Monday, April 30, 2012

SKPDW2012

30 April 2012
8Jamadilakhir 1432H

ALHAMDULILLAH, shukur kepada mu ya rabb..masih di beri peluang hirup udara yang segar...
semalam, selesai dh suda satu majLisiLmu besama DR.AZIZAN OSMAN dan PUAN FIONA TAHIR.. sapa yang atend lehlaa kot bagi bapa BINTANG kan......ikhlas dr aku..aku bg 5bintang...SANGAT tekesan di lubuk hati yg kecik nih....
xsia-sia lenalena ayam jaa mlm tuh smntara tgg awai pg..bangun punya awai..gerak abih membermember yg join sekali...SEMANGAT MEMBARA.....nak atend majlis DR.AO... perak buih seketika..maKlomlaa selalu dok tgk di dada akbar jaa org tesOhor mcm tuhkan...tambah yang ni di beri peluang tgk reall...owh sangat laa perak buih.... comeiii sangat org dia SI DR.AO nih.... moolat-moolat comeiii.... WIFE diaaa fhewww chantikk... ^__^ tambah PUAN FIONA lg lah......... dr stat naik stage sampai abis... xlekang dgn senyuman... terbaiklaa depa nih. alhamduLillah,ALLAH kabulkan doa nak jmpa DR.AO..

sebenarnya kalau ikut yg join ni...lebih pada 4orang....hat tak dapat Join tuh ada hal masingmasing yang tak dapat di elakan....MUNGKIN !
xpa..pasni kalau ada la pogram DR.AO yg free grab keh.jangan lepas peluang tau ^_^ sebab sangat best. !! pasni 5hb mei....DR.AO dan PUAN fiOna akan terjah JB plak..so, org-org JB joinlaah pogram SKPDW2012 walaupun stgah hari cuma ^_*


Photobucket
sebeLum masOK BallrooM....apa kata kita bekpest MCdoLah dL....
muka fressh di awai pg ^__^


Photobucket
Puan FiOna habaq ~ SENYUMMMM tuh paling pentin dlm kehiidupan seharian..
SENYUM bisa merubah segalanya....


Photobucket
we Olss xdapat begambaq dengan TUAN punya BADAN.....tapi kalau dapat pn.rasanya takleh kot... sebab besesak WANITA POTENSI dkat dalam ballrooM tuh.... dh rupa PESTA kaum HAWA..
mcm-mcm style ada, penuh WARNA warnI..... 



Photobucket
ibu dan mama "kenapa mama nampak kecik Molek jaa...tapi Ibu nampak BESAQ moOlat di situ"
^_____________________________^



Photobucket
4sekawan mewakili daerah memasin..
JUhaida :: mEMBER ZAMAN sekOlah Rendah 
Afzan :: MemBer zaman SekOlah MeNengah 
Farida :: Member zamAn KoLej..
woww..teruja dalam satu masa leh gabung 3 peringkat zaman belajar dl-dl......



Photobucket
tetiba dalam celah ribuan tetamu....aku bejmpak dengan xPEnsyarah zaman ngaji kat Kolej duLu....
Puan, saya jmpak Puan terubat rinduuuu zaman zaman studi C++ dl...
~Pensyarah besama Bekas Pelajar yg selalu kantoi subJek C++ kannnnnnnnnnn ;p




sedikit sebanyak memberi kesan melekat dalam hati nih.... owh rupanya nih tips dia...kena perbetoI dl hat mana tak betOi br sume bejalan lancar...

~kalau nak org hargai diri nih....diri sndiri kena hargai dL....apapn kena mula dr DIRI SENDIRI!!!!
~Pengurusan MASA sangat penting, orang yang gagal urus masa..manusia tuh RUGI.....(T_T)
~MInda kena berubah.....takleh dok MINDA hat takOk lama.
~Buangkan sikap irihati,dengki,
~IKHLASS lah dalam setiap semua perbuatannn.
~SENYUm walaupn hati tersiksa,...ecehhh...
~Pebetol hubgan suami isOne.. insya'allah allah akan mempermudahkan segala urusan....

eh dan banyak lagiklaa tipss yg DR.AO dan PUAN FIONA bagi....
insya'lalh kalau ada rezeki lebih dan lapang masa.... nak Join pogram DR.AO lagik.



