Thursday, May 31, 2012

Kerusi EmPOk

31 Mei 2012
10 Rejab 1432H


Lima Tahun bekerja di sini secara sabar dan penuhh airmata...akhirnyaa diri ini makin dihargai.... makin nampak diperlukan..bukan skadar KERANI semata..... alhamduLullah, berkat sabar mungkin!!!!!!!!!!  

serius sampai pagi seLasa.....mulut dh sedikit tenganga.... sebab tgk luaq opis belambak partishen dr mana mai tatau laa..siap dengan ada kerusi agam....dok tetap depan pejabat...eh sapa plak yg dok mai hantaq nih. sekali bukak pintu opis....mulut hat tenganga skit tuh td,NGANGA lagik luaih......melopong teruih... bijik mata tebeliak-beliak..hihihihih mana daknya...awat penuh sngt dlm ni.. ngan kerusi bebalot mcm apa tatau..menakotkan....sebab dok ada 3kerusi baru.. kerusi usang aku mana nih bos??? rupa depa dh lempaq masok api apa.......huhuhuhuhu ^_* 

bos beli furniture baru untuk kerani dia yg demok nih...ekekekkekeke.... kerusi baru, meja baru..meja kali ni siap blew lena ataih tuh..punya besaq ^^ ok laaa shukur...kalau dak sblm ni guna meja hat zaman dulu kala....kira meja tuh dr mula kerani yg awai-awai dl nuh kot.....laaa diberi nafas baru...beri semangat baru kat kerani dia yg kuat betenet nih .........

alhamdulillah, TERIMA KASIH ALLAH, terima kasih BOS. ^^ beri peluang bekerja disini...SHUKUR. 

even gaji ciput tp hati haapppy...bos baik, suasana cool..... masok keja keluaq keja ikut suka.... bila anak sakit bos sangat baik hati bg pelepasan...huhuhuh part ni rs nak nangis...baiknya bos nih....serius tak penah jmpak lagik bos sebaik mcm ni...waktu di landa musibah bos datang ziarah..masa mama meninggaL tahun lepas, PUAN lepak lama dlm rumah aku...bos pn lama lepak kat luar rumah....... paling xbolew lupa.... aku menangis call dia habaq aku kehilangan MAMA.....

aku besalin dua kali dh, depa satu famili mai ziarah...adik aku kawen baru ni pun awai depa mai....menjamu selera...kiranya bos dh tau banyak hal famili aku...... dah tau mana aku dok, kenai sapa mak pak aku, kenai suami aku....so kepecayaan dia sikit terbina, MUNGKIN !!! kalau x, sblm ni ngan kerani ni berurusan mcm asing sngt...bos, saya tak kejam mcm kerani lama soNglap duit bos..... huhuh mak pak saya xajak buat per.keji mcm tuh....saya rs lega dh bos baik ngan saya... even antara kita bak LANGIT dan BUMI...saya org biasa-biasa jaa..bOS org KAYA....tp antara kita dh mcm satu keluarga. bukan senang wooo nak wujudkan situasi mcm tuh.. dengan bos penah ada kenangan itam gara-gara kerani..huhuhuhuuhuh

aku keja sini pn, arwah mama laa temankan mai interview segala... mcm xpercaya jaa dok berkhidmat di sini dh LIMA TAHUN !!!!!segala suka duka di sini.... 

memang ada yg cakap keja sini gaji kecik, buat keja sorang-sorang, duduk dlm opis sorang-sorang... tp BEsT!!!!! sapa xdak nak kacau, sapa xdak nak PHd, sapa pn xdak nak bodek kuat... tuh best . ^_^

dalam bulan mei ada dua perkara suka ^^ dan duka T__T.........

palingbest laa kalau becakap pn blew hulurkan SENYUMAN .....kalau dulu kaa...muka masamm......ari-ari rs tress.... yerlaaa nampak jaa keta paking aku sini dh runsin.... dh fenin nak pitam pn ada..... sekali kena jerekah.....basah kain rsnya...huhuhuhuhuhuhuhu TAPI, skrg tidakk lagik.... sembang sambei senyum senyum.... tenang ja jiwa ^__^ tuhlaa ALLAH suh SABAQ...sebab SABAQ tuh sangatt tak rugi !!!!!!


