dia.....bapak cakap tak smudah tuh nak luputkan memori 30thn bersama mama.......mama,mama bangunlaa...mailaaa ziarah kami kat umah nieh..maila mama....kami rindu mama.....mama, menjelma lah dalam mimpi liza...liza nak dakap mama......

ya ALLAH, sesungguhnya UJIAN yang kau berikan buat HAMBAMU ini terlalu sukar untuk di mengertikan!!!!!!!!!!!!!! punya harta juta-juta sekalipun...MAMA takkan muncul kembali........pegilah bejalan hingga hujung DUnia sekalipun, MAMA yang mengandungkan aku sembilan bulan sepuluh hari takkan kembali lagik...mama pergi mengadap ILAHI.....untuk selamanya......

teruskan beribadah, perkuatkan lagik iMAN dan tAQwa..supaya di sana nanti mudah bertemu mama.......

bila dah rasa tak dak MAMA nie......mulut ni tak berenti pesan pada yang MASIH ada MAMA,mak, ibu......teruskan lah MENYAYANGI mama,mak,ibu..kalian..hargai sepenuh hati....
belailah mereka penuh kasih sayang.
tapi,pabila perginya BUNDA kesayangan mengadap ilahi dah tak beerti segalanya...........pabila dah keras kaku baru nak meratap, baru nak pelok cium dah takdak GUNA.....!!!!!!!!!!!!!

mama didik kami adik beradik..dr kecik sampai ke dewasa nie.nak pegi mana mesti pelok cium mama....tp skerang dh takda sume tuh.....hanya tangan bapak jewlaaa untuk di salam dan memohon restu segala..........

Friday, May 27, 2011

TerasIng

Kegelisahan didalam kedinginan,meniti sepi keseorangan.sendu mengiringi perpisahan,ruang yg luas kini bgerak bebas namun keupayaanku t.batas,menjadi debu beterbangan tersekat nafasku kabur pandangan mata kerna kehilanganmu!!!!

mengapakah terus mengharap menanti walau cukup ku sedari kau TAKKAN KEMBALI  
pemergianmu mengisi permintaan 
biarpun dikau masih ku perlukan,
jika dikata kini terasing nyata....
.aku yg kehilangan....!!!!!!!!!

AL-FATIHAH buat MAMA...

Photobucket 
Mama, percayalah....................
BAPA' sangat-sangat-sangat merindui mama, sehingga hari ini..
bapak masih menangis keseorangan....dia sunyi tanpa MAMA...!!!!!!!!!!

Thursday, May 26, 2011

mawar putih

salam sume......dengan nada tersekat-sekat gagah jugak....... atur jari-jemari berceloteh di bloq usang nieh...
kenapa ini sume terjadi kepada saya...dan kenapa terlalu pantas MAMA pergi tinggai saya dan sofia tanpa sebranag pesan...

owh mama........liza dah tak bolew tipu perasaan rindu nie......liza lesu mama..mamatiada di sisi liza...liza tak kuat dah mama......tembok kekuatan liza makin rapuh...di mana saja nampak kenangan ngan mama..liza rindu mama... bila liza baca n3 ekah tadi..liza mcm nak putaq masa....liza nak dukong mama buat kali terakhir..pelok mama erat-erat.....sebab liza tau sakitnya sakaratul maut.......!!!! tp mama seorang yang hebat dan kuat..hingga di saat akhir waktu mam berjuang habis-habisan....YA ALLAH hebatnyaaaa kamo mama.....



Photobucket
(Pic las yg saya ada seblom mama tinggai kami semua, kami sambut hari ibu)

mama, perjalanan hidup nie dah sepi tanpa mama........ perginya mama, bekecamok emosi kami anak-beranak..nak-nak lagik bapak...liza simpati tengok dia....dia memang terlalu sedey..dan semakin kurus...... dia sanggup IKUT MAMA...sebab dia tak tertanggung rindu katanya.....kami adik beradik hanya mampu mendiam kan diri..dan jauh kan diri dr bapak untuk titiskan air mata........tak sanggup lihat dia..
begitu jugak si kecik mata bulat tuh....dia cari-carik TOKMA....... selepas mama pegi tinggai DIa, susut badan dia mendadak turun.....sekrang kalo dukung dia....tak berasa apa...perot yg dl kembong mcm ikan buntal la nie nipis bak playwood.....mama, dia rinDU TERsanagt-sangat dengan mama.....kami letak kan dia dalam VAN sEkOlah  mama.....tak bekelip mata dia mandang TEMPAT driver.....tempat yg selalu mama duduk!!!

ya ALLAH sayu nya hati nie.........mama, moga AMAN di sana..insya'allah kami anak-anak mama disini tak putus kirim kan DOOA.......mama, kami takda bekai apa dah nak hantaq ke mama melainkan DOA.......!!!!

