Thursday, September 27, 2012

Sama Tapi XseRupa !

27september 2012
11Zulkaedah 1432Hijrah


Tetiba mengedik suka...hahahah kenapa? sebab baju baterfLai sama ngan juara retiss AF....
eh silap, baju retis sama ngan aku..hahahahahahhahahaha

Baju tunjuk-tunjuk ja taun ni...almaklumlaa..ukur lilir mengeciL skit dek kerana penangan herbaLife..^_____^  so, bolew laa dengan suka hati men tunjuk-tunjuk ja beli baju....alhamduLillah

aku pn xperasan sebenaqnya..baju mila pakai sama mcm baju aku...adik kerani opis ni, tetiba dia habaq,,eh kak baju mila pakai ni mcm baju kak la..hahahahahah gelak besaq.. tenung lelama..aah la baju sama..
mana xsama, keluaran bukan satu..belambak..that why laa kebetuLan leh sama kan miLA......

miLa pakai baju ni buat shOw depan PEmaisuri Agung..wahhh kLass kau MILa....


Photobucket
--- Hafiz HamIdon wif Mila, n Dua BEradik sengaL anida n atikah othman...---


Wednesday, September 26, 2012

Antara kita saLing memerLukan :)

26hb September 2012
10ZulkaEdah 1432Hijrah


Budak berdua ni......yang sarat dengan kerinduan tak betepi terhadap ibu kesayangan yg setahun berlalu pergi tinggaikan mereka...


ya ALLAH, andai dapat ku undur masa....aku nak mama ada balik..banyak benda nak sharing ngan mama...tp apakan daya ALLAH lebih maha mengetahui dan sayang mama.....

sob..sob...sob......>>>>>>>>>

segalanya dh berubah tika ni.... tak nafi aku dan budak comei ni..skrg ni sangat rapat..antara kami saling memerlukan.. bagi aku, bila duduk dengan dia..seolah-olah aku berada dengan mama... dok ngan budak ni, ayaq mata murah tumpah.... senang jaa laju jaa dia tumpah....

kalOng, doakan ikah berjaya dalam apa jua bidang..kalOng nak ikah kuat!!!! kalau ikah lemah, kalOng lembik lesu tertunduk sayu... apa jua per yg kita hadap....hadap dengan tenang dan sabaq ya adik syg... sesungguhnya, ketahuila..kalOng sayang ikah....lebih dr nyawa kalOng..

mama amanah kat kaLOng jaga ikah elOK=elOk... kaloNg harap ikah jadik anak yg soLeh dan setia kirimkan doa buat mama nun di sana......


Photobucket
aniDa Othman & atikah othman
bila dua jadik satu...begegar suasana.....dalam tak semena-mena sang kakak mudah ja mengaLir air mata



Ronan KeAtIng

26hb September 2012
10ZulkaEdah 1432Hijrah




This Is Your Song - miss u mama.....seriuss misss so much T_________T



Lagu ni best...sangat best....sesuai untuk mereka-mereka yg kehIlangan ibu...
haLwa teLinga di kala merintih pada kenangan terindah T__T



pada yang masih ada IBU..hargai mereka....kalau hilang di dunia xdak peganti dah T_T






**rindu gila nak bloging, rindu gila nak bukak fb akaun lama...tp apakan daya kekangan masa dan masalah dalaman, sumer per.harus direhatkan..
dan pastikan sume benar-benar puLih baru kembaLi aktif seperti biasa...
tp bagi aku, akaun fesbuk yang lama biaq laa begitu saja..hati ckOp=ckoP terlUka...T____T

Thursday, September 13, 2012

DAYUS...!

BILA LELAKI MENJADI DAYUS?

Secara mudahnya cuba kita lihat betapa ramainya lelaki akan menjadi DAYUS apabila :-

1) Membiarkan kecantikan aurat, bentuk tubuh isterinya dinikmati oleh lelaki lain sepanjang waktu pejabat (jika bekerja) atau di luar rumah.

