Friday, November 11, 2011

HAKIKAT DUKACITA

Tatkala....dok dengaq video dari DOKTOR ASRI....hati ni seriuss tak menahan, luncur laju ayaq mata....sangat bekesan kat hati ni, sebab apa yang dok lalui sekrang nie....... sume ni ada kena mengena ngan TAAT kEpada ALLAH....
allah uji aku, aLLah bagi aku dukacita, bg aku rasa sesak dada nie.....tgk orang lain gembira, senang lenang sebaliknya aku....aku di duga sedemikian rupa....ALLAH bg ujian sume nie...sebab mgkin aku LEKA sebgai aku HAMBA ALLAH....

ya allah ampun kan aku, aku takmampu dah nak hadap sume nie....sesungguhnya beratt dah rasa....tapi mau takmau..kena gak tempuh..kena gak redah...banyak-banyak besabaq...mungkin ada sinar di depan sana...
apa yg PAHIT terjadik teselit kemanisan sume nie... 
berandaian baik terhadap aLLAH ya kamu wahai anidaothman......*BIG HUG*



***hakikat yang perlu belajar dari kehidupan ini ialah.....SETIAP yang berlaku adalah ketetapan takdirNya, beringatlah ketika merasa bahagia kerana segalanya boleh berubah sekelip mata, dan jangan terlalu hanyut dalam air mata kerana bisa juga nanti air mata kan bertukar menjadi mutiara..***


5 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Mama Gee said...

mama pun tumpang dgr..utk kuatkan diri ni.......sama2 kita cuba berperang dgn emosi ni ya nida...bertahanlah...

NeenaAnuar said...

ustaz asri merupakan salah satu penceramah yg akak suker ikuti selain ustaz azhar idrus... ceramah2 mereka ini banyak membantu kite dlm mengharungi kehidupan kite didunia ini...

Nida kuat kan semangat.. pasti ade sebab musabab diatas apa yg terjadi.. kebahagiaan itu harus dicari dan dimiliki.. kite sebagai hambaNYA perlu berusaha dan teruss berusaha utk mencari sinarnya dan jgn sekali berputus asa...

setiap insan punyai masalah dan pernah berasa dukacita.. cuma mungkin ianya datang dari pelbagai sudut yg berbeza bagi setiap insan...

banyakkan bersabar.. cuba carik jalan penyelesaian diatas setiap masalah yg kamo hadapi dengan tenang dan waras... insyallah.. kamu pasti menemui sinar nya...

♥♥♥

Shu Shinju said...

kak...apa2 pon banyakkan bersabaq k...

HUG...

ratusiput said...

setiap dugaan yg Allah berikan tu adalah mengikut kemampuan hamba2-NYA yg dipilih.nida kena tabah insyaAllah nida boleh lalui ujian2 ni sme...

Pepel BoNda AmaNi said...

ALLAH menguji kita bermakna ALLAH sentiasa sayang dan rindukan kita...bermaksud..kita xpenah tercicir dariNYA...

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design