Friday, January 27, 2012

NUNU deLiber

bersiaran dari atas katilll di wad besalin.....shukur alhamdulillah...
allah permudah segala.....urusan....
memandangkan dok xbapa stabil dl...skit-skit jaa dan berupdate.
kawan-kawan bLog mekasih erk mendoakan nida n Nunu..... SaYANG hampaa sangatsangat (=



Photobucket
nunu br keluaq dr perot ibu.....fresshhhhh 
*amOi taun Naga Nieh*


Photobucket
masih dalam labourrOOm waktu ni.....tgklaa muka org happy, 
muka org sakit campor happy dan muka Nunu Yg nanGiss kuatttt..........

Wednesday, January 25, 2012

rabu yg Emosi....)=

salam semua....salam alaik di kala ari rabu......

dah BESALIN ka???? blom lagik kawan-kawan....masih menanti saat manis tuh.... ermmmmmmmm jauh di sudut hati memang sangat risauuuu sebab blom ada tanda atau apa-apa untuk besalin...huhuhu cuma tak larat dh bejalan sana sini...kalo bejalan pn tepedap-pedap..huhuhuh..... kira kali ni, awal amik cutis...la ni pn dh memerap kat rumah. dok rumah tgk perot....n ngasuh sofia. kakak sofia pn teruja abesss tgg adik keluaq....sabaq na sayang..ibu ni lagiklaaa...huhuhuhuhuh )= dh mcm-mcm perasaan dok ada..... kalo ikut due... besalin klinik kerajaaan 22HB JAN....dan kalau ikut klinik maternity tempat nak besalin....28HB JAN.....owhhh...sangat debaq......sama-sama kita nantikan bila laaa si comel ni nak keluaq...... tp br ni, g klinik maternity..doktor taknak chek pinturahim..dia nak kasik sakit sendiri...tANPa seberang usikan..........cuma dia intai baby kat dalam..sume ok..baby sihat...jantong pn jalan laju...... kira oklah... !!!! tp doktor kata kalo 28hb ni masih juga takda tanda nak besalin...depa akan indiusss....owh tuhan, kalao indiuss sakittt....hazabbb ya allah, mana nak tau dlm celah tuh..allah nak uji..laluan tak bukak ka apa......sure kena belah perot....takotttttttttttttttttttttttttttttttt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
ya allaH Permudahkan laaa segala urusan kelahiran khalifah kecik nieh..... selamatkanlaah kami ya ALLAh...huhuhuhuh..... hanya dia saja tempat ku beserah ...aku redho segalanyaa!!!!! kUN fa yaKUn..... segalanya dr MAHA KUASA.....

wahai hati, besabarlaaa kamu,....teruskan bewirid surah mariam....doa nabi yunus....sampai masa ketika keluaq laa dia melihat ibu dan baba..... serius sepanjang coretan ni aku memang sangatttt dalam eMosi...!!!!! 



Budak comei yang SETIA di sisi ibu...sayang kakak sofia...(=
Photobucket

Wednesday, January 18, 2012

GauNKemBang

saya dh besaq......xlama lagik saya nak jadik "KAKAK" yeaaaaaaaa..
semakin hari, saya jugak petah bekata-kata....ada jaaa kataa-kata saya yg membuatkan ibu dan baba saya tegelak besaq hahahahahaha.......

arini, ibu buat saya supermodel......dia bg saya pakai baju yg baru keluaq oven..then terus snap pakai blueberry.......ibu takdak blackberyy...dia ada blueberyy jaa...so, saya bedal saja apapn dia pakai untuk amik pic saya yg cumil nieh.........hahahahahahah' (=

**adik, cepat keluaq....kakak tak sabaq nak ngasOh adik nieh.......hihihihihi..


Photobucket
saya ~ ZahraSofia MuhaMMad AsYraf

peace yawwwwwww


windu BEtanDang Lagi

Rindu xkan bertandang bila dia didepan mata......):
xhargai n xpeduli.....):
bila smkin jauh,rindu semakin bertandang....
tanpa diduga kita kehilangannya..............(TT___TT)
seksanya merindu.................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Photobucket


Rindu bertandang lagi MAMA........
Hatiku merintih kernamu ..............Kesunyian mencengkam
Lautan kenangan ............Ajaibnya perasaan ):

Waktu memisahkan aku denganmu
Kemanisan bersatu dalam sebuah rindu
Kini saat indah menjadi sejarah
Dan musim pun berlalu bersama waktu
Kini bertemankan sebuah perasaan
Rasa kasih rasa rindu padamu MAMA.............






