Wednesday, November 30, 2011

wOrdLEsss WedNEsday vErsi Sofia

Photobucket
senyum xpelu kata hapa-hapa, walaupun hati sedikit terLuka (:


Tuesday, November 29, 2011

Eina & Suami

Cuti 3hari..makan kenuri mcm pesta...sana sini nasik minyak..menu mcm-mcm ada....SUKAAAA.....hihihih.... BTW, nak amik kesempatan nak ucap SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT kedua - dua sahabat baik saya........owh azRina abu bakaq, aku lepaih dh saattt manishni...lepaih dh zaman gilang gemilang pemaisuri sehari.....laa turn aku plak p rai hang jadi pemaisuri sehari...hihihihii...apa yang pasti, aku panjatkan DOA moga hUBUngan kalian suami isteri bekekalan hingga akhir nanti insya'allah....banyak-banyak SABAQ nuh..dalam EpiSod rumahtangga...... bukan mudah sebenaqnyaa.... memerlukan pengOrbanan yg ckoP tinggi dan sabaq yg cukup kuat...... kalO dak org tua-tua tak kata laa..."kalO takOt dilamBUng oMbak, Jangan Berumah tepi paya, eh silap......jangan berumah di tepi pantai." heheheheheheh...... yang pasti ALLAH atuq jOdoh untuk kita sume Elok dah....sebab dia saja yg maha mengerti dan maha mengetahui segala rahsia disebaliknya....dan kita MANusia, hanya mampu merancang selebihnya serah pada yg ESA.......

oLriteee genG...... SELAMAT PENGANTIN BARU....selamat meraiiiii "CINTAHALAL" bersama suami tersayang ..^__________________*


Photobucket
~ MerPatI Dua SejOli = Ina & Ady~
moGa hubuNgan KaLian Bedua KEkal bepanJangan....
ina U Look so Gojers....... aummmmm 




Photobucket
versi Itam Putih...stiLLL ina LOok gOjers......




Photobucket
Kami yang bekas pekerja ProsPek Kukuh sdn.BHd dtg meraikan majLis bahagia ina & Suami
muka sofia dh rupa mcm nak meNeran...tensen iBu tau.....hadDoi.....



Photobucket
Pengantin ni memang suka GElakkk besaQQQQ....
cer tgk dok jadik permaisuri seharipn dia bantai dok Tak sengap,,,n renyeh Luaih




Photobucket
alhamduLillah, walaupun saya dh tinggaikan ProSpek Kukuh 8tahun...
ukhwah persahabatan kami masih mekar....... bak Pipi saya yg kemBong Like Donat ...hihihih


Saturday, November 26, 2011

Ombak RinDu

Weeeiyuhuuuuu........samat pagi dh separa pagi dh nak masuk tengahari dh..heheheh, arini gheja....makLomlaa minggu las bulan november..so, no more cutis okes.......ehehehheh 
xlama dh nak masuk december....suka..suka...sebab nak sambut beday ayahanda tercinta pada 1hb disember nie.......cuma sedey pestime celebration mama syg takdak kat sisi..sobbbbbbbbbbbbbbbb owh tuhan, berikan kami kekuatan hadap sume nie..... 

dannnnnnnnnn xsabaq jugak menantikan >>>>>>>>>>>>>

MOVIE "oMbak riNDu" ditayangkan di pawaGam....gilaaaa eksited sampai sanggup nak simpan si sofia dalam Locker...eh muatkaaa, simpan sofia dlm locker....owh daklaaa...kita simpan dia kat umah tokmama syg dia....ehehehheheheheh nilaa penangan gara-gara ibu nak p tgk movie nie......kekunun mengidam laaa nak tgk moview nie..so, lehlaa meraih simpati kan untuk tinggai cik sofia dan leh kinyit mata kat en.somi suh bawak p pawagam .......yuhuuuuuuu ;p


