Monday, April 16, 2012

MeLaLak T______T

untuk hari ini.....di awal minggu, petengahan bulan apriL....zainab telah bikin hati ibu jadik gundaH gulana... T______T jam satu tengahari, tokmama [pengasuh budak bedua ni] call hp ibu, cakap dalam keadaan kelam kabut,...habaq zainab melalak dengan kuatnyaa......dia xnak isap susu dlm botol....aduhaiii anak ibu,
dengaN itu, jamtuh jugak, ibu capai apa yg patot zasss dr opis ke rumah tokmama...sampai-sampai....aah dia nanGis......hati ibu dh lembik mcm aiskremm..nak naNgis sama...

napa nih sayang, mcm ada yang tak kena jaa..selalu tuh ok jaaa.... nyonyot kan main banyak....T_____T terus capai zainab, bagi zainab nyusu.... HATI ibu mana x tersentuh...bila tgk anak kecilll bila dapat jaa nenen..terus mata jadik kuyu nak tidooo...............owh anak, sib bek umah tok mama,...kalau kat umah ka tuh,..sure iBu melalak dah....... tp begenang jugak ayaq mata ibu td..pikir mana ngan keja, mana ngan kamu... dan pikir mcm-mcm..."serabut" rasa..... apakan daya, ibu gagah jugak hati kena kuat, xleh lembik..... dan celah tuh plak, tebayang wajah manis tokma, kan best kalau tokma ada.....sure tokma leh bantu ibu....tp apakan daya, allah sayang tokma..allah dh amik tokma dl...tinggai ibu

Photobucket

teharu jugak dapat pengasuh bebudak ni yang sangat baik budi, n baik hati....buat kami ni dh mcm sebahagian keluarga..... tokmama cakap, ibu xyah susah hatilaa...xpa, satg tOkmama handle dia...mayB td tuh, perot dia xselesa sama... tuh yang meragam tuh.. ibu, pn beharap mcm tuh...ibu risau, takut anak ibu nyusahkan tokmama n tokabah.....T____________T serius, jasad ada dalam opis, hakikatnya pikiran melayang pikirkan anakanak..... ya ALLAH bantulah aku, semakin dekat dgn hari itu, semakin banyakkkk dugaaan dan cobaannya...REDHoO hadapi segalanya

ibu dok dalam Opiz...dok kira jam jaa...sat,sat tgk jam...xsabaq nak balik....nak amik kamu anakanak........ tapi untuk hari-hari besOk...apakah per yg sama, situasi yg sama bakal berlaku....owh tuhan, berikan aku kekuatan....... berikan aku ketabahan dalam mengaharungi sume nih.. T______T


Photobucket
~owh anak, demi kamu..IBU sanggup korbankan SEGalanya......~ 
T__________T

6 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Shu Shinju said...

sabaq banyak2 kak...Allah mengujimu...tanda dia sayang sgt kat akak...

-oP_ida- said...

ya MUNGKIN juga shud....allah uji, dan terus menguji....

perasaaan nak "berenti keja" ni makin koi dekat ja rs......tapii tuhlaa.....situasi xmengIzinkan.

Ina Khairina said...

nida:
sabaq la...hati ibu mana yg x risau kalu pikiaq pasai ank2 kan....tera depa nak besaq mmg mcm2 yg kita kena hadap n lalui...

Pepel BoNda AmaNi said...

memang kan...naluri ibu.....cam tue la dear...masa akak hantaq anak2 dekat umah bbysitter hari tue..masa toksu balik kg...3minggu...amani nangis tiap2 kali p hantaq dia..tapi demi rezeki...bonda kena kuat...walaupun dalam hati..bonda nangis...apakan daya.....

-oP_ida- said...

aah bonda....nida cekal ni, tabah jaa harung.....sian tgk ayaqmata..
demi sesuap nasik, nida hadap jugak sume nih.....doakan nida mOga kuat ya bOnda.......


kakIna:: nida sabaq kak.... tp tereyak gak td...mohon kat allah kekuatan.... tuhla tuh tera nak besaq..mcm mcm nak kena lalui

Mimy Hamid said...

sabar tau nida..zainab nak manja dakapan tu..tp mmg pengasuh zainab baik hati..

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie Second Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design