Monday, August 29, 2016

Aku bukan siapa-siapa !

29Ogos 2016
26Zulkaedah 1437Hijrah

pagi isinin yg dimulakan dengan penuh emosi, macam-macam emosi dok ada
kadnag-kadang rasa xkuat mcm nak p jauh tinggai semua.. NOKTAH!!!

tak kuat dh sebenaqnya nak harung segala ujian / cabaran / dugaan yg tiba..sunguh aku tak kuat, tp apakan daya setiap yg allah hadirkan semua tu penuh dgn kemanisan penuh dengan pelajaran.Belajar laa dr semua aspek, belajar tempuh dgn penuh KESABARAN, KETENANGAN dan penuh TAWADHUK. Besangka baik dgn ALLAH itu lah yang paling terbaik..

gantung harap denganALLAH pasti ada ganjarannya..Sebab ALLAH dh janji sume tu. moga aku KUAT DAN TERUS kuat menjadi SEORANG IBU kepada 3 anak perempuan, menjadi isteri kepada seorang suami, mnjadi PEKERJA yg penuh dedikasi kepada majikan dan menjadi insan yg disenangi oleh siapa saja in sha allah.

bila sesuatu tu tiba, sungguh rindu akan MAMA. rindu nak share apa yg jd rindu nak tanya itu ini selok belok. tp apakan daya ALLAhlg syg  mama. mama dh selamat kembara ke alam barzakh.. aku disini kena tempuh sendiri, allah tahu aku lagi KUAT dr mama MUNGKIN !!!!




- Bukan perkara mudah untuk memegang status SEORANG IBU - 
SUmpah bukan mudah terlalu banyak perkara yg harus dikorbankan... moga aku kuat dalam mendidik anak-anak ke jalan ALLAH in sha allah  - nangissssssssssss :'(  







Friday, August 19, 2016

Isteri

19Ogos 2016
16Zulkaedah 1437HiJRAH


(HEBAT aura sebagai ISTERI) 
tanpa dia sunyila jiwa Di rumah ia isteri di jalanan kawan, Diwaktu kita buntu dia penunjuk jalan !!!



Dileteri bini adalah nikmat hidup. Menandakan kita masih ada pasangan ...untuk para suami semua,jgn berkecil hati bila dileteri isteri bak radio buruk frekuensi klasik FM..nikmatilah seadanya bait2 leteran krn kita tak sempurna kejadian. Anggaplah sebagai penyeri kehidupan kita yg berwarna warni..jangan membalas leteran kerana sesi itu akan semakin panjang. Itulah perempuan, sambil berleter tangannya tetap cekap membancuh kopi ...tak bertukar gula dgn garam..Dalam hidup ini leteran isteri telah diakui sebagai therapi jiwa. Kita akan merinduinya bila berjauhan.. percayalah,apa pun klasifikasi perempuan, drp berdoktorat sehinggalah yang berkebun di kampung..leteran adalah mandraguna dan hiburan bagi seorang perempuan.


  • #copypaste dari#ustazDrRiduanMohamadNor


    Pagi ini melihat seorang suami terduduk menangis di sisi isterinya yang terbaring di jalan yang rohnya telah ditarik
    keluar dari jasadnya... tiada lagi leteran, tiada lagi suara apatah lagi senyuman dan tawa manja.... benarlah sesuatu itu berharga bila ia sudah tiada atau hilang....


    #leteranSebabSayang


Lara Jiwa

19Ogos 2016
16Zulkaedah 1437Hijrah


Pagi jumaat yg cukup hening.... allah
nak terus menaip pn rs kejang jari jemari ..hukhukhuk
celcom kirim MESEJ cinta mesej syg=syg gituu
sekali bukak nak haii... menangih tepi bucu dapoq. aduyaiii apa ini sume..

no. 019 ni telalu lejen buat aku, sbb nO ni MAMA guna dl, lepas mama xdak aku pulak yg smbung guna. bapak guna no dia. so aku yg amik no  ni. aritu dh cuba nak tukaq plan internet tp celcom suh bw penama simcad ni.. bapaklahkan kena p..tp bapak bz, aku free, aku bz bapak free tu camna nak p. bole ja bapak p sndiri, tp besala bapak, xdak hai dia nak belek sume bab-bab ni..melainkan aku p sama buat sume petukaran. huhuhu

nah, kalini rezeki xmemihak buat aku.. amiklaa hang , bayaq laa camna keadaan pn janji selesai. tgk jumlah tu bole rebah, gilewwwwwww argh..


melengung tgk AMOUNT tu...