Saturday, April 28, 2012

PtPtn

28hb April 2012
6Jamadilakhir 1432H


selamat pagi sabtu semuaa...dah MAKAN PAGI??? wahh mesti sume arini pakat happy kan leh lepak kat rumah ngan famili..^________^ so hargai peluang yg ada yeah.....

arini aku kena gheja, cambesa laa..kalau gheja ari sabtu memang mood akan jadik sengai..sengai sana sini..hihihih....arini just nak sharee pasai satu emel hat leh kata lawak jugaklaaa.......
memBer baik aku ni memang.....dia mcm tau-tau jaa..mood aku semalam meruduM.... huhuhuhuh tp kan bila bukak emel hat dia bg ni..seriusss hat mood meruDum td...naik balik mencanak gelak.....
pandai betoi hat create perbualan ni..bekenaan PTPTN...hahahahhahaha
fida, hang saja kan....mementanglaa aku tak abih lagi bayaq ptptn ang 4wrd aku dialoq nih....mahu diaaa....keras perort dok gelak sensorang....hihihihih
apapan to PTPTN...don worry saya bayaq aih ptptn...HUTANG kan !!!! mana leh xjelaskan.......

jom layan dialOq ptptn ngan ketua besaq ^________<

seNgal PTPTN

Sengal ptptN

habih dengan pilem oMbak rindu pun kena......sian izzah ngan maEll...hihihih

SeNgal pttptn

Thursday, April 26, 2012

Takdir Itu MiLik aku T_T

26hb April 2012
4Jamadilakhir 1432H


Photobucket

YA allah kau TABAHKAN hati kecil ini.....
.kau tempatkan lah ibu ku di kalangan para soLihin................
MAMAAAAAA, rinduuu sangat-sangat dh ni...........tatau dh nak habaq mcm mn..
mama mailaaaa dlm mimpi walaupn sekejap cuma T_______________T


yaaa aku tahu, ALLAH uji aku.....dengan ujian hebat mcm ni..DIA amikk mama di saat aku memerlukan...xpuas lg rasa aku di sisi mama.....tp allah lebey maha mengerti dia jmput mama ke negeri abadi..tinggai akuu dan semua................
kekdang aku KUAT.....TABAH hadapi...tetapi kekadang aku tewass..... rasa xbedaya dh nak survive tak daya dah menahan rinduu mama.. 

mei bakal betamu kembali, kalau bolew aku xnak tempuh 15.05......ckoplaa segalagalanya...

ya ALLAH, kau tenangkan lah hatiku ini......


MAMA......................................................................!!!!!!!!!!!!


Wednesday, April 25, 2012

ReZeki

25april 2012
3Jamadilakhir 1432H

Boos :: HA kamuuu awat masuk lambat nieh.......grrrr

KErani :: Maaf bOss, saya p makan kek tadi...ada kakak tuh murah hati nak belanja....kalau tgg bos belanja..ntah bilaa la kan...HAHAHAHAHAHAHAHHA *tipuuuuu*

maaf bos, saya lambat skit masuk pejabat balik..maklomlaaa lunch tadi kat tempat bestt...tuhkaa ralit laa skit. ^_^ xpa kan bos..sekali skala jaa...tapi bos ok ja...kalau keja urgent sure dh betaluu hp bebunyikk dentumdentam dok carik kerani dia p mana kan...^________*

Shukur alhamduLillah, arini murah rezeki........sebabnya leh lepak time lunch dalam "RAHSIA RESEPI" HOYEAHHH... mekasih kaktie...sayang kamuu banyakbanyak..bukan kerna kaktie belanja nida, nida sayang kak..memang nida sayang kakak selalu....sayang sume SAHABAT nida....allah temukan nida ngan sahabat-sahabat yang baik budi,ikhlas dan murah rezeki..SHUkurrrrr..... 

semalam kakti on ym..dan dia cakap....>>> .dik, sok kita p makan kat SR nah...
aku :: alaaaaaaaaa, kak mahai tuh tmpat tuh..takyahlaa..
Kaktie :: ala,xpa..xpa kan selalu..so,sok kita jmpak keh........
aku:: mmmmmmmmmmm .....oklah. kaktie dh nak belanja kan takbaik tolak rezekii..so saya terima dengan seNyuman mekar bak bunga matahri sedang kembang waktu pagi..hihihihi


Photobucket
thanks again kaktee.....mOga ALLAH murahkan rezeKi kamuu......


Photobucket
Kakti Haluih jaa, Nida Kembang Setaman....huh T__T
tapi xpa, hati kita riang ria..jaa....janji sihat luaq dalam..hihihhihi

kami p bukan bedua...
tapi berempat, ditemankan otai-otai Geng Kontraktor..hihihhi 


taraaaaaaaaaaaaaa

Photobucket
kNoor N kakZaira....
depa dua nih handaL ni bab-bab akaun, bab admIn........boss sayang kot ^_^


Photobucket
senYYuman penGubat Duka Lara...
kan SenyUman tuh satu sedekah....tp kNoRR DOK SENYum kat sapa neH...
hihihihihi


Photobucket
kacau kacau PEPSI dengan ketoi aih, biaq mereka serasi besama...
kakZaira SENIIOR SEK.MEn dUlu...dengaq kata pasni dia akan transform ke zaman Sek.dl-dl
TAHNIAH kakak...insya'allah pasni Nida FOLOW nah......