OWH MAMA...OWHHH MAMAMA...hati ku sepi...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wednesday, May 25, 2011

Perginya Tak kemBaLi

Makngah pesan....bila dah takdak mama nie dah takda DINDIN TEGUH nak pertahan kan kami adik beradik....jagalah diri baik-baik.....sambei memberi pesan sambei ayaq mata jernih bertaburan dia pipi...makngah pesan, jgn lupa sedekah mama banyak-banyak doa......insya'allah makngah....!! ha'ah sapa lalui UJIAN ni...sapa tahulaa penderitaanya......


HARGAILA ibu, mak, mama, ummi selagi bernafas dan bernyawa...KUCUPLAA dahi..pelok lah mereka sekuat hati.......jangan maLu dan segan...!!!!!!! bahagiakan hati mereka walaupun hati sendiri terluka... 


sebab bila dah takda......MASHA ALLAH gelap gelita dunia......sunyi sepi pejalanan hidup nie......ya saya tak nafi saya memang closed ngan mama..apa saja MAMA.....awal pagi celik mata dah DOK panggEi MAMA..MAMA....
tp pas mama p nie....saya dah tak bekesempatan nak panggei mama...dah takda PIPI saya nak kucup......dah takda tempat MENGADU....tempat nak luah isik dalam perut nie......tempat nak share suka duka.....hanya yang tinggai....bapak yang saya cukup sayang....dan SUAMI yang saya KAGUMI.......serta adik-adik yang saya kasihi beserta anakkanda yg comel......ya ALLAH......berikan hamba mu ini KEKUATAN untuk menjadi TABAH seperti MAMA...........tak penah kenal erti putus asa...dan sentiasa berusaha merubah ke arah kebaikan...

Photobucket




mama selalu pesan......RAJIN-RAJIN mengaji AL-QURAAN....jangan suka buruk sangka ngan manusia lain, sentiasala bersedekah, sentiasalah senyum walupun kekadang senyuman tuh terlalu pahit....

mama pesan jugak AMANAHlah ngan WANG RINGGIT.......tepati MASA....... rajin tunaikan SOLAT LIMA WAKTU dan tak lokek berkongsi tenaga dengan masyarakat sekeliling......owh MAMA, baru kini ku mengerti bagaima rasa HILANGNYAAA permata seri hati saya......kelu, sepi sebuah perjalanan hidup.......mama, LIZA rindu mama...rindu yang tak terucap....rindu tak bertepian...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mama, seandainya LEPAS ni saya mengandong dan bersalin lagi dah takdak LAYANAN istimewa yang mama berikan mcm tempoh hari..........!!!!mama, BATin ni menjerit.........batin nie tersiksa.....mama LIZA rindu mama....LIZA sayang MAMA........!!!!!!!!!!!!mama terima kasih sebab DIDIK kami adik beradik MENGENAL ALLAH........!!!!! didik kami dalam landasan yang ALLAH SYARIATkan..... terlaksana suda tugas mama....moga mama di sana mudah dalam setiap perjalanan......ya mama, satu hari nanti liza pun bakal pegi ke PERKAMPUNGAN ABADI bersama mama............... berQIAM tangan diam seribu bahasa..hanya yang di bawa TIGA PERKARA....

1 . Sedekah jariah
2. doa anak-anak yang soleH dan Solehah
3. iLmu yang bermanfaat.......

setiap yang terjadi TERSELIT BERIBU HIKMAH.....!!!! INSAf pabila tengok kematian menyapa dalam rumah agam dan yang pergi insan yang paling ku sayangi......!!!!!!
demi adik-adik, demi suami dan anak dan demi BAPAK terchinta...
liza kuatkan hati, tabahkan diri teruskan perjalanan ni walaupun sememangnyaa liza LEMAH ma..lemah sangat...sebab MAIN POWER liza tiada di sisi........ tapi demi MAMA...liza kayuh pelan=pelan......
beraksi mcm mama lakukan pada kami selamani....liza akan jadik yang terbaik untuk sume yang berada di sekeliling liza...LIZA idamkan sebuah kematian yang cukup INDAH seperti mama.....MUDAHnyaaa pergi menyahit ilahi...tanpa sempat kami anak beranak bela mama berbulan-bulan.....!!!!!!!

