Wednesday, September 28, 2011

ALLAH laa penyembuhnya

Salam alaik semua.....salam hari rabu......
moga-moga sume blogger dan silent reader berada di bawah lembayung ALLAH ta'ala sihat sejahtera.....tuan punya bloq ni tenggelam timbui dh rupa biskut chipsmore,..kejap ada, kejap ilang ^__^ besalaaa dok keadaan gu ni memang filll ghajin kadang-kadang ada..kadang-kadang kedaung .....

kepada semua Blogger, saya nak share ngan hampa satu perubatan sec.islam..yang mana saya dh lalui sendiri, rasakan sendiri dan behadapan dengan nyata...tak tipu-tipu...
alhamudlillah, ALLAH izin ngan rawatan ni....shukur sangat...
tp hampa sume siap sedia dah ka nak tau, rawatan dr segi apa...bukan rawatan akupuntur keh..ekekekek ni rawatan perubatan sec.islam.... ^________* allah nak temukan saya ngan Ustad Amir & Ustad Termizi..... untuk problem yg di alami selama ni...alhamdulillah, saya rs kalo tak jmpak depa tatau jgk..rupanya makhluk ALLAH yg berupa JIN dok happi betapa dalam diri nie......

ok camni nak cherita, ada satu malam sebelum saya belepas ke shah alam...saya ada p umah mentua ziarah dia...tp tatau yg malam tuh bapak nak berubat sec.perubatan ISlam......bila dapat tau dr bapak, yg bapak nak berubat mlm tuh, hati jadik gabra....tak tentu arah..seram sejuk....eh pasepa aku nieh???!!!!! tapi.....
eLok ustad tuh sampai umah bapak, dia terus cakap..." EH MALAM ni, ada ORG baru mai ka??? NI ada yg lein IKUT sama nieh...." saya tekedu, apa yg ada, apa yg baru...peliks dah....terus bapak habaq, aah ada ni.anak menantu mai...serius "KEBETULAN" nak jmpak DEPA..bukan dirancang atau apa....apakah ALLah nak pertemukan saya dengan sume nie......

ok, malam tuh ustad AMIr & ustaD Termizi berubat bapak......alhamduLillah..pas kena rawatan...bapak rasa beransur sihat...kalo dak sblm nie badan sejuk gedi mcm kena ketoi aih.....berat badan ilang sampai 10KG.....OWH Sangattt simpati tgk bapak mentua la nie..pas mak meninggai...dia "MELANUIH" sangat- sangat...badan koi kesit....rupanya MENATANg tuh dok mamah dia kot dalam..huwaaaaaaaaaaaaaaa
dh banyak rawatan p...mcm-mcm stail ada.....tinggai lg tak mandi bawah jembatan jaa lg...... tp tuhlaa ALLAH nak temukan ngan sesuatu yg terbaik tuh bukan semudah yg di sangka...amik masa sume tuh... berkat sabaq bapak n sume....akhirnya bertemu ngan USTAD AMIR & USTAD TERMIZI...... berbaloi jugalaaa perubatan ngan depa..... tak putus ngan AYAT ALQURAAN....kita leh dengaq clear depa sebut..kot kalo kita rasa depa dok bc mentera bukan-bukan oh tidakkkk sama sekali...!!!! melainkan PEKAK @ TURIK mayb tak dengaq la kan apa yg depa zikirkan sepanjang perubatan......