2) Membiarkan isterinya balik lewat dari kerja yang tidak diketahui bersama dengan lelaki apa dan siapa, serta apa yang dibuatnya di pejabat dan siapa yang menghantar.

3) Membiarkan aurat isterinya dan anak perempuannya dewasanya terlihat (terselak kain) semasa menaiki motor atau apa jua kenderaan sepanjang yang menyebabkan aurat terlihat.

4) Membiarkan anak perempuannya ber’dating’ dengan tunangnya atau teman lelaki bukan mahramnya.

5) Membiarkan anak perempuan berdua-duaan dengan pasangannya di rumah kononnya ibu bapa ‘spoting’ yang memahami.

6) Menyuruh, mengarahkan dan berbangga dengan anak perempuan dan isteri memakai pakaian yang seksi di luar rumah.

7) Membiarkan anak perempuannya memasuki akademi fantasia, mentor, gang starz dan lain-lain yang sepertinya sehingga mempamerkan kecantikan kepada jutaan manusia bukan mahram.

8) Membiarkan isterinya atau anaknya menjadi pelakon dan berpelukan dengan lelaki lain, kononnya atas dasar seni dan lakonan semata-mata. Adakah semasa berlakon nafsu seorang lelaki di hilangkan?. Tidak sekali-sekali.

9) Membiarkan isteri kerja dan keluar rumah tanpa menutup aurat dengan sempurna.

10) Membiarkan isteri disentuh anggota tubuhnya oleh lelaki lain tanpa sebab yang diiktoraf oleh Islam seperti menyelematkannya dari lemas dan yang sepertinya.

11) Membiarkan isterinya bersalin dengan dibidani oleh doktor lelaki tanpa terdesak dan keperluan yang tiada pilihan.

12) Membawa isteri dan anak perempuan untuk dirawati oleh doktor lelaki sedangkan wujudnya klinik dan hospital yang mempunyai doktor wanita.

13) Membiarkan isteri pergi kerja menumpang dengan teman lelaki sepejabat tanpa sebarang cemburu.

14) Membiarkan isteri kerap berdua-duan dengan pemandu kereta lelaki tanpa sebarang pemerhatian.


Photobucket
[Pic.ehsan GooGLe hanya untuk SEKADAR HIASAN]


Terlalu banyak lagi jika ingin saya coretkan di sini. Kedayusan ini hanya akan sabit kepada lelaki jika semua maksiat yang dilakukan oleh isteri atau anaknya secara terbuka dan diketahui olehnya, adapun jika berlaku secara sulit, suami tidaklah bertanggungjawab dan tidak sabit ‘dayus’ kepad dirinya.

Mungkin kita akan berkata dalam hati :-

"Jika demikian, ramainya lelaki dayus di kelilingku

Lebih penting adalah kita melihat, adakah kita sendiri tergolong dalam salah satu yang disebut tadi.

Awas wahai lelaki beriman..jangan kita termasuk dalam golongan yang berdosa besar ini.

Wahai para isteri dan anak-anak perempuan, jika anda sayangkan suami dan bapa anda, janganlah anda memasukkan mereka dalam kategori DAYUS yang tiada ruang untuk ke syurga Allah SWT.

Sayangilah dirimu dan keluargamu. Jagalah dirimu dan keluargamu dari api neraka.

Akhirnya, wahai para suami dan ayah, pertahankan agama isteri dan keluargamu walau terpaksa bermatian kerananya. Nabi SAW bersabda :




من قتل دون أهله فهو شهيد
Ertinya : “Barangsiapa yang mati dibunuh kerana mempertahankan ahli keluarganya, maka ia adalah mati syahid” ( Riwayat Ahmad , Sohih menurut Syeikh Syuaib Arnout)



Sekian
Oleh; Ust Dr Zaharuddin Abd Rahman

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design