Photobucket
tadi dia SENyum kan,ha kali ni dia jelin sapa plak tataulaa.........
kNorr buat laa cemna pn Mimik Muka, tak takot aih...hihihhihih



Photobucket
antara Menu yang kami pakat pelahap tadi.....makLOmlaa belanja kan....
sume pUn SEDApppppppppp !!!!!!!!  


Photobucket
mekasih sume kakak=kakak sudi lepak makan sama-sama..
insya'allah murah rezeki kita lepak sesama lagik keh





To KakYati, teharuuuu perasaan ni.sebab susahsusahjaaa belanja nida makan SEDAP.!!!!! moga ALLAH limpahkan lagi rezeki insya'allah.................... 



Sannah Helwah

25hb April 2012
3 Jamadilakhir 1432H

DedIkasi Khas buat kakak..yang jauh dimata dekat dihati ^_*....
"SELAMAT HARI LAHIR sisNEENA JOHARI"  
kakak, nida xdak hadiah besaq apa nak bg sama kamu..melainakan SEGUGUS doa buat kakak......
nida doaa banyakbanyak moga kakak betambah murah rezeki, bertambah limpah kasih sayang di sisi suami tersyg...
di rahmati olehNYA dunia dan akhrat..... insya'allah  DAN semoga ALLAH merahmati UKHWAH kita mekar abadi..^___^  sayang kakak kerna ALLAH....kerna dia jua lahh kita bertemuuuu .....shukurrrr.


Photobucket
timE pic nih kali kedua jmpak kakneena, masa beraya di rumah ZETY....



insya'allah kalau ada rezeki kita jmpa lagik ya ^___^
tadi nida bukak album kat fb akak masa kita pestime jmpak arituh......tetiba kenangan manis lalu mengamittt rindu..
rinduu pada semuaaa...... serius time ni sangattt besttttttttttttttt ...
PMC tuh dah ropa kita punya time tuh
miss u tinn,kakneena,shud..nnti kita gather lagi erk.ramai-ramai

Photobucket
misss u alll so Much T_________T


Tuesday, April 24, 2012

KePuLangan Yg DiNanTi

ALHAMDULILLAH shukur ke hadrat ALLAH, adik lelaki tunggal aku...anak bujang kesayangan mama n bapak dah dapat tukaq balik betugas di bayan lepas pulau pinang............shukurrr 

chuppp.......nak taip n3 ni otomotik ayaqmata begenang.. tatau nak habaq perasaan dalaman ni camna, rasa seronOOk sangattt PEWARIS mama nak balik....anak kebanggaan mama nak balik...tulang belakang kekuatan kalOng nak balik dah....setiap kali bila dengaq dia nak Balik kamPung...hatiiii ni berbunga riang bak rama-rama dok merayap sana sini..penuh warna warni...tp bila dia nak balik ke langkawi balik....kalau bolew taknak tgk dia balik hilang dr pandangan......sebakkkk sangat allah ja yang tahu.. kalau bolew xnak bepisah dengan dia. tp macam Bonda amani selalu kata, setiap pertemuan pasti tercipta perpisahan T_T 

kalau masa mama masih ada, mama ckop syang kan dia..sebab dia RAJIN, CERMAT harta benda duit ringgit. tak nafi tuh. sampai laa dia dh berumah tangga pn..setiap ari akan direkod apa yg dibelanja apa terjadi...sangat tabik hormat ngan dia....bejaya buat penelitian sebegitu rupa.. 
bagi sesetengah pihak memang rasa rimas kepulangan dia...tapi bagi kalOng..takkkkkk, kalOng sangat suka...
tunggu dia balik ni ibarat mcm tunggu kepulangan mama.........T_______________T

Photobucket


mmmm, mesti yang akan kata..."EH DIA NI, MAK DIA DAH TAKDAK,DAHLAA.." Yang dOk melalak,sedih bagai nak rak pehal kan!!!!!! ok find, sebab org yg beranggapan mcm tuh xlalui lagi apa yg aku lalaui...KEHILANGAN SEORANG iBU....sangatt siksa,menderita rasa perasaaan nih. hari-hari rindu..rindu yang tak betepian..kekadang dalam dok kuat, dok ngaji sedekah dia doa ayaq mata bejujuran jugakkk..basahhh pipi. ish tatau nak habaqlaa mcm mana rinduuuu yg kuat nih. alah hu akbar. kadang=kadang tuh kalau rezeki mama mai dalam mimpi..nampak dia senyummm wajah manis yg sangat aku rindu..bila p dekat nak pelok mama ilang.