semalam nak dijadikan cerita, ngan perot boroi mcm org makan kenyang seplo taun......en.suami dapat panggilan dr bapak....eh hang balik kg, bawak nida balik.......malam ni USTAD-USTAD tuh nak mai lg..mai kita tanya tgk depa kot-kot kat nida ada ka hapa...menumpang ka hapa......
perghhh, dengaq jaa mcm tuhh "CERING" bulu roma, segala bulu dok ada..eh pasepa aku lak???!!!! pelik dh nie....owh br teringat malam yg memula jmpak depa aritu....ustad tuh ada tegoq dh..tp aku do No ja...
yerlaa LUAQ sihat ok...gemokk jangan cakaplaaa..... cuma semenjak buncit ni...selera makan terhumban ke gaung skit.... bejalan pn dh kalah orang umuq 80thn...tehegeh-hegeh dh haa.....
En.suami tanya, ibu jom p umah bapak....si bIni jawab ngan selamba : iBu takmo P....takmo laa kan sakit apa pn...sambei gelak sinis...... tp tuhlaa, kalo dh rezeki nak tahu apa sebenaqnyaa tuh..buatlah lagu mana pn..ada jaa jalan dipermudahkan...... dalam celah dok hegeh-hegeh ngan En.suami...bapak call lg...kali ni takleh elak..kena cakap sndiri ngan dia... alaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, kantoilaa...

Perbualan talipon antara BAPAK MENTUA ngan MENANTOO antooo :)
BAPAK MENTUA : nida, satg maina...kita tanya ustad-ustad ni tgk........cuba p lah....
Menantu Hantooo : eh, bapak takmaulaa.....maluuuu. eh nida sihat ni..mana da apa-apa.... duit takdakla..apa lah...mcm-mcm alasan bg....
Bapak MEntua : ALLAH mai ja laa...duit leh cr.... satg mai tau jangan lambat...
MENANtoo hantooo : ermmmmmmmmm, ok lah bapak...nida p lah satg 
en.Suami : hahahahahah amik ... tuhlaa td org ajak takmO....ha kan kena p gak .

kami ni pun hegeh-hegehlaa balik umah..siap mandi semayg sume....dh mcm lipaih kudung siapnya... capai jaa apa ada..sebab bapak pesan dh jangan lewat....
zasssssssssssssss ke umah bapak..elok sampai...perot cekang takmau-mau serupa sarat sangat dh..eh, budak dalam nipn....sama naik nuh......ekekekekkekekeke 
gelak p gelak mai...belunjuq p belunjuq mai.....Dengaq gheta ustad-ustad tuh mai...YA ALLAH....hati hat td bunga kembang mcm bunga kekwa....terus kuncup dan-dan mencungap...ketaqqq nie... 
dia pn masuk, bapak pn habaq hajat nak suh dia tgk "AKU YG BERANAMA ANIDA OTHMAN" cucu tokhawa nie...huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aku takut, aku malu...aku gusar sume ada.....tp apakan daya, nak-taknak aku redah saja labus..... ok ustad amir tanya dok mana, nama penuh, then dia suh mai belunjuq kaki ngadap kiblat.....ALLAH HU AKBAR...time tuh, jangan cakaplaa...kalo buh teloq ayam ataih dada..mahu pecah apa...penangan getaran dia..huhuhuhu ..dia pn zikir-zikir then dia pesan kamu kena zikir "LA illa ha iLLAH" jangan lepas....!!!! perasaan makin cuak...depa nak wat apa kat aku ni...ka satg aku histeria ka hapa....takotttttttttttttttttt....dalam celah tuh aku tebayang WAJAH MAMA.......huhuhuhuhuhu
USTAD amir & ustad Termizi mula kan rawatan......aku bujet badan aku takdaknya menda-menda sume nie... sebab zahir sihat kan!!!!!!!!!!!

tapi.....................................................................................................................

rupanya dak....... ada MINALJIN dok betapa dalam badan ni....huwaaaaaaaaaaaaaaaa, aku rasa nak fengsan..dummmmm!!!! tp lawan jugak..zikir,zikir, zikir ustad amir kata jangan lepas....... banyak weh....
dia kata amik mana ni...... rupanya selama ni aku dok bekuat ngan menda alah ni..patotlaa ada masa lembik, ada masa mencungap-cungap..ada masa eh mcm-mcm laa..... lama gaklaa semalam depa wat rawatan kat diri ni... tapi pas dh buat rawatan seluruh jasad nie.....ALLAH MAHA AGUNG, ALLAH MAHA KUASA dia nak tunjuk tuh kekekuasan bila perubatan dikenankan dengan KALIMAH AGUNG ALLAH TA'ALA
diri ni rasa mcm br pas lari jogging, segaq bugaq...takdak dah mandom...layuuu mcm ngan pokok nak mati..mata tebeliak cerah......... mcm nak lompat ataih ustad tuh nak cakap mekasih sebab TolOng saya....... saya terhutang budi...... Ustad tuh kata, hang ni kuat gak...kalo dak ada yg kami dok berubat pengsan, tereyak........ustad saya kuat sebab ustad suh saya zikir..zikir..zikir jangan lepas..... zikir tuh membuatkan saya berupa nak p medan syahid.....betapa semangatnyaa saya pn nak halau mINALJIN ni berambus dr tubuh saya....saya tak perlukan kekuatan dr dia...tp saya pelik dr mana mInalJin ni mai?????? seribuu satu tanda tanya!!!!!! 


