Thursday, September 29, 2011

Beraya dengan Blogger KeloMpo

sambei hupdate sambei menguap.....sebab perot kenyang ngan buger mC'Dolah ngan aiskwem sunday..huhuhu nak p solatpun baloq....muka pun sebek jaaa...haiyaak >_<

alhamdulillah, arini tau dah gender bb.....shukurrrrrrrrrrrrrrrrr sangat, dia kat dalam sana sihat alhamdulillah dan tak sabaq tggg januari 2012 ni..nak tgk rupa kali ni mirip sapa plak kan...idung kembang ka dak...ekekekk
tO kalian sume, doakan saya ngan bb sihat alhamdulillah dan semoga sume urusan bejalan lancar.....insya'allah

oklah arini takmau cherita banyak...kali ni just nak habaq dalam n3 ni...minggu lepas dapat beraya ngan geng blogger hat dok kelompO...mcm dalam mimpi jaa dapat jmpk depa ni sume...shukur ya ALLAH...
kali ni kami pakat bekmpul di rumah si ibu muda yg chantik mantik tuh ha...si ZETTY.....kat kajang nun..
mekasih bOnda sebab guide kami, kalo dak mahu dia lepas tah kemana-mana.....hahahahahah

Photobucket
~ Sakan kali ni beraya sampai ke kaJang nun~ 


Photobucket
~Cute sangat Pica ni, Kak NIn pegang peyoT boroi saya *_^ ~


Photobucket
~Kak NIn, meh kita laga pIpi skit, lgpn kan mudah nak dpt jmpak kan~


Photobucket
~ Bakal ibu muda, si chantik zetty n saya..taksangka malam tuh kaler baju kami sama...tah-tah gender dalam pn sama apa~ ekekekekkekek


 Photobucket
~ Tgklah saya!!!! sampai pejam bijik mata penangan dapat ciuman dr kaknin.....halal ciuman kaknin ni..cer tgk sampai tepenyet idung tembang saya...ekekkekeek time ni, sofia mara...
sebab dia jeles, unti nin tak cium pipi dia..eheheh~.


Photobucket 
~ciuman dr Kaknin ni, lekat lipstik ke kat tudung saya...melekattttt....huhuhuh nak basuh tudungpn syg.....yerla jmpak KAKAK gojers gOnjengkan..dhtuh kan selalu leh jmpak..pasni tatau bila lg dapat jmpak..huhuhu paling admire haruman dr dia....malakattttttt ~


Photobucket 
~Mekasih Bonda, sudi terima kami jadik tetamu...sudia bawak kami sampai ke kaJang dan sudi bancuh ayaq hat super duper sedp..tp,saya sempat hirup sechawan ja...eloK nak balas minum..cawaN sume dh ilang...Hhahahahahahahhah~





Photobucket 
~Perot kami belaga...ekekeke.....apakah Gender dalampn sama Bonda? ~




apa-apapn mekasih zetty sebab sudi terima tetamu dr jauh nie..dan sudi bg umah sebagai pot pejumpaan....mekasih juga sebab sediakan hidangan menu yg best-best, mcm-mcm ada..sume super duper sedap...sampai mengah perot laa punya baham menu dok ada...ekekekekekek
Moga-moga pasni kita jmpak lagi, kalau izin ALLAH..insya'allah....




Wednesday, September 28, 2011

ALLAH laa penyembuhnya

Salam alaik semua.....salam hari rabu......
moga-moga sume blogger dan silent reader berada di bawah lembayung ALLAH ta'ala sihat sejahtera.....tuan punya bloq ni tenggelam timbui dh rupa biskut chipsmore,..kejap ada, kejap ilang ^__^ besalaaa dok keadaan gu ni memang filll ghajin kadang-kadang ada..kadang-kadang kedaung .....