bila dapat tau, anak bujang mama yg dah ada isteri ni dapat balik betugas di penang........ALLAH HU AKBAR, sangat-sangatlaa suka....aku plak dok kira hari dia nak balik...shukur ya ALLAH, allah lebih maha mengetahui setiap apa yg dirancang... setelah setahun mama pegi, dan anak tunggal lelaki mama pn dapat balik sini.. kiranya perasaan hiba tuh sdikit bekurang, bebanding kalau awai-awai dl dia dapat tukaq..mesti dia pn mcm aku....nangis,nangis,nangis..... T___________T

MAMA, tunggu liza kat sana nah....liza doakan mama sejuk sejahtera di sana..di tempatkan di kalangan para soLihin, kami anakanak mama akan selalu iring mama dengan doa, INSYA'ALLAH..... pusara mama liza dan adik-adik xpenah lupa setiap pagi jumaat mesti kami p ziarah mama.....cuma skrg ni liza ada anak kecik, xdak sapa nak tgk cucu baru mama.liza dh xdapat p ziarah mama...doa dari kejauhan....

Photobucket
Sekadar coretan buat kenangan...
Cerita kita di sini kuabadikan...
Tinggi harapan semoga diketemukan...
Di alam impian syurga idaman.....!!!!





kerinduan kepada Rasulullah SAW

24 April 2012
2 JamadilaKhir 1432H

selalu dengaq nasyid nih kot radio ikim......kuaq nasyid ni, hafiz hamidun nasyidkan....sangat tertusuk di jiwa...
MELEKATTTT pap dalam hati..bila dengaq jadik sebak, perasaan jadik bercampur baur....rupanya nasyid ni pames dalam tvalhijrah..

Liriknya adalah rintihan kerinduan kepada Rasulullah SAW.....





LAW KANA BAINANA

Puisi Intro
----------
Wahai Tuhanku, kami telah lalai lupa,
Namun setiap orang daripada kami tetap tamakkan,
Keampunan-Mu, dan sifat pemurah-Mu dan kebebasan daripada neraka-Mu,
Dan juga kami tamakkan syurga, yang dimasuki bersama-sama penghulu seluruh manusia.

Kami mohon pada-Mu...
Mohon dengan sangat, wahai Tuhanku,
Dari sudut hati kami yang paling dalam




...

Start
-----
Kalaulah Kekasih-Mu, masih berada bersama-sama kami,
Akan terlunaslah segala hutang dan semakin hampirlah
dengan haruman Baginda, sebelum hilangnya,
rasa yang meronta-ronta untuk berada hampir dengan Kekasih-Mu.

Berada berhampiran Baginda, jiwa turut menjadi harum
Dan apa jua yang kalian doakan kepada Allah, akan diperkenankan,
Cahaya Nabi Muhammad tidak akan pernah sirna,
Sempatkanlah kami bertemu dengan Baginda,
Wahai Tuhan yang Maha Memperkenankan doa hamba...

Hidayahmu kepada alam merata meluas,
Tanda hampirnya kasih sayang Tuhan pemberi hidayah,
Hadith-hadithmu ibarat sungai mengalir jernih,
Berada di sisimu bagaikan dahan yang tumbuh segar dan basah.

Kutebus diriku dengan dirimu, wahai Kekasihku,
Nabi Muhammad yang mulia, yang asing,
Berada berhampiranmu, jiwa menjadi harum,
Wahai yang diutuskan sebagai tanda kasih sayang Tuhan kepada seluruh alam....

Wahai Kekasihku, wahai Nabi Muhammad
Wahai doktor hatiku, wahai yang dipuji dipuja
Dirimu memiliki kelebihan yang diakui
Oleh Tuhan yang turut berselawat ke atasmu.


OmBak SayaK

24hb April 2012
2 Jamadilakhir 1432H

salam semua, dah pakat bekfestt blom neh??? aku dah makan, pagi nih tok buatkan nasikgoreng........alhamdulillah, allah masih beri peluang dan ruang untuk menjalani kehidpun seperti biasa...shukur ^_^

belalu sudah duapuluh april duaribu duabelas...... dan bertambahlah usia dan taun depan bakal menduduki angka tigapuluh an....terasa tua disitu..dan pelu ligat mencari ilmu ukhrawi...insya'allah ...
alhamduLillah,duapuluh sembilan tahun dah aku di dunia ini.... shukur,shukur, penuh dugaan cabaran,kenangan manis,pahittttt yang di tempuhi.....
kira befday aku kali ni sangat sepi, mama xdak di sisi.....tp mcm xdisangka.....maksedara dr kuala lipis turun ke sini secara suprised....wowwwwwwww, balik jaa rumah nampak mereka...owhh tuhan,terubat rasa rinduu dkat mama....sebab mak sedara nih iras mama..........masa pes time jmpak tuh...memang xtipu hati bebunga mekar pastu pelok makngah kuatkuat seolah-olah lepaskan rindu kat mama....T_T