wehhhhhhhhhhh, sapa baca nOvel ni sapa taulaa penangan citer dia..memang besttttttttt !!!!! izzzah banyak pengorbanan dia....watak dia memang best...masa baca novel ni dl.....memang bestlaa....tp dok tggg mOvie dia keluaq..kalO depa p alter watak dlm movie xsama mcm novel tak bestttlaaa kot (: hihihih palIng tak menahan dalam Movie nie ada ABAng AorOn aziz....alalalalalalalalalla, kalo  watak seth tan pn dh blew gila bayang tambahlaaa watak dlaam ombak rindu kan...lagikkkklaaaaa menusuk kelebu...hihihihih  insya'allah akan ku usaha sampai bolew, nak jugak p tgk moview ni kat pawagam....makLomlaa dh lama pencen xmasok pawagam  dek kerana anak kecik dan beranak kecik..hihihihihih.....mana daknya, xkan nak usung cik sofia masuk wayang mahu dia melalak mcm kena kutil plak satg kan.....tera lena malam katoP lampu skit pn dh melalak suh bukak..bukak..bukak...tambahlaa dok dalam wayang, satg wat marahjaaa  penonton lain..... xpa, nanti nak slow talk ngan TOKMAMA..... kalO tokmama kata okeh, kita p laaa malam 1 disember nie...... usung kaum kerabat hat dok hangat becinta....HAHAHAHAHAHAHAHHA agak-agak penuh dak panggung org mai tgk moVie nie...???? sure penuh kot, sebab pelakOn dia hot-hot...leinlaa kalO HEROIN dia Norlia ghani...sureee pakat pikir puluh kali nak p ke dak nonton kan...HAHAHAHAHAH   tp sapa layan Novel ni....suree dia nak p tgk.... ^_^ 




RINDUKU UMPAMA OMBAK YANG TAK BERHENTI
KASIHMU BAGAI PANTAI 
YANG SETIA MENANTI !!!!!!!!!



ombak rindu NOVEL
~ NoveL gilaaaaan sapa memBacanya~ 



dan ni plak lagu "ost oMbak Rindu" pergh tgk sikit-skit seLingan filem nie..mahu dia....menggeletaq kepala lutut nak ke pawagam saksikan mOview nie...harussss terjah xdak sunat-sunat lg dah..hahahahahah 

Lirik Lagu Ombak Rindu–Hafiz/Adira

Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di penanti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


jom-jom sapa nak p...kita boOking seat sederetttttttttttt....bawaq tisu sekotak habuan nak lap cecair idOng...hahahahahahahahahh

Friday, November 25, 2011

windu Baba

Photobucket

~ BABa LEKASS balik.....KAKAK winduuuu BABA dh nie....!!!!!!!!!!!
iBU pn sama WIndu BABA....~
dua malam dh KAKAK,iBU n baby TIDOK SENDIRIAN....huhuhuuh
baba jangan otstestion lelama sangat nuh....
rindu nak naik keta pesoNa, nak lepak lam umahh sama-sama..... 

cepatt tau balik.......MAUHHHHHHHHHHHH dr kakak... 
tp baba xdakpn kakak nya selera minum susu tetap menten beganda...hahahahahahahahahah 

Wednesday, November 23, 2011

KesediHan

jangan bersedih dengan masa lalu yang sudah pasti telah meninggalkan hidupmu..kesedihan mengingatkannya hanya akan menjadikan diri dalam kegelisahan dan tidak menentu, seumur hidup kan berada dalam kekusutan dan pilu...

jangan sedih memikirkan masa depan yang sebenarnya masih di alam ghaib, tidak lagi turun ke bumi dan myempurnakan hari2, mungkin jua esok tidak akan pernah ada dan mungkin jua kan berlaku sebaliknya dari kesedihan yang dijangka.

tetapi, hari ini adalah harimu yang sedang kamu lalu, lakukanlah perkara2 yang baik yang membahagiakan hatimu dan orang sekelilingmu.. andai kamu sedang berdepan ujian, lalui dengan pengharapan yang penuh kepada Allah yang maha penyayang.