Untuk pengetahuan sume, pagi ni saya bagun solat subuh dengan tubuh yg segaq....takdak dh layu, segan baloq ka hapa.....semangat-semangat sangat...... terima KASIH ya ALLAH....sebab kau permudahkan urusan aku dalam hal-hal begini....kita rasa kita sihat, walhal sebaliknya.....sob>.soB....Sob........ yg pentin, aku jauh dr MINAL JIN...aku takmau besahabat ngan dia..sebab takdapat habuan apa-apapn..melainkan makan diri sndiri balik..huhuhuhuhuh.......


sekian coretan panjang lebaq aku kali ni.....punya nak share ngan ampa sume..."KISAH BENAR" yg aku hadapi....... sapa-sapa berminat atau dok ada masalah sblm nie..ampa leh masuk sini !!!! 
INGAT !!!!!!!!!! KITA USAHA, selebihnya izin DR ALLAH TA'ALA.........


Video Pertama ~ 
Camnilaa DIRI ni di pulihkan SEMALAM


Video Kedua ~




NOTE: maaf sume kalo ada pekataan peow uthagha "ceh bujet mcm ramai org luaq penang baca"  yg ampa kurang paham, atau sat saya guna pekataan ganti nama saya, aku dan nama..... ampun na....!!!!!

11 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Shu Shinju said...

mak ade tanya kat shud..nape kak nida la ni nampak pucat, mandom..mata cekung... upanya ade benda no...alhamdulillah..semua dah selamat...:)

Pepel BoNda AmaNi said...

alhamdulilah...akhirnya..kita berusaha..semuanya terletak di tanganNYA...

NeenaAnuar said...

syukurr.. alhamdulillahh... jaga diri yer dear...

Fieza79 said...

alhamdulillah skrg dh ok la..hrp2 tak berulang lg..insan tu hanya membantu..yg selebih nya hanya Allah penyembuh nya..

mrs chenta said...

takutnya dengar.... alhamdulillah semua dah selamat... nasib baik tau cepat kalaud ak kesian kat baby kat dalam tu...

POSH76 said...

mende camni mmg wujud percaya atau tidak....yang penting cepat berubat...insyallah

InaAchik said...

Alhamdulillah...
Kita berusaha dan sihat dengan izin DIA...

Teruskan berzikir dan dan banyakkan baca al-Quran...

eLLy said...

alhamdulilah... yg penting kita berUsaha

ratusiput said...

kalau kite tak cuba kite tak tau kan sampai skang nape diri kite jd camtu.yg pntg kite dah usaha.yg lain tu serah pd Allah.alhamdulillah nida pun dah sihat.baby dlm kandungan pun penting kena jaga sama.

CuppyCakeMommy said...

educational toys promotion ..
it is fun and smart toys for your kids..

visit our page at

www.smart-intelligent-toys.blogspot.com

for further inquiry kindly contact us at ysalli@yahoo.com

or add us in fb
intelligent.toys@yahoo.com

Mak Izz said...

ptt lately (sejak peknen) akak tgk nida layu je. ingatkan mabuk peknen rupa2nya benda lain. nsb baik bapak paksa berubat, kalo x..

moga jin2 tu sume kuar abih jgn dtg2 lg. akak rindu dgn nida yg cergas, riuh dan ceria mcm dulu2. welcome back dik!

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design