Tuesday, April 24, 2012

KePuLangan Yg DiNanTi

ALHAMDULILLAH shukur ke hadrat ALLAH, adik lelaki tunggal aku...anak bujang kesayangan mama n bapak dah dapat tukaq balik betugas di bayan lepas pulau pinang............shukurrr 

chuppp.......nak taip n3 ni otomotik ayaqmata begenang.. tatau nak habaq perasaan dalaman ni camna, rasa seronOOk sangattt PEWARIS mama nak balik....anak kebanggaan mama nak balik...tulang belakang kekuatan kalOng nak balik dah....setiap kali bila dengaq dia nak Balik kamPung...hatiiii ni berbunga riang bak rama-rama dok merayap sana sini..penuh warna warni...tp bila dia nak balik ke langkawi balik....kalau bolew taknak tgk dia balik hilang dr pandangan......sebakkkk sangat allah ja yang tahu.. kalau bolew xnak bepisah dengan dia. tp macam Bonda amani selalu kata, setiap pertemuan pasti tercipta perpisahan T_T 

kalau masa mama masih ada, mama ckop syang kan dia..sebab dia RAJIN, CERMAT harta benda duit ringgit. tak nafi tuh. sampai laa dia dh berumah tangga pn..setiap ari akan direkod apa yg dibelanja apa terjadi...sangat tabik hormat ngan dia....bejaya buat penelitian sebegitu rupa.. 
bagi sesetengah pihak memang rasa rimas kepulangan dia...tapi bagi kalOng..takkkkkk, kalOng sangat suka...
tunggu dia balik ni ibarat mcm tunggu kepulangan mama.........T_______________T

Photobucket


mmmm, mesti yang akan kata..."EH DIA NI, MAK DIA DAH TAKDAK,DAHLAA.." Yang dOk melalak,sedih bagai nak rak pehal kan!!!!!! ok find, sebab org yg beranggapan mcm tuh xlalui lagi apa yg aku lalaui...KEHILANGAN SEORANG iBU....sangatt siksa,menderita rasa perasaaan nih. hari-hari rindu..rindu yang tak betepian..kekadang dalam dok kuat, dok ngaji sedekah dia doa ayaq mata bejujuran jugakkk..basahhh pipi. ish tatau nak habaqlaa mcm mana rinduuuu yg kuat nih. alah hu akbar. kadang=kadang tuh kalau rezeki mama mai dalam mimpi..nampak dia senyummm wajah manis yg sangat aku rindu..bila p dekat nak pelok mama ilang.

bila dapat tau, anak bujang mama yg dah ada isteri ni dapat balik betugas di penang........ALLAH HU AKBAR, sangat-sangatlaa suka....aku plak dok kira hari dia nak balik...shukur ya ALLAH, allah lebih maha mengetahui setiap apa yg dirancang... setelah setahun mama pegi, dan anak tunggal lelaki mama pn dapat balik sini.. kiranya perasaan hiba tuh sdikit bekurang, bebanding kalau awai-awai dl dia dapat tukaq..mesti dia pn mcm aku....nangis,nangis,nangis..... T___________T

MAMA, tunggu liza kat sana nah....liza doakan mama sejuk sejahtera di sana..di tempatkan di kalangan para soLihin, kami anakanak mama akan selalu iring mama dengan doa, INSYA'ALLAH..... pusara mama liza dan adik-adik xpenah lupa setiap pagi jumaat mesti kami p ziarah mama.....cuma skrg ni liza ada anak kecik, xdak sapa nak tgk cucu baru mama.liza dh xdapat p ziarah mama...doa dari kejauhan....

Photobucket
Sekadar coretan buat kenangan...
Cerita kita di sini kuabadikan...
Tinggi harapan semoga diketemukan...
Di alam impian syurga idaman.....!!!!





6 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Shu Shinju said...

alhamdulillah..dapat gak tukar penang erk...

alfatihah tuk mama..

eLLy said...

Kepulangan yg sangat dinantikan.
Al fatihah :)

azwa amani said...

sedihnya kak...rindu kat arwah mak amani juga...

Ina Khairina said...

alhamdulillah...mesti seronok kan adik beradik dah blk dok dkt2

bila baca pasal mama nida,otemetik kak teringat arwah ayah kak....depa p selang bopa bln ja

al-fatihah utk kedua2nya

Fieza79 said...

al-fatihah bt arwah mama...mesti sgt2 rindu kan...bertabah la ye...

Zaimun Yahyah said...

Al-Fatihah..
Semoga Mama kamu di tempatkan dikalangan org2 beriman dan diampunkan segala dosa2nya semasa hayatnya dia dunia..
Amiinn...

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design