Photobucket
KERUSI EMPUK.......
bila kerusi emPuk, kerani lagik laju bloging....kehkehkeh  



note: MANUSIA xdak yg sempurna.... cukupla sekadar terima seadanya..^__^

Wednesday, May 30, 2012

PEngaRang JanTong

30 Mei 2012
9 REjab 1432H


mereka adala PENAWAR dan RACUN hati saya ^_____* 
tanpa mereka sEpiLah pejalanan hidup ini.....
satu muka IBU, satu lagi muka BABA...
adiL kan...^_^ 

Photobucket
 zahra sofia, MUhaMmad AsyRaf  dan ZaiNab SafiYah 

ZahRa Vs ZaiNaB

30 Mei 2012
09 Rejab 1432H


chinta hati saya dh besaq...sorang dh dua tahun lapan bulan, dan sorang lagik dah Empat Bulan Empat hari.... suka sangat tgk mereka semakin membesar.... tp tuhla bila tgk sofia laa dh besar ni, rindu pulak zaman dia kecik-kecik...sib bek ada zainab...boleh jugak  ilang rs rindu tuh. MUNGKIN !!!!! 

sekejap betoi masa berlalu...pantas sekali...... moga anak-anak ibu menjadi manusia beguna dan anakanak yg soleh patuh ajaran ALLAH insya'allah.

dan setahun suda MAMA pegi tinggai aku dan sume T___T  *ALFATIHAH 

Photobucket
Zainab saFiyah yang sepet dan panjang


Photobucket
Zahra Sofia Mata BOolat beraambut cendawan ^_^


depa dua ni ada mewakili iras masin-masin..
sorang folow baba, dan sorang lg folow iBu....hihiihihih
sorang cooL sorang lg garang,,...
sorang kuat melalak, sorang lg kuat lena....^___^ adil sunguhlaa ALLAH beri... 

AuFa AZzaLea

30 Mei 2012
09 Rejab 1432 H


Tudiaaaa lamanyaaaa mengeram tuan blog...huhuhuhuhu
semangat membara mcm sebelom-sebelom ni hupdate bloq jatuh terjunam....huhuhuhuu

kiranya hupdate arini terus keluar pic baby.....woowwwwwwww tuan bloq beranak lg kah...??? HEKHEKHEKHEK.....kalau beranak lgpn apasalahnya kan....rezeki ALLAH..^_^ 

TAHNIAH kat ANA QAISARA sebab dh jadik kakLong, ^_^ ni adik sara !! sunggguh comelll geram tgk pipi dia...pipi dia dh mcm pipi walid heheheh dan putih macam mama....^_____________________^ 

TAHNIAH sekali lagik buat WALID ZAKI n MAMA ILYiA...... 

kakilia, selamat melahir kan baby bam-bam ni tepat jam 4.18petang di K.S WAN MATERNITY SUNGAI RAMBAI. baby berat 3.1KG....sakit selama 12jam.......kenangan terindah tuh kat mama.... dan pulak tuh normal delivery lagik terindah kenangan buat mama.... ihihihhiihhihih 

malam tuh jugak kami zaas p K. S Wan ziarah kakilia...tp xleh tgk baby lg..sebab baby dok dalam nursery... so, baby tggg keh nnti DOUBLE ZS p ziarah aufa...hihihihihihihi



Photobucket
Assalamualaikum

Nama Saya :: AUFA AZZALEA BINTI MOHD ZAKI...
Tarikh Lahir :: 27 Mei 2012 




lama xhupdate rasa kekok.....ayat pun dh rupa keling..huhuhuhuhu

Wednesday, May 9, 2012

Rabu Yang SunyiSePi


BeriBu sesaLan T__T





Kekasihku di jalanan yang berliku Di saat ku perlukanmu Tertutup jua segalanya terhadapmu Di sini ku tersedu-sedu Setelah cinta pergi Ku mengusung duka ini diiringi Kisah janji dimungkiri lagi........

haaa amik kau, sekali post beribu sesalan, sib bek tak bejuta sesalan...kalau tak jadik ibu bedikari laah aku gamaknya...hermmmmmmmmm ujian demi ujian dtg melanda....aku menderita T_______T

SahaBat SejaTi KAH kita??? !!