semuanya jadik sec.kebetulan.....makngah mai sini dendiam, bOnda balik ziarah jenazah abaqipaq.... sumenya jadik masa duapuluh april.....rezeki aku, dapat makan sama-sama dengan mereka semua.....walaupun makanmakan ni xdirancang...!!! sumenya sec.spontan.....alhamduLillah, walaupn kek xdak ataih meja,,,tp hati bebunga riang sebab dapat makan besaq sama-sama ngan makngah n bonda..... sapa sangka kan...rezeki nama tuh... kami p makan kat Pulau Sayak jaa..tuhpn bOnda laa rekmen ajak makan situ..kalau dak xsampai jugak..tp bila dh p......serius jatoh chintaa malam petama..HAHAHAHAHHA....tempat dia besttt, harga pun bepatotan....^_________________________^

dalam pejalanan,sementara tunggu bapak sampai,,moh kota pose kiri kanan dL.......

Photobucket
Ibu dan anak.. sama=sama bambam...
time ni hangat meruap....dok tgg bapak xsampai-sampai lg...... naik highway kaa bapak neh..
hihihiih



Photobucket
ibu sofia safiya dan bonda amani aisyah



Photobucket
lama xamik pic kepala teliang.... disampin anak kecik yg baru nak masuk 3bulan 


Photobucket
mashaALLAH, pikiaq apa laaa si ibu safiyah tuh..... sampai bekerot dahi..
tp tgk Bonda aisyah...menten senyumm simpul..hihihi



Photobucket
maktok n amani...
malam tuh,amani badMOod..nangis jaa dia..bonda habaq dia ngantok nak lena...huhuhu




Photobucket
kami di sampin anak-anak.........
eh mana AMANi????


Photobucket
ni diaa amani....amani n dedi, 
dedi notii suka sakat amani....bejujuran ayaq mata..aalalal sian dia...



Photobucket
dedi kena makan duLu, satg nak giliaq jaga anak...hihihihhih 
tak sangka, dedi cucu raja Kedah..cayalah...
ampun tuanku. ^____________^



Photobucket
Mamachu bikin wajah sengalll.....tp zainab safiyah xtakott pn..hihih



Photobucket
niHlaa maksedara dr Lipis...wajah dia, sikap dia, PERSIS mama......
terubat rindu dgan mama, bila dok ngan makNgah nieh.... 


Photobucket
sayang kamu kerna ALLAH......moga allah merahmati ukhwah kita insya'allah 




Photobucket
Zahra Sofia wif pakNgah apit..... dia suka lepak tepi paNtai dalam kelam malam tuh....



bila duduk makan di tepi pantai, rasa jiwa yang kusut menjadi tenang.....sambei ditemani dengan ombak hempas pantai. sangat syahdu,,,sangat best........ nanti nak p belah siang plak.... sambei makan sambei tgk sunset...insya'allah ^_^



Photobucket
MENU UTAMA
"mEe Udang Ombak Sayak"
sangattttttttt sedap..udang dia besaq-besaq..sapa hat sakit ghout makan neh..soheh pas makan xleh bejalan...hahahahahahha sebab udang dia fressh dtg dr laut...


Photobucket
Nasik gorenG sotoNg gemOk=gemOK
nasik goreng dia kureng skit, sebab sdikit beminyak ;p....
tp tang sotong tuh nampak kecoq ayaq lior..hihih


Photobucket
PelaYan yang baik...adik ni bawak ayaq...ada GAYA...siap lenGok-lengOk...kalau p makan kat Ombak Sayak nih, jangan lupa panggei dia suh layan  keh....


Friday, April 20, 2012

TiBa Lagi

20 apriL 2012 
19 JamadiLawaL 1433H 

Salam jumaat penghuLu segala Hari, alhamduLillah..pagi yang mendamaikan walaupun sdikit kelamkabut di rumah tadi.....kakak sofia bikin kejutan, bangun tido terusss tuju ke sinki..dia cakap nak tolOng ibu basuh cawan...ok, dan ibu merelakan...dalam keadaan yg kalOt, ibu sedang besiap nak ke pejabat... ayaq dalam sinki telah miLimpah ruah, kakak sofia menJadik Panic....sekaligus kena getu manja ngan Ibu...haaa kan dah kena...... dia turun dr kerusi terus dia ke depan..p belek si zainab...dah, dia bantai bukak pampers adik dia...bogel jaa budak tuh... sekali kau, si budak  tuh, bantai plak kencin atas tilam...haaa, sekali lg ibu meoryan.... tp kaLi ni, baba plak amik part....dia usungnya kakak sofia masuk bilik ayaq....cuci badan segala... dan siapkan nak p umah tokmama....... 