kepada semua Blogger, saya nak share ngan hampa satu perubatan sec.islam..yang mana saya dh lalui sendiri, rasakan sendiri dan behadapan dengan nyata...tak tipu-tipu...
alhamudlillah, ALLAH izin ngan rawatan ni....shukur sangat...
tp hampa sume siap sedia dah ka nak tau, rawatan dr segi apa...bukan rawatan akupuntur keh..ekekekek ni rawatan perubatan sec.islam.... ^________* allah nak temukan saya ngan Ustad Amir & Ustad Termizi..... untuk problem yg di alami selama ni...alhamdulillah, saya rs kalo tak jmpak depa tatau jgk..rupanya makhluk ALLAH yg berupa JIN dok happi betapa dalam diri nie......

ok camni nak cherita, ada satu malam sebelum saya belepas ke shah alam...saya ada p umah mentua ziarah dia...tp tatau yg malam tuh bapak nak berubat sec.perubatan ISlam......bila dapat tau dr bapak, yg bapak nak berubat mlm tuh, hati jadik gabra....tak tentu arah..seram sejuk....eh pasepa aku nieh???!!!!! tapi.....
eLok ustad tuh sampai umah bapak, dia terus cakap..." EH MALAM ni, ada ORG baru mai ka??? NI ada yg lein IKUT sama nieh...." saya tekedu, apa yg ada, apa yg baru...peliks dah....terus bapak habaq, aah ada ni.anak menantu mai...serius "KEBETULAN" nak jmpak DEPA..bukan dirancang atau apa....apakah ALLah nak pertemukan saya dengan sume nie......

ok, malam tuh ustad AMIr & ustaD Termizi berubat bapak......alhamduLillah..pas kena rawatan...bapak rasa beransur sihat...kalo dak sblm nie badan sejuk gedi mcm kena ketoi aih.....berat badan ilang sampai 10KG.....OWH Sangattt simpati tgk bapak mentua la nie..pas mak meninggai...dia "MELANUIH" sangat- sangat...badan koi kesit....rupanya MENATANg tuh dok mamah dia kot dalam..huwaaaaaaaaaaaaaaa
dh banyak rawatan p...mcm-mcm stail ada.....tinggai lg tak mandi bawah jembatan jaa lg...... tp tuhlaa ALLAH nak temukan ngan sesuatu yg terbaik tuh bukan semudah yg di sangka...amik masa sume tuh... berkat sabaq bapak n sume....akhirnya bertemu ngan USTAD AMIR & USTAD TERMIZI...... berbaloi jugalaaa perubatan ngan depa..... tak putus ngan AYAT ALQURAAN....kita leh dengaq clear depa sebut..kot kalo kita rasa depa dok bc mentera bukan-bukan oh tidakkkk sama sekali...!!!! melainkan PEKAK @ TURIK mayb tak dengaq la kan apa yg depa zikirkan sepanjang perubatan......


semalam nak dijadikan cerita, ngan perot boroi mcm org makan kenyang seplo taun......en.suami dapat panggilan dr bapak....eh hang balik kg, bawak nida balik.......malam ni USTAD-USTAD tuh nak mai lg..mai kita tanya tgk depa kot-kot kat nida ada ka hapa...menumpang ka hapa......
perghhh, dengaq jaa mcm tuhh "CERING" bulu roma, segala bulu dok ada..eh pasepa aku lak???!!!! pelik dh nie....owh br teringat malam yg memula jmpak depa aritu....ustad tuh ada tegoq dh..tp aku do No ja...
yerlaa LUAQ sihat ok...gemokk jangan cakaplaaa..... cuma semenjak buncit ni...selera makan terhumban ke gaung skit.... bejalan pn dh kalah orang umuq 80thn...tehegeh-hegeh dh haa.....
En.suami tanya, ibu jom p umah bapak....si bIni jawab ngan selamba : iBu takmo P....takmo laa kan sakit apa pn...sambei gelak sinis...... tp tuhlaa, kalo dh rezeki nak tahu apa sebenaqnyaa tuh..buatlah lagu mana pn..ada jaa jalan dipermudahkan...... dalam celah dok hegeh-hegeh ngan En.suami...bapak call lg...kali ni takleh elak..kena cakap sndiri ngan dia... alaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kantoilaa...