RAMADHAN bakal menjelma...........kalo sebelom-sebelom nie mama sibuk betadarus sibuk pikir nak berbuka makan apa besama anak beranak...tp RAMDHAN tahun nie...
kami sepi tanpa mama........dah tak seceria seperti ramdhan sebelom-sebelom nie.......
dan yang paling pasti raya ni  SUNYI....SEPI...sebab dah takdak CELOTEH dr mama......
takdak renDang dr ayaq tangan mama....dah takdak TANGAN N PIPI untuk di kucup...
dan sekujur tubuh untuk di peluk erat...........masyaALLAH.............ya allah

selgai hayat di kandung badan buatlah yang terbaikkkk demi masa depan di sana nanti......................

dan ingat wahai anak-anak mama...:- walaupaun mama dah pegi tinggai kita sume...tp mama bolew tahu apa yang kita buat baik BURUK @ BAIKKK di dunia nie...kalO PERKARA baik yang anak-anak mama buat..TERSENYUM dan damailah mama di sana...tp jika perkara MUNGKAR yang kita buat di dunia nie.....kasihanilah ARWAH di sana..meratap syahdu............oleh itu, ayuh anak-anak mama kita perhebatkan lagi melaksanakan perkara-perkara yang baik!!!! kita teruskan DELIGASI mama yang sepanjang hayat dia lakukan sebelum nie...paling utama tak LOKEK BERSEDEKAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






Abadi di sana

Salam alaik semua..........sihat-sihat belaka ka...FOLOWER's n silEnt readers..... ???
alhamduLillah saya di sini sihat alhamduLillah walaupun jiwa ni kosong dan sepi........

sepinya sebuah pejalanan saya sebagai anak tanpa MAMA dan MAK MERTUA.... !!!! 
perginya mama saya ke negeri abadi dengan selamatnya tanggal 
15Mei 2011 bersamaaan 11 JamadiLakhir pada jam 9.00 pagi
di hosPital Pakar Metro, Sungai petani......
ALFATIHAHH buat BONDA ZAINAB EMBOK.....



Photobucket


terlalu pantas sume ni terjadi.....sekelip mata saya kehilangan MAMA..kehilangan buah hati pengarang jantong saya... cukupla bulan Februari tempoh hari,...air mata ni tak kerin membasahi PIpi...kini di bulan mei  KEMATIAN menyapa kembaLi...kali ni MAMA tersayang mama yang kandoNg aku selama sembilan bulan sepuluh hari pergi MENGADAP ilahi selama-lamanya........LULUH hati ni jangan cakaplaah...tapi siapa aku nak lawan takdir, andai kata pos motem blew menghidupkan mama kembali..ya aku memang nak sangat..sebab TERLALu pantas mama pergi...belom sempat tinggal pesan apa-apa untuk aku dan adik-adik...mama MUDAHNYAA di saat sakaratUlmaut menghampiri mu....

mama, liza tau pas nie dah takblew nak dengaq  beletiaq, nak masak sedap-sedap kat kami..pasni dah tak merasa nasik ayam ayaq tangan mama.....mama, liza rindu wajah manis mama..liza rindu semangat kental mama membesarkan kami adik beradik... mama, u are super MOm...even sakit tetap pulaih sterang van ngan cekal sekali..mama berbakti pada masyarakat sampai hujung nyawa.......!!!!

orang baik=baik....memang akan di rindui, di kenangan sampai bila-bila...hari-hari dan setiap masa....di bibir nie asyik menyebut nama, jasa bakti dan perbuatan yg sepanjang arwah lakukan.....
rumah agam mama sepi tanpa MAMA yang ceria dan rajin!!!!...tp mama, kami anak-anak takkan biarkan rumah tuh terus kesepian...kami adik beradik akan buat yang terbaik demi MAMA...terlalu banyak jasa mama dalam umah agam tuh...tak ternilai ngan $$$.....sob...sob...sob.....sepanjang mama dah p nie, suasana sepi sentiasa menyelubngi di mana saja.........nak-nak lg tgk van sekOlah yang banyak bebakti kat anak-anak didik sekolah.....perginya makcik INA tiada peganti.........

takdapat nak bayang n ucap betapa ramainya tetamu yg hadir beri penghormatan terakhir buat ARWAH MAMA........mana yang dtg ziarah mama..pasti tersenyum dan air mata jernih membasahi pipi..... nampak mama mcm tido ja.....ramai yang tak percaya dengan pemergian mama..sebabnya terllau pantas.......!!!!!!! 
owh mama, hebatnya penangan mama kepada insan di sekeliling mama....mama pergi ramai yang meratap kesunyian dan kesepian.....ALLAH HU AKBAR....!!!!!! 

TAPI, liza sebagai anak mama...liza redha ...liza akur dengan sebuah perjanjian...SETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN.......mama pergi dengan tenang sekali.........mama, abadilah mama di sana....liza di sini tak penah putus kirimkan DOA buat mama...pabila ku kenangkan mu...wahai mama tersayang akan ku hadiahkan sekalung doa....buat penenam kau di sana....

ALFATIHAHHH buat BONDA ZAINAB EMBOK........

