Friday, November 11, 2011

Tak Mintak Sume nI TErjadik

salam semua..salam penghuLu segala hari.... 
semalam full day mC secara mengejut....lupakan seketika hal sekeliling fokus ke anak dara pujaan hati. allah uji lagi dan lagi. kali ni dia bagi sofia DEMam..demam yg sangat-sangat garing tahap mAX.... ALLAH hu AKBAR, tuhan ja laaa yg tau LULUH hati ni..rasa nak tereyak..sebab kekuatan ilang..dalam sekelip mata keletah sofia yg lincah tuh lenyap..sebaliknya dok menatap dia lemah lesu longlai.... tak semena=mena ayaq mata dia sentiasa belinangan....huhuhuuh sianya anak ibu..sakit sangatlaa tuh, nak jalanpn xlarat dah, baba laa yg dukung dia dakap ja baba sepanjang petang ari rabu baru ni... hati ibu makin resah gelisah... kepala otak bepikir mcm-mcm.... nak taknak p farmasi sat dl, carik ubat..cari ubat "IBUPROFEN" cab ABBORT..ala xdak stok la plak, grab ja mana ada dl...buat sementara waktu dan beli ubat JOlok bawah... kalO beria jugak tengah malam satg.... ubat joLok dh siap sedia... huhuhu..... tgk dia lemah, ibu memang lemah..lemah sangat-sangat..tp takkan nak tunjuk depan dia kan..lagiklaa bertambah dia lemah..so, ibu kutip mana semangat dok ada...redah dalam kelam malam nie cr ubat....apa pn terjadi anak kecil ni di dahulukan even do..ibu tepeleot.....sob..sob..sob memang taching...ilang segala sakit pinggang...lupa sat yg saya ni dok sarat bawak perot 7bulan....uih, hebatlaa ujian dok ada.....br minggu lepas kena makan muntah, dh minggu ni demam garing segaringnya badan.....soB>........

chup, bukan lah nak meNidakan pada keadaaan tp sapa lalui sapa tau langit tinggi rendah betapa agungnya pengorbanan MAK AYAH besaqkan anak-anak.....bila jadik keadaan mcm ni..tupp, kepalla otak kenangkan pengorbanan MAMA ngan BAPAK......nangissss buang seroUnd.... =(  ni, kalO mama ada... ringan lah skit beban dok ada..sayap kiri kuat berFungsi.....apakan daya dia pergi dl tinggai aku dan sume.....nak taknak kena survive sendiri..kena cr hadap sume ni laki bini...tempuhhhhhhh walaupun berliku.... pikiar dalam pala otak ni dh mcm-mcm .....ngan makan nasik sehari suntuk dak..ALLAH,ALLAH...... pas ja dapat ubat..terus mencanak p umah mak sedara kat area kg.padang....situ ja laa yg saya nampak leh bantu..sebab pestime SOFIA jadik mcm nie....sblm-sblm ni dia memang demam..tp tak penah demam sehangittttttttttt mcm nie..ngan kita-kita sekali bepeluh pangku dia.... sampai pejam mata laa dia menahan demam. akhirnya kata putus mlm tuh bemalam di rumah maksu..... maksu lah peneman setia kami...satg-satg chek suhu badan sofia, memang xjerap laa lena...main ngan anak.lena hat nyenyak pn mampu dilupakan..apapn terjadik ANAK didulukan.....tepikir sejenak..patotlaa org tua-tua n lebei senior selalu cakap = sok ni mai besak melawan cakap mak bapak, sok=sok ni mai besaq ketegaq....tatau masa kecik bela separuh nyawa ku pergii....OWHHHHHHHHHHH kini baru saya mengerti sume nie....setelah dh ada anak ..dan bakal punya anak lagi...ALLAH bagi bukan untuk saja-saja nak gah n riak ka apa...tp rupanya ada MISI n VISI perlu di selesaikan n perlu ditempuhi...sangat hebattttttttt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xpalaa anak, demi kamu ibu sanggup ilang kerja.seandainya BOS bg kata dua...... tp alhamduLillah, bos baik budi baik hati..dia izinkan saya bercuti ... ngan alasan saya yg Demam....takut nak kabarkan pada bos yg anak saya sakit lg....huhuhuhuhuu.... sebab pikiran buntu tatau nak bg alasan apa...kerap sangat sakitnya. =(   seharian ibu di rumah temankan sofia, tak beganjak walaupn skit....demam beransur baik nampaknyaa..mulut pn pot pet..pot pet balik....shukurr....hati ibu berbunga riang.....tapii............... xlama, malam semalam jadik balik....hangattt badan dtg balik...mcm-mcm pikir dh nie...ubat bg makan takkan xdak respon apa-apakan..uih xleh jadik..apa kena ngan budak ni...sekali lagi bontot di jOlok ubat kecemasan...... alhamduLillah....badan yg hangattttt koi-koi pecah peluh...tp lena ibu tak keruan...risau,risau takot satg apa-apa terjadi...=(  dok berdoa lekas laa subuh..lekas laa fajar menyinsing........ nak cuba buat rawatan sec kampung plak...kalO dh rawatan doKtor tak jalan kan..huhuhuhu..... 