Perbualan talipon antara BAPAK MENTUA ngan MENANTOO antooo :)
BAPAK MENTUA : nida, satg maina...kita tanya ustad-ustad ni tgk........cuba p lah....
Menantu Hantooo : eh, bapak takmaulaa.....maluuuu. eh nida sihat ni..mana da apa-apa.... duit takdakla..apa lah...mcm-mcm alasan bg....
Bapak MEntua : ALLAH mai ja laa...duit leh cr.... satg mai tau jangan lambat...
MENANtoo hantooo : ermmmmmmmmm, ok lah bapak...nida p lah satg 
en.Suami : hahahahahah amik ... tuhlaa td org ajak takmO....ha kan kena p gak .

kami ni pun hegeh-hegehlaa balik umah..siap mandi semayg sume....dh mcm lipaih kudung siapnya... capai jaa apa ada..sebab bapak pesan dh jangan lewat....
zasssssssssssssss ke umah bapak..elok sampai...perot cekang takmau-mau serupa sarat sangat dh..eh, budak dalam nipn....sama naik nuh......ekekekekkekekeke 
gelak p gelak mai...belunjuq p belunjuq mai.....Dengaq gheta ustad-ustad tuh mai...YA ALLAH....hati hat td bunga kembang mcm bunga kekwa....terus kuncup dan-dan mencungap...ketaqqq nie... 
dia pn masuk, bapak pn habaq hajat nak suh dia tgk "AKU YG BERANAMA ANIDA OTHMAN" cucu tokhawa nie...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku takut, aku malu...aku gusar sume ada.....tp apakan daya, nak-taknak aku redah saja labus..... ok ustad amir tanya dok mana, nama penuh, then dia suh mai belunjuq kaki ngadap kiblat.....ALLAH HU AKBAR...time tuh, jangan cakaplaa...kalo buh teloq ayam ataih dada..mahu pecah apa...penangan getaran dia..huhuhuhu ..dia pn zikir-zikir then dia pesan kamu kena zikir "LA illa ha iLLAH" jangan lepas....!!!! perasaan makin cuak...depa nak wat apa kat aku ni...ka satg aku histeria ka hapa....takotttttttttttttttttt....dalam celah tuh aku tebayang WAJAH MAMA.......huhuhuhuhuhu
USTAD amir & ustad Termizi mula kan rawatan......aku bujet badan aku takdaknya menda-menda sume nie... sebab zahir sihat kan!!!!!!!!!!!

tapi.....................................................................................................................

rupanya dak....... ada MINALJIN dok betapa dalam badan ni....huwaaaaaaaaaaaaaaaa, aku rasa nak fengsan..dummmmm!!!! tp lawan jugak..zikir,zikir, zikir ustad amir kata jangan lepas....... banyak weh....
dia kata amik mana ni...... rupanya selama ni aku dok bekuat ngan menda alah ni..patotlaa ada masa lembik, ada masa mencungap-cungap..ada masa eh mcm-mcm laa..... lama gaklaa semalam depa wat rawatan kat diri ni... tapi pas dh buat rawatan seluruh jasad nie.....ALLAH MAHA AGUNG, ALLAH MAHA KUASA dia nak tunjuk tuh kekekuasan bila perubatan dikenankan dengan KALIMAH AGUNG ALLAH TA'ALA
diri ni rasa mcm br pas lari jogging, segaq bugaq...takdak dah mandom...layuuu mcm ngan pokok nak mati..mata tebeliak cerah......... mcm nak lompat ataih ustad tuh nak cakap mekasih sebab TolOng saya....... saya terhutang budi...... Ustad tuh kata, hang ni kuat gak...kalo dak ada yg kami dok berubat pengsan, tereyak........ustad saya kuat sebab ustad suh saya zikir..zikir..zikir jangan lepas..... zikir tuh membuatkan saya berupa nak p medan syahid.....betapa semangatnyaa saya pn nak halau mINALJIN ni berambus dr tubuh saya....saya tak perlukan kekuatan dr dia...tp saya pelik dr mana mInalJin ni mai?????? seribuu satu tanda tanya!!!!!! 


