Friday, January 4, 2013

FlashBack

04.Januari 2013
21Safar 1434Hijrah

pantas masa belalu...arini dah 4hb januari 2013 owhhh lajuu nya masa....pejam celik pejam celik dah hampir dua tahun mama tinggai aku,adik-adik dan SEMUA...... redholaa mama pergi terima KETENTUAN ILAHI.. ..mungkin banyak hikmah yang tersembunyi kita sndri tak pasti...

aku paling terasa kehilangan mama, sebab aku memang rapat dengan mama,...sangattt rapat... mama ibarat diari besaq aku....segala masalah suka duka mama org pertama akan tahu... aku ni KEDEK skit, nampak jaa muka ganas tp hati lembik bak agar-agar...dan aku jugak tak SEKUATTT dan TABAH mcm mama......
laa pas mama xdak, ya akulaah galas segala keperitan suka duka bila bedepan dengan masalah...
betoi apa makngah cakap, liza...bilamana mama dh takda ni....liza dah takda tembok besaq yang defen liza n adik-adik.....so skrg liza laa peganti tempat mama....... owhhhh aku tewas, xdaya rasa...makin hari makin di asak dengan mcm-mcm ujian....masok tahun barupn tak da makna kemanisan buat aku...sbb MAMA xdak.. bukanlaa aku nakmenidakan keadaaan....ya sampai masa setiap yg hidup pasti mati...cuma kadang-kadang fikiran ni bernegetip jugak.... kenapa ALLAH amik mama terlalu pantas....mama belOm sempat tgk anak-cucu rasa ada menantu yg like mcm hantooo... huhuhuhu tp takpalaa....mama dh penat dengan kerenah manusia di sini...elOK benarlaa mama p tinggai sume..berehat di sana....menanti kami di mASHar in sha allah... jmpak kah kami nanti ??????

bagi yg merasai jaa akan faham mcm mana situasi kehilangan ni bagaimana....... teruskan bedoaa kirimkan pahala kebaikan buat mama di sana.... ari-ari g keja lalu depan pusara mama..nampak nisan pn jadiklaaa...lepas dh rindu, bila pandang pusara mama..dalamhati bedetik, mama tgg liza ya...in sha allah satu hari nanti liza pn akan ke sini..... tungguu tau.... T__T

tadi jalan-jalan bloq sekali singgah bloq kHAIRA..... tepandang di bloglist dia..eh GULA-GULAMANISH dh bukak balik bloqdia....wow sukaa....terus lelaju terjah bloq cute tuh..... paling utama terjah penulisan masa 2011..sangat suka, sangat admire, sangat ohsem...bila baca rss sume tuh mcm semalam br lalui.......
ikah, untuk pengetahuan hang.......kalOng kuat sebab ada hang....hang sangat comeL.... selagi hayat dikandung badan, kalOng akan buat yg terbaik untk hang..... jaga diri nah, kalong doakan hang berjaya dunia AKHIRAT.....ngaji elOK-elok jadik org hebat dan luar biasa :)


bila baca, bila mengeja setiap penulisan di N3 ikah....... "SYAHDU" 
apa khabarlaa mama di sana.........

4 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Kyra said...

kakkkkkkkkk sangat syahdu kakkkkk sebak sangat dah ni..andai saya ditempat akak YAALLAH mcm mana nak hadapi ...benda2 ni selalu saya fikir kak tau..andai mak tiada disisi YA ALLAH .........

Dee said...

aisshh..dee yg baca pun sebak..sabarlah sis..yg hidup pasti akan mati..tu janji Allah kan..

-cinta soFiaSafiya- said...

Kyra:: tatau nak cakap feeling nih lagumana...... besiap sedia tau, jangan terlalu selesa dengan keadaaan kalau dak akan jadik mcm kaknida huhuhuhuhu......
sbb MATI tak kenal USIA, SIAPA, PANGKAT dan DARJAT.....sampai masa...tinggai semua...hanya tinggai secebis kenangan belaka ......

-cinta soFiaSafiya- said...

SIS DEE :: in sha allah, akan ku terus kesabaran ini...hingga akhir nanti.... :(

hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design