Saturday, May 14, 2011

Rezeki BuLan Mei

salam besiaran setelah dua hari di beri cuti oleh pihak blogger....mekasih Pihak Blogger sebab bg cutis...sebab tak leh BW..takleh nak mengomen..mandang jaaaaa artikel tanpa sbrg komen ..hahahahahhahah

sebenaqnyaa n3 ni keluaq kamis rituh dahlagi....tengah rancak hupdate tetiba leh plak pihak admin p katop suis....tebantot jadiknya..huhuhuh

ok untuk itu saya nak habaq  
dah tau keputusannya..alhamduLillah peMenang itu adalah saya......fhewwwwwwwwwwwww nak runtuh jantOng dah rasa..pabila saya dapat tau saya menang..eh ..eh..... 
SHUKUR PADA ALLAH..dan-dan mcm nak baca artikel ala-ala artis malam ABP..
hahahahahahah gilasss laaa mak sofia neh.... 

Photobucket
Ni nak tunjuk bukti, saya lah ORANG yg MENANg tuh..nampak dak muka sengai 
di situh..hahahaha 








Pihak jH mintak gambaq sebelom amal JH dan selapas amik JH.. ha ni dia keputusan... 
nak habaq amik JH wajah memang beseri...
tp jgn KOMpare tang badan..badan saya mempunyai lemak yg sangat degil..
so dia payah skit nak nyah....!!! 
even telan akaq seruntun pun still debab mcm nie....tp kalo bab seri wajah....JH TERBAIK. 
sapa amal sapa tau lah hasiL dia...kena cuba sndiri baru leh kOndem @ thumb Up eheheh 
dan tak payah laaa tiap bulan nak p mandi bunga  wak naik seri wajah..ehehehehehhe....

tak sangka REZEKI saya dapat nieh..aLhamduLillah sangat....shukur pada ALLAH. 


terima kasih kat PIHak JH sebab mempercayai saya dan memberi kemenangan ni kat saya walaupun ada lagik yang len-len chantik... 
mekasih jugak kat sume PENGUNDI "LIKE" di pic saya sebab support hOOT punya...wallah..
tak temampu nak balasnyaa....... 
kemenangan di share dengan sume..kalO sapa beminat nak tau pasai JH meh PM saya...
takpa tanpa segan silu saya peturun iLmu..ecececeeh mcm banyak sngt pengalamannya.......
even br amik 3 bulan..ngeh..ngeh..ngeh....

wanita mana tak mau CHANTIK ??? habaq mai sat............................ 
KALO dh nama wanita nie, sume nak chantik..sume nak begaya..
temasuk lah saya......hahahahaha...!!!!!




 JH ~ JUS HAYAT = TERBAIKKKKKKKKKKKKK....... 







Photobucket 
 kot kalo ada kata saya men tepooo...oh no..no...dua-dua pic ni tanpa di edit!!!! 
cuma pas dh memang tuh br laah saya edit bubh siput vavi ngan rerama kat pic tesebut..ngeh..ngeh........^____^ 
sebelOm dan selepas
pipi mOnteL bak pow..takyah nak pertikaikan lagik..yg tuh memang dh asLi....huhuhuhu.... 

Wednesday, May 11, 2011

abes Suda

hampa jangan muntah ijau kunin nah....ok ni las n3 stori pasai beday party tempohari...sebab apa las..ha nampak dak sume dok dalam gheta dah stat melambai...so bila melambai tanda perpisahan kan..soB..soB...rasa tak puaih laaa gedikzz arituh....takpalaa lagik pn pas pasrty tuh suume ada agenda memasinkan..xpa, saya cuba dalam masa 2@3 ari seblm titin berangkat terbang..las jmpak dok semeja..dak pun dok besila...ramai-ramai baca doa makan besama keh...insya'ALLAH....^_________^


Photobucket
Ratu Peace @ keAmanan dialah WINA pipi apLE...adik dia enSemlah.....






Photobucket

KapEL Tonang-tOnangan hat Hoot, dh lambai-lambai..en.tunangpn dh fokus bukak pintu gheta sebab nak p ke tempat len plak..ehehhehehe


Photobucket

babai sume...
."ANDAI ADA SUMUR DI LADANG, BoLEH saya MENUmpang MANDI, anda aDa uMUQ yang panjang pasni kita jmpak lagi na"










kami dua famili terus gerak ke JUSKO perda, sebab en>suami saya nak habiskan Voucher yg banyak tuh..woww sopin sunguhlaa saya yihakk.. famiLi jue folow skalii...katanya lama tak p situk..ayuh yunk kita p sana.....
wina pn mai join gak, sebab dia nak p lepas gian main game....hahahahah wina..wiNa...






Photobucket
Papa & irfan....
sorilaa sume, irfan dah tak pandang kamera sebab nampak playpain kat sana nun dah haa papa weh..