rasullah s.a.w bersabda " Allah tidak menetapkan qadha' bagi seorang hamba, kecuali qadha' itu baik bagi dirinya"

RaVu YG sepi

RAbU TANPA KATA-KATA.....tp ada gak SKIT =(((((((((((((((((((((((

Photobucket
~sampai Bila laaaa nak DOK lagu nie........
tak habis-habis ngan
sikappp LENGAI....sikap AMBIKMUDAH, sikap MUDAH MENYERAH
sikap sambei LEWA!!!!
OWH tuhannnnn berikan aku kekuatan untukkk semua ini...........................

Kecewaaaa dengan SIKAPPP lengai DIA.....nOKTAH !!!!!!!!!!!!!!!!!!




Photobucket
hanya satu yg aku ada DI dunIa nie....HANYALAH DIA, sebab DIAAA aku masih KUAT di sini......
owh anak.......... hanya ini yang termampu IBU laksanakan...............


Tuesday, November 22, 2011

rai CINTA DBKL

sebelOm lunch bekai bawak dr umah...harus update buang satu bloq nie..kalo dak satg sunyi ja...=) bukan main aih la nie..makin sibuk makin dan update blog nuh....terbaikkk..... dh ada bahan so blew laa update, kalO dak peramm ja laa..... cuti sekolah dh bermula..so majlis kawen-kawen pn bederet-deret dok ada.... minggu patama cuti dh ada jemputan....kiranyaa mula dr cuti sekoLah sampai abes sekolah gantung periok belanga laa...hehehhe...shukur,shukur rezeki tuh....



baru-baru ni saya n kengkawan yg lein p ke KOta Kola Muda kawan umah Bonda nieh...eheheheh,sib bek bonda xdak kalO dak mahu dh terjah....pekena apa patotkan..hihihihi...insya'allah na bOnda,kalo ada rezeki kita jmpak keh..... pengantin yang di rai pada hari tuh adalah HAFARI dan ISTERI..... depa dua nie sangat coooL..... kawad sana kawad sini dok rai tetamu mai..halailaaa pakai baju kawen.....hafari ni sebenaqnyaa kawan lama zaman SEKOLAH RENDAH dl-dl.....berapa lama xjmpak, tepisah baru-baru ni jmpak balik sekaligus p rai majlis dia..bestsangat.... rasa sebab dapat jmpak balik kawan-kawan lama..sambung silaturahim...kan senang wooo.... hafari ni dl zaman sekolah kurus keding mcm lidi jaa...makaiii la ni jmpakkk giloo comei hang weh..... dhtuh dia nya ramah tamah kalah bertih jagung hat juai kat panggungwayang nuh..hihihihi pot pet.pot pet..... mcmnilaa kawanlama....xdak nak jaki,jaki..pilih buLu n pangkat segala.... bestlaa ang bro.... hafari, KAMi kawan-kawan pakat DOA moga IKATAN SUCI perkahwinan hang ni diberkati allah dan dilimpahkan penuh kasih sayang....... insya'aLLah.....


hampa dua memang padan laaa ALLAH temukan...sama ramah sama tamah....


Photobucket
-PEnganTin Baru-

Hafari @ nama lebih glamour AYIEE.... Dan Isteri terchinta



Photobucket
  =mummy jue n kakngah =
~ ini member baik sekampung, sehari sblm p knuri, p umah dia bantu dia balut hadiah..makLomlaa jari jemari dia letey sebab dok masuk gear...drive dr GONG KEDAK ke KEPALA BATAS..hahahahahahahaha ampun mummy jue ;p

sekali dia wak keluaq album zaman toknadoq nuh....makaiiiii pic-pic dl-dl keluaq...hahahaha gelak begulIn tgk..suh dia upload masuh FB..dia xmo..dia kata maLuuuuuuuuuu..hahahaha gila muka suci...
....ni *Refrence kuat saya ni*




Photobucket
- Kami semua begambaq kenangan-

xckop korum ni,ayu xdak,nani xdak, kahdri xdak,hamzi xdak,pidioh halim xdak...
ni kalo ada depa mahu gelak keluaq ayaq mata .....