mekasih zahRa Sofia..awai pagi dh bagi ibu Stress!!! bepeloHpelOh mcm lari kena ligan org gila kekdahnya..hihihihii..... nak oi, kalau hang nak rajin pun sabaq,sabaqlaaa...ni awai pg dh bikin umah mcm kelingkaram...hingaqq mcm dok sepLoh orang...
hihihihiih..mekasih tau bg ibu hadiah lap lantai n basah kena kencin adik...^________^ 

april tiba lagik.....hati yang kecut tetiba kembang mekar....... alhamduLillah, allah masih beri kesempatan meraikan hari itu.....shukur pada ya rabb..cuma tahun ni, aku sepi......sepi tanpa mama tersyg di sisi...... ckoplaaa dengan ayat yasin penyeri segalanya......ya allah beri kan aku kekuatan dalam meredah halhal didunia ini...insya'allah



Moga BertambaH iman Di dalam Jiwa...sempena usia menIngKat Tua ....^_^ 
mOga ALLAh memberi keberkatan dalam perjaLanan hiduP ini..Insya'allah


Photobucket
Gambar sekadar Hiasan.......
moga-moga hari mendatang yang penuh onak duri, senNyuman begini bisa terukir selalu.
insya'allah........






note : ALFATIHAH BUAT ABANG IPAQ - BONDA AMANI_AISYAH..
moga roHnya ditempatkan di kalangan para soLihin..insya'allah 

Thursday, April 19, 2012

-PeDoMaN-

Roda waktu tak pernah menunggu
Pergi terus berlalu
Segala dosa segala belenggu
Sesal menikam jiwa
Ku hiba terasa
Kebesaran Mu
Lantas ku tadah berdoa

Tuhan berikan pedoman
Tunjukkan aku arah
Jalan yang Kau redhai
Tuhan berikan pedoman
Dan bila ku menjauh
Kembali ke pangkal jalan



Photobucket



Cahaya rahmat Mu
Menyinar bahagia
Syukur hatiku rasa
Bergetar tubuh
Ku sebut Nama Mu
Yang Maha Esa
Maha Pengasih Penyayang
Kurnian Mu
Lantas ku sujud bersyukur

Biar pedoman ini
Berkekalan di hati
Selamanya
Pengubat jiwa
Penyinar bahagia
Inilah kasih yang kita damba




moga ALLAH merahmati pejalanan di dunia dan akhirat ..insya'allah ^________^

Wednesday, April 18, 2012

SelaMat Hari Lahir saYang T_T

Pagi yang cerah dan mendamaikan.....begitu jugak dengan hati ini..tenang dan rinduuu DIAA di sana.... harini, kalau sahabat sejati aku ada..dia dah berusia sebaya ngan aku 29tahun....mesti meriah walll fb dia, hp..sana sini wish HAPPY BEFDAY kamu....tp, sayang.....sume tuh tinggal kenangan belaka...hanya mampu ku titip doa buatmu sayang.

sahabat, biar kita jauh terpisah...kenangan antara kau dan aku utuh semadi di sanubari ini....
sahabat, allah lebih sayangkan kamu..dia jemput kamu dll sebelm aku..moga kau tenang di sana......insya'allah
sahabat, hari ini bertemu kembali....tp kamu tiada di sisi...hanya yg tinggal kenangan manis tika besama kamu
aku doakan moga kau disana di tempatkan di kalangan para sOlihin..........


kalau kamu ada, ucapan ini akan aku berikan buat kamu sahabat
"seLamat Hari Lahir syg...zaiHan ishak"   
tapi kini hanya yang mampu aku sedekahkan doa buatmu 
ALFATIHAHHHHHHH T_____T

zaihan ishak
ikhlas ku katakan.....aku rinduuu senYuman maniss kamuuu T__T




~dedikasi khas buat kamu, kenangan terakhir kita besama ~
sambut hari lahir april 2011sama-sama dr petang sampai kemalam...
dr kedai kek sampai kedai mamak kita lepak..rupanya........
nilaa kenangan terakhir kita sblm kau dijemput ilahi...


Tuesday, April 17, 2012

Izz Hani naZihah

hati kuciwa pasai lense...dh mcm terubat skit.... kena reDhoo benda tuh dh mosnah....soBBBb 

TAHNIAH untuh hamIzah n wan.....sebab dikurniakan baby gUrlz...... wah geng zainab safiya ni.... baby comei ni dilahirkan pada 04.04.2012 seberat 2.63kg..melalui proses pembedahan si sepital sungai Buluh....alhamdulillah, sumenya bejalan lancar... tahniah naa alang miza...dh begelar ibu,,bestkan jadi makmak nih......p mana saja ingat anak..!!!!! tak sabaq nak jmpak baby comel nieh. ngan mak dia pada bulan lima nie...alang habaq, bulan lima ni dia nak balik penang..nak buat majlis cukOq jamboii.....syoknyaa..sok,leh kita kmpul gengeng lama......cayalah.... ^_______________^


Photobucket

kecik-kecik Mama ajaq sengeh dah erk...alalalalalala comeilaa dia. mata shepett rambut pacak... 
baby comel ni nama : IZZ HANI NAZIHAH 



Photobucket
yang buat aksi sengal tuh laa MAK si budak comelll  hat tengah tOnggeng nih......... .
yang sebelah alang mizah tuh ARWAH zaihan...... zaihan, biaq keadaan terpisah antara kita...tp kenangan manis besama kamu sahabat sentiasa mekar di jiwaa...
ALFATIHAH buat zaihan,...moga Tenang di perkamPungan Abadi....