Photobucket
yang si ibu asyik belekkamera Godang nie..sebab dalam tuh dok ada sweet mOment kat pizza hut...
andai dapat unoDoq masa nak jaa putaq balik..dok reramai cam tD


Photobucket
lah tak abeh-abeh belek..daH laa tuh ..... khusyuk belek setiap pic...ehheheheheh
sib bek wina tak kena kan caj apa-apa ..kalo dak jenuh..sebab lama gak membeleknyya...=)



dan lass skali perot mintak di isisk....alang-alang jue famili ada seberang.kami ajak p makan nasik ketam..kat juru..yuhuuuuuu..... sedap woooooo...
tp kali ni p kedai nombot dua...kedai aritu dah katop sebab abes suda..huhuhu


Photobucket

Big-bIg faMiLy

Photobucket

~ Kami Semua~ MengaBdikan KenanGan sama-sama 2011 SEBELOm titin belepas ke US sabtu ni.


Photobucket

KELUARGA BESAQ kami.....memasin ngan pasangan.....sungguh best !!!!!!


Photobucket
kaPeL MANiSH like LoliiPop
Si titin & gjaL ~ sama chantik sama PAdan 


Photobucket
KapELl Hooot & spicy...br keluaq Oven boOKing
Shud & Fairuz....


Photobucket
Adik beradik yang sangat spotim...
wina dah stat nak telentok..dia menganTook..sebab makan banyak pizza..hahahah



Photobucket
keLuarga yang coMeL....
Jue & Hezri = irfan.. anak beRanak spotim..


Photobucket
ni takyah habaq dah..ni famiLi senGal..nOpe anak Kecik tocang dua tuh yea..
dia budak baik yg selalu kena BuLi ngan mak Dia..hahahahahah
tgk laa si suami saya dh rupa org dok nyanyi kugiran kaki lima dah haa....hihihi
btw suka sangat pic nie..nampak ~ HAPPY FAMILI ~




pasni nak ajak khai & razlan plak jOin kami..insya'allah.......... hat tuh kalO join rasa leh pecah apa gegendang telInga dengaq dia punya gelak...khai, kaknida admire nak jmpak kamo..insya'ALLAH ada free time kita jmpak na.......


PreSsie

KAMI DUA DAPAT HADIAH nieh....hoyehhhhh chantik mcm si pemberinya....
hampa sume mekasih na.......betambha-tambahlaa koleksi SHAWL saya......
sian ampa, susah-susah jaa.....=)

tahun ni Birthday dapat maca-macam....sumenyaa bemakna dan beniLai....
hat benda dok impi pn saya dah dapat..ehehehhehe....sukak nyaa saya
mekasih kat en.somi sebab susah payah lunaskan benda hat saya dok idam-idam....
mekasih kakneena, jue, wina, najmah sebab siapkan satu n3 dedikasi ucapan befday ke saya. 
mekasih ikah sebab bagi saya pemerah pipi elianto...
(sebab tuhlaa nampak pipi saya sdikit cam badot kan..ehehhehe) 
mekasih kat inaacik..bagi header freee yg sangat chantik mcm perekanya.. aku teharuu beb..
mekasih zaihan N mizah, belanja makan kek Befdayz 
mekasih FIerIDe belanja aku makan kat RESTRon RAHSIA resePi.... 
to Bonda Amani Jugak, mekasih banyak-banyak bagi T-SHIRT chantikkk..siap ada gambaq kami atu famiLi.... 
mekasih kat geng-geng blogger penang.sebab dh suprised party kat saya n bagi saya shawLL chantiknieh. 
hanyya ALLAH jaa la yg mampu membalas jasa baik kalIan sume...
love u aLLLLLL so muchhh...



Photobucket
auwwwwww......meh clOSe-up hadiah yg saya dapat..shawL coklat yg hjg ada blink-blink..
chantik okesss




Photobucket
titin dapat frame kaca...... katanya G Us NI nak bawak frame nie..tanda ikatan kat kami sume...
titin paper beg tuh chantiklah..ehehehheheh


OutDoor

kalau semalam crita pasai majlis kejutan sambutan hari lahir kan..ha hari ni nak ke sambungannya .....
kalo semalam begedikz dalam pizza hut rooM...arini nak citer kat luaq plak...mcm-mcm ada aksi..best beb...


tetiba,buat masa la hati memang dOWn, kecamoK sangat...tp try cool terus kan untuk hari ini.... takleh bepatah semangat walaupun mcm-mcm dok ada..paling ketara pasai gheja buat kat opis ni..dh tahap nak tebeliak bijik mata sume nak kena handle..boss plz laa amik sorang g asisten...tak daya dah haa saya sorang..sume nak buat. serenda dh rasa...serius dalam otak dok set nak resign jaa..nak dok umah jaga sofia n deliver lagi...fokus keja tuh ja....huhuhuhu..sambei taip sambei begenanq ayaq mata...makLOmlaaa muka rock tp hati penuh taman bunga..huhuhuh...

op's telebeih suda bab emo..ok..ok berbalik pada cerita atas td...ha besalakan bila kami pakat jmpa, upacara begambaq memang wajib......kalo xdak rasa mesti ada sesuatu yg tak kena..huhuhu....tp alhamduLillah..sume bejalan lancar..... sume spotin cuma tunanagan shud jaa maseh malo-malo meOw...ehehehhehe..janji spotim gak nak join oklah kan....