Photobucket
=PApa CooL wif Qaseh=

satjaa nuh anak hang dh 8bulan...comeilaa dak qaseh nie..GEBUUU peha dia mcm drumstik ayam...yummy



Photobucket
=hOKnie takyah pekenai dah kot....=

budak br baik demam....ngan tanda *KEAMANAN* hahahahahahahaha
Baba N Sofia...ecececec tangan TUNJUK peace...tak sedaq ghambut beselerak...hahahahahah
yg baba plak jelIn tajam nampak...hihihih
DUA love saya nieh.....


Photobucket
=kami Kaum-kauM ibu hok beranak dua= kasih IBU hingga akhir nanti......


jue anak dua, satu g tinggai umah,
nida anak satu....satu g taun depan muncul....
sarah anak dua...dia entam dua-dua tinggai umah.....
akma anak satu..satu lagi tatau bila nak muncul..hahahahahha



Monday, November 21, 2011

Dinner Piiza HomeMAde

Salam semua...dh balik erk???? owh saya loM g, masih betapa dalam pejabat cumiL nieh...dok siap-siap keja mana tak siap lg...heheheheheh....makLOmlaa xlama dah nak cutis panjang...so kena laa perabih segala mala kerja dok ada...hihih

br nie sambut anivesari yang ke tiga..memandangkan tahun ni perot sangat berat..so lepak umah jaa sambutnyaa..x kemana-mana....makan ramai-ramai ngan mak-mak sedara,sepupu sepapat ja....sib bek depa tak buli suh acara suap-suap..kalO dak suree sofia buat teriakan mengaum kalah anak singa..HAHAHAHAHAHHA....dia kan buleh tgk mak pak dia beromantis...HihIHIHI.... TaPi ALHAMDULILLAH..happy ja malam tuh... 

simple n kenyang tema malam tuh..HAHAHAHAH...gila save bujet...kan... lantaklaa janji ada gak makan-makan di atas tajaan free...dr takdak lansung...shukur......
malam tuh saya oder pizza hOMemade jaa kat kakak suhaina... owh memang terbaikkkkk pizza dia....sorii bukan nak bodek ka apa, tp memang realiti....sebab mlm tuh saya dan makan 1 slice jaa..hok lein sume depa bedal........ even tekak memang ngidam nak makan pizza...tp dh tgk sume tetamu makan dengan lajunyaa saya jadik sukaaaaaaaaaaa tebantot nak pulun makan pizza..... heheheheheheh
kira malam tuh ada PIZZA HOMEMADE dua perisa..... n spagheti sentuhan dr adik ipaq saya...dua=dua menu licinnnnnn sampai tahap jilat pinggan..ehehehehhe.....alhamduLillah, ALLAH masih beri kesempatan meraikan nya....walaupun bukan di hotel-hotel, restron yg besaq....cukuplaa hok ni ja yg termampu..janji gumbira.......yihakkkkk..



Photobucket
yang mana duk AREA kepala batas, BERTAM indah, dan sewaktu BERTAM dengannya..lehlaa cuba nak tempah PIZZA best ni...kat kak sue....leh oder n amik sendiri @ suh antaq.... tak cuba tataukan sedap ka dak...tp tak tipooooooooo memang sedap... !!!!!! 
cer klik LINK nieh untuk sebarang pertanyaaan =)






Photobucket
Terbukti sedappppppppppppp, tgk SOFIA makan.....
sampai kembang idung-idung...
HAHAHAHAHAHAHAHAH 