Photobucket
"dan sahabat-sahabat(karib di dunia dahulu) pada hari itu(hari akhirat) saling bermusuhan antara satu samalain melainkan orang-orang yang bertaqwa." (Az-Zukhruf: 67)


12 SIFAT SAHABAT SEJATI MENURUT IMAM AL-GHAZALI

1. Jika engkau berbuat bakti kepadanya, ia akan melindungimu.

2. Jika engkau rapatkan persahabatan dengannya, dia akan membalas baik persahabatanmu itu.

3. Jika engkau perlukan pertolongan daripadanya berupa wang dan sebagainya, ia akan membantumu.

4. Jika engkau menghulurkan sesuatu kebaikan kepadanya, ia akan menerima dengan baik.

5. Jika ia mendapat sesuatu kebajikan (bantuan) daripadamu, ia akan menghargai atau menyebut kebaikanmu.

6. Jika ia melihat sesuatu yang tidak baik daripadamu, ia akan menutupnya.

7. Jika engkau meminta sesuatu bantuan daripadanya, ia akan mengusahakannya.

8. Jika engkau berdiam diri (kerana malu hendak meminta), ia akan menanyakan kesusahanmu.

9. Jika datang sesuatu bencana menimpa dirimu, ia akan meringankan kesusahanmu
    (membuat sesuatu untuk menghilangkan kesusahan itu).

10. Jika engkau berkata kepadanya, nescaya ia akan membenarkanmu.

11. Jika engkau merancangkan sesuatu, nescaya ia akan membantumu.

12. Jika kamu berdua berselisih faham, nescaya ia lebih senang mengalah untuk menjaga kepentingan
      persahabatan.


~Semoga kita dianugerahkan sahabat seperti itu dan menjadi sahabat seperti itu..
InsyaAllah Buat sahabat2 yang nak share, InsyaAllah.. saya izinkan dan saya halalkan.. semoga bermanfaat..


copy from : Google  & FB

Monday, May 7, 2012

keLu

7hb Mei 2012
16 Jamadilakhir 1432H


menangis
kesatlah airmata mu wahai anida.......
kuatkan langkah dalam liku-liku kehidupan ini, walaupun penuh onak dan duri
sebagai kakak, isteri, ibu, sahabat dan anak... harus TEGAR dalam apa jua kesulitan yang tiba..
teguhkan tembok iMAN mu, mantapkan KESABARAN mu untuk hadap ini semua. 
ingat !!!!!! ALLAH sentiasa di sisi mu anidaothman...
teruskan bedoa, teruskan betafakur kepadanya..
mungkin,apa semua yg terjadi ni..kIfarah untuk diri hamba mu yg kerdil ini....
YA allah,........................... *sebAk*







Thursday, May 3, 2012

SetahUn suDah BeLAlu MEI muncuL kemBaLi

03.05.2012
11JAMADILAKHIR 1432H

setahun dah tokma tinggai sofia kan. sofia pn dh besaq, ni kalau tokma ada mesti tokma suka tgk sofia. dah besaq. makin comei persis ibu waktu kecik-kecik dulu... tapi sofia pandai, anak yg sangat pandai dan bijak..bila lalu depan Pusara tokma..mesti sofia peringatkan baba dan ibu baca doa sedekah kat tokma. 
bila nak makan angkat tangan bc doa.walaupn doa bunyi tak clear. mulut ja kumat kamit ibu pn tatau sofia baca apa. bila ibu bg sofia mandika, buat susu ka, basuk vontot kaa.mesti sofia cakap kat ibu, mekasih ibu... besaq dh anak ibu.. sofia sangat garang mcm ibu jugak..^__^ hihihihhi

ibu tau, sofia rindu tokma kan......T_T kalau dak sofia xmelanuih laa pas tokma p tinggai sofia..sampai ibu tak keruan dibuatnya...las skali letak sofia dlm van...lama sofia pandang kat arah driver.. sofia nampak apa syg??? bila ibu tanya sofia, tokma mana? sofia jawab...tokma ati dah....T___T sofia budak bijak. dok sibuk nak g sekolah arab.... nak jadik ustazah kan sok besaq.... insya'allah
nanti p sekolah ngan baba keh. baba hantaq nah..... Zahra Sofia yang sangat Bijak ^___^ 



Photobucket
tak jemu tgk gambar budak nih.....tgk pic dia..teringat waktu aku kecik-kecik dL...


Photobucket
Dh Besaqqq dah dia...pandai Pose lagi... 


Photobucket
Mata Dia Bisa membuatkan hati ni rinduuuu - serindunya 


Tuesday, May 1, 2012

Habib MuNzir


Tersentuh bila tatap video nie... TEGAK bulurOma...ya ALLAH....
Duhai hati...akrabkah cintamu kepada Pemilik hati? Astragfirullah!




hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design