Photobucket

sementara tgg wina setel payment meh gedikzz dl kat tepi pintu pizza nieh



Photobucket

nanak ayaq dak?? ha nah amik..besaqq punya cap herbalife...ehhehe




Photobucket

KAMI berlIma...geng hoots blogger pEnang.... 
kerna BLOG lah ukhwah kami makiN rapat......dan kemana saja pasti bekumpulan 
besaq mcm nieh....  



 Photobucket
fuhhhh untuk sume FOLOWERSS n siLent Readers..


 Photobucket
wina sedang khusyuk azan ASAQ....hahhahahahah
yang len menten ngadap lensa kamera......ramai ynag menembak arituh..sume kamera besaqq punya jenuh renyeh..hhahahahahha


to titin...selamat jalan darL....lagik tiga hari kamu bakal berangkat ke negara org..jaga diri..sok -sok kalo ada rezeki lebei..beli ole-ole kat kami keh..hehehehhehehehe

Tuesday, May 10, 2011

SuprisEd Party & FaReweLL

Mekasih..mekasih..mekasih.....THANK U VERY MUCHHHH , SHuKRAN kat sume member-member blogger utara..sebab dah bejaya mensuprisedkan saya....huhuhuhuhu WAKENA BEB....... selalu aku yg buat kat ampa..ni turn aku alalalala kena sukop-sukop.....sunguh teharooo.....
untuk pengetahuan hampa sume..ni kali kedua celebration yg spurised...dl masa yg petama kat kOlej.....best sangat time tuh...dapat banyak hadiah.... gilew kecewie..hehhehe.....
untuk hampa berempat saya tatau nak kata apa...sebab teharuu yang sangat-sangat...terima kasih jugak sebab tak pedajal saya...ehehehhe mana nak p tau pulun nak suprised..hentaM balin teloq ka, taboq tepOng ka..penyek kek ataih muka kaa..jenuhhh laaa nak mencoci.... 
yg pasti celebratioN seMalam nie THE BEST....... memang tepinga-pinga, elOk nak masuk pintu pizza hut nampak titin.eh hati dah bedegup..napa DIA ada sini??? pastu nampak GjaL ...eh lagiklaaa...napa nieh..pasaipa dua insan isteMewa Ni dok ada kat sini..dalam celah tuh keluaq plak si eNsem adik wina...wahh lagik suspender nieh......ampa saheh nak pedajai aku neh....gabra nie...sejuk kaki tgn..tp sengeh jaa..kaber..kaber..... 
las-las masuk dalam wowwwwwwwwwwwwwwwwwww sume ada..lengkap ngan pasangan memasin....
dan lagu beFdayz bekUmandang seluruh bangunan pizza tuh..huwaaaaa teharuuuu,, malOO,, happy...dan mcm-mcm ada.....en.suamiii gelak besaq punya..owh rupa dia dah tau..!!! patot beria ajak soPin baju kat JURU......owhhhh saya sudah kena wooo...heheheh..hampa sume mekasih naa...hampa the best....
celebratIon tuh sekaligus FAREWELLL cik titin nak berangkat ke India sama....soB..soB..soB.....

ok jOmzz layan pic DALAM pizza Hut.....


Photobucket
FUhhhhhhh..fuhh.....cepatlaa padam wahai api....hehehhehe
orang Belakang ushar jaa.....nak Join mehlaa amOi..eehhe


Photobucket
Belah time..... woww..kek dia sungguh santekkkk.
chantek mcm SIPEMBERI nyaa


Photobucket
Pizzz apa nama tah.......ehehehhe


Photobucket
Ha tengok-tenGOk..MASTERMIND sedang bz caboot lilin..ehehehhe
meriah betoi kan meja kami..penuh warna warni..


Photobucket
Fairuz tenGok sapa nie......wina pn sama..hampa tenGok hapa ha????



Photobucket
En.tunang Kesayangan Shud....


Photobucket
Depa dua org nie kan..gelak jaa..tah hapa depa dok gelak tataulaa....
sorang buat lawak, sorang gelak..terbaik ampa dua nieh


Photobucket
KeaManan Dari jauh...^__^


Photobucket
Budak Pipi Aple.....sungguh coMElll


Photobucket
Mereka Bedua khusyuk meNikmati hidanGan..
suka mATA shud..chantik sangat-sangat.



