Saturday, May 28, 2011

=(

yang mana keja arini mesti dah balik kan.....tp aku blom balik lagik......
masih dok depan pc...ngadap keja...yg betimbun..sume nak kena siap...!!!
jasad ni la nak siapkan repot, jasad nie lah nak runner dan jasad nie laa nak beremosi menanguung rindu yang tak tertahan dengan MAMA.......

kekadang aku CEKAL, TABAH, akur dengan ketentuan ILAHI...tp kekadang aku tewasssss
aku tatau sampai bila nak mcm nieh.....ya aku tau MAMA pegi takkan mai balik dah kat aku...plzz laa nida, kamu kena hadapi kenyataan perit nieh!!!! tp aku nak mama.....nak sangat mama....aku rindu mama....
takdak daya dah,...... sampai bila aku nak mcm nieh...cammon nida...bangun teruskan perjalanan yg beduri nieh.....

pertama kali aku menghadapai saaat getir sebegini..perkara yang aku cukuppp takott nak hadapi..kehilangan MAMA..tp arini aku dah lalui aku dah hadapi...YA ALLAH memang sukar, memang perit...... MAMA yang terlalu banyak bekorban untuk aku...terlalu banyak jasa dia pada aku.....belom sempat aku dakap mama kuat-kuat mama dah pegi tinggai kan aku.....

setiap sudut tebayang wajah mama, liok lentong badan mama....suara mama...mana mUNGKIN semudah tuh aku NAK ranapkan MEori yang terlalu sedeih nieh.... ari=ari berendam ayaq mata.........
aku terlalu sayangkan MAMA...ini lah hakibatnya....aku sukar nak lepaskan MAMA pegi...terlalu sukar.....

Mama...mama..mama......bapak makin layu..makin sendu..kami adik beradik dah tak tahu nak buat apa dengan dia.....sampaikan dia tepaksa amik ubat tido untuk lelapkan mata dia.....bapak cakap tak smudah tuh nak luputkan memori 30thn bersama mama.......mama,mama bangunlaa...mailaaa ziarah kami kat umah nieh..maila mama....kami rindu mama.....mama, menjelma lah dalam mimpi liza...liza nak dakap mama......

ya ALLAH, sesungguhnya UJIAN yang kau berikan buat HAMBAMU ini terlalu sukar untuk di mengertikan!!!!!!!!!!!!!! punya harta juta-juta sekalipun...MAMA takkan muncul kembali........pegilah bejalan hingga hujung DUnia sekalipun, MAMA yang mengandungkan aku sembilan bulan sepuluh hari takkan kembali lagik...mama pergi mengadap ILAHI.....untuk selamanya......

teruskan beribadah, perkuatkan lagik iMAN dan tAQwa..supaya di sana nanti mudah bertemu mama.......

bila dah rasa tak dak MAMA nie......mulut ni tak berenti pesan pada yang MASIH ada MAMA,mak, ibu......teruskan lah MENYAYANGI mama,mak,ibu..kalian..hargai sepenuh hati....
belailah mereka penuh kasih sayang.
tapi,pabila perginya BUNDA kesayangan mengadap ilahi dah tak beerti segalanya...........pabila dah keras kaku baru nak meratap, baru nak pelok cium dah takdak GUNA.....!!!!!!!!!!!!!

mama didik kami adik beradik..dr kecik sampai ke dewasa nie.nak pegi mana mesti pelok cium mama....tp skerang dh takda sume tuh.....hanya tangan bapak jewlaaa untuk di salam dan memohon restu segala..........

9 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Mimy Hamid said...

tabahkan hati mu..sentiasa mengingati nya dgn menziarahi pusara..sedekah kan al fatihah dan yassin...berat mata akak pandang..berat lagi hati kamu kan nida...sabarrr dan redha yer

Dee said...

semoga nida terus tabah ye..

Shu Shinju said...

tABAH yer kak....

NM02 said...

kamu masih sugul sebab kamu tak betul2 redha atas pemergian mama kamu. mmg pahit utk ditelan sebab orang lain hanya mampu cakap je, yg mengalami kamu. pohonlah pada yang maha Esa moga kamu diberi ruang utk meredhakan sepenuh hati pemergian mama kamu dan insyaAllah... redha kamu itu akan sikit melepaskan rasa rindu itu.

redha pemergian mama kamu bukan beerti utk melupakan sepenuhnya. tetapi utk kamu yakin dengan qada dan qadar Tuhan.

POSH76 said...

sabar yer sis..berat mata memandang...berat lagi bahu memikul

munna said...

bersabar dan berdoa banyak2 ye nida... insyaALLAH semuanya akan kembali seperti biasa ... sematkan je di dlm hati yg mama sentiasa ada memerhatikan nida dan keluarga

Marsha said...

sedihnya akak baca ni... sabar ye ida.. sedekahkan alfatihah banyak2 bila rindu.... semoga mama ida tenang disana...

etiey.com© said...

sabar banyak2 yer.. itu saje yang mampu diungkapkan. aku pun percaya, jika aku di tempat ko..pasti begini juga jadinya. bukan mudah utk mengizinkan pemergian otang yang paling kita sayang dunai dan akhirat.. sabar yer..banyakkan istigfar yer

Pepel BoNda AmaNi said...

kuatkan semangat dan hatimu...

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design