Tuesday, August 2, 2011

-iNsan BiaSa-

Kita hanya manuksia biasa...tak lepas dr buat silap dan salah....... tak lepas dr ujian,musibah dan dugaan dr ilahi.....lapangkan dada terima ini sume.....ini semua memang satu ketentuan..sama ada KUAT @ LEMAH untuk hadapinya.........InnaliLLah....T_________T
selepas mak mertua hembuskan nafas terakhir masa februari lalu...selang dua bulan MAMA yg cukop aku sayang.....turut sama mengadap ilahi..hati kecik nie LULUH sama sekali....sebab perkara yang aku sering fikirkan berlaku akhirnyaaaaaaaaaaa aku hadapi sendiri  lalui sume pengalaman nie....ALLAH HU AKBAR!!!!!!!!!!!!!!! ALLAH MAHA BESAR...dalam celah tuh aku di khabarkan berita gembira yg sesungguhnya dalam perut ni ada KHALIFAH ALLAH..... masha'ALLAH aku diam tertunduk shukur.......
sapa sangka sapa duga........ dalam aku LEKA di buai keasyikkan dalam rahim aku ada khalifah ALLAH...sekali lagi aku di uji.........innalillah...T_________T dalam celah tuh selang dua bulan aku di duga lagi..kali ni bukan dengan dugaan kematian...tp dugaan kehiLangan hal duniawi.......

saat-saat beerita sedey ni aku dapat tahu...hati kecik ni luluh kembali...tak bedaya aku nak bangun bediri tegak untuk gagah tempuh sume nie.......ya ALLAH, tahun ni mcm-mcm dugaan, ujian berat yg aku harus hadapi...apakah SALAH aku YA ALLAH..apakah ni sume KIFARAH yang kau kurniakan buat aku....mungkin dalam diam dan tanpa sedari aku dah tersasar dr jalanmu ya allah....... sekali lagi ayaq mata terus berhamburan membasahhi pipi.....bertemankan si kecik dalam perut nie.......tp, kalo nanges sampai kerin ayaq mata pun..kalo tak duduk pikir sec.rasional..masalah yg dihadpi ni takkan dapat jalan penyelesaian....
REDHA laa dengan semua ni wahai anida......terima QADA' QADAR dr Allah....... takpa ilang HAL di duniawi ni ..leh cr pelan-pelan ganti...........kalo ilang MATI......xdak dh ganti......
AKURlah dengan sume nie.....

percayalah, setiap dugaan, musibah yang di hadapi terselit beribu HIKMAH...cuma amik masa, ketika untuk hadapi sume nie...... SABAQ laaa wahai diri....jangan terus berputus asa.... seolah-olah mengalah dengan apa yg dah terjadik..buktikan pada mereka-mereka kalo kita duduk di JALAN yang benar!!!!!!!!!  ingat, doa orang yang ditindas takdak HIJAB dengan ALLAH....mohon laaa pada dia yang satu.....mengadulah pada dia.....rujuk laa pada DIA....hanya dia tempat berpaut segalanyaa bukan dengan MANUSIA!!!!!!!!!!!!!!!!



"HANYA KAUlah yang LEBIH MENGERTI"
KepadaMu Kekasih
Aku berserah
Kerana ku tahu Kau lebih mengerti
Apa yang terlukis di cermin wajahku ini
Apa yang tersirat di hati
Bersama amali

KepadaMu Kekasih
Aku bertanya
Apakah Kau akan menerimaku kembali
Atau harus menghitung lagi
Segala jasa dan bakti
Atau harus mencampakku ke sisi
Tanpa harga diri

Hanya padaMu Kekasih
Aku tinggalkan
Jawapan yang belum ku temukan
Yang bakal aku nantikan
Bila malam menjemputku lena beradu

KepadaMu Kekasih
Aku serahkan
Jiwa dan raga
Jua segalanya
Apakah Kau akan menerima penyerahan ini
Apakah Kau akan menerimaku
Dalam keadaan begini


6 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Kyra said...

sabar yer kak nida...memang ungkapan sabar memang senang untuk sya ungkpkan..tapi hanya itu kot2 dapat menyabarkan kak nida..salam ramadhan

POSH76 said...

bukan mudah nak menerima dugaan seperti ni...apa2 pun kita yang masih ada kena kuat semangat...banyakkan doa insyallah Nida akan tabah yer

Lady of Leisure said...

moga nida sentiasa diberikan kekuatan..

MiYOKO SuKi said...

Nida, apa yg hilang tuu....

Nida, byk2 bersabar ye..kuatkan ati dan smgt tuu..sume yg terjadi ada hikmah drpd Allah...

jg budak kecik dlm perut tu elok2 dan jgn dilupa sofia n baba dia jugak ye...:)

bersyukurlah, kamu masih ada suami yg baik di sisi dan ditemani ank yg comel....

salam ramadhan drpd titin yg jauh dimata tp dekat dihati.. :)

eLLy said...

Salam Ramadhan laling :)

percayalah, setiap dugaan, musibah yang di hadapi terselit beribu HIKMAH

Mama Gee said...

ida...sama2 kita kuatkan diri..
mama hilang anak...hilang harta....dan skrg..mungkin akan hilang............... pun dh tak tau nk kutip sisa kekuatan dr mana...tp hidup tetap perlu diteruskan kan?
InsyaAllah....jalan di hadapan akan lebih baik buat kita nnti...

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design