Photobucket
Pipi kami lebih kurang sama lah...tp pIpi titin comei lagi
sebab GEBoooooo.....^___^


Photobucket
Sempat amIk kami berTiga...SWEET mOment....
kami begambar kenanGan dengan titin sebLom DIA beranGkat ke obersea.....
SOb..SoB..>Sob...





Note: ketaq pala lutut nak jawab soalan cepukmas dr PIHAK JH....huhuh
doakan saya semoGa SUKSESS ya....daaa 



Friday, May 6, 2011

Undi Saya ^____^

.SALAM ALAIK kawan-kawan...
harini, hari jumaat...penghulu segala hari..... so moOd mesti besemangat ala-ala mUjahid...hehehhehehe
ok kawan-kawan nak tingai sat bab pecutian ke PD..arini nak mintak tolOng ampa sume....VOTE saya....
Dalam pencarian si cantik JH nie.....KLIK like jaa..ampa leh p kat page SINI
pastu dah taknak joIn Group JH tuh leh removed jaa...yg penting KLIK..hahahahhahaa...
weh, tak sangka..saya di undang Oleh PIHAK JH join pencarian nieh...
ecececececec pasan cuN lah tuh walhal bebesa jaa.. saya belasah jaa jOin...
menang KALAH belakang crita janji jOin kan..sebab pIhak jH bebesaq hati invite saya jOin....
alrite kalO menang jommm open table pekena ROTIII BOOOM....ehehehhehehe
kalo rajin KLIK peserta yang len sama pun OK GAK.......btw mekasih YAA pada yang dah KLIK..teharoo lah plak..siap ada yg dah kOnfiDen saya leh menang..MUAHAHAHAH.....


nak habaq pasai JH nie kan..
sebab dia lain dr lain.....memang terbaik..kalO sapa yang sakit LUTUt makan nie ha lagik terbaik...
koyak plastik tuh picit-picit masuk mOolot..dah siap..muDah kan...mana-mana saja blew buat..tp kena pastikan perot kOsong....awalan amik sapa banyak toksin, ha memang banyak laa tindak balas dia..mana-mana supliment pun kalO amik mesti ada tindak balas kan..heheh..
kalo takdak tuh kira dalaman memang BAGUIH laaa...

yg best JH nie, kulit makin haluih..kalO sapa yg stat ada jeragat kan makan ni..
ha memang ketara la hasil dia...sumpahhh tak tipoooo!!!!!!!!
membuang memang NOmbot 1...AWAI PAGi dah bg  jumpaK en.Tandaih..
kaLo yang gheja seharian padat..amik ni baguih, sebab mai sok pagik bdn rasa refresh...
dan mcm-mcm lagik khasiat JH...sapa nak tau kena cuba.... 

alhamduLillah stakat dok makan nie,...TERBAIK...picit masuk mulut sambei driVe nak p gheja ....pastu telannn..GLURPPPP....besttt...xyah telan ayaq......hahahahhahaa

THANKS JUS HAYAT.... 



Photobucket 
 hihihi nampak dak tuh MUKAA lebaq SAYA.....HA NANti Kilk kat pic tuh keh....
mekasih AMPA sume...sayang ampa.......





Photobucket
Ni lah JUE TERAPHY HAYAT..nama singkat JH.....hehehehe
alhamduLillah laa sepanjang doK amik nie....so FAR so good....
pabiLa mai malam jemahatt renyeh sampai ke TELINGA...muahahahahhahahahahaha





Thursday, May 5, 2011

COrus IsLand

kalO tadi citer bab jameD, chekin hotel tengaH kota, sopin-sopiN jalan tar...ok la ni nak crita pasai hotel ke dua plak....

desTinasi UTAMA yang di tuJu dr PENANG sebenaqnya...dan sini lah bakal belangsung suka neka bagi organisasi JKPSB.......bestkan kalO gheja ramai kakitangan mcm nie...sebab dah jadik KELUARGA BESAQ..leh buat mcm-mcm pogram..tak mcm saya, gheja berapa kerat jaa..nak handle sukaneka kemenDanya....hahahah..tp bershUkur stiLL masyOOK every Month..hihihi
MEKASIH tak terhingga kat DATO' AZMI sebab izinkan staf-staf dia bawak suku sakat kaum kerabat p bemalam kat Hotel 4BIntang kat PD tuh......saya doakan DEVELEPoR DATO' bertambah murah reZEKi dan bertambah-tambaH di limpah hasil bumi ALLAH..insya'allah........
EN SUAMI sukaneka, si isteri dan anak amik kesempatan begelak ketawa sama-sama ilangkan stresss nak-nak si isterilah.........tp kali nie p pogram, intai nampak ramai gak yg kenai dah berenti dr JKP...huhuhuhu ....
apa - apa pun PD ok..ok jew lah....x selawan batu feringgi..batu feringgi lagik best...rasa..hehehehheh


ADA APA NGAN CORUS....??????????? ha ada kamilaaaah...hahahahaha

Photobucket
Ok, sampai jaaa KUNCI kat tangan..so jom chek In..pnat dah nie sebab td sebElom sampai SESAT lagik.hentam masuk sri kemBangan pusin ronda dalam tuh..haiyooooo........



