Thursday, June 2, 2011

RezeKi allah TA'ala

Alhamdulillah....shukur pada ALLAH TA'ALAH....
siapa sangka siapa duga...saya nak ditakdirkan sebegini......

yang pergi terus pergi meninggalkan kami sume, hanya yang tinggal kenangan yang penuh abadi. 
owh mama, jauh mana mama tinggal kami, kami anak beranak tak penah lupa jasa baik mama, yg kandungkan kami adik beradik sembilan bulan sepuluh hari, bela kami dr kecik sampai gemok montek... bagi kami didikan ugama yang cukup dan bagi kami penuh kasih-sayang.... 
owh MAMA, damailah MAMA di sana....
anak mu di sini takkan berhenti terus berdoa buat MAMA....
akan ku kalong DOA buat mama di sana.....
AL-FATIHAH...................... 

mama, tatkala liza dapat berita gembira nie..mama takdak kat sisi liza....tp liza tau, mama nampak apa saja kami di sini, cuma kita tak bolew berinteraksi sebab kita berbeza situasi..
owh MAMA..... mama bakal terima cucu lagik...
takdak aral, insya'allah 22.02.2012 due nya....mama, ALLAH maha adil maha berkuasa..
dia amik mama, dan ALLAH gantikan  insan kecik comel dok dalam perot ni...
huhuhu......
mama, mengertilah...pelbagai perasaan menyelubungi NALURI ni..
tp liza percaya dengan QADA' QADAR dr ALLAH...
mungkin ni sume terjadi..terselit HIKMAH yang tak teperi... 
hanya ALLAH sajalah yang tahu perjalanan kita seterusnya..

semalam kan pas balik klinik chek-up....perasaan nie dah teruja nak canang sana sini...tp tak kuat n maloo..satg mesti ada mulut-mulut yang cakap..
anak baru sethun sembilan bulan gedikz mengandong lagik.... tapi sapa sangka, 
allah nak bg REZEKi ni..
terlalu istimewa.... !!!!!!!!!!!!! 
lepas nie, dah takda tempat nak bermanja segala...
mcm sebelom nie....apa pun kena buat sendiri..
huhuhuhuhuhu

mama, semalam liza habaq kat bapak..bapak senyum-senyum..liza tataula dia suka ka atau tidak..tp nampak senyuman terukir di wajah bapak..... mama, pasni rumah agam mama bakal beseri dengan 
MENANTU BARU, CUCU baru dan baruuuu....... .....owh indahnya kalau mama besama kami. 

mama, rezeki ALLAH TA'ALA......... liza akur menerimanya.....liza sedaya upaya buat yang terbaik untuk anak-anak liza...dan didik mereka penuh kasih sayang dan syariat islam seperti mana mama ajarkan pada liza dr kecik sampailah ke beranak pinak.......

untuk semua Team Blogger + silent reader's
DOA-DOAKAN 
kesejahteraan saya dan anak kecik yang berusia enam minggu dalam perut nie..
moga dipermudahkan segalanyaaa........ 


21 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

etiey.com© said...

tahniah beb.. alhamdulillah. rezeki berkat kesabaran ko. jagan diri baik0-baik yer

-oP_ida- said...

Insya'allah nok..mekasih beb..
aku tak sangka semua ini....@etiey.com©

NeenaAnuar said...

Alhamdulillahh.. TAHNIAH adikku.. jaga diri baik2 yer... insyallah arwah mama akan sentiasa berada disisi kamoo... I'm soo happy for you dear! take care! ;)

mrs chenta said...

almost crying when i read this...

saya sgt terharu. tahniah! TAHNIAH!!! i love u!!!

Kyra said...

tahnniah kak nida..bestnya..khai plak yang xcited..wahhhhhh best best best tahniah

naja said...

tahniah!

menjadik plan ko erk... nk beranak thn 2012.

take care dear!

POSH76 said...

alhamdullilah...setiap kejadian ada hikmahnyer....tahniah yer..

ratusiput said...

pedulikan ckp2 org nida...kang kita tak mengandung pun depa dok ngate...ngandung lg pun ngate.jd talyah pening2 ok.sbb dh lumrah manusia camtu.alhamdulillahkn...inilah keajaiban kekuasaan Allah...moga nida jd makin tabah ye...alfatihah...

LIP (^_^) said...

Tahniah..itu kan rezeki.bkn semua org tau dapat... :)

Shu Shinju said...

Alhamdulillah & tahniah kak nida... I'm so happy for you..x sabaq nak peloq cium esok malam !!!!

take care yea... luv u...

Pepel BoNda AmaNi said...

abaikan kata2 manusia lain dear...yang penting kita jaga amanah ALLAH nie seelok2nya....semoga tahun depan membawa seribu satu rezeki bermakna.....i;'m really hapie n xcited too...

Mimy Hamid said...

salam nida..Alhamdulillah bersyukur..di mudah kan rezeki terima orang baru..disebalik kedukaan terselit kegembiraan..besar nya kuasa Allah swt..akak tumpang gembira..jaga diri elok elok yer

munna said...

tahniah nida...oklah tu nanti baby baru lahir ..sofia pun dah nak 3 thn kan..sesuailah tu...

Ilhamny.com said...

tahniah nid...mmg kesedihan tu xde pengganti, tp bila dgr nih ada la pelega skit kan...

InaAchik said...

tahniah beb...

patah tumbuh hilang berganti...
even yg gantinya takkan sama yg dgn yg hilang tapi sekurangnya mengisi kekosongan yg hilang...

semoga segala urusanmu dipermudahkan olehNYA...

Dee said...

tahniah nida..jaga kandungan baik2..jgn sedih2 ye..

MuniQazrina said...

Tahniah..semoga tabah menghadapi hari mendatang. Percayalah ade hikmah sebalik apa yg berlaku.Kita perlu redha terima ketentuanNya. Akak telah kehilangan ibu since umo 9y. Alhamdullah, akak belajo hidup berdikari..Tuhan maha mendengar hambanya..Insyaallah, percaya padaNYA..kehidupan kita diberkatiNYA.Takziah atas pemergian mama. Doakan supaya arwah tenang di sana..al fatihah!!!

Ms AiReEn MoHd said...

taHNIah sahabat, best nye ade baby baru lak ni...alfatihah tuk ur mama...r.i.p mama nida...

pss:pasai ape ang bahasa diri as liza?

kAy's said...

tAhniah m0m t0 be....=)

Deqna said...

Tahniah.... take care yer...

btw.. takziah atas berita kehilangan ibunda tersayang.... al fatihah..

NM02 said...

tahniah... jaga diri ye...

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design