Untuk pengetahuan sume, pagi ni saya bagun solat subuh dengan tubuh yg segaq....takdak dh layu, segan baloq ka hapa.....semangat-semangat sangat...... terima KASIH ya ALLAH....sebab kau permudahkan urusan aku dalam hal-hal begini....kita rasa kita sihat, walhal sebaliknya.....sob>.soB....Sob........ yg pentin, aku jauh dr MINAL JIN...aku takmau besahabat ngan dia..sebab takdapat habuan apa-apapn..melainkan makan diri sndiri balik..huhuhuhuhuh.......


sekian coretan panjang lebaq aku kali ni.....punya nak share ngan ampa sume..."KISAH BENAR" yg aku hadapi....... sapa-sapa berminat atau dok ada masalah sblm nie..ampa leh masuk sini !!!! 
INGAT !!!!!!!!!! KITA USAHA, selebihnya izin DR ALLAH TA'ALA.........


Video Pertama ~ 
Camnilaa DIRI ni di pulihkan SEMALAM


Video Kedua ~




NOTE: maaf sume kalo ada pekataan peow uthagha "ceh bujet mcm ramai org luaq penang baca"  yg ampa kurang paham, atau sat saya guna pekataan ganti nama saya, aku dan nama..... ampun na....!!!!!

Sunday, September 18, 2011

:'(

Salam semua....salam malam isnin...mesti memasin bekobar-kobar semangat nak p gheja besok kan???? ehhehehe, mcm saya semangat bekobar - kobar sebab minggu ni mayB keja dua hari ja...selebihnya habiskan masa di KElompo...nak p jadik orang sana laks...cemuih dah dok penang...ekekekekek
eh, satg ada plak yg kata tudiaa kacang lupakan kulit...eh mana plak, xdaklah...... tak p duk sana teruih aih laa...p sana atas urusan keluarga. insya'allah.........moga-moga urusan kami nnti ni dipermudahkan ALLAH TA'ALA insya'allah...^____________^

malam ni, kesekian kalinya kami anak beranak buat lagi majlis tahLil....untuk mama....
XDAK APA dah nak kirim kat mama melainkan ku titip doa buat mu MAMA di sana.....
mama,selagi hayat dikandung badan...kami anak beranak takkan lupakan MAMA....."JANJI"
biaq jauhh di mata, tetapi kenangan dengan MAMA utuh semadi di sanubari ni...biaqlaa sok sampai kerepot sekalipn....xkan penah saya lupakan jasa baik kamu mama,.....ALLAH HU AKBAR..

ya allah kau tempatkan IBU di kalangan para-para soLihin....dan sejuk sejahretalah mama di sana...ANAKanda di sini akan ingat pesan-pesan mama...insya'allah......
tataulaa lately ni...sering rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, terkenangkan dia...hati jadik lembik xkuat mcm selalu......rindu ni ALLAH ja yg tahu...tp apakan daya,hanya yg mampu ku titip doa buat mu di sana.


 
ALFATIHAH...:'(

Thursday, September 15, 2011

Ku Pinang Kau Dengan Bismillah



Tuhan memberikanku cinta
untuk ku persembahkan hanyalah padamu
Dia anugerahkanku kasih
hanya untuk berkasih berbagi denganmu
atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
restu Allah ku mencintai dirimu
ku pinang kau dengan Bismillah

hampa terasa bila ku tanpamu
hidupku terasa mati jika ku tak bersamamu
hanya dirimu satu yang aku inginkan
ku bersumpah sampai mati hanyalah dirimu (hanyalah dirimu)

atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
restu Allah ku mencintai dirimu
ku pinang kau dengan Bismillah

atas restu Allah ku ingin milikimu
ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
restu Allah ku mencintai dirimu
ku pinang kau dengan Bismillah

Haku KembaLi

[muka selenga - sila abaikan] 

saya kembaLi aktifkan Blogging...... rinduuu sangat dh, 
sebulan lebey berehat amik masa cari ketenangan segala...
alhamduLillah, harini semangat mencoret mai balik.....
doakan saya ya sume, moGA- moga kuat semangat dalam meneruskan coretan di blog yg simple ni... 
^__________*

RINDUUU hampa sume...rindu banyak-banyak....*pelOk*


Syaitan

Kesan Syaitan atas Pembaca Pengamal AlQuran


Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasabiasa saja...tengok je..  

Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga.

Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah.

Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan.

Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari. ia stroke. ............

Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke .

Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. 
Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung !"

~~SEBAR2KAN LAH~~ Jangan dengar bisikan syaitan……

ROH & ManUsia


~PESAN ROH KEPADA MANUSIA...
 
Apabila roh keluar dari jasad, ia akan berkata-kata dan seluruh isi alam sama ada di langit atau bumi akan mendengarnya kecuali jin dan manusia. Apabila mayat dimandikan, lalu roh berkata : "Wahai orang yang memandikan, aku minta kepadamu kerana Allah untuk melepaskan pakaianku dengan perlahan-lahan sebab pada saat ini aku beristirahat daripada seretan malaikat maut".

Selepas itu, mayat pula bersuara sambil merayu : "Wahai orang yang memandikan, janganlah engkau menuangkan air dalam keadaan panas. Begitu juga jangan menuangnya dengan air yang dingin kerana tubuhku terbakar apabila terlepasnya roh dari tubuh".

Apabila dimandikan, roh sekali lagi merayu :"Demi Allah, wahai orang yang memandikan jangan engkau menggosok aku dengan kuat sebab tubuhku luka-luka dengan keluarnya roh" . Setelah dimandi dan dikafankan, telapak kaki mayat diikat dan ia pun memanggil-manggil dan berpesan lagi supaya jangan diikat terlalu kuat serta mengafani kepalanya kerana ingin melihat wajahnya sendiri, anak-anak, isteri atau suami buat kali terakhir kerana tidak dapat melihat lagi sampai Hari Kiamat.

Sebaik keluar dari rumah lalu ia berpesan : "Demi Allah, wahai jemaahku, aku telah meninggalkan isteriku menjadi Balu. Maka janganlah kamu menyakitinya. Anak-anakku telah menjadi yatim dan janganlah kalian menyakiti mereka. Sesungguhnya pada hari itu aku telah keluar dari rumahku dan aku tidak akan dapat kembali kepada mereka buat selama-lamanya" . Sesudah mayat diletakkan pada pengusung, sekali lagi diserunya kepada jemaah supaya jangan mempercepatkan mayatnya ke kubur selagi belum mendengar suara anak-anak dan sanak saudara buat kali terakhir.

Sesudah dibawa dan melangkah sebanyak tiga langkah dari rumah, roh pula berpesan: " Wahai Kekasihku, wahai saudaraku dan wahai anak-anakku, jangan kamu diperdaya dunia sebagaimana ia memperdayakan aku dan janganlah kamu lalai ketika ini sebagaimana ia melalaikan aku".

"Sesungguhnya aku tinggalkan apa yang aku telah aku kumpulkan untuk warisku dan sedikitpun mereka tidak mahu menanggung kesalahanku". "Adapun didunia, Allah menghisab aku, padahal kamu berasa senang dengan keduniaan. Dan mereka juga tidak mahu mendoakan aku".

Baginda Rasullullah S.A.W berkata: "Apabila telah sampai ajal seseorang itu maka akan masuklah satu kumpulan malaikat ke dalam lubang-lubang kecil dalam badan dan kemudian mereka menarik rohnya melalui kedua-dua telapak kakinya sehingga sampai kelutut. Setelah itu datang pula sekumpulan malaikat yang lain masuk menarik roh dari lutut hingga sampai ke perut dan kemudiannya mereka keluar. Datang lagi satu kumpulan malaikat yang lain masuk dan menarik rohnya dari perut hingga sampai ke dada dan kemudiannya mereka keluar.Dan akhir sekali datang lagi satu kumpulan malaikat masuk dan menarik roh dari dadanya hingga sampai ke kerongkong dan itulah yang dikatakan saat nazak orang itu."