Monday, November 14, 2011

keletaH Budak DeMam

salam senayan kawan-kawan ibu.......
arini ibu nak huPdate pasai sofia jaa....ibu memang, kalO kamera dok kat tangan dia...jenuhlaa sOfia jadik model tak bebayaq dia kerjakan...HEHEHEHEHEH 

untuk makLuman sume.....semalam  pas sofia kena makan ubat ...
dek kena peleKOh ngan ibu.n BAba...depa sangat kejam buat sofia....
tp alhamduLillah arini tokmama bg mesej kat ibu, sofia dh tak demam ..batOK pn sekalii sekala jaa....
MESTI ibu dok kat opiss suka laa tuh dengaq pekembangan kesihatan sofia..hihihihihihiih
sofia pn sian tgk ibu, bepeluh-peluh time pelekOh sofia makan ubat...dhlaa ngan baby lg..ngan kepit sofia lagik..apa-apan ibu memang KUAT!!!!!! cam huLK..hahahahahhaha sebab sekali dia picit mulut sofia...sofia kalah..tepaksa gak nganga bg ubat-ubat hat pait tuh lalu tekak sofiaa...tak sokaaaaaaaaaaaaaa =(



Photobucket
~ kalO demam jaaa....sofia kena admit kat wad nie laa..ni laa pot sofia kalO demam.....~ 

ibu pn bekampUng kat umah tok ayah...jaga sofia..waD pes klass...^__^




Photobucket
ibu, sofia tak larat nak renyeh dah..... peace pun tekangkang dh jari ....huhuhuuhuh




Photobucket
Sofia stat dh feninnn nie mandang ubat...adoilaa yg doKtor ni pn bagi punyalaa banyak ubat...jenuh nak telan... hazab dh rasa, dhlaa sofia kan penggemar makan ubat..huhuhuuhhu.




Photobucket
Pehlisszz la eIbooo, sofia takmo dh makan ubat..... cer bg sofia makan KFC ka, eskwem kaaa...
kan sedap...!!!! ni ubat hat pait tuh kan sedap
sofia jeMuu dh makan ubat..huhuhuuh


Photobucket

~Ubat-ubat ni lah buat tekak sofia perit......hUhh..... tp kalO xmakan sofia sakit...sian lak kat ibu, dh bayaq mahai-mahai..mau xmau makan jugak..nak-nak antibiotik..kena makan sampai ABESS!!!!




Photobucket
Potostat muka BABA...sebijik dot....huhuhuhuhu nak-nak lg tang idOng..ekekekek
apa-apapn SOFIA comeL kan....
sofialaa racun,sofia la PENAWAQ ibu.....haipppppp





Friday, November 11, 2011

HAKIKAT DUKACITA

Tatkala....dok dengaq video dari DOKTOR ASRI....hati ni seriuss tak menahan, luncur laju ayaq mata....sangat bekesan kat hati ni, sebab apa yang dok lalui sekrang nie....... sume ni ada kena mengena ngan TAAT kEpada ALLAH....
allah uji aku, aLLah bagi aku dukacita, bg aku rasa sesak dada nie.....tgk orang lain gembira, senang lenang sebaliknya aku....aku di duga sedemikian rupa....ALLAH bg ujian sume nie...sebab mgkin aku LEKA sebgai aku HAMBA ALLAH....

ya allah ampun kan aku, aku takmampu dah nak hadap sume nie....sesungguhnya beratt dah rasa....tapi mau takmau..kena gak tempuh..kena gak redah...banyak-banyak besabaq...mungkin ada sinar di depan sana...
apa yg PAHIT terjadik teselit kemanisan sume nie... 
berandaian baik terhadap aLLAH ya kamu wahai anidaothman......*BIG HUG*



***hakikat yang perlu belajar dari kehidupan ini ialah.....SETIAP yang berlaku adalah ketetapan takdirNya, beringatlah ketika merasa bahagia kerana segalanya boleh berubah sekelip mata, dan jangan terlalu hanyut dalam air mata kerana bisa juga nanti air mata kan bertukar menjadi mutiara..***