BAPAK kata td dalam fon, ada KARAFAH laa tuh allah bg. huhuhuh 
sambung menung balik, pikiaq aku ada buat apa-apa ka nih.. barai hati.. pakai lawa arini dtg kerja pn punah segalanya dek penangan  mesej celcom ni HAHAHAHAHAH 

huhuhuu tuh la cuai sangat, nihla akibat dia. 
kaya laa ceLcom, kena 20oRG kena mcm ni. celcom tembak naiik bulan balik hari koh koh koh 


solution dia - bayaq laa sikit-sikit . tgg  apa lg, kita lenjan no campany. smntara nak selesai sume bayaran hihi


Wednesday, August 17, 2016

Potrait FamiLY


9July 2016
4SyawaL 1437Hijrah

#Throwback Pic Hari Raya 2016

alhamdulillah, kalini allah izin untuk kami begambar potrait satu keluarga di dalam studio Comel. tema raya tahunni kaler coffe mix dgn kaler marron .. hehehe saja abdikan pic ni dlm Bloq. walaupn tahu hakikat bloq ni bukan bole kunci details mcm FB iNSTA bagai..tp bekpilah, zaman la pic sume smpan di alam maya bukan lg cuci buh dlm album hihihi . org penakut mcm akuni memanglaa asyik was-was ja ha.. padahai xdak apa sngt pn. bukan apa aku xsuka, org xSUKA aku dok sibuk2 amik tahu hal peribadi aku tu ja... hihihih


 Keluarga ComeL asYraf & aRnida 

AlhamduLIllah, kami dikurnikan 3 anak perempuan yg comel-comel 

KaWaN


17Ogos 2016
14Zulkaedah 1437Hijrah


harini terasa RINDU yg tersangat oleh itu mehlaa kita abdikan sikit sebanyak coretan dr hati kecil apa yg dipendam.. dalam gambar di bawah ni semua kawan-kawan sek men DMWtemasoklaa lelaki besOngkok hitam belakang tuH. 
alhamdulillah smnjak aplikasi whastapp ada, ukhwah kami yg dl jauh tepisah dpt di eratkan.. kami ni dh mcm adik beradik , ni sume PENASIHAT tegar ni..
aku risau hang nasihat, hang risau aku nasihat.
aku sedih hang bg tisu nah lap ayaq mata, hang sedih aku pulak bg tola mandi suhlap ayaq mata hahahaha...
Depa sntiasa ada di mana aku susah senang duka suka.... sayang HAMPA dunia akhirat. 

nih sume AVAILABLE hihi, sume mak-mak ada HENBET bejenama hihi 



-aku xpinta wang bejuta, cukupla JUJUR IKHLAS dlm sebuah persahabatan- 
love u all so much 

Ukhwah TerjaLin


17Ogos 2016

14Zulkaedah 1437Hijrah


HANYA MAMPU AKU KATA, SYUKUR ALHAMDULILLAH...
TERIMA KASIH ALLAH ^_____^ 





Ex blogger | antara kami ada kenangan 

duka suka . 💔💔


Tp Allah tu satu hanya dia mampu buktikan mana betol mana salah.


.dua tahun perpisahan tercipta,  


akhirnya


Allah satu kan kembali ukwah kami alhamdulillah kini bersatu. 


Jangan ada dusta antara kita ✌✌😉 


Hari Lahir SITI ERNI



06hb Ogos 2016
3 Zulkaedah 1437Hijrah 


setelah sekian lama xberapdate, harini kita apdate lah sikit k... heheheh
alhamdulillah sabtu lepas dapat lepak sama-sama makan makan riuh rendah cukup satu kmpulan. lama dh xbuat kerja gila cemginik.. tp kalini bole ulang lagi hehe suka suka 

tin ajak ke rumah beliau 6ogos makan-makan katanya, sekaligus kami  sbgai kawan-kawan bebesar hati buat kejutan untuk beliau ... HAPPY BIRTHDAY IN ADVANCE TITIN... semoga beroleh kebahagian kejayaan dalam hidup in sha' allah 



Birthday Mum... Lekk ja dia, baby titin masha allah mcm michelin hahaha 



Acu sebagai LEad bawa kek untuk KEJUTAN titin... yea yea
perasan seronok tu jelas tepancar di muka titin.. 



tiup tin tiup ....
HAPPYBIRTHDAY TITIN semoga ALLAH merahmati kamu 


Kek special Dr Rashidah Daud.. 
Sume yG makan Puji kata SEDAPPPPPPPP - alhamdulillah 



- ALLAHMDULILLAH ALLAH IZIN UNTUK BEKUMPUL SEMULA-


hujung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cinta HaLaL

Daisypath Anniversary tickers

KakaK

Lilypie Kids Birthday tickers

KaknGAH

Lilypie Kids Birthday tickers

Adik Baby

Lilypie First Birthday tickers

BekhidmaT

Daisypath Anniversary tickers

Mama Sntiasa Di Hati

Lilypie Angel and Memorial tickers
 

Takdir itu milik aku !!! Template by Ipietoon Cute Blog Design