Wednesday, May 25, 2011

Abadi di sana

Salam alaik semua..........sihat-sihat belaka ka...FOLOWER's n silEnt readers..... ???
alhamduLillah saya di sini sihat alhamduLillah walaupun jiwa ni kosong dan sepi........

sepinya sebuah pejalanan saya sebagai anak tanpa MAMA dan MAK MERTUA.... !!!! 
perginya mama saya ke negeri abadi dengan selamatnya tanggal 
15Mei 2011 bersamaaan 11 JamadiLakhir pada jam 9.00 pagi
di hosPital Pakar Metro, Sungai petani......
ALFATIHAHH buat BONDA ZAINAB EMBOK.....



Photobucket


terlalu pantas sume ni terjadi.....sekelip mata saya kehilangan MAMA..kehilangan buah hati pengarang jantong saya... cukupla bulan Februari tempoh hari,...air mata ni tak kerin membasahi PIpi...kini di bulan mei  KEMATIAN menyapa kembaLi...kali ni MAMA tersayang mama yang kandoNg aku selama sembilan bulan sepuluh hari pergi MENGADAP ilahi selama-lamanya........LULUH hati ni jangan cakaplaah...tapi siapa aku nak lawan takdir, andai kata pos motem blew menghidupkan mama kembali..ya aku memang nak sangat..sebab TERLALu pantas mama pergi...belom sempat tinggal pesan apa-apa untuk aku dan adik-adik...mama MUDAHNYAA di saat sakaratUlmaut menghampiri mu....

mama, liza tau pas nie dah takblew nak dengaq  beletiaq, nak masak sedap-sedap kat kami..pasni dah tak merasa nasik ayam ayaq tangan mama.....mama, liza rindu wajah manis mama..liza rindu semangat kental mama membesarkan kami adik beradik... mama, u are super MOm...even sakit tetap pulaih sterang van ngan cekal sekali..mama berbakti pada masyarakat sampai hujung nyawa.......!!!!

orang baik=baik....memang akan di rindui, di kenangan sampai bila-bila...hari-hari dan setiap masa....di bibir nie asyik menyebut nama, jasa bakti dan perbuatan yg sepanjang arwah lakukan.....
rumah agam mama sepi tanpa MAMA yang ceria dan rajin!!!!...tp mama, kami anak-anak takkan biarkan rumah tuh terus kesepian...kami adik beradik akan buat yang terbaik demi MAMA...terlalu banyak jasa mama dalam umah agam tuh...tak ternilai ngan $$$.....sob...sob...sob.....sepanjang mama dah p nie, suasana sepi sentiasa menyelubngi di mana saja.........nak-nak lg tgk van sekOlah yang banyak bebakti kat anak-anak didik sekolah.....perginya makcik INA tiada peganti.........

takdapat nak bayang n ucap betapa ramainya tetamu yg hadir beri penghormatan terakhir buat ARWAH MAMA........mana yang dtg ziarah mama..pasti tersenyum dan air mata jernih membasahi pipi..... nampak mama mcm tido ja.....ramai yang tak percaya dengan pemergian mama..sebabnya terllau pantas.......!!!!!!! 
owh mama, hebatnya penangan mama kepada insan di sekeliling mama....mama pergi ramai yang meratap kesunyian dan kesepian.....ALLAH HU AKBAR....!!!!!! 

TAPI, liza sebagai anak mama...liza redha ...liza akur dengan sebuah perjanjian...SETIAP PERTEMUAN PASTI ADA PERPISAHAN.......mama pergi dengan tenang sekali.........mama, abadilah mama di sana....liza di sini tak penah putus kirimkan DOA buat mama...pabila ku kenangkan mu...wahai mama tersayang akan ku hadiahkan sekalung doa....buat penenam kau di sana....

ALFATIHAHHH buat BONDA ZAINAB EMBOK........

10 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

ratusiput said...

takziah ye nida...sabar byk2...kuatkan smangat..redha..

zati embong said...

Al Fatihah untuk arwah..

Shu Shinju said...

Al-Fatihah untuk arwah mama...

mmg masa pi ziarah, tengok mama mcm tido ja..tenang ja muka dia...

semoga roh mama dicucuri rahmat...amin...

etiey.com© said...

takziah liza... kuatkan hati ko, tuhan lebih menyayangi mama ko..

patutla..aku dok nanya gak, pergi mana la mak ciknih blog kosong jer.

ko tahu, nanges esak-esak aku habiskan entry ko nih!

kuatkan hati tabahkan semangat.

mrs chenta said...

alfatihah.. kuatkan semangat ya =)

Pepel BoNda AmaNi said...

mama ina..pergi yang tidak akan kembali...pergi membawa seribu satu kenangan abadi...pergi dengan seribu ketenangan....mama ina..tenang dan damailah kau di SANA...di negeri mu yang abadi..negeri yang pasti semua orang akan jejaki...mama ina..semoga rohmu mendapat hidayah yang tak terhingga....mama ina..banggalah dengan peninggalanmu...anak2 yang akan sentiasa mengharumkan namamu....anak2 yang akan sentiasa kekal bersama...anak2 yang akan sentiasa menjaga bapak mereka...mama ina...semoga kekuatan mama...ada pada anak2 mu...amin dan al-fatihah buat mu mama ina...

NM02 said...

tersentuh hati saya, moga kamu akan terus tabah dan kuat menghadapi hari2 akan datang. moga kamu akan jadi sekuat mama kamu.

sekalung alfatihah buat mama kamu...
amin.

POSH76 said...

sabar & doa banyak2 yer...mmg susah nak terima kehilangan org tersyg....

Alfatihah utk bonda tercinta...

Sweet Chubby Gurlzzz said...

sabarla.. nid..
semua ni dugaan dariNya
ko kena tabahkan hati kuatkan semanagt untuk semua ini

munna said...

AL-FATIHAH BUAT ARWAH

TAKZIAH KAK MUNNA UCAPKAN... BERATNYA DUGAAN BUAT NIDA DLM MASA 3 BLN HILANG DUA MAMA

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design