Photobucket
aPehal menonGgek jaa ni izz hani??? nak poo-poo erk.....
pipi bambam..... hasil ayaqsusu badan
cepat skit may muncul,makngah  xsabaq nak jmpak nih...

Hancur LebUQ

ok, sekian terima kasih...TETIBAA.........

terimakasih kat sofia sebab dh bejaya pelerai lense godang ibu......sujud ibu teryak ataih lantai...T__________________________T ...... nangis sampai sedu-sedan...daripada lapaq teruih kenyang!!! jenuh baba pujuk ibu,... zahra sofia n zainab safiyah pandang jaa wajah sepi ibu...melOpong jaa dua beradik nih tgk ibu melalak.

Photobucket
(dua pengarang jantong ibu n baba)

mana xmelalak......dhlaaa menda alah tuh mahai, nak dapatnya laa susah.pastu plak....pestime baba kasik hadiah beday.tuh kat ibu, tau dak....T_________T
anak weh........begulingulin ibu nangis...xcukup kat hall tereyak sambung plak begulin tereyak kat dapoq...bekecaii lense tuh...putuih dua......huhuhuhuhuhuhuhuhuhuh kalao kita ni org kaya takpa laa anak weh...rosak ja, lempaq hat lama..beli hat baru....ini nak dpt pn punyalaa susah......redhOo jaa la kan....
ibu kalot dok masak dia, kalot dok kemas itu ini....huyoww.... sekali kedeBookk jatoh..bekecai lense di lantai.....otomotik ibu sujud ataih lantai...teryeakkk teresak-esak.......... apa ni, dekatdekat dgn hari tuh..mcmcm dugaaan cobaan yg mai.. sabaqqq ja laa... 

dalam kelat tuh, makan lah jugak.....rugi plak kalo xmakan, satg lapaq melahaq......so, jamah makan.... siap makan, kakak pelok ibu cakap....'ibu, kakak minta maaf." dandan tuh jugaklaa hati ibu cayaqq....sebak, oklaa ibu maafkan kakak....kakak tak sengajakan...dan mungkin ada hikMAhnya sume ni terjadi... ibu redho jaa laa nak, lense dh bekecai...tatau g laa bila nak beli lein kan, buat masa ni..pinjam adik sepupu nya lense... T_________________T huhuhuhuhu, bila ada anak pompuan nih, dia ghajin bekemas sungguh........sok besaq tak rajin mcm laa..ha siappp.... 


Photobucket
sekadar gambar hiasan...
tp semalam lebey kurang cemginilaa 
ibu meNangis..T________________T 




note: xbaik sayang harta dunia.....
wahai hati, redhOkanlaaa ia bekecai nuh..
sok-sok ada rezeki beli lein hat besaqq punya ^_^ 

Monday, April 16, 2012

MeLaLak T______T

untuk hari ini.....di awal minggu, petengahan bulan apriL....zainab telah bikin hati ibu jadik gundaH gulana... T______T jam satu tengahari, tokmama [pengasuh budak bedua ni] call hp ibu, cakap dalam keadaan kelam kabut,...habaq zainab melalak dengan kuatnyaa......dia xnak isap susu dlm botol....aduhaiii anak ibu,
dengaN itu, jamtuh jugak, ibu capai apa yg patot zasss dr opis ke rumah tokmama...sampai-sampai....aah dia nanGis......hati ibu dh lembik mcm aiskremm..nak naNgis sama...

napa nih sayang, mcm ada yang tak kena jaa..selalu tuh ok jaaa.... nyonyot kan main banyak....T_____T terus capai zainab, bagi zainab nyusu.... HATI ibu mana x tersentuh...bila tgk anak kecilll bila dapat jaa nenen..terus mata jadik kuyu nak tidooo...............owh anak, sib bek umah tok mama,...kalau kat umah ka tuh,..sure iBu melalak dah....... tp begenang jugak ayaq mata ibu td..pikir mana ngan keja, mana ngan kamu... dan pikir mcm-mcm..."serabut" rasa..... apakan daya, ibu gagah jugak hati kena kuat, xleh lembik..... dan celah tuh plak, tebayang wajah manis tokma, kan best kalau tokma ada.....sure tokma leh bantu ibu....tp apakan daya, allah sayang tokma..allah dh amik tokma dl...tinggai ibu