**al-FATihaH buat MAMA...........................**
08.02.1962 - 15.05.2011 = 9.00pagi 


Tuesday, January 17, 2012

Tips Didik Anak

Tips yang sangat beguna untuk para ibu-ibu.........dalam mendidik anak-anak versi warDina. 
admire ngan kakDina nih.....pandai dia didik anak-anak dia.....di usia muda dh pandai behiJab..!!!!


Monday, January 16, 2012

Tentang DIA seOrang LeLaKi

Tentang Lelaki...


Lelaki yg BAIK : lelaki yg boleh bimbing wanita ke jalanNya
Lelaki yg COMEL : lelaki yg berpakaian baju melayu dan menuju ke masjid
Lelaki yg SWEET: lelaki yg selalu bercakap dengan nada yg rendah
Lelaki yg ROMANTIK : lelaki yg mnghadiahkan sebuah doa setiap hari
Lelaki yg CHARMING : lelaki yg mengingatkan si dia tentang ibadat

1. KAYA lelaki kerana AKHLAK mahmudah
2. TAMPAN lelaki kerana KEJERNIHAN wajah
3. MANIS lelaki kerana SENYUMAN indah dengan niat sedekah
4. TINGGI lelaki kerana KESEDERHANAAN
5. HEBAT lelaki kerana KESABARAN
6. Dan MULIA lelaki kerana KEIMANAN yang TEGUH...

Perempuan yang perasan cantik

Perempuan yang perasan cantik akan menggedik dengan lelaki,
Perempuan yang perasan cantik akan suka membuka auratnya,
Perempuan yang perasan cantik akan mula make up tebal-tebal,
Perempuan yang perasan cantik akan tunjuk semua gambarnya pada lelaki,
Perempuan yang perasan cantik akan merasakan dirinya paling ‘cute’,
Perempuan yang perasan cantik akan rasa diri dia paling ramai peminat,

Sedangkan HAKIKAT KECANTIKAN wanita ialah:

Muslimah yang cantik tidak akan menggedik dengan lelaki,
Muslimah yang cantik tidak akan membuka auratnya,
Muslimah yang cantik tidak perlu make up tebal-tebal,
Muslimah yang cantik tidak akan tunjuk wajahnya pada lelaki bukan mahram,
Muslimah yang cantik akan sentiasa rasa dirinya biasa-biasa saja,
Muslimah yang cantik akan merasa terhina apabila dirinya dikelilingi ‘kumbang’,

Kecantikan wanita tidak bererti andai tiada iman, taqwa dan ilmu padanya. 
Tariklah perhatian Allah, !!!!!!!!!!!! bukan menarik perhatian lelaki yang tidak halal bagi kamu..

Lawa atau tidak seorang perempuan,
Kacak atau tidak seorang lelaki,
Semuanya bergantung kepada akhlaknya di luaran,
dan imannya di dalam hati.
Kerana kacak dan cantik yang sebenar itu bukan dari pandangan insan,
tetapi atas nilaian Ilahi...





Wednesday, January 11, 2012

MengHitung Hari

mak buyung yang sedang *MENGHITUNG HARI* ....
alhamduLillah gheja-gheja kat pejabat pun dah ada orang takEover....
shukurrr sangat dapat peGanti  yg leh takover tugas-tugas kat opis nie ngan panTas dan laju......
orang dia comeiii jaa....kecik molek..hihihihih....apa-apapn moga sumenya bejalan lancar...

taklama dah *NUNU* nak pop-out...menanti penuh debar.....tp dalam masa yg sama nebes pn ya jugak takott pn ada jugak...TERUJA pn ada jugak.....BTW, apa yg pasti moga selamat dalam proses kelahiran...insya'allah...............^_____________*



Photobucket
*Perot boRoi yg berisik budak coMeLLL* insya'allah (:



Tuesday, January 10, 2012

katak melalak



Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak
Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil

Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Inkarserasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni

Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Timbul tenggelam timbul tenggelam
Acapkali terpendam acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam

Ku ditimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu

Maafkan mereka mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa


Maafkan mereka mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati

Atas kepala murai sekawan
Baling kurambit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Jangan ahli sihir seru nama maharaja
Nanti segerombolan hantu bisu yang menjelma
Guna hak berfikir sebelum hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda

Pura-pura dengar telan tapi tidak hadam
Hafaz bila lafaz tapi mereka tidak faham
Mereka mula kiri aku kanan bila baca
Sudah mahir rumi mari tafsir alif ba ta

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku

Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak

Wednesday, January 4, 2012

Wordless Wednesday ~ 4jan2012

~Ngeeeeeeeeeeeeeeeeee~

Photobucket


hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design