Tak Mintak Sume nI TErjadik

salam semua..salam penghuLu segala hari.... 
semalam full day mC secara mengejut....lupakan seketika hal sekeliling fokus ke anak dara pujaan hati. allah uji lagi dan lagi. kali ni dia bagi sofia DEMam..demam yg sangat-sangat garing tahap mAX.... ALLAH hu AKBAR, tuhan ja laaa yg tau LULUH hati ni..rasa nak tereyak..sebab kekuatan ilang..dalam sekelip mata keletah sofia yg lincah tuh lenyap..sebaliknya dok menatap dia lemah lesu longlai.... tak semena=mena ayaq mata dia sentiasa belinangan....huhuhuuh sianya anak ibu..sakit sangatlaa tuh, nak jalanpn xlarat dah, baba laa yg dukung dia dakap ja baba sepanjang petang ari rabu baru ni... hati ibu makin resah gelisah... kepala otak bepikir mcm-mcm.... nak taknak p farmasi sat dl, carik ubat..cari ubat "IBUPROFEN" cab ABBORT..ala xdak stok la plak, grab ja mana ada dl...buat sementara waktu dan beli ubat JOlok bawah... kalO beria jugak tengah malam satg.... ubat joLok dh siap sedia... huhuhu..... tgk dia lemah, ibu memang lemah..lemah sangat-sangat..tp takkan nak tunjuk depan dia kan..lagiklaa bertambah dia lemah..so, ibu kutip mana semangat dok ada...redah dalam kelam malam nie cr ubat....apa pn terjadi anak kecil ni di dahulukan even do..ibu tepeleot.....sob..sob..sob memang taching...ilang segala sakit pinggang...lupa sat yg saya ni dok sarat bawak perot 7bulan....uih, hebatlaa ujian dok ada.....br minggu lepas kena makan muntah, dh minggu ni demam garing segaringnya badan.....soB>........

chup, bukan lah nak meNidakan pada keadaaan tp sapa lalui sapa tau langit tinggi rendah betapa agungnya pengorbanan MAK AYAH besaqkan anak-anak.....bila jadik keadaan mcm ni..tupp, kepalla otak kenangkan pengorbanan MAMA ngan BAPAK......nangissss buang seroUnd.... =(  ni, kalO mama ada... ringan lah skit beban dok ada..sayap kiri kuat berFungsi.....apakan daya dia pergi dl tinggai aku dan sume.....nak taknak kena survive sendiri..kena cr hadap sume ni laki bini...tempuhhhhhhh walaupun berliku.... pikiar dalam pala otak ni dh mcm-mcm .....ngan makan nasik sehari suntuk dak..ALLAH,ALLAH...... pas ja dapat ubat..terus mencanak p umah mak sedara kat area kg.padang....situ ja laa yg saya nampak leh bantu..sebab pestime SOFIA jadik mcm nie....sblm-sblm ni dia memang demam..tp tak penah demam sehangittttttttttt mcm nie..ngan kita-kita sekali bepeluh pangku dia.... sampai pejam mata laa dia menahan demam. akhirnya kata putus mlm tuh bemalam di rumah maksu..... maksu lah peneman setia kami...satg-satg chek suhu badan sofia, memang xjerap laa lena...main ngan anak.lena hat nyenyak pn mampu dilupakan..apapn terjadik ANAK didulukan.....tepikir sejenak..patotlaa org tua-tua n lebei senior selalu cakap = sok ni mai besak melawan cakap mak bapak, sok=sok ni mai besaq ketegaq....tatau masa kecik bela separuh nyawa ku pergii....OWHHHHHHHHHHH kini baru saya mengerti sume nie....setelah dh ada anak ..dan bakal punya anak lagi...ALLAH bagi bukan untuk saja-saja nak gah n riak ka apa...tp rupanya ada MISI n VISI perlu di selesaikan n perlu ditempuhi...sangat hebattttttttt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xpalaa anak, demi kamu ibu sanggup ilang kerja.seandainya BOS bg kata dua...... tp alhamduLillah, bos baik budi baik hati..dia izinkan saya bercuti ... ngan alasan saya yg Demam....takut nak kabarkan pada bos yg anak saya sakit lg....huhuhuhuhuu.... sebab pikiran buntu tatau nak bg alasan apa...kerap sangat sakitnya. =(   seharian ibu di rumah temankan sofia, tak beganjak walaupn skit....demam beransur baik nampaknyaa..mulut pn pot pet..pot pet balik....shukurr....hati ibu berbunga riang.....tapii............... xlama, malam semalam jadik balik....hangattt badan dtg balik...mcm-mcm pikir dh nie...ubat bg makan takkan xdak respon apa-apakan..uih xleh jadik..apa kena ngan budak ni...sekali lagi bontot di jOlok ubat kecemasan...... alhamduLillah....badan yg hangattttt koi-koi pecah peluh...tp lena ibu tak keruan...risau,risau takot satg apa-apa terjadi...=(  dok berdoa lekas laa subuh..lekas laa fajar menyinsing........ nak cuba buat rawatan sec kampung plak...kalO dh rawatan doKtor tak jalan kan..huhuhuhu..... 