Photobucket

teharu jugak dapat pengasuh bebudak ni yang sangat baik budi, n baik hati....buat kami ni dh mcm sebahagian keluarga..... tokmama cakap, ibu xyah susah hatilaa...xpa, satg tOkmama handle dia...mayB td tuh, perot dia xselesa sama... tuh yang meragam tuh.. ibu, pn beharap mcm tuh...ibu risau, takut anak ibu nyusahkan tokmama n tokabah.....T____________T serius, jasad ada dalam opis, hakikatnya pikiran melayang pikirkan anakanak..... ya ALLAH bantulah aku, semakin dekat dgn hari itu, semakin banyakkkk dugaaan dan cobaannya...REDHoO hadapi segalanya

ibu dok dalam Opiz...dok kira jam jaa...sat,sat tgk jam...xsabaq nak balik....nak amik kamu anakanak........ tapi untuk hari-hari besOk...apakah per yg sama, situasi yg sama bakal berlaku....owh tuhan, berikan aku kekuatan....... berikan aku ketabahan dalam mengaharungi sume nih.. T______T


Photobucket
~owh anak, demi kamu..IBU sanggup korbankan SEGalanya......~ 
T__________T

Saturday, April 14, 2012

Pantas

Renyeh sampai ke telingaaa siap bepusin pusin renyeh tuh..hihihiih....dh lama xkena keja ari sabtu..so, ari ni pes sabtu kena keja..selalunya sabtu ahad memerap ngan bebudak comel bedua tuh di rumah.....sangat best, tp arini dh kena keja sabtu.maKlomlaa back to nOmral tugas seharian cuma kali ni agakk betambahlaa..... xmo keja xdak uwang..so kena keja kan...^__^
alhamduLillah allah masih beri kesempatan dan kekuatan dalam melunaskan tugas seharian..
shukur ^________^

kemBali aktif beBloging...sebab bLoging mcm-mcm info ada...member-member bLoq best !!!

satja masa belalu, si kecik ni dh nak masok 3bulan....laa dah pandai sengeh sengeh..kalau kakak sofia agah dia, bukan main suka....renyeh renyeh siap bebalas bunyik....so, sweeet ^__^ ilang rasa penat lelah tgk keletah budak bedua ni...tp kalau dengan kakak sofia, dia adalah geng gadooo ibu n baba.... adaaa ja dia nak kena bisin... satg tuh dengaqlaa dia melalak....setngah kampung leh dengaq dia melalak..walhal kan kena apa pn..sebab kena dok sakat ngan baba.....yg baba pn, tuhlaa..dh xdak kawan mcm tuhlaa..anak jadik mangsa... sakat tegar..!!!! yg si sofia pn satu, pantang skit...melalak.... nak jaa sumbat mulut ngan kain..hahahahhahahah tp serius..dia mai besaq nieh...sangat bijak,nampaklaa ciri=ciri kekAkakan. tuh.. sibuk nak g sekOlah......dah pandai cuci montot sndrii....paling best, sibuk nak tlg ibu kat dapoq...kita sibuk masak, dia sibuk camokk barang..lelama ibu dia yg melalak...dia dh puas camOk, dia said babai ibu..... kakak nak p umah nenek..... habis yg camokk segala mcm atas lantai ni sapa nak kemasss???? ibu sila  paham, ibu kemas sndiri keh......oh anak.



Photobucket
si zainab Safiyah ni suka sengehhh sampai nampak gusi...camna sengeh, mcm tuhlaa nangis...sekali nangis alalallaalalalaa, bepelOh ibu satu badan...amik kau ibu. ^_^
"SENYUMAN ni, penGUbat LARA"


Photobucket
meh kasik jelir skit lidah tuh,
sian ibu.sebab selalu stress ngan kakak sofia..hahahahhahaha




Photobucket
anak Nombot dua dh jadik pengemar puting yg tegar!!!! balon jaa nak, janji hang jangan tereyak mcm kena rasok antuu...kalu dak naya ibu...jenuh pujuk, tak nangih xpa! sekali nangih mau taulaaa.....


senang bawak budak zainab ni, humban jaa mana pn...satg kalih dh tgk dia Lenaa bedesup..goood Gurlzz bebeh... moga-moga anakanak ibu membesar dengan baik dan dirahmati ALLAH..insya'allah..... 
alhamduLillah, sampailaaa zainab masih menyusu badan ngan tegar.....nampak jaa dia ni haluih, kalau dukung kebaih gaklaa tangan... 


MOdel kecIL : ZainabSaFiyah
Pakaian di taja oleh : Bonda PepeL
Topi : Kakak SoFia 
Lokasi : Ataih tilam emPuk di rumah Tokteh  


nOte: hari itu bakal tiba.....teruja rasa, 


hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design