Sambung Rasullullah S.A.W. lagi: "Kalau orang yang nazak itu orang yang beriman, maka malaikat Jibrail A.S. akan menebarkan sayapnya yang di sebelah kanan sehingga orang yang nazak itu dapat melihat kedudukannya di syurga. Apabila orang yang beriman itu melihat syurga, maka dia akan lupa kepada orang yang berada di sekelilinginya. Ini adalah kerana sangat rindunya pada syurga dan melihat terus pandangannya kepada sayap Jibrail A.S. "Kalau orang yang nazak itu orang munafik, maka Jibrail A.S. akan menebarkan sayap di sebelah kiri. Maka orang yang nazak tu dapat melihat kedudukannya di neraka dan dalam masa itu orang itu tidak lagi melihat orang di sekelilinginya. Ini adalah kerana terlalu takutnya apabila melihat neraka yang akan menjadi tempat tinggalnya".

Dari sebuah hadis bahawa apabila Allah S.W.T. menghendaki seorang mukmin itu dicabut nyawanya maka datanglah malaikat maut. Apabila malaikat maut hendak mencabut roh orang mukmin itu dari arah mulut maka keluarlah zikir dari mulut orang mukmin itu dengan berkata: "Tidak ada jalan bagimu mencabut roh orang ini melalui jalan ini kerana orang ini sentiasa menjadikan lidahnya berzikir kepada Allah S.W.T." Setelah malaikat maut mendengar penjelasan itu, maka dia pun kembali kepada AllahS.W.T. dan menjelaskan apa yang diucapkan oleh lidah orang mukmin itu.

Lalu Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud: "Wahai malaikat maut, kamu cabutlah ruhnya dari arah lain." Sebaik saja malaikat maut mendapat perintah Allah S.W.T . maka malaikat maut pun cuba mencabut roh orang mukmin dari arah tangan. Tapi keluarlah sedekah dari arah tangan orang mukmin itu, keluarlah usapan kepala anak-anak yatim dan keluar penulisan ilmu. Maka berkata tangan: "Tidak ada jalan bagimu untuk mencabut roh orang mukmin dari arah ini, tangan ini telah mengeluarkan sedekah, tangan ini mengusap kepala anak-anak yatim dan tangan ini menulis ilmu pengetahuan."

Oleh kerana malaikat maut gagal untuk mencabut roh orang mukmin dari arah tangan maka malaikat maut cuba pula dari arah kaki. Malangnya malaikat maut juga gagal melakukan sebab kaki berkata: "Tidak ada jalan bagimu dari arah ini Kerana kaki ini sentiasa berjalan berulang alik mengerjakan solat dengan berjemaah dan kaki ini juga berjalan menghadiri majlis-majlis ilmu." Apabila gagal malaikat maut mencabut roh orang mukmin dari arah kaki, maka malaikat maut cuba pula dari arah telinga. Sebaik saja malaikat maut menghampiri telinga maka telinga pun berkata: "Tidak ada jalan bagimu dari arah ini kerana telinga ini sentiasa mendengar bacaan Al-Quran dan zikir."

Akhir sekali malaikat maut cuba mencabut orang mukmin dari arah mata tetapi baru saja hendak menghampiri mata maka berkata mata: "Tidak ada jalan bagimu dari arah ini sebab mata ini sentiasa melihat beberapa mushaf dan kitab-kitab dan mata ini sentiasa menangis kerana takutkan Allah.".

Setelah gagal maka malaikat maut kembali kepada Allah S.W.T. Kemudian Allah S.W.T. berfirman yang bermaksud:"Wahai malaikatKu, tulis AsmaKu di telapak tanganmu dan tunjukkan kepada roh orang yang beriman itu."

Sebaik saja mendapat perintah Allah S.W.T. maka malaikat maut menghampiri roh orang itu dan menunjukkan Asma Allah S.W.T. Sebaik saja melihat Asma Allah dan cintanya kepada Allah S.W.T maka keluarlah roh tersebut dari arah mulut dengan tenang.

Subhanallah... Maha Suci Allah... Allahu Akhbar !!!

info dr FB:>> imam muda nazrul

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design