pagi-pagi ibu yg sarat pretnen nie..besiap sedia jadik supermak..... si baba siapkan anak.... stat enjin keta terus bedesup p sungai semambu tanpa teman sesiapa..kami bedua ja p.... tawakal pada ALLAH, mohonnn sangat jangan ada apa-apa dalam pejalanan dan mohon pada allah moga sakit sofia ni lekas laa sembuh.. 
setiba di sana, memang rezeki kami anak beranak.....ustaD suid elokbukak pintu.... kami orang nombor dua sampai..... pesttime p umah dia sunyi sepi...kalo dakkk jangan mimpi nak dapat rawatan awal...abes kuat koi 12br blew balik..... lega,lega,shukur pejalanan kami td pn xda masalah apa-apa....lebei kurang 20minit mcm tuhjaa dapat rawatan....kami dua beranak beredar dr situ.... sofia senyapjaa dalam pejalanan pulang....sian tgk dia....seriusss sebak...... tgk dia lali..ngan barney kat tangan... ajak bekpest pn xnak dh..leka nak lena.... takpala nak, kalo dh rasa letey sangat tidok.... dalam pejalanan dia takkacau apa..dia diamm lena di tepi..... shukur....

saya rindu budak nama zahra sofia yg pipi bam-bam nie.... kekadang ada manusia yang tak paham akan mengatakan "ANAK HANG NI KERAPLAA SAKIT" bukan aku mintak dia nak sakit..... dh habuan dia nak terima sakit acap kali..so, akU REDHOOO.... aku usaha dapatkan rawatan baik dr segi TRADISIONAL mahupun MODEN...selebeihnya aku serah pada ALLAH TA'ALLA....kekadg sayu gak hati, bukan mintak sume ni jadi....tp di celah-celah ujian menduga allah duga dan terus duga lagi....sobbbbbbbbbbbbbb



Photobucket
selagi ada kudarat, ada kekuatan...ibu akan lakukan yg terbaik buat kamu syg.....
ibu takda harta milIon-milion melainkan KAMU syg.....
~ZAHRA SOFIA Binti MUHAMMAD ASYRAF~



Tuesday, November 1, 2011

KeluarGa Besaq

Layan Gambaq dah laa.... nak buat karangan dah malas.....hihihihi...besala kalO dh xmakan lagik mcm nielaa...serba serbi malas..aiyOoo



Photobucket
~Famili Besaq Keluarga belah PENGANTIN LELAKI~

MaDE iN wakaf che yeh...kELateee

Photobucket
~Mak aYAh PenganTIn PeremPUan~


Photobucket
~GabuNgan Dua KEluarga, BElah PEngantin LElaki N PeremPuan~


Photobucket
~Sepupu Sepapat Belah PenganTin Lelaki~


Photobucket
~Adik PenganTIn lelaki n anak Sedara~



Photobucket
~Peguam Mie N kak NuruL, Begambar kenangan~
Majikan Baru Suami saya nie....



