Thursday, May 26, 2011

mawar putih

salam sume......dengan nada tersekat-sekat gagah jugak....... atur jari-jemari berceloteh di bloq usang nieh...
kenapa ini sume terjadi kepada saya...dan kenapa terlalu pantas MAMA pergi tinggai saya dan sofia tanpa sebranag pesan...

owh mama........liza dah tak bolew tipu perasaan rindu nie......liza lesu mama..mamatiada di sisi liza...liza tak kuat dah mama......tembok kekuatan liza makin rapuh...di mana saja nampak kenangan ngan mama..liza rindu mama... bila liza baca n3 ekah tadi..liza mcm nak putaq masa....liza nak dukong mama buat kali terakhir..pelok mama erat-erat.....sebab liza tau sakitnya sakaratul maut.......!!!! tp mama seorang yang hebat dan kuat..hingga di saat akhir waktu mam berjuang habis-habisan....YA ALLAH hebatnyaaaa kamo mama.....



Photobucket
(Pic las yg saya ada seblom mama tinggai kami semua, kami sambut hari ibu)

mama, perjalanan hidup nie dah sepi tanpa mama........ perginya mama, bekecamok emosi kami anak-beranak..nak-nak lagik bapak...liza simpati tengok dia....dia memang terlalu sedey..dan semakin kurus...... dia sanggup IKUT MAMA...sebab dia tak tertanggung rindu katanya.....kami adik beradik hanya mampu mendiam kan diri..dan jauh kan diri dr bapak untuk titiskan air mata........tak sanggup lihat dia..
begitu jugak si kecik mata bulat tuh....dia cari-carik TOKMA....... selepas mama pegi tinggai DIa, susut badan dia mendadak turun.....sekrang kalo dukung dia....tak berasa apa...perot yg dl kembong mcm ikan buntal la nie nipis bak playwood.....mama, dia rinDU TERsanagt-sangat dengan mama.....kami letak kan dia dalam VAN sEkOlah  mama.....tak bekelip mata dia mandang TEMPAT driver.....tempat yg selalu mama duduk!!!

ya ALLAH sayu nya hati nie.........mama, moga AMAN di sana..insya'allah kami anak-anak mama disini tak putus kirim kan DOOA.......mama, kami takda bekai apa dah nak hantaq ke mama melainkan DOA.......!!!!

OWH MAMA...OWHHH MAMAMA...hati ku sepi...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

10 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Kyra said...

akak setiap kali sya bca n3 kak n ekah....hmmm tau tau nak cakp sampai opismate tegoq awat hang manyeh pasai pa..saya nnti jawap aku mengantok..bukan sengaja nak menangeh tapi sya tau perasaan anak ni syang kepada ibu..harap2 kak banyak bersabar..redha dengan pemergian dia..al fatihah

sigmazetaz said...

takziah buat ida n keluarga.. tabahkan hati dear..sob sob sedih rasanya baca entri ni..ohh! :'(

Eri-chan said...

sedihnya baca. banyak2 sabar ya

InaAchik said...

nok... sabar byk2 k...
:(

Ilhamny.com said...

byk2 bersabar la ye nid... sedekahkan sebanyak mungkin doa utk arwah..kalau boleh, amalkan setiap pagi dan setiap kali nak tidur disepanjang hayat kita, supaya dia tau yg kita x lupakan dia...

akk pernah rasa mcmne kehilangan org yg sgt2 kita syg..arwah ayah ..sgt2 rindu dia..kalaulah boleh putar masa.. tp kita yg hidup nih perlu diteruskan ..diteruskan demi menahbahkan pahalanya di akhirat.. byk2 la berbuat baik, demi kita dan ibu bapa kita...

al fatihah...

NM02 said...

kesedihan kamu meresap ke jiwa saya jugak. mula rasa sedih, sayu dan simpati pada kamu. kuatkan semangat ye sahabat. moga Allah turunkan kekuatan dan semangat kpd kamu sekeluarga.

mmg rindu itu kelat utk ditelan

MiYOKO SuKi said...

sedih n pilu...

be strong ye, nida

Shu Shinju said...

sabar yer kak nida..be strong...

Pepel BoNda AmaNi said...

kesedihan nida turut sama dirasai oleh kami semua...percayalah nida..nida xkeseorangan

ratusiput said...

akak takble nk kate apa dah...sedih...

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design