pagi-pagi ibu yg sarat pretnen nie..besiap sedia jadik supermak..... si baba siapkan anak.... stat enjin keta terus bedesup p sungai semambu tanpa teman sesiapa..kami bedua ja p.... tawakal pada ALLAH, mohonnn sangat jangan ada apa-apa dalam pejalanan dan mohon pada allah moga sakit sofia ni lekas laa sembuh.. 
setiba di sana, memang rezeki kami anak beranak.....ustaD suid elokbukak pintu.... kami orang nombor dua sampai..... pesttime p umah dia sunyi sepi...kalo dakkk jangan mimpi nak dapat rawatan awal...abes kuat koi 12br blew balik..... lega,lega,shukur pejalanan kami td pn xda masalah apa-apa....lebei kurang 20minit mcm tuhjaa dapat rawatan....kami dua beranak beredar dr situ.... sofia senyapjaa dalam pejalanan pulang....sian tgk dia....seriusss sebak...... tgk dia lali..ngan barney kat tangan... ajak bekpest pn xnak dh..leka nak lena.... takpala nak, kalo dh rasa letey sangat tidok.... dalam pejalanan dia takkacau apa..dia diamm lena di tepi..... shukur....

saya rindu budak nama zahra sofia yg pipi bam-bam nie.... kekadang ada manusia yang tak paham akan mengatakan "ANAK HANG NI KERAPLAA SAKIT" bukan aku mintak dia nak sakit..... dh habuan dia nak terima sakit acap kali..so, akU REDHOOO.... aku usaha dapatkan rawatan baik dr segi TRADISIONAL mahupun MODEN...selebeihnya aku serah pada ALLAH TA'ALLA....kekadg sayu gak hati, bukan mintak sume ni jadi....tp di celah-celah ujian menduga allah duga dan terus duga lagi....sobbbbbbbbbbbbbb



Photobucket
selagi ada kudarat, ada kekuatan...ibu akan lakukan yg terbaik buat kamu syg.....
ibu takda harta milIon-milion melainkan KAMU syg.....
~ZAHRA SOFIA Binti MUHAMMAD ASYRAF~



4 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

NeenaAnuar said...

banyakkan bersabar ye Nida.. allah takkan duga hambaNYA lebih dari kemampuan yg sebenar..

akak tahu kamo kuat utk keluarga kamoo.. be strong.. dan akak doakan yg terbaik buat kalian sekeluarga..

Akak doakan mudah mudahan baby sofia cepat sembuh dari segala penyakit.. amiinnn...

take care yea.. hugss~~~

munna said...

KESIANNYA SOFIA....SEMOGA CEPAT SEMBUH YE...

Shu Shinju said...

sabaq banyak2 ya kak nida... kesian sofia.. harap dia cepat sembuh...

free2 mai la umah..nak sembang sat...:)

Mimy Hamid said...

sabar nida..paham keadaan nida...sofia makan ibuprofen ke...hmm tu ubat dewasa kan...lain kali kalau nak cakap...akak ada pil ni tp tak pernah makan..leh akak pos..

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design