Photobucket
~ Bakal caloN bini xjadik ngan Pengantin, hahahahhahahah ~



Photobucket
Sedara mara Pengantin Lelaki...peow KEcek Kelate nieh.....
tenganga saya dengaq....hahahahahhaa



Photobucket
~Yasmin N sepuPU ~


Photobucket
~AchiQ Kema N Mak MEntua xjadik saya..hehehehehe ~


Photobucket
~Mama & Ayah Angkat Saya~
ukhwah kami dh terjalin ampir 20tahun....


Photobucket
~ Tengok Pic nie, mcm sweeet la plak...
sebab dl-dl kalo begambaq ngan acik kema nie muka nerd jaa...
la ni begambaq ala=ala ibu nak masuk anak dua dah...hihihihihihihihii
tp MAMA keMa menten mcm dl jugak...~


Photobucket
~keNapa dengaN Pic nieh??? ~
serius dalam HALL tuh UNTY nie memang palIng GOjers Vouge abesss~
kaler baju dia lawaaaaaaaaaaa sangat...teserlah dalam ramai-ramai..
paling best dia MAKCIK WINA....ekekekekekek 
dok ingat wina adik beradik pengantin perempuan...owh rupanya takkkk....





note: sedang ligat pikiaq, sapa nak p amik kUnyit TERUIh nieh..sebab bapak saleh nak p berubat kat sungai tiang...huhuhuh 
alhamduLillah arini mOOOD mcm bungaaa kembang bak bunga matahari....cuma slow jaa sebab tgk kiri kanan kat dalam opis ni selerak ngan dokumen....lemas dalam dokumen..hihihi

apakah KECERIAAN betamu kembali di kala NOVEMBER menjengah lagi.......insya'allah

KamaL & NuruL

salam sume...di hari selasa....dh petang baru nampak muka kan....hari ni sekadar nak bern3 kisah kawen-kawen jaa..knuri kenara..makLomlaa mood sibuk masih beraja di hati. so, xmaulaaa bloq sunyi..update gak skit...baru-baru ni p majLis kawen sahabat baik saya....suku sakat keluarga dia memang saya kenaL...sebab kakak ipar N abaNg si pengantin lelaki ni adik angkat mama...ukhwah kami dh terjaLin hampir 20tahun.... kalO dak si pengantin lelaki ni jadik suami saya laa..hahahahaha tapi xda jOdoh, arwah ayah dia gegila bekenan...tgg mama ON jaa...bg masuk minang...tp maaflaa jodoh tak bepihak...even kita xdak ikatan apa-apa tapi stilll bekawan baik.... n mesra famili.... so, teruja p rai hari baHagia si pengantinnie.......



masa sampai agak malu-malu, sebab mama angkat saya dok heboh cakap ni laa "menantu tak jadi" kat sume kaum kerabat famili pengantin nie...aiyoyoyoyoyoyo...tuh citer lama laaaa... tp depa best..paling best depa kecek kelate...alalalal, lembut jaa dengaq, ralit dengaq depa sembang...kira ari knuri baru ni bejumpa laa balik hat yg dah lama xjmpak...bestt..best sebab di rai mcm anak pinak sndiiri..


Photobucket
~PENGANTIN dengan BUSANA persaLinan Indian~
mana daknya bapak mentua si kamal ni tokei CAPATI,TOSEI segala...
dahsat hang kamaL, dapat anak MAMi tuh......




Photobucket
~Muka ampa dua ada iras, JODOH kuat nieh~




Photobucket
~Suka PIc nieh, PENGANTIN nampak gumbira sangat...... ~
bertuah NURUL dapat KAMAL ni, dia nie memang baik gilaaaa,
payah nak tgk dia mengamoK ka hapa.
jaga di elOK-elOk nuh...pasni KELATE Vs PENANG...ehehehe
sok anak-anak ampa sure comeLLLL....


hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design