Wednesday, February 6, 2013

Mak vs TOK

25Rabiulawal 1434Hijrah
06hb Februari 2013


salam semua.....tudia lama jugak tinggai bloq itam ni. owh owner dia bz ngan benda lain laa ni..:) 
aLhamduLillah, allah masih panjang kan usia dapat lagi dok kat bumi ALLAH ni.. shukur 
sekejapnya masa pantas belalu... laa dh masok bulan FEbruari...pasni pejam celik, kelip pok, kelip pok dah masok bulan apriL plak...hukmai aiiiii..... pantas, pantas... semakin pantas masa belalu dan semakin hampir dengan hari itu..cuma tatau bilaaa..... 

masa belalu sangat laju, budak nama ZAINAB SAFIYAH dah sethun pun...... dah makin cerdik laa ni..zainab sangatt manja dengan ibu.. tak nafi, kalau dia histeria dalam ndoi, jangan sapa laa dok p dekat..mahu dia bedouble histeria..hahahahahha tp kalau ibu, dan-dan tuh jugak dia diam...alololololo sweetnya anak ibu ni.... shukur, zainab membesaq dengan sihat alhamduLillah... terima kasih ALLAH 

tok selalu kata, anakhang ni "DAHAGi" ya jugak kot.... xreti penat, semua tempat dia nak explore... ekekekk. memang xreti dok diam.. kalau dok dalam gheta..dia xpeduLiklaa..hang drive ka dak..dia selamba jaa melangkah dok ataih kita... hoih adik, kalau pakcik trafik tahan satg g lagu mana??? xpepasai kena saman..dh laa rumah dekat ngan trafikk..hihihihi jenuh ngan budak ni..banyak akai....efek PUSAQ kepala lebey dr satu kot nuh....hmmmmmmmm

kali ni zainab membesaq dengan tokMinah....masa kakak dL, ari-ari dok ngan tokma... dr dalam pantang sampai ke besaq..dok dengan tokma.... bila tokma meninggaL....dia seoLah-olah hilang sesuatu...huhuhuhuh tp laa dia dh ok..tau dah tokma p mana.... adik xsempat rasa kasih syg tokma... tp NENEK ada, nenak laa banyak bantu dr segala haL..... dr dlm pantang sampai budak ni dah setahun..."SUKA DUKA" banyak besama.... kadang ada manis, kadang tuh ada pahit, kadang tuh ada hempedu..mau xmau telan jaa..hadap dengan tenang...sbb nak faham sikap seseorang manusia ni BUKAN MUDAH....take time... :) 

ari-ari bedoa, ya allah panjangkan laa usia NENEK, sbb pas mama xdak aku memang banyak dengan tok..walau aku tau tok ni org dia mcm mana..... celik mata jaa cr dia, susah senang selalu tok ada sama..... hmmmmmmmm... ari-ari pikiaq, ya ALLAH seandainyaa allah sayangkan dia amik dia dL..mcm mana laa keadaaan aku ya..... pikiaq sume tuh bukan xpikiaq.... tp nak xnak kena akui tuhsume ketentuan iLahi... ajal maut, jodoh pertemuan RAHSIA ALLAH.... 


 photo 12-1_zpsfdb328c6.jpg
30tahun yang lalu......tok yang sama dokOng aku..kilik aku mana saja....
laaaa ALLAH bagi peluang dia kilik cicit dia pulak..... 


 photo cats-6_zps8c2e75db.jpg
ni, tok jadik peneman aku bw anak-anak g Klinik.... time ni jauh sudut hati aku tersentuh..tp aku pendam jaa.. sebb tatau nak luah mcm mana.....


*shukur aLhamduLillah, tok diberi kesihatan yg baik walaupun kadangkala tu ada gaklaa sakit skit-skit..tp dia masih kuat MENGILING REMPAH BUAT GULAI..... sdp wehhhh :)  tuh blom lg dia buat GARAM BELACAN....alalalalalal menjejeh ayaq lioq kalau kena garam belacan dia.... yerlaa tangan org SENIOR, masak p laaa apapn sumenyaa SEDAPPPPPPPPPPPP :)) cer suh aku buat, hemmmm hampagas laa rs dia... sesilap tah jadi apa=apa...hihihihihi 

aku panggei tok ni ngan gelaran MAK..... hihihihihihih dr kecik sampai laaa panggei dia MAK... bukan panggei tOK...sume blew di katakan cucu=cucu dia panggei MAK.... melainkan cucu menatu jaa yg mampu panggei TOK...hahahahahaha.... 


BUAT TOKMINAH, liza sayang MAK sepenuh hati..... biaq laa orang kata MAK mcm-mcm dan andaiain mak bukan-bukan...tp liza tau, mak terbaik buat kami adik beradik yg dah takda IBU KANDUNG Ni.........
sebak, sambei lap ayaq mata ..... :'( 

2 Mata BOOooLaT sedang meMbeLiak:

Dee said...

untunglah ada tok lagi..dee dah takde dua2..xpelah sis..tok perlukan sis tmpt dia mencurahkan kasih sayang, sis pun perlukan dia..sama2 memerlukan..

moga tok diberi kesihatan yang baik2 aje..

-cinta soFiaSafiya- said...

tuhlaa sis, shukurr alhamduLillah.... ALLAH amik mama, tp dia masih tinggalkan tok buat nida n sume.......

nida pn beharap begitu...moga dia diberi kesihatan yg baikkk

hujung

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design