Photobucket
- auwwwwwwwwwww nampak katiL yg gebUss nie..dan-dan rasa mcm nak MIMIPI selalo- 


Photobucket
Leh Tidok ramai camnie.........sofia sengeh sebab dia leh KONKER satu katil...hahahahahahha
serius emPokk tilam dia.....letak jaa kepala terusss zzzzzZZzzz.........


Photobucket
-View dr Tingkap biLik....SUBHANALLAH chantiknyaa....- 
kira kan bangun pagi bukak langsir..nampak LAUT TERBENTANG LUAS....
ya ALLAH aku bershukur kehadratmu...... 





PAS DAH SIAP SELERAH chek in seGala, perot mintak di isik, sebab lapaq tahap gaban dah..... so kami pakat p makan kat sini..memanDangkan nak ke TELoK KEMAng pastu soPin sebinier untuk stap JKP....hihih






Photobucket
pergh Tgk BANNER pun tau dak...AYAM PANGGANG dia KObOi......
masuk dalam kedai nie, leh amik mood kOboi...siap leh pakai toPi koboi lagik..hahahhaha



Photobucket
ni haa NASIK KUKUIH, AYAM PANGGANG.....
habaq ampa...sedap tau..tataulaa dia buBuh apa dalam tuh...


Photobucket
Kuah itam nie laaa...bagik lagik terangkat ayam itam tuh....sapa rasa leh habaq kot camna rasa sedapppp dia..cuma arituh nasik kureng best..sebab cam lembik skit....tp main dah lapaq, bedal saja...





chek in Tengah Kota

dari Ikea gerak ke CITIn Hotel.....oh memasin folow gamIn..las-las gamin ke mana SESAT BARAT yang dapat.....gara-gara sesat, saya sampai hafai dah jalan tengah kota tuh....bagus nie....kalo selalo mcm nie, sesilap .... pejam mata jaa leh sampai..wakakakkakaka..

terima kasih kat BOnda amanI ngan CHinta zEti...depalaa dok Guide kami.....en>suami saya sampai tabik sprin kat Bonda...SEBAB bonda dh rupa BONDAGO kami ganti PAPAGO...hahahahahahaha...... bonda sebut apa nie sumenya tepat...wowww hebat..kaget en.suami saya....alhamduLillah dekat sejam lebih kami jamedd..at las sampai gak laa kat CITI HOTEL yg dok cerok dalam gUdang kain kat jalan tar tuh..hishhhh....citin Hotel nie pun dok cerok-cerok.....len kali buh signboard besaqqq skit.....baru laa bijik mata ni pasan..... masa cari hotel nie mcm-mcm dok ada....dapat rasa SESAK, padatnyaa jalan RAYA kat tengaH kota tuh....fuhh sungguh berbeza ngan Kepala Batas.....dapat hirup bau-bau asap kenderaaan....sambei jam..sambei perati orang lalu lalang..ehe....eeheheheh mcm-mcm ada aih kat sini... btw mekasih bebanyak Bonda...... sib bek malam tuh tak jmpak, kalo dak chek nak duKung Bonda sebab tanda poenghargaan trima kasih...tp apakan daya, kita merancang ALLAH aturkan segala....sapa pun xdapat jmpak malam tuh..yerlaa memasin bz kan...soB..soB..soB...xpa len masa..ada rezeki kita jmpak naaa....

Photobucket 
 ha ni dia la"CITIN HOTEL" dOk tesepit tengah bangunan tInggi mana laa nak nampak kan...hahahah
owh nampak cam tak best HOTEL nie...tp lOm cuba lom tau okess..
makanan DIA sedappp..... bilik dia pun best..lena kira suBUh blew telepaih laa...hihih
sok-sok kalO nak p sopin jalan tar leh CHEK IN sini..berbaLoi-balOi..... 


Photobucket
ermmm yg NIlaa masjID India....dok kat sini dah rasa mcm dok kat PENANg jaaa...hihihii


Photobucket
sofia cakap BEST laaa ibu, katil dia lembut x mcm rumah kita...hihih
owh anak ni hotel okess..rumah kita kan Hotell